Onko mieheni oikeassa tästä kuntosaliasiasta?
Olen haaveillut kuntosalilla käymisestä ja kun ajattelin sen tehdä, niin mieheni aloitti perustelemaan, ett ensin minun on kotona saatava omalla kehonpainollani kaikki kunnon puhtaat punnerrukset tehtyä ennen kuin on mitään järkeä mennä kuntosalille. Kotijumppa ei minua motivoi. En pidä yksin olohuoneen lattialla punnertamisesta. Minä haluaisin ihmisten pariin ja kuntoilemaan laitteella. Onko mieheni oikeassa?
Kommentit (118)
Menet vaan sinne kuntosalille. Siellä tulee kehitystä.
Jos tuntuu vaikealta kuntoilu, niin tietysti kannattaa tehdä tavalla joka tuntuu itselle parhaalta-niinhän sitä alkuun päästään. Turha vaikeuttaa jo valmiiksi vaikeaa asiaa ja näin varmistaa epäonnistuminen.
Halpaan trolliin te kyllä menette.
Miksi näitä sukupuolivihaketjuja saa jatkaa täällä, kun täysin asiallisia ketjuja poistetaan jatkuvasti.
Eiköhän kuntosalille mennä kuntoilemaan, eikä näyttämään voimiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse vedän leukoja ja punnerran. Niillä liikkeillä ylävartalo pysyy kunnossa. Jos ko. liikkeet eivät suju, ihan turha mennä salille. Voimatasosi on vielä niin alhainen että et tarvitse lisäpainoja.
Höpöhöpö. Salilla voi tehdä muita liikkeitä, jotka kehittävät samoja lihaksia kuin leuat ja punnerrus, ja niitä pystyy laitteilla tekemään turvallisesti, vaikka punnerrukset ja leuanveto ei onnistuisi ollenkaan. Ihmeellistä "näin tai ei ollenkaan" -ajattelua viime vuosituhannelta.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teillä suositella jotain kuntosaliketjua vaikka Vantaalla tai Helsingissä? Minua ahdisti jo Fressin sivut kun en vaan löytänyt hinnastoa.
ap
Jos tuntuu, että on hankala aloittaa, niin älä valitse saliketjua netistä vaan valitse lähin sali. Käy tutustumiskäynneillä naapurustossa tai työpaikan läheisyydessä olevilla saleilla ja ota niistä paras. On sit helpompi lähteä räntäsateessakin salille. Hinnat on about samat joka paikassa, ellei ole joku Spa-henkinen paikka tai sit joku 24/7 -tyylin kylmäasema.
Puppua, en usko että noin tyhmän miehen kanssa kukaan olisi yhdessä.
Huh, luin ap:n muutaman ensimmäisen kommentin ja kiitän taas onneani että olen sinkku. Vaikuttaa kyllä provolta tämä aloitus. Mutta jos ei ole ja mies on tuollanen dorka niin kannattaa sulkea korvansa ihan kaikilta hänen neuvoiltaan, hän on ihan kujalla.
eksä yritti sanoa samaa, kun puhuin että haluaisin aloittaa salitreenit. Olin päässyt todella huonoon kuntoon ja salilla käynti oli kiinnostanut jonkun aikaa. Kerroin ideastani hankkia 3kk kortin johon sisältyi ekalla kerralla ohjattu tutustumiskierros.
Äijä rupesi ämpyilemään, että sinne salille mennään vasta sitten, kun ollaan joten kuten hyvässä kunnossa ja hoikka (kiitos vain) ja että ei mun sinne kannata. Onneksi oli edes sen verran itsevarmuutta jäljellä, että tiesin tuon jo silloin paskepuheeksi ja kun tästä myös hänelle huomautin, niin näytti silminnähden ärsyyntyneeltä.
Aloitin salitreenit ja miestä ärsytti miten innoissani olin asiasta ja kiikutti sitten ahkerasti herkkuja kotiini. Onkin tosiaan ex :D
Eli sinne salille vaan, ei tarvitse mitään pohjakuntoa alkuun vaan siellä sitä kehittyy!
Tämä taitaa tosiaankin olla vain kuntosaliasia.
Tsemppiä Aapee, jos ihan oikeesti aiot mennä sinne. Ja jos ihan oikeasti pääset sinne salille asti.
Ainahan tekosyitä keksii ihan mitä vaan. Jos ei halua niin ei halua. Jos haluaa niin haluaa.
Mene tai et mene. Ei se riipu sinun äijästäsi.
Ihme piipitystä piiperrystä. Lähde sinne salille. Menen ensin lenkillä ja menen sitten salille. Mutta lopeta vatvominen. Toimi. Muuten sinä vielä vuodenkin kuluttua mietit sitä, että tuliko punnerrus tehtyä väärin vai oikein miehen mielestä, tai naapurin miehen mielestä, tai kenen jonkun muun mielestä.
Tee omat ratkaisusi. Sinun hyvinvoinnistasi on kyse
Miehesi on väärässä. Onko hän niin pihi, ettei haluaisi että laitat rahaa saliin? Kuulostaa aika itseensä käpertyneeltä tyypiltä suoraan sanottuna, ja ettei osaa ottaa mitään psykologisia tekijöitä huomioon päätösten tekemisessä. On ihan eri asia mennä salille treenaamaan kuin koittaa kotona väkertää yksin.
En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta jutusta, minkä AP aloituksrssaan kertoi. Salille voi mennä ihan vaikka ei olisi koskaan aiemmin treenannut
Onko sulla AP ihan oikeasti motivaatiota käydä salilla, jos et jaksa jumpata kotonakaan? Kokeilepa kuule kuukauden ajan tehdä kotijumppa edes 10 minuuttia kerrallaan 2-3 kertaa viikossa. Jos et jaksa sitä 10 minuuttia tehdä, vaan vätystelet, niin et sinä sitten salillakaan jaksa käydä.
Menet salille vaan etkä kuuntele miehesi valitusta. Minäkin käyn salilla pari kertaa viikossa, vaikka mulla ei ole mitään saliohjelmaa, eikä tavoitetta. Kyllähän sekin on parempi, kuin jäädä kotiin lojumaan. Mä en itse jaksa kotona jumpata. Salilla kun menee niin on "pakko" kun ei ole muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salin idea on siinä että siellä voi muokata painot itselle sopiviksi, eli myös tarpeeksi kevyiksi. Mee salille kun kerran mielesi tekee, mihin siinä miehen mielipidettä tarvitset?
Ei kyllä salin idea on tuottaa omistajilleen voittoa. Tähän liiketoimintamalliin kuuluu oleellisesti se että vain osa kuukausimaksuja maksavista jäsenistä käy siellä säännöllisesti, tutkimuksista riippuen noin 10-20%. Jos kaikki, tai edes puolet kävisivät, nousisivat hinnat vielä entisestään tai salit menisivät konkurssiin. Tyhmiä ja/tai laiskoja vedätetään.
Espossa on kaupungin ylläpitämiä kuntosaleja. Ovat paljon edullisempia kuin yksityiset. Samat laitteet kuitenkin kuin yksityisillä. Opastusta saa laitteiden käytössä ja niissä on käyttöohjeet. Rohkeasti salille vaan, kotona ei tule tehtyä kuitenkaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla AP ihan oikeasti motivaatiota käydä salilla, jos et jaksa jumpata kotonakaan? Kokeilepa kuule kuukauden ajan tehdä kotijumppa edes 10 minuuttia kerrallaan 2-3 kertaa viikossa. Jos et jaksa sitä 10 minuuttia tehdä, vaan vätystelet, niin et sinä sitten salillakaan jaksa käydä.
No kyllä se kotona nyhertäminen on niin vaikeaa, etenkin jos mies ja lapset ja kotityöt vaatii jatkuvaa huomiota. Tosi helppo luistaa treenistä.
Mutta salille kun menee, tulee treenattua, kun ei voi alkaakin tiskaamaan tai pyykkäämään sen sijaan. Ja onhan siinä se sosiaalinen painekin, ei siellä kehtaa pitkään vain istuskella mitään tekemättä.
Eli jos oman kehon paino on liikaa, ei saa alkaa salilla kehittämään voimaa kunnes sen jaksaa vaikkapa juuri punnertaa ylös? Pitää vaan sitten olla treenaamatta kun ei kehinpainoharjoitukset onnistu?
Monilla saleilla on myös lapsiparkki, oli tosi hyvä kun olin yh. Lapset sai piirtää ja katsoa piirrettyjä ja itse sain jumpata rauhassa.
Hki nuijat maksaa salistaan sen 50...99 e kk...
Mulla kunnan sali jossa kaikki uudet laitteet 10 e kk 😎 eli ok hinta se.