Onko mieheni oikeassa tästä kuntosaliasiasta?
Olen haaveillut kuntosalilla käymisestä ja kun ajattelin sen tehdä, niin mieheni aloitti perustelemaan, ett ensin minun on kotona saatava omalla kehonpainollani kaikki kunnon puhtaat punnerrukset tehtyä ennen kuin on mitään järkeä mennä kuntosalille. Kotijumppa ei minua motivoi. En pidä yksin olohuoneen lattialla punnertamisesta. Minä haluaisin ihmisten pariin ja kuntoilemaan laitteella. Onko mieheni oikeassa?
Kommentit (118)
Lopeta aapee sellainen jaapatus ja jaarittelu ja arpominen. Mene sinne salille. Sillähän se selviää.
Joku toinen nyt esiintyy ap:na. Aihe herättää selvästi siis keskustelua.
ap
En ala arvailemaan miehesi motiiveja. Jos puhtaasti liikunnan kannalta asiaa mietit, niin miehesi on täysin oikeassa. Jos liikunnalla tavoittelet puhtaasti omaa hyvinvointia, kotona ja ulkoilemalla pystyy tekemään varmasti enemmän ja paremmin. Oman kehon paino on ihan riittävä. Tavalliselle sukan kuluttajalle tärkein liikunta on reipas kävely ja siinä saa myös sivutuotteena raitista ilmaa sekä positiivisia aistiärsykkeitä. Keskivartalon lihasten kotireeni on helppoa ja tuloksia saa todella vähällä käytetyllä ajalla ja ennen kaikkea rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tavallaan oikeassa, mutta väärässä.
Ei enemmistöstä ole omatoimiseen kuntoiluun kotona tai ulkona.
Kaiken voi toki tehdä itsekin, jos kykenee olemaan oman itsensä valmentaja. Suurimmasta osasta ei ole siihen vaan liikuntaan tarvitsee ulkopuolista apua ja ryhmän tukea.
Suosittelen sinulle lämpöisesti ryhmäliikuntaa ja ohjattua kuntoilua. Siitä se lähtee ja ota joku kaverikin mukaan tai mene kavereiden mukaan. Siitä tulee kivaa.
Miehesi on tavallaan oikeassa, mutta todella väärässä.
Aikamoista. Onnoikeassa ja tavan väärässä jaoikeassa ja väärässä.
Nii ja juuu. Jaa.
Kyllä. Voi jos haluaa ja kykenee ja tulee töiden jälkeen tehtyä ne kymmenen punnerrusta ja kyykkyä tai vatsaa yms x3 x5 toistoa. Yleisemmin oma-aloitteisesti ei tule, joten oma ensialkuinen treeni on toisaalta vähän turhaa. Se kyllä helpottaa suurempia kolotuksia ja kipuja ehkä.
Riippuu ihan ihmisestä monessa mielessä. Mies on tavallaan oikeassa että on helpompi mennä ohjattuun kuntoclubiin, jos on vähän tehnyt jotain, mutta suurin osa ei kykene oma-aloitteisesti treenaamaan ja käskemään itseä.
Heiltä puuttuu oma tahto tehdä päättäväisesti asioita. Tämän takia autoliikennekin on vaarallinen, koska ihmiset ovat automaatilla pois tästä hetkestä. Suurin osa elää olämänsä pois hetkestä.
Eikä elä nyt jatkuvasti läsnä.
Oletko harrastanut naisvoimistelua? Niillä voi valita joko kevyet tunnit tai rankat tunnit ja kunto vähintäänkin pysyy samana. Ja yleensä muiden naisten kanssa on kiva jutella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko harrastanut naisvoimistelua? Niillä voi valita joko kevyet tunnit tai rankat tunnit ja kunto vähintäänkin pysyy samana. Ja yleensä muiden naisten kanssa on kiva jutella.
Sairaalloisen mustasukkainen ja kontrolloiva mies tuli ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Mustis mies! Salille vaan, ja annat äijän turista höpöjään itsekseen!
Eihän siinä mitään. Kunhan omilla tienaamilla rahoilla maksaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Pelkää varmaan, että joku sali-Make vie sinut.
Ei ole varmaan lukenut palstaa kun ei tiedä etteivät naiset tykkää kuntosalilla käyvistä miehistä.
Mitä nämä ketjun ulisijat oikein pelkää?
Salille vaan, kotujumpasta innostuu vain harva. Ja anna kun arvaan, AP:n mies ei ole salia nähnyt kuin televisiossa ja lenkillä käynyt joskus 90-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vedän leukoja ja punnerran. Niillä liikkeillä ylävartalo pysyy kunnossa. Jos ko. liikkeet eivät suju, ihan turha mennä salille. Voimatasosi on vielä niin alhainen että et tarvitse lisäpainoja.
Oliko tää sarkasmia? Jos ei, niin voitko kertoa kuinka pitkään olet treenannut ja onko näkyviä tuloksia tullut näin yksipuolisella ohjelmalla?
Ala-asteelta lähtien ko. ohjelma ollut käytössä. Leuanvedossa koko yläkropalla joutuu rutistamaan. Punnerruksilla saa treenattua ojentajia sekä rintalihaksia. Nuo kaksi liikettä riittää tavikselle yläkropan ylläpitoon. Monilla naisilla voimataso on niin huono että eivät pysty tekemään ko liikkeitä mutta voihan niitä tehdä kevennettyinä versioina. 12 leukaa meni armeijan lihaskuntotestistä ja punnerruksia 35, sillä sai hyvän arvosanan.
Oletko mies vai nainen?
Kannattaa kunnioittaa omia toiveita. Jos jokin motivoi sinua, niin tee se!
Miehesi saa tehdä omia juttujaan. Tai voit vastavuoroisesti sanoa hänelle, että lopeta kiekkoilu kun ei susta ole ammattilaiseksi kuitenkaan, pelaa sählyä jos haluat mailalla törkkiä pelivälineeseen. Kuunteleeko ja mukautuuko tähän? Ööh, ei.
Jos tykkäät salista, mene, oli miehesi oikeassa tai ei. Kyllä omaa elämääkin pitää olla.
Ei se voi tervettä suhdetta katkoa jos salilla käy.
Itse treenaan ulkona, ja samat tulokset tulee kuin salilla tulisi, mutta happi on parempaa ulkona.
Naurettava tuo miehesi väite! Sille ei ole mitään totuuspohjaa. Sinulle ja perheellesikin tekee hyvää, että pääset harrastamaan liikuntaa ja saat omaa aikaa.
Dracula kirjoitti:
Jos tykkäät salista, mene, oli miehesi oikeassa tai ei. Kyllä omaa elämääkin pitää olla.
Itse treenaan ulkona, ja samat tulokset tulee kuin salilla tulisi, mutta happi on parempaa ulkona.
Mitä/miten treenaat ulkona jos saat samanlaiset tulokset kuin salilla tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Dracula kirjoitti:
Minulla on 6 vastuskuminauhaa ja retkieväät mukana.
Pinottamalla niitä voisin saada niin suuren vastuksen, että en saisi edes hievahtamaan,
mutta se ei ole tarkoitus. 6-25 toistoa, vain viimeinen toisto ei liikahda mihinkään.
Dracula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dracula kirjoitti:
Pinottamalla niitä voisin saada niin suuren vastuksen, että en saisi edes hievahtamaan,
mutta se ei ole tarkoitus. 6-25 toistoa, vain viimeinen toisto ei liikahda mihinkään.
Kuminauhat on ihan hyvä lisä tai korvaava poikkeustilanteissa mutta eihän se nyt ole verrattavissa kuntosaliharjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Dracula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dracula kirjoitti:
Kuminauhat on ihan hyvä lisä tai korvaava poikkeustilanteissa mutta eihän se nyt ole verrattavissa kuntosaliharjoitteluun.
185cm 95kg vyö 84cm.
Alkutilanne v2018 oli 185cm 78kg vyö 86cm
Kokeile ennen kuin heität mutua.
Salille vaan suoraan. Aloitin itse viime vuoden marraskuussa ihan nollasta. Salilla käynnissä parasta on se, että kukaan ei halua mitään ja saan keskityttyä siellä omaan tekemiseen. Kotona on kotityöt ja lapset. Tulosta tulee paremmin kuin kotona. Paino on pudonnut vain 2 kg, mutta vaatekoko on nyt 40 sijaan 36. Lähtöpainoni oli 60. Nyt painan 58 kg. Pituus 160 cm, ikää kohta 50 vuotta. Muutos näkyy paremmin peilissä kuin vaaalla. Mulla oli nuorena ampiaisvyötärö, jonka olen kadottanut. Ampiaisvyötärö ei ole palannut, mutta selkeä vyötärö kuitenkin. Moneen nuoreen verrattuna, olen varsin timmissä kunnossa.
Hassu kysymys. Miksi tässä tarvitsee jonkun olla oikeassa tai jonkun väärässä? Jos sinä haluat mennä salille, niin sitten sinä menet salille.