Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mieheni oikeassa tästä kuntosaliasiasta?

Vierailija
01.07.2023 |

Olen haaveillut kuntosalilla käymisestä ja kun ajattelin sen tehdä, niin mieheni aloitti perustelemaan, ett ensin minun on kotona saatava omalla kehonpainollani kaikki kunnon puhtaat punnerrukset tehtyä ennen kuin on mitään järkeä mennä kuntosalille. Kotijumppa ei minua motivoi. En pidä yksin olohuoneen lattialla punnertamisesta. Minä haluaisin ihmisten pariin ja kuntoilemaan laitteella. Onko mieheni oikeassa?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä suositella jotain kuntosaliketjua vaikka Vantaalla tai Helsingissä? Minua ahdisti jo Fressin sivut kun en vaan löytänyt hinnastoa.

ap

Vierailija
42/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosaleilla käyvät nykyisin ihan mummotkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vedän leukoja ja punnerran. Niillä liikkeillä ylävartalo pysyy kunnossa. Jos ko. liikkeet eivät suju, ihan turha mennä salille. Voimatasosi on vielä niin alhainen että et tarvitse lisäpainoja.

Oliko tää sarkasmia? Jos ei, niin voitko kertoa kuinka pitkään olet treenannut ja onko näkyviä tuloksia tullut näin yksipuolisella ohjelmalla?

Vierailija
44/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittoi minut tekemään kaikkia punnerruksia ja totesi, että ne pitäisi ensin saada loppuun asti alas ennen kuin on järkeä mennä nostamaan rautaa. En saanut.

ap

Kontrolloiva mies ja vielä nöyryyttää sinua noin. Punnerrus ei ole mikään kuningasliike ja on typerä ajatuskin mennä miehen standardien mukaan kun on kyse naisen liikunnasta. Mies toki harrastaa lätkää kavereiden kanssa kodin ulkopuolella, mutta naisen pitää tyytyä kotona lasten seassa jumppaamiseen? (Entä jos miehelle sanoisi, että turhaan käyt sitä lätkää pelaamassa ennen kun saat kotona tehtyä spagaatin.) Nyt selkärankaa hyvä nainen! Salilla saa lisää paitsi fyysistä myös henkistä voimaa.

Vierailija
45/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä suositella jotain kuntosaliketjua vaikka Vantaalla tai Helsingissä? Minua ahdisti jo Fressin sivut kun en vaan löytänyt hinnastoa.

ap

Itse käytän Fitness247. Halvin, mutta oikein kelpo. Saleja on paljon eri puolilla ja jokaisella salilla on erikseen treenihuone vain naisille.

Vierailija
46/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vedän leukoja ja punnerran. Niillä liikkeillä ylävartalo pysyy kunnossa. Jos ko. liikkeet eivät suju, ihan turha mennä salille. Voimatasosi on vielä niin alhainen että et tarvitse lisäpainoja.

Lisäpainoja? Salilla voit tehdä pienemmällä painolla kun oman kehon paino ja monipuolisemmin. Esim. Ylätalja yksi parhaista selälle kohdistuvista liikkeistä. Huomaa että teillä ole mitään hajua mistä pädette

Vierailija
47/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elixia näytti olevan yli 80 euroa kuussa kun Fitnes24/7 oli 29,90. Mistä näin suuri ero?

ap

Vierailija
48/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei mene salille hakemaan lisäpainoja vaan nimenomaan vähemmän painoa. Jos on keski-ikäinen nainen eikä ole liikuntaa kummemmin harrastanut, on turha kuvitella että leukoja alkaisi tulla kotona yrittämällä. Salille vaan ja monipuolista yläkropan treeniä itselle sopivilla painoilla, pikkuhiljaa isommilla. Itse opin vetämään leukoja salilla keventämällä kuormaa jumppakuminauhalla, nyt menee ilmankin.

Vierailija
49/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elixia näytti olevan yli 80 euroa kuussa kun Fitnes24/7 oli 29,90. Mistä näin suuri ero?

ap

Elixiassa on kaikki fiiniä ja hianoo, löytyy puurobaari ja infrapunasaunat. Fitness247 on perus sali ja ryhmäliikuntatilat tietyillä saleilla, ei mitään kommervenkkejä.

Vierailija
50/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tää sarkasmia? Jos ei, niin voitko kertoa kuinka pitkään olet treenannut ja onko näkyviä tuloksia tullut näin yksipuolisella ohjelmalla?

Ala-asteelta lähtien ko. ohjelma ollut käytössä. Leuanvedossa koko yläkropalla joutuu rutistamaan. Punnerruksilla saa treenattua ojentajia sekä rintalihaksia. Nuo kaksi liikettä riittää tavikselle yläkropan ylläpitoon. Monilla naisilla voimataso on niin huono että eivät pysty tekemään ko liikkeitä mutta voihan niitä tehdä kevennettyinä versioina. 12 leukaa meni armeijan lihaskuntotestistä ja punnerruksia 35, sillä sai hyvän arvosanan.

Vierailija
51/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vedättää nyt sinua ihan täysillä. Jostain syystä hän ei halua, että alkaisit käymään salilla, ja se syy ei ole tämänhetkinen fyysinen kuntosi. Siksikin (oman kunnon kohottamisen lisäksi) sinun kannattaa nyt aloittaa säännöllinen salitreeni, ja 2-3 kertaa viikossa on oikein hyvä.

Aloittamiseen saitkin jo muutaman hyvän vinkin.

Vierailija
52/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on väärässä.

Vierailija
53/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kannustuksista. Minä päätin aloittaa kuntosalilla käymisen. Nyt vielä mietin Fitnes24/7 ja Fressin välillä vaihtoehtoja. Se sauna ja infrapunasauna kuulostivat niin luksukselta arkeeni.

ap

Vierailija
54/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nostan

Kuntosalille bodybumppiin, ryhmäliikuntatunneille, bodycombattiin yms.

Koti ei ole kuntosali ja kaikista ei ole omatoimiseen kuntoiluun.

Vierailija
55/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tavallaan oikeassa, mutta väärässä.

Ei enemmistöstä ole omatoimiseen kuntoiluun kotona tai ulkona.

Kaiken voi toki tehdä itsekin, jos kykenee olemaan oman itsensä valmentaja. Suurimmasta osasta ei ole siihen vaan liikuntaan tarvitsee ulkopuolista apua ja ryhmän tukea.

Suosittelen sinulle lämpöisesti ryhmäliikuntaa ja ohjattua kuntoilua. Siitä se lähtee ja ota joku kaverikin mukaan tai mene kavereiden mukaan. Siitä tulee kivaa.

Miehesi on tavallaan oikeassa, mutta todella väärässä.

Vierailija
56/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäpainoja? Salilla voit tehdä pienemmällä painolla kun oman kehon paino ja monipuolisemmin. Esim. Ylätalja yksi parhaista selälle kohdistuvista liikkeistä. Huomaa että teillä ole mitään hajua mistä pädette

Nimenomaan näin. Mä (48v.) en todellakaan jaksa vetää leukoja ja punnerrankin heikosti, sillä ranteet ei kestä. Mutta salilla olen käynyt torjumassa alunperin päätetyöskentelyn, sittemmin lastenhoidon aiheuttamia jumeja ja kremppoja. Sehän se idea on, että jos ei jaksa sitä omaa kroppaa (65 kg) nostaa, niin aloittaa treenaamisen pienemmillä, itselle sopivilla painoilla. Se onnistuu just siellä salilla. Siellä voi aloittaa ihan nollakunnosta. Ja treenata MONIPUOLISESTI koko kroppaa. Mahtavaa!

Kannattaa pyytää alkuun neuvoja, ainakin Fitness 24/7 tarjoaa PT:n laiteinfoa ilman erillistä maksua, kunhan varaa ajan etukäteen.

Vierailija
57/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus ja paino?

Mieheni pituus on 180 ja paino 85kg.

Miksi kysyt?

Vierailija
58/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken voi toki tehdä itsekin, jos kykenee olemaan oman itsensä valmentaja. Suurimmasta osasta ei ole siihen vaan liikuntaan tarvitsee ulkopuolista apua ja ryhmän tukea.

Suosittelen sinulle lämpöisesti ryhmäliikuntaa ja ohjattua kuntoilua. Siitä se lähtee ja ota joku kaverikin mukaan tai mene kavereiden mukaan. Siitä tulee kivaa.

Olen kylläkin menossa kuntosalille, enkä ryhmäliikuntaan.

Vierailija
59/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko fitnes 247 salilla saunoja ja infrapunasaunoja?

Vierailija
60/118 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista. Onnoikeassa ja tavan väärässä jaoikeassa ja väärässä.

Nii ja juuu. Jaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme