Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori-sovelluksen myyjät ei lue viestejään

Vierailija
04.07.2023 |

Miksi niin monet myy torissa, mutteivat lue viestejään? Miten tähän ilmiöön voisi puuttua?
Itselläni 5 tuoreinta keskustelua ovat tällaiset: olen kirjoittanut monta viestiä, mutta niitä ei lueta. Joissain on mennyt päiviä, joissain jopa viikko.
Näistä tulee todella ikävä olo!
Eikö kaikilla myyjillä ole sovellusta? Sehän antaa ilmoituksen kun joku on kirjoittanut sinulle.

Voisiko käyttöehtoihin lisätä muustutuksen, et ilmoittamalla sitoudut lukemaan viestisi ja vastaamaan sinulle kirjoittaneille.

Onko jollain tullut yhtä paha mieli?

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat kyselijät haaskaavat jatkuvasti myyjien aikaa ja sitten ihmettelevät ja pahoittavat mielensä kun heidän viesteihinsä ei vastata. 😂

Minä laitan aina kaikki tarpeelliset tiedot myynti-ilmoitukseen. Jos olet selvästi ostamassa, vastaan kyllä nopeasti. Jos kyselet jotain tarpeetonta tietoa, et osaa lukea ilmoitusta tai kyselet tuotteesta jotain joka selviäisi google-haulla, niin voit olla varma etten vaivaudu vastaamaan.

En ole mikään asiakaspalvelija tai töissä firmassa joka myymäni tuotteen on valmistanut. Satun vain omistamaan sellaisen ja haluan siitä nyt eroon. En ole palvelemassa sinua.

Vierailija
22/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon on kyselijöitä jotka eivät lue edes otsikkoa. Katsovat vain yhden kuvan ja kyselevät sitten kaikenlaista mikä selviää tekstistä ja kuvista. Yksikin lähetti kaksi viestiä viikon välein, että mikä on hinta. Se näkyy jo otsikon vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.

Jos ostajaa kysyy hei voiko noutaa x tunnin päästä niin vastaan heti.

Juuri näin, kunhan lämpimikseen kyselevät.

"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".

Minä monesti kysyn onko tavara vielä myynnissä ja aika usein myyjä sitten vastaa kysymykseeni vain poistamalla ilmoituksensa. Oli sitten taas unohtunut poistaa ilmoitus ja välillä olen huomannut kiinnostavan jutun vasta vaikkapa 2kk ilmoituksen jättämisestä. Silloin voin jo epäillä artikkelin jo olevan poissa markkinoilta.

Vierailija
24/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhat kyselijät haaskaavat jatkuvasti myyjien aikaa ja sitten ihmettelevät ja pahoittavat mielensä kun heidän viesteihinsä ei vastata. 😂

Minä laitan aina kaikki tarpeelliset tiedot myynti-ilmoitukseen. Jos olet selvästi ostamassa, vastaan kyllä nopeasti. Jos kyselet jotain tarpeetonta tietoa, et osaa lukea ilmoitusta tai kyselet tuotteesta jotain joka selviäisi google-haulla, niin voit olla varma etten vaivaudu vastaamaan.

En ole mikään asiakaspalvelija tai töissä firmassa joka myymäni tuotteen on valmistanut. Satun vain omistamaan sellaisen ja haluan siitä nyt eroon. En ole palvelemassa sinua.

Tämä!!

Vierailija
25/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa en ole saanut lainkaan ilmoitusta uudesta viestistä sovellukseen.

Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti tuollaista.

Vierailija
26/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa ihmisille, jotka kysyvät onko tuote vielä myynnissä. Miksi vastaisin? 90% ei vastaa takaisin ja kysyvät vain huvikseen. 9% alkaa tinkaamaan tai muuten jankkaamaan ja vain 1% ostaa.

"Onko myynnissä?" "Ei kun ihan huvikseni vaan laittelen tänne tavaraa myyntiin mutta en myy".

Minä monesti kysyn onko tavara vielä myynnissä ja aika usein myyjä sitten vastaa kysymykseeni vain poistamalla ilmoituksensa. Oli sitten taas unohtunut poistaa ilmoitus ja välillä olen huomannut kiinnostavan jutun vasta vaikkapa 2kk ilmoituksen jättämisestä. Silloin voin jo epäillä artikkelin jo olevan poissa markkinoilta.

Toisaalta, mikset laita vaan että minä ostaisin tämän. Se ajaa ihan saman asian, mutta silloin myyjä luultavasti vastaisikin sinulle jotain.

Olet joko ostamassa tai et ole. Musta tai valkea. Ei ole mitään välimaastoa, jossa saatat ehkä ostaa, jos myyjä osaa vastata viiteen kompakysymykseesi oikein.

Parin kympin tuotteen kanssa ei jaksa puljata kauppoja montaa päivää, työssäkäyvälle vapaa-aika on arvokasta eikä sitä jaksa käyttää käytetyn tavaran myynnistä jankkaamiseen. Mene sinä ostamaan uusi kaupasta, jos ilmoitukseni tiedot ei riitä.

Vierailija
27/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät ole saaneet ilmoitusta viestistä ja ovat puoliksi unohtaneet että ovat laittaneet edes myyntiin mitään, eivätkä siksi käy välillä edes tarkistamassa Toria.

Minä vastaan kaikille asiallisille kyselijöille. Jos on kaupat kesken jonkun kanssa, ja toiset kyselee samaa tavaraa, ilmoitan heille että tämä asia x on menossa toiselle, mutta voin olla yhteydessä jos kaupat eivät toteudukaan.

Sellaisille en vastaa jotka tinkivät. Olen pari tinkijää blokannutkin, kun lähestyvät 40 euron tavarasta laittamalla viestiä Maksan 20 euroa sisältäen postikulut. Ei tuollaisille naurettaville tyypeille jaksa mitään vastata, estoon vaan.

Vierailija
28/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, mikset laita vaan että minä ostaisin tämän. Se ajaa ihan saman asian, mutta silloin myyjä luultavasti vastaisikin sinulle jotain.

Olet joko ostamassa tai et ole. Musta tai valkea. Ei ole mitään välimaastoa, jossa saatat ehkä ostaa, jos myyjä osaa vastata viiteen kompakysymykseesi oikein.

Parin kympin tuotteen kanssa ei jaksa puljata kauppoja montaa päivää, työssäkäyvälle vapaa-aika on arvokasta eikä sitä jaksa käyttää käytetyn tavaran myynnistä jankkaamiseen. Mene sinä ostamaan uusi kaupasta, jos ilmoitukseni tiedot ei riitä.

Juuri näin. Tuo, että myyjä on teoriassa voinut unohtaa poistaa myydyn tuotteen on vain tekosyy jankkaukselle.

-Torimyyjä

Vierailija
29/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajien sitten pitäisi osata kaupankäynnin perussäännöt. Paljonko voi tinkiä? Jos Suomessa ei ole ainottakaan voileipägrilliä myynnissä hintaan 5e, ja myyn hyvää siistiä grilliä hintaan 10e sen ollessa ainoa myytävä voileipägrilli koko maakunnassa, niin ihan vaan periaatteesta en myy omaani 5e hintaan. Kun maakunnan ainoassa elektroniikkakaupassa halvin maksaa 39e.

Toisaalta 300e polkupyörästä voin tinkiä pari kymppiä. Mutta en sataa euroa.

Perusjuttuja, joilla kaupat sujuu.

Vierailija
30/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tuo, että myyjä on teoriassa voinut unohtaa poistaa myydyn tuotteen on vain tekosyy jankkaukselle.

-Torimyyjä

En jankkaa. Kysyn "onko tuote vielä myynnissä ja jos on, ostan sen." En kysele mitää lisätietoja tavarasta vaan sovin tarkemmin rahapolitiikan ja toimittamisen ja sillä sipuli. Haen täsmälleen kuten on sovittu ja jos olen myöhässä 10 min, ilmoitan siitä. Maksan ja vien kotiini tai maksan heti ja odotan postilähetystä. En tinkaa, en aprikoi, en halua lisätietoja. Miten voin tästä vielä parantaa Tori- käyttäytymistäni? Terv se joka aiemmin kertoi kysyvänsä onko tuote vielä myynnissä

Vierailija
31/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen, joka saattaa kysyä, onko tuote myynnissä tai vapaana (yleensä ovat varattuja, jos ilmoitus yhtään vanhempi) ja itsekin laitan samaan viestiin jo ehdotuksen, että jos vapaa, niin voisin tulla hakemaan vaikka silloin ja silloin. Erittäin usein myyjä ei vastaa näihin mitään ja poistaa tuotteen. En ymmärrä, onko niin vaikeaa ystävällisesti vastata, että ilmoitus oli unohtunut poistaa.

Vierailija
32/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aina nopeaa noutoa. Pyrin aina nopeisiin kauppoihin ja helppouteen itselle. Sellaista puljaamista en jaksa. Kun olen sopinut myynnistä, en avaa muita viestejä kuin vasta lopuksi ilmoittaakseni, että tuote on myyty ja noudettu.

Vierailija
33/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä ostan torista, on lähinnä mökille ja jota en halua uutena maksaa. Niinpä tiettyjä tavaroita on myynnissä useampia. En jää odottelemaan vastauksia moneksikaan tunniksi, vaan laitan jo seuraavalle myyjälle kyselyn. Jos joku myyjä unestaan/kiireistään vastailee tietenkin ilmoitan hänelle  niin kuin asia on, että halusin tuotteen heti ja onnistuinkin  löytämään sen muualta. 

Ostopäätöksen teen hyvien kuvien, tuotteen mittojen ja selkeästi laaditun  ilmoituksen pohjalta. Tämä on monelle vaikeaa, joten ohitan ne huonot ilmoitukset ilman muuta. 

34/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä ei vastaa, se tarkoittaa, että tuote on jo myyty. Jotkut fiksut ilmoittavat että sori, meni jo. Suurin osa ei vastaa mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos ei viikon sisään lue viestiä, niin miksi ylipäätään laittaa jotain toriin myyntiin?

Nyt on lomakausi joten kannattaa varautua siihen että ihmiset ovat etelässä tai mökeillään jossa haluavat irtautua edes hetkeksi oravanpyörästä eivätkä avaa kuin ehkä aivan kriittisiä sähköposteja jos niitäkään. Toria ehtii pohtia taas sitten joskus kotosalla.

Ap on taatusti niitä tyyppejä jotka ottavat kännykän vessaan ja suihkuunkin mukaan että se jokaiseen piippaukseen voi reagoida sekunnissa.

Vierailija
36/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä ostan torista, on lähinnä mökille ja jota en halua uutena maksaa. Niinpä tiettyjä tavaroita on myynnissä useampia. En jää odottelemaan vastauksia moneksikaan tunniksi, vaan laitan jo seuraavalle myyjälle kyselyn. Jos joku myyjä unestaan/kiireistään vastailee tietenkin ilmoitan hänelle  niin kuin asia on, että halusin tuotteen heti ja onnistuinkin  löytämään sen muualta. 

Ostopäätöksen teen hyvien kuvien, tuotteen mittojen ja selkeästi laaditun  ilmoituksen pohjalta. Tämä on monelle vaikeaa, joten ohitan ne huonot ilmoitukset ilman muuta. 

Sittenhän tuo menee just hyvin! Sinä ostat joltakin joka jaksaa päivystää 24/7 torissa, ja minä voin jatkaa lomaani, koska kympin tuotteen takia ei kannata hyppiä ostajan pillin tahdissa montaakaan kertaa.

Varsin huvittavia nämä, jotka luulevat jotenkin kouluttavansa myyjiä kertoessaan, että saivat tuotteen ostettua jo muualta. Lähinnä kerroitte, että olette se ostaja joka häiriköi viittä myyjää yhtä aikaa turhilla kysymyksillä - entistä vähemmän kiinnostaa vastailla kellekään.

Vierailija
37/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Eli lähetät turhia viestejä useille muille myyjille, kuin sille keneltä aiot ostaa. Olet juuri sitä kuraa, joka tuhlaa torimyyjien aikaa turhilla viesteillä. Sinunlaistesi takia myyjät ei vastaile.

Vierailija
38/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi kohteliasta laittaa ilmoitukseen maininta siitä, jos ei lue viestejä kuin harvoin. Jos on liian kiire lomareissujen tms. kanssa, ei kannattaisi edes pitää ilmoituksia julkaistuna.

Vierailija
39/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ei tule ilmoitusta viesteistä sovellukseenkaan. Mullekki joskus vaan tulee semmonen pallero sovelluskuvakkeen viereen eikä sitä näe jos ei erikseen käy katsomassa.

Siitä viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin, siitä huomaa kyllä nopeasti, että Toriin tullut viesti.

Ja jos jollekin ei sitä tule (en enää muista pitikö se erikseen täpätä rasti ruutuun), niin tämä saisi olla pakollinen.

Vierailija
40/222 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on monen mielestä kohteliaampaa kysyä "hei, onko tämä vielä saatavilla?" kuin ilmoittaa yksipuolisesti että "ostan tämän".

Ei ne oharit loppujen lopuksi sanamuodosta kiinni ole. Minulla on monta toteutunutta kauppaa, jotka ovat alkaneet ostajan "onko saatavilla" -kysymyksestä. Toisaalta on monta ostajaa, jotka ovat ilmoittaneet "ostaisin tämän" ja kadonneet kuin tuhka tuuleen. Osa kertoi jo osoitteensakin ja pyysi maksutietoja, mutta muutti sitten mielensä.