Oletko testannut ÄO:si? Mitä mieltä tuloksista?
Onko kokemuksia? Esim. Mensan nettitestistä.
Haluaisin kokeilla, mutta toisaalta en... Jos lopputulos onkin vaikka heikompi kuin luulin, siitä voi olla vaikea päästä yli.
Mitä ajattelette omista tuloksistanne? Tai ihmisistä, joilla älykkyys on 130 luokkaa (Mensan raja on 131)?
Kommentit (84)
Koittakaa nyt ymmärtää, että älykkyysosamäärä on luku, jonka yhteydessä on välttämätöntä ilmoittaa käytetty keskihajonta!
Esim. Mensan raja on 130 JOS käytetään keskihajontaa 15 eli tuloksesi pitää olla vähintään kahden sigman päässä keskiarvosta.
Ennen Mensa käytti keskihajontaa 24, jolloin raja oli 148.
Minut on nuorena testattu ihan virallisella testillä, 128. Siihen aikaan en uskonut testeihin, nykyisin pidän itseäni tuota lukemaa tyhmempänä. En varmasti saisi matemaattisesta osiosta yhtä hyviä pisteitä.
No, oon tehnyt sen Mensan nettitestin ja sen mukaan olen keskimääräistä "huomattavasti älykkäämpi" tai jotain sinnepäin. Tulos oli hiukan tuon rajan yli.
MUTTA en siis hetkeäkään usko tuohon omaan tulokseeni. Olen kaveriporukasta se, joka viimeisenä tajuaa jutut ja töissä joudun usein pyytämään apua kun en vaan osaa. Opin tosi hitaasti enkä hahmota kunnolla asiayhteyksiä.
Luulen, että nettitestin tavoitteena on vain saada ihmisiä ns. turhaan osallistumaan siihen oikeaan testiin = rahastusta.
Haluaisin kyllä testata, mutta en ole vielä rohjennut
Olen tehnyt. Tulos oli 114 tai 116. En muista. Olin aika yllättynyt, koska tein testin melko kiireellä ja vähän kuin vitsillä.
Varmaan hyvää tuuria oli.
Tiedän testaamattakin, että oma älyni on todennäköisesti keskinkertainen tai luultvammin sen alapuolella. Mensan nettitesti tuntuu minusta enempi wannabe -älykkäiden testiltä kuin sellaiselta testiltä, jota pitäisin sellaisena jolla uskosin voivani selvittää totuuden älykkyydestäni.
Mutta näin sanoessani luultavasti vain osoitan oman ymmärtämättömyyteni. Ja totta kai minut on helppoa nyt leimata myös olevan kateellinen oikeasti älykkäille, eikä vähiten siksikään, että en täysin hahmota, mistä kaikesta älykkyydessä on kyse.
Mutta sen tiedän kokemuksesta, että tällä palstalla vaikuttaa hyvin moni ennättävän todistamaan ja esittämään itsensä ainakin keskivertoa älykkäämmäksi, joten onhan se tällaisen keskiarvon alapuolella äo::n omaavan mukavaa kuvitella olevansa itseään älykkäämmässä seurassa, vaikka se, että on minua älykkäämpi tuskin vaatii kovinkaan paljon.
Kävin testauttamassa. Kokeen valvoja sanoi, että olen selvästi älykkäämpi kuin keskimääräinen vihervassu.
Näin meillä.
Lasussa tehtiin sain 76 mutta sain pitää lapset. Olen tuetussa asumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt. Tulos oli 114 tai 116. En muista. Olin aika yllättynyt, koska tein testin melko kiireellä ja vähän kuin vitsillä.
Varmaan hyvää tuuria oli.
Eikös tuo ole joku melko keskinkertainen tulos?
Olen tehnyt mensan nettitestin, sain jonkin verran keskiarvoa paremman tuloksen, vaikka en ensimmäisten tehtävien jälkeen tajunnut niistä mitään, enkä varmasti ole keskivertoa älykkäämpi. En tee uudestaan, koska vihaan tuon tyylisiä tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hyvää tuuria oli.Eikös tuo ole joku melko keskinkertainen tulos?
Keskitasoa älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Lasussa tehtiin sain 76 mutta sain pitää lapset. Olen tuetussa asumisessa.
Jos kertomasi oli puolikisikaan totta, niin arvostan rehellisyyttäsi!
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hyvää tuuria oli.Eikös tuo ole joku melko keskinkertainen tulos?
110-119 on keskitasoa älykkäämpi
Vierailija kirjoitti:
Kävin testauttamassa. Kokeen valvoja sanoi, että olen selvästi älykkäämpi kuin keskimääräinen vihervassu.
Näin meillä.
Hyvin osaat kirjoittaa kehitysvammaisena. Miten sinne valvojaksikin oli päässyt kehitysvammainen?
Kiinnostaisi kyllä tuntea joku, jolla on ÄO luokkaa 120-130. Minkälaisia ihmisiä he ovat, tunnetteko?
Testasin ja tulos 136, viimeiseen kysymykseen en ehtinyt vastata kun aika loppui kesken.
Päättelykyky on ollut tiedossa jo että hyvä, en vaan pysty sitä työssäni hyödyntämään ja olen liian laiska kouluttautumaan korkeammin.
Tein sen nettitestin ja sain reilu 100 tulokseksi, luki että parempi kuin 55 prosentilla väestöstä... mutta en kyllä ymmärtänyt niistä testeistä mitään, että mikä idea niissä ihme kuvioissa on. Suuri osa meni varmasti ihan tuurilla. Joskus aikaisemmin taisin saada tosi hyvänkin tuloksen.
En pidä itseäni tyhmänä, pääsin amk pääsykokeissakin läpi 600 hakijan joukosta 38 porukkaan. En ole ylioppilas ja edellisen kerran olin matikkaa koulussa lukenut kauppiksessa 30 vuotta sitten, ja silti sain matikastakin yli 15 pistettä 20:stä. Ja koulussa olen pärjännyt ihan hyvin vaikka olen myös töissä, että aikaa koulutehtäviin on aika vähän. Kaipa noissa tehtävissä joku idea ja logiikka on, minä vaan en tajua niistä suurinta osaa kun pitäisi jatkaa jotain kuviota...
Ap yritä tehdä asioita jotka saa sinut tuntemaan itsesi älykkääksi
Opiskele jne...
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä tuntea joku, jolla on ÄO luokkaa 120-130. Minkälaisia ihmisiä he ovat, tunnetteko?
Serkkuni on Mensan jäsen. Hänen kauttaan olen oppinut ymmärtämään, että siihen jäsenyyteen/hyvään testitulokseen ei tarvita muuta kuin hyvää päättelykykyä ja onnea.
Ei yhtään mitenkään olisi arvannut, että hän pääsisi jäseneksi. Ei siis mitenkään vaikuta älykkäämmältä. Ei edes koulutodistuksista voisi sitä arvata. Ihan tavallinen AMK:n käynyt ihminen.
Olen tehnyt Mensan nettitestin tuloksella 130. En menisi oikeaan testiin, koska olen laiska.