En saa pois mielestä sitä että mies lähettänyt viestejä toiselle naiselle
Olemme olleet 6v yhdessä, yhteinen talolaina.
Ei yhteisiä lapsia.
Meillä menee hyvin ja mies on todella kiltti ja hauska luonne, ei suutu juuri koskaan ja on aina rauhallinen ja lempeä
Meillä on kaveriporukka toiselta lähipaikkakunnalta joita joskus illan istujaisissa tapaamme. Porukkaan tuli pari vuotta sitten yks nainen,( sanotaan vaikka Sussu,) kun yksi porukkaan kuuluva mies ( vaikkapa Arto) alkoi seurustella tämän Sussun kanssa. Heillä oli kokoajan on- offia kun heillä meni toistuvasti sukset ristiin. Kerran kun nämä kaksi olivat eron partaalla, puhuimme Sussun kanssa että pysymme aina kavereina ja hän sanoi ettei halua meitä muita kavereita menettää. Kun lopulta viimeisen kerran erosivat, pidimme välillä yhteyttä sussun kans ja moikattiin kun törmäiltiin, mutta emme kovin usein ja pikkuhilkaa miten menee ym- viestittelyt jäi pois. Eli enää ei ollut ainakaan puoleen vuoteen tiivistä viestittelyä, harvakseltaan hengailtiin kun satuttiin samalle paikkakunnalle
Huomasin alkukesästä kun mies chattaili puhelimellaan harrastuskaverin kanssa että tämän Sussun nimi oli miehen chatti- listalla.
En tiennyt wttä mies oli viestitellyt sussun kanssa, luulin että vain minä olin. Pyysin nähdä viestit. Viestittely ei ollut toistuvaa/ jatkuvaa. Mutta yhtenä iltana kun mieheni oli kotona muutaman saunaoluen ottanut minun ollessani töissä, hän toivotteli hyviä synttäreitä ja hyvää uuttavuotta sussulle. Sussu vastaili että olisi kiva nähdä ja että täällä olen kylmissäni viltin alla sohvan nurkassa
Mieheni oli vastannut että jos olisi lähempänä, hän voisi lämmitellä ja pari sydäntä ja pusu- emojia vaihdettiin.
Mies kirjoittanut myös että hyvää yötä sinne,olet ihana.
Näin kaikki viestit, tämän jälkeen mies ei ole vastaillut naisen kyselyihin (oletko maisemissa? No ompa harmi kun et ole jne)
Näihin mies ei ollut lähtenyt enää mukaan eli ei vaikuta siltä etttä olisi jotain salasuhdetta kuitenkaan.
Nyt mies vakuutellut että ei ole lainkaan ollut ihastunut, oli vaan pikku humalassa ollut liian myötätuntoinen ja laittanut liian mukavia viestejä eikä todellakaan olisi halunnut kahden kesken naista tavata eikä ole tavannut. Olemme aina porukassa olleet ja mies on lähes aina mukana minun menoissani, ei olisi missään välissä kerennyt kyllä salaa tavatakaan ilman että jäisi kiinni. Sukulais lapseni, teini- ikäinen poika on sussun lapsen kaveri ja paljon siellä kylässä, ja pieni paikkakunta joten kiinni jäisi jos kahdetsaan tapaisi enkä tätä kyllä miehestä uskoisikaan.
Minua vaivaa vaan se, että selän takana yhtenä iltana laittoi toiselle naiselle tuollaisia viestej ä vaikka meillä kaikki hyvin ja tämä nainen oli minun kaveri.
Asia on puhuttu selväksi ja uskon että miehen puolelta ei ole ihastumista ja muuta ei ole tapahtunut kuin nämä yhden illan yli menneet viestit. Niistä sai toki aluksi kuvan etttä jotain on. Varmaan orastavaa ihastusta joka sitten jäi taakse.
Mutta asia vaivaa edelleen
Anteeksi sekava ja pitkä viesti.
Luottamustahan tämä syö.. Luulin tunteneeni miehen hyvinkin. Ajatuksia/ kommentteja?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuoden tekstaillut yhden varatun miehen kanssa kaikenlaista, ei olla silti nähty eikä tulla viemään juttua viestittelyä pidemmälle. Ei kaikki tällaiset suhmuroinnit välttämättä sen pidemmälle mene.
Niin tai sitten asiat menevät kuten eräässä tuntemassani tapauksessa; salapari ei vaihda viestin viestiä, vaan sopivat kaiken livenä. Se on helppoa, koska kuuluvat samaan kaveriporukkaan, ja heidän yhdessä juttelemisensa ei herätä kenessäkään epäilyksiä. Puhelin voi lojua huolettomasti puolison näkyvillä.
En nyt kuitenkaan väitä, että ap:n tapauksessa olisi näin, puutuin ainoastaan siihen, että pettämistapoja on monenlaisia.
Tai sitten vaihtavat viestejä selainpohjaisessa sovelluksessa tai miehellä on toinenkin puhelin. Niin nähty.
Tuo maisemissa kysymisen tapa ja vastaus viittaa siihen, että ovat tavanneet aiemmin jossain kaksin. Älä ole idiootti ap.
Vai voisi miehesi lämmittää muitakin naisia.
Tämä on yksinkertainen juttu.
Katso omat viestisi. Monellekko miehelle olet laittanut viestejä että pääsiskö lämmittelemään?
Jos et yhtään niin vaihda miestä. Kyllä noita naisia tulee ja koska aika hepposesti lähti vieläpä kaverin entistä vonkaamaan, niin työkaveri tai joku muu vosu löytyy, ellei ole jo muutama linjoilla.
Sellaisiakin miehiä on, joille riittää yksi nainen. Ja jotka olisivat kiitollisia työssäköyvästä, kunnollisesta lapsettomasta naisesta.
Älä ainakaan tee lapsia tuon miehen kanssa!!!
Ei tuollaisia viestejä kaveripohjalta laiteta. Selvästi oli ihastunut ainakin silloin. Voi kuitenkin olla, että halusi vain vähän fiilistellä ihastumisen tunnetta ja nautti kun sai vastakaikua myös. Ei välttämättä jatku enää, jäi kiinni ja mahdollisesti jopa katuu, vaikka ei kehtaakaan tunnustaa koko ihastumista koska ei halua loukata enempää. Saattaa olla että tajusi, että tekee väärin ja saattaa olla, että ihastus kuoli aikalailla siihen. Moraali olisi estänyt pettämisen ehkä muutenkin, mutta viestittelyä ei kokenut niin pahana, ennen kuin konkreettisesti näki miltä se sinusta tuntuu. Ihastuminen toiseen on ok, eikä sitä tarvitse kellekään kertoa. Tuollaiset viestit taas eivät ole ok, mutta voisitko päästä yli, jos mistään tämän kummemmasta ei olisikaan kyse?
Tämä siis olisi nähdäkseni paras skenaario parisuhteenne kannalta. Ihan mahdollinen. En sano millä todennäköisyydellä, riippuu ihan miehesi luonteesta ja parisuhteenne tilasta.
Vierailija kirjoitti:
No, sinun ehkä kannattaa olla määrätietoinen tuossa asiassa. Määrätietoisesti alat ajatella sitä mitä miehesi sinulle kertoo. Sitä luottamuksen takaisin hakemusta.
Rikot vain oman itsesi, jos alat syöttää itsellesi sitä mustasukkaisuutta. Se hajottaa sielun.Minusta se mitä miehesi kertaa on ihan totuudenmukaista, ja minä ainakin voisin uskoa sitä. Itse tunnet miehesi. Parhaiten.
Se että maailmassa on niitä pettäjiä ja paskahousuja, ei tarkoita, että sinun miehesi olisi sellainen. Voithan verrata myös sitä, että itse olet puhunut sitä sun tätä sen sussun kanssa, että yhteydenpitoa ja pala pala pala pala pala, mutta eihän siitä mitään sitten tullut.
Luota siihen että miehesi tekee oikein. Se sussu hakee tukea ja turvaa jostakin. Ehkä se nyt on ollut lähin se sinun miehesi siinä. Chattailleet. Ei muuta.
Chattailut itsekin siellä sussun kanssa.
Puhu puhu puhu. Voitte myös yhdessä tavata sen sussun jos sinä sitä haluat.
Teillä selvästi on hyvä suhde, pystytte keskustelemaan ja olemaan rehellisiä.Minun mielestä tuo ei ole mitenkään erikoisen selän takana viestittely. Toki se oli ukon moka, että ehkä olisi ollut hyvä jutella, että te molemmat pidätte yhteyttä siihen sussun. Ehkä olisi ollut paras. Mutta se ei nyt mennyt niin.
Voihan olla että sussu on ollut yhteydessä?Seuraavilla kerroilla puhutte heti auki, jos siellä on joku toinen sukupuoli joka tulee käymään tai juttelee. Kyllä sellaisia tilanteita tulee. Meilläkin kävi miehen ollessa mökillä naapurin nainen. Ja mies kertoi sen.
Ei nuo ole helppoja, mutta se oma pään sisäinen puhe on tuossa oleellista.
Ja aina voit miehen kanssa keskustella tuosta, koska ei se hetkessä katoa. Voit tuoda julki niitä tuntemuksia ja perusteluja ja epävarmuuksia. Minusta se on hyvä. Minun mieheni on minulle monesti sanonut, että koska minä puhun niistä epävarmuuksiasta ja tuntemuksista ja muustakin, niin hän ymmärtää minua. Hänellä on mahdollisuus ymmärtää. Itse asiassa annan sen mahdollisuuden sillä että puhun.Mutta sanoisin, että todellakaan kaikki eivät ole pettäjiä. Sua itse itsellesi hyvä. Ja sopikaa jotakin sääntöjä miehesi kanssa, että teidän suhde kantaa. Ja sitten kun tulee epämääräisiä tai ei oikein tiedä miten toimii, niin voihan siitä sitten jutella vaikka jälkikäteen heti. Ei kannata jättää seisomaan asioita, ne vaan sitten jäytää.
Näin minä opastaisin.
Ei hyvää päivää, mies on lähetellyt pusuviestejä, piiloutuu humalan taakse ja ap:n pitäisi vielä hopeatarjottimella kantaa ukko Sussun luo.
Niin joten jos olisi mies ollut vähän lähempänä tätä toista naista, olis mennyt lämmittelemään viltin alle.. ja ois siinä varmaan vähän kaikenlaista tapahtunut.
Selkeä tapaus, jotain tunteita/haluja on ollut toista kohtaan, ei tuollaisia viestejä muuten vaan laiteta. Eri asia sitten onko toteuttanut, viestittelykin kyllä salassa onnistuu ja viestien poistaminen on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Mies tosiaan säikähti puheitani. Olin viittä vaille jo lähdössä suhteesta. Sanoin että hänen toimintansa ylitti rajat, luottamus on mennyt. On selvää että kun ensinmäistä kertaa lukee miehen ja tämän ( anteeksi nyttämä huono nimi), Sussun viestit, tulee heti ensimmäisenä mieleen että mitä hittoa.. noilla kahdella on jotain juttua keskenään. Mutta Kun lukee uudelleen ja mies kertoo miten asiat on, uskon että mitään suhdetta ei ole eikä ole ollut.
Mies sanoo että ei halunnut tarkoituksella tehdä mitään minulta salassa, ei ole ajatellut että toimii selkäni takana. Hänestä asia ei ole vakava koska ei oikeasti tunne mitään sussua kohtaan. Hänen puhelimelleenkin on pääsy, ei ole mitään salakooodeja eikä koskaan pidä puhelintaan minulta piilossa. Silloin kerran vaan normaali keskustelu vähän lipsui..Päätin kysyä Sussulta, ja kerroin että minä näin jeidän viestit. hän pahoitteli omalta osaltaan viestittelyä ja sanoi että heidän välillään ei ole ollut mitään mikä ei kestäisi päivänvaloa.
Sovitteko myös että nyt loppui kaikki yhteydenpito tuon naisen kanssa mieheltä? Jos ette niin kannattaa sopia. Tuollaista kun lupaa ja sopii, ei voi myöhemmin enää perua ettei tiennyt että tarkoitettiin ettei enää pidetä yhteyttä.
Kannattaa suhteissa välttää tilanteita jotka saattaa aiheuttaa kysymyksiä toisessa puoliskossa. Mitä sitä turhaan hakea eripuraa ja epäluottamusta pariskunnan välille jollain viestittelyillä kun elämä lataa kuitenkin sontaa niskaan minkä kerkeää. Eiköhän se paska riitä ilman että pitää vielä erikseen tunkea kapuloita oman suhteen rattaisiin.
Mulle on parikin enstistä heilantapaista, ja muutamakin uudempi tuttavuus laittanut ihna normaalia mitä kuuluu-viestiä, mutta en ole noihin lähtenyt mukaan ollenkaan.
Jos syynä (tai tekosyynä) käytettiin alkoholia, niin sitten ei varmaan haittaa jättää alkoholia pois? Itse jätin alkoholin sillä olin humalassa arvaamaton ja aggressiivinen, ja ei ollut kuin ajan kysymys milloin olisin ollut myös väkivaltainen. Kun en juo, ei ole mitään ongelmia.
T:M39
Jos sä et luota mieheesi niin teillä on iiiiso ongelma. Mies voi puhua totta, tai sitten ei. Oletetaan nyt, että mies puhuu totta niin teidän pitää setviä tää luottamusongelma tai erota. Jos mies onkin oikeasti puuhannut jotakin niin luottamus on mennyt ja on parasta erota. Kummassakin tapauksessa teillä on ongelma eli luottamuksen puute ja sen menettäminen.
Ap:n mies valehtelee ettei olisi ollut kiinnostusta, se on mielestäni tuossa kaikkein huolestuttavinta. Eli on edelleen valmis pimittämään totuutta kunhan ei itse tarvitse vastata mistään. Mustakin on valkoista jos niikseen tulee.
Uskoisin, että tässä tapauksessa mies puhuu totta. Yksi yleinen syy tällaisiin on se, että mies kokee imartelevana, kun häntä kohtaan osoitetaan kiinnostusta ja lähtee mukaan flirttiin, vaikka ei olisikaan ko. naisesta kiinnostunut. Johtuen siitä, että suurin osa miehistä ei koe juuri koskaan naisten lähestymisiä (se on uutta ja imartelevaa). Pahimmillaan se sitten voi johtaa oikeaan pettämiseenkin ja eroon.
Joskus kauan sitten itselleni sattui samantyyppinen juttu, silloinkin kyseessä oli kaveripiirin nainen, joka piiritti miestäni. Heillä ei ollut viestittelyä, vaan nainen oli mm. mennyt istumaan mieheni syliin eikä mieheni ollut tästä kieltäytynyt. Itse olin lähtenyt lasten kanssa nukkumaan. Pari kertaa tuollaista tapahtunut, sain tietää, kun tämän naisen mies otti yhteyttä.
Ei sille vain mitään voi, että tuollainen murtaa luottamuksen. Laitoin suhteen jatkon ehdoksi sen, että käydään terapiassa, mies oli hyvin katuvainen ja pelästynyt, että aionko todella jättää hänet tuollaisen takia. Ehkä teidänkin täytyy käydä terapiassa, että sinä pääset asiasta yli ja selvittämässä mitä kaikkea tuohon miehen puolelta liittyy. Itselleni se oli hyvä opetus, että luotettavinkin voi joskus erehtyä eikä mikään ole koskaan aivan varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo maisemissa kysymisen tapa ja vastaus viittaa siihen, että ovat tavanneet aiemmin jossain kaksin. Älä ole idiootti ap.
Niinpä. Tuohan on miltei suoraan, että oletko jossain täälläpäin niin voitaisiin tavata.
Kumpikin, niin mies kuin Sussu, tajuavat mitä tarkoitetaan tuolla kysymysellä. Silloin tuttavuus on jollain tavalla syventynyt tuohon viestittelytasoon.
Kun mies vastaa lyhyesti "en" silläkin on heille oma merkitys. Eli ei pääse nyt lähtemään eikä ole liikenteessä.
Kysytkö aloittaja sinä kovinkin monelta tuttavamieheltä "oletko maisemissa" ja miksi kysyt jos kysyt?
Ja kysytkö ellet ole tavannut jossain kahdenkeskisissä merkeissä jo aiemmin.
Ap täällä.
Tottakait sovimme ettei mies enää pidä tähän naiseen yhteyttä. Se on selvää
Itseasiassa kerroinkin aijemmin että hän ei ole pitänyt pitkiin aikoihin yhteyttä, minä itse näin viesyit vasta nyt kesällä ja hempeät viestit oli siis jo uuden vuoden iltana lähetetty. Sen jälkeen talvella lyhyitä en ole maisemissa- viestiä vastaukseksi naisen kyselyihin. Mies ei ole laittanu ona aloitteisesti mitään viestiä, ei mitään hempeilyä. Mies ei ole lopettanut viesteilyä pyynnöstäni vaan hän lopetti jo paljon aijemmim ennen kuin minä huomasin viestit.
Sanoin miehelle että menee aikaa että unohdan asian. Ja luottamus on koetuksella.
En usko salasuhteeseen , mutta tuo että lähti viestittelyyn mukaan ja on vastannut naiselle ylipäätään mitöän viime talvena, ärsyttää
Lueskelin koko ketjun, kaksi asiaa havaitsin. Useat kommentoijat olivat sitä mieltä, että ap:n mies on epäluotettava pettäjäsika. Nauratti, miehessä ei ketjun perusteella ole mitään vikaa, vähän nyt kännissä lähti chattiflirttiin mukaan, mutta ei mitään oikeasti pahaa. Ja ap, melkoinen mimosa, joka vatvoo ja nostaa mokan kerta toisensa jälkeen esille ja on oikeasti pohtinut miehensä jättämistä. Naurettavaa koohkaamista. Kas kun ap ei ole tilannut jalkapuuta kotiinsa.
Ei heru empatiaa suhteiden epäonnistumisille kun virheet on tehty tiukkapipoisuudella ja jankkaamisella. Ap puuttuu tervettä itsetuntoa ja hän ei ymmärrä kun asia on sovittu niin sitä ei vatvota. Tässä tapauksessa moka oli ihan harmiton. Kommentoijat vaan pitävät sitä pettämisenä, joka kertoo ettei ole mitään suhteellisuudentajua. Ehkä kommentoija on negatiivinen tyyppi ja toivoo ap:lle pahaa tai hänellä itsellään on huonoja kokemuksia pettämisestä.
Suhteissa tulee ihastumisia, tämä ap:n tapaus ei edes ollut sitä vaan ajankulua, tylsän hetken kännichattailua, kevyttä flirttiä kun ap:n mies lähti juttuun mukaan. Joillakin latteuksilla ja hymiöillä, ei nyt hirveesti kannattaisi tuhlata energiaansa mustasukkaisuuteen ja draamaan. Ei ilmeisesti ole oikeita ongelmia ap:n elämässä.
Ap täälä:
JUU sekin ärsyttää että mies vastasi vielä sussun oletko maisemissa-kyseilyihin.
Mies on tosi raatikas ja kova hölöttämään kaikista tekemisistään ja kirjoittaa aina someen ja viesteihin rasittavan pitkiä selostuksia omista tekemisistään, miten päivä mennyt ja omista ajatuksistaan. Kertaalleen vastasi sille akalle kun kysyi että oletko tulossa tänne ( paikkaunna nimi), vastasi mies en ole mutta Milla on, ( siis minä ap) itse olen tänään täällä Limingassa. Uskon ettämies vastasi vaan hölmöyttään ja ajattelemattomuuttaan eikä tarkoittanut sillä mitään
Mutta olisi pitänuy jättää vastaamatta kyllä.
Vakka kantensa valitsee, ei vaikuttaa että sekä ap että miehensä ovat vähän hölmöjä. Joten ehkä kannattaisi pitää kumppanista kiinni, sovitte toisillenne ja teillä on mahdollisuus olla onnellisia toistenne kanssa. Hukkaatte aikaa jankuttamiseen kun voisitte istua käsi kädessä rantakalliolla ja ihailla Suomen (sateista) kesää.
Tekstailu yksinäisten naisten kanssa on yksi tapa tuntea että auttaa jotakuta. Itse tein sitä aika paljon nuorempana. Ongelma on sitten kun ne ihastuu suhun ja itse pidit vaan hauskaa.
Varatut naisetkin usein teki sitä mielellään. Heillä ei kyllä ollut mitään oletuksia ja tajusivat että se oli vain leikittelyä. Kai se on jotain että naisilla on niin paljon tunteita että ne tarvii jonkun johon ne suunnata. Miehesi vaan sattui olemaan ainut kohde tälle Sussulle ja miehesi varmaan oletti että Sussu tajuaa että se on leikittelyä kun olitte kavereita.
Maailma on vain niin ettei kunnon miehiä ole paljoa. Kannattaa tottua siihen että mieheäsi halutaan eikä hän nää mitään pahaa keskustelussa.
Nämä "kiltit ja empaattiset" varatut ukot on niin nähty. Ovat usein eukkonsa kanssa tavasta ja tottumuksesta, eivät uskalla reppanoina erotakaan ja hakevat sitten vaivihkaa muilta naisilta huomiota, tuijottelevat silmiin, pyyhkivät hiuksia kasvoilta, herättelevät kiinnostusta. Vihjaavat eroavansa ja seuraavan kerran kun näet tyyppiä, niin onkin menossa naimisiin ratkaisuna parisuhdeongelmiin, koska nainen ei halunnutkaan eroa :). Sellaista lojaalia ja suoraselkäistä käytöstä. Yhtä tällaista on tässä taas viime aikoina joutunut ns. pakosta seuraamaan. Valitettavasti tuo vaatii tietynlaisen kaksinaamaisen luonteen, en usko, että tuossa on kaikki ap, mitä selkäsi takana on tapahtunut.