*~* HAAHUT viikko 50 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Adette[/b] Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
[b]apuh[/b] olen 29v (vm77) ja mieheni on 32v (vm74). Meillä on elokuussa 2005 syntynyt tytär. Ennen häntä mulla oli neljä alkuraskauden km:a ja hänen jälkeensä on ollut jo kaksi. Viimeisin nyt lokakuussa.
[b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]-Ida-[/b] itse 27/mies 28. Esikoispoika vm 04/04. Toinen raskaus alkoi 09/06 ja keskeytyi 11/06 rv:lla 11. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Yritys jatkuu..
[b]-Idaliini-[/b] Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
[b]Irmeli72[/b] Ikä 34 ja mies 38. Lapsia kaksi 99 ja 02. Kolmatta kuumeillaan. Raskaudet alkaneet clomifenilla joka käytössä myös nyt. Kaksi tuulimuna raskautta 96 ja 08/06.
[b]Isotikru[/b] olen 37-v lähihoitsu pääkaupunkiseudulta ja mies on kahta vuotta vanhempi.
Lapsia on 4, poika vm-93, tytär-vm-96 ja kaksostytöt vm-00.
[b]Jellonamami[/b] Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
[b]Joululahja[/b] Minä 32v mies 39v, poika synt 12/04, keskeytynyt km 05/06 rv 12. Viikko sitten jätettiin ehkäisy pois mutta ei vielä mitään systemaattista yritystä.
[b]kaisuli79[/b] Olen 27-vuotias ja mies 31. Meillä on yksi poika synt. 10/04 ja toinen raskaus päättyi ennenaikaseen synnytykseen rv 22+6 07/06 vauva ei selvinnyt koska viikkoja oli niin vähän. Eli yks keskiraskauden keskenmeno taustalla.
[b]katri72[/b] Minä 34-v, mies kanssa 34. Lisäksi koira. Asutaan Helsingissä ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritys alkoi 02/03. Km:t 07/05, 12/05, 7/06 ja 11/06.
[b]Leijonanhymy[/b] Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
[b]levinia[/b] ite oon 37, mies 40, ollaan asuttu taalla n. hmmm italian leveysasteilla pian jo 15 vuotta! Tytot ovat 14 .10 .7 ja 3-vuotiaita. Viidennen yrityksia aloitettiin 2/06 kierukan poistosta ja siina sitten tasaisin valiajoin noita ' ongelmia' ; eli tm 3/06; ja kaks' kaavintaa 6/06 ja 10/06.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]lumipyry70[/b] Olen 26 vuotias ja marraskuussa keskenmenon saanut 1,5 vuotiaan neitin äiti. Edellinenkin raskaus päättyi onnettomasti vuosi sitten uutena vuonna.
[b]Menier[/b] eka km rv5-6 1/06. Uutta yritystä ekojen kuukautisten jälkeen, plussa 6/06 joka meni kesken nyt 10/06 rv 19+6. Luultavasti yritystä jatketaan...
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Rouvavauva[/b] 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
[b]Sofia-77[/b] minä 29, mies 36, minulla t-96, t-99 ja tm-00. Miehellä p-97 ja t-99. Ensimmäinen yhteinen vauvamme siis keskeytys10/06 pahan sydänvian vuoksi rv 20+2.
[b]Tuutupii[/b] Olen 28 v kuumeilija, mieheni 31 v. Asumme Itä-Suomessa ja meillä on 1,5 v poika. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 06. Minulla todettiin tuulimunaraskaus vkolla 8+5 erinäisten ultrien jälkeen ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tasan 2 vkoa sitten viikoilla 9+1.
[b]vm69[/b] Minä -69, mies -65. Kolme lasta ja keskenmenot 03/2006 vk 20+5 ja 11/2006 vk 8+2.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa 25.8.2006, la 1.5.2007
[b]Pirpaliina[/b] plussa 8.9.2006, la 17.5.2007
[b]Juuliar74[/b] plussa 6.10.2006, la 12.6.2007
[b]ÄIPPÄ_80[/b] plussa ?, la 17.6.2007
[b]sani-74[/b] plussa 17.10.2006, la 26.6.2007
[b]Koala-72[/b] plussa 19.10.2006, la 28.6.2007
[b]Pikkutiikeri76[/b] plussa ?, la ?
[b]DreamOne[/b] plussa 13.11.2006, la 25.7.2007
[b]Moment[/b] plussa 20.11.2006, la 29.7.2007
[b]pumpsu[/b] plussa 1.12.2006, la 3.8.2007
[b]Helga76[/b] plussa 2.12.2006, la 13.8.2007
[b]77mm[/b] plussa 10.12.2006, la 7.8.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b]
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b]
[b]Ongelmakohdat:[/b]
[b]Keinot:[/b]
[b]Tavoite:[/b]
[/quote]
Kommentit (142)
Oon näköjään tippunu kärryiltä ihan totaalisesti! Uusia ja plussanneitakin näytti olevan paljon! Pahoittelen seuraavan viestin sisältöä, on niin omaa napaa kuin olla ja voi! Elikkäs nyt on menossa 18/28, ihan järkyttävä olo! Oon oksentanu parina päivänä, ja jatkuva pahoinvointi on vuorokauden ympäri! Samaan syssyyn mieletön väsymys ja ketutus! (Lupaavia raskauoireita???) Kävin tosiaan siellä tarkistus-ultrassa vielä (kp 13) ja gyne totes kaiken olevan kunnossa ja munasolun olevan irtoamassa. Eipä sitten muuta kun tuumasta toimeen... En tiedä kauanko maltan odottaa testatakseni?(Jouluaattona?) Sanoin kyllä miehelle että tuntuu kyllä vahvasti siltä että taas oltais pieniin päin..!!! (PANIIKKI???)
Vapaa-ajalla oonki sit ollu muuttosiivousta puuhaamassa, kohta se on onneksi ohi ja jouluksi uuteen kotiin! Ja nolona täytyy sanoa että en oo jaksanu raahautua koneelle, kaiken energian vie siivous ja miehen kanssa kinaaminen joutavasta... Ehkä tää taas tästä, jospa se joulurauha laskeutuisi yhtäaikaa kun lumikin? Hope so! Nyt taas rättiä heiluttamaan (*riittäis jo*)!!!
Rakkaudella kiireinen, pahantuulinen ja pahoinvoiva Menier
Pidetään peukkuja, että oireet tietäisivät " sitä" .
Mieti mikä joululahja olisi plussa aattoaamuna. Mun kaveri sai sellaisen viime jouluna. Olen tuon plussan kummitäti.
Plussasadetta sulle +++++++++++
vm69
Voi harmi, kun tauti ei vielä helpottanutkaan. Minulla on yskä onneksi jo kummasti rauhoittunut.
Pyöri vaan täällä ihan rauhassa. Niinkauan kuin siltä tuntuu. Ja tosiaan, voisit raahata meitä muitakin sinne exiin...
vm69
Hei taasen
Minäkin tässä jo innostun että pääsisiköhän joulunpyhinä testaamaan... olin kyllä visusti päättänyt että vasta sitten kun on se kierron pisin versio täynnä eli kp 34 / 28.12. .. mutta entäs jos kumminkin?? Tai pilaanko sillä vaan jouluni... ja esikoisen synttärit jotka 27.12.?? Olishan se toisaalta ihana joululahja, uusi plussa, jos niin hyvin kävisi... vaikka ei sitä " vauvalahjaa" tänä jouluna sitten tullutkaan niin kuin haaveet oli.
Tai olenkohan taas vain sekoamassa tän koko homman kanssa. Johan mieskin ahdistuisi jos tietäisi mitä kaikkea mietin. Vastahan me nyt yritetään ekaa kiertoa sillai ihan _oikeasti_.
No, jos joku niin ehkä juuri toiset haahut ymmärtävät nämä tunteet :) Edelleen ihanaa joulun odotusta kaikille!
t Joululahja
Kaisuli: Pyöri ihan vapaasti täällä niin pitkään kuin siltä tuntuu. =)
Menier: Kiva kuulla sinustakin. Toivotaan, että oireet olisivat sitä itseään. bdbdbdbd
ON: Heh, kerrankin on ollu sen verran paljon tekemistä, että vasta nyt ehdin kirjottelemaan. Olen kyllä aiemminkin lueskellu, mutta ei sitten ollu taas aikaa muuhun. No, hyvä vain että välillä on kiireempää itelläkin kun just valitin ettei oo mitään tekemistä.
Aamu vain oli aika kurja. Eilinen meni ummetuksen vallassa ja tänä aamuna sitten oli tuskan hetket. Heräämisen jälkeen ensin oli kaikki ihan ok, mutta vähän myöhemmin kun olin vessassa, niin alkoi muuttua. Ensin alkoi korvissa humista, sitten pyörrytti, oksennutti ja huojuin pytyllä, hyvä etten tipahtanu alas siitä. Mahaakin poltti tosi paljon. Tuskan hiet oli pinnassa ja tutisin. Siis aivan kauhea olo oli. Kesti aikansa ennenkuin pääsin ylös pytyltä ja silloinkin jalat tutisi. Kiireesti menin sänkyyn makaamaan ja sitten alkoi olokin vähän helpottamaan. Aloitettiiin miehen kanssa aamiaistakin ja sain leivät syötyä ja juotua ekan kupillisen kahvia, kun tuntu siltä että nyt pitää mennä taas vessaan. Siellä se olo taas uusiutui, mutta lievempänä ja pääsin aika äkkiä ylöskin. Sen jälkeen vain tuntui kumma pakottava tunne takapuolessa, mutta meni sekin sitten ohi ennenkuin mies lähti töihin.
En sitten kauaa jaksanu olla ylhäälläkään, kun tuntui siltä että on pakko mennä nukkumaan kun väsytti ihan kauheesti. Kävin joskus klo 8 maissa nukkumaan ja heräsin 11.50! Siis miten nukuttikin noin paljon.... Luulin herätessäni, että kello on 10 kun oli niin hämärääkin, mutta ei vain ollu.
On mulla ollu joskus ennenkin ihan samat tunteet kuin mitä aamulla oli, mutta siitä on aikaa. Se oli meidän edellisessä asunnossa ja nyt ollaan tässäkin asuttu jo vähän yli 3v.
En tiiä kyllä mistä johtuu.... eilisestä ummetuksestako? Aamulla siinä huonon olon ollessa päällä sain jotain aikasekskin, mutta tiukassa oli edelleen. (Sori nää kuvaukset...) Nyt päivällä oli taas jo ihan normaali.
Mukavaa joulunodotusta edelleen, vaikka täällä onkin lumetonta.
Tuutupii:mulla on varmaan mennyt ihan ohi, anteeksi kun utelen, mutta mitä meinas tapahtua poikakullallenne? En muista yhtään, jos olet siitä täällä kertonut. Eikä todellakaan tarvi kertoa, jos et halua. Noista sun menkoista.. voi kun oiskin valemenkat! Mulla muuten edelliset menkat oli tosi niukat 2 päivää ja loppui kans kuin seinään! Ja niinpä tein tuossa vajaa viikko sitten testin... :) voi tätä hulluutta! Mutta sun kohdalla ei ole toivoa vielä menetetty! bdbdbd
kaisuli:ilmoittaudun jonon jatkeeksi ja aion raahautua perässäsi tuonne exiin... Onnellista " oireilua" sulle =)
Menier:kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa taas! Meitähän alkaa olla jo melko monta jotka pähkäilee, josko Aattona uskaltais testailla... JÄNNITTÄÄ!!! Eilen juteltiin miehen kanssa, että Joulupäiväna aikaisintaan testailis jos ei menkkoja kuulu... Mutta arvatkaa jaksanko sinne asti odottaa!? Oishan se hyvä mennä Jouluaatto ihan iisisti ilman sen suurempaa tietämystä mistään.. Nähtäväksi jää :)) Toivottavasti sulla oireet on tulleet jäädäkseen!
Joululahja:just smanlaisia ajatuksia päässä pyörii! Kuten tossa Menierille sanoin, YRITÄN mennä Joulun yli testaamatta... Ajatuksena just se, ettei sitten mahdollisesti pilaa fiiliksiä. Ja munkin mies varmasti yllättyis, jos tietäis kaikki nämä mun hullut ajatukset ;)
katri:on ihan totta, että jos kovin yrittää " pusertaa" :) niin voi alkaa huippaamaan ja tulla paha olo. Siis fysiologisestikin. Kun ponnistelee, niin aivot voi jäädä hetkellisesti " ilman happea" ja siitä johtuu tuollainen olo. nimim. kokemusta on... kauhistuttavan tuntoista, kun on ensin " urakoinut" ja sitten pökerryttää...
Joulua sitä vaan odotellaan, ei kyllä mitään joulufiiliksiä vieläkään. Lapseton joulu meille siis tulossa, vietetään miehen sukulaisilla lapsetonta (no yks 12 v) Joulua. Ihan jees, mutta lapsien innostus joulua on niin ihanan tarttuvaa. Ens jouluna sitten, toivottavasti perheeseemme kuuluu silloin 5 lasta...
Ajatukset heittelehtii pahasti! Välillä olen 100%:n varma, ettei tästä kierrosta raskauduta, mutta sitten jo mietin että " testaanko jo Aattona vai vai..." Työssä taas onneksi helpompaa, heti kun itsellä henkisesti parempi olla, niin työtkin sujuu. Niinhän se menee. Oliko Idalla työssä vaikeaa...? Muistanko oikein? Toivottavasti jaksat jo paremmin, ja jos et, niin toivottavasti pystyt huilimaan.
Ja nyt taas ruuanlaittoon...
Joululahja: Jep, naulan kantaan. Haahut kyllä ymmärtävät nämä " malttamattomuuden" tunteet. Toivotaan sullekin jouluajan plussaa. itsellä olis uutena vuotena vasta mahiksia odotella tuloksia tästä kierrosta.
Katrillapa on ollut " kovaa" urakkaa...
Mä jo päivällä mietinkin, että missäs olet, kun yleensä aina päivisinkin kirjoittelet. Kumma, että tästä porukasta tulee niin riippuvaiseksi.
Sofia: Niin, lapset tuovat omalla riemullaan ja viattomuudellaan sen kadoksissa olevan joulufiiliksen. Ainakin mulla tänä vuonna on sellainen olo, että jos lapsia ei olisi, lähtisin jouluksi jonnekin kauas lomalle. Yleensä minäkin olen joulua aina odotellut, mutta tää vuosi nyt on ollut niin masentava, että jotenkin joulu " vaan tulee" . Ei mitään erityistä intoa ole. Ja ihan varmaan teitä on ensi jouluna yksi enemmän. Niin meitäkin.
Kaisuli: juu tauti kaadettu ja korvakin on jo kondiksessa. Olinkin tänään shoppailemassa joululahjoja, kun nyt jaksoin vihdoin ja viimein raahautua kaupungille.
Joo-o... Ultraan on nyt aikaa 8pv... Millos sulla se ultra olikaan? Ennen joulua myös?
Menier: Ooooo, päräytäs jouluplussa aalto käyntiin! Sun oireet on kyl tosi rankkoi, ollakseen " tuulesta temmattuja" . Tsemppiä!
Muutama muukin mietiskeli testaavansa " joululahjan" , tsemppiä myös teille kaikille!
Nyt pakko mennä etsimään kuvun täytettä, kun on juossu koko päivän joululahjojen perässä niin on aika poikki..
Helga Hellurainen & Takku Takiainen rv 5+2
minäkin uskon, että meidän ja teidän perheessä on Jouluna 2007 vauveli :) Eihän tässä muuta voi kuin niin uskoa! Toissavuonna kun oltiin lapsettomia, niin oltiin miehen kanssa toosi kaukana. Siellä toivoteltiin vaan että " Mele ke leki maka, o Hau oli hiki maka hou!" =)
Joululaulujan olen kyllä täällä luritellut niin, että lapset kauhuissaan peittää korviaan kun äiti taas ulvoo... Niillä pikkuapinoilla ei taida sävelkorva riittää todelliseen taiteeseen ;O)
helga: Ihana nimi teidän pikkuisella!!
Sitä piti jo päivällä kysyä, että katsoiko kukaan eilen 4D niistä adoptioista? Pikkaisen oli taas pala kurkussa. Kun herkkä päivä oli muutenkin.
joo, nyt pitää tehdä näitä kotihommia. Lastenohjelmatkin loppuu kohta, ja rauha ja hiljaisuus katoaa!!
Onpas täällä joulun ajalle monta jännääjää.
Perjantaina 22.12., ennen miehen sukulaisten luo matkaamista, toivon itse saavani testata. Olo on tosin aivan oireeton. Saanpahan sitten lipitellä punaviiniä koko joululoman...
Minä katsoin juu sen eilisen adoptio-dokumentin. Kovin oli koskettavaa. Meillä on yksi romanialainen ystävä, jonka luona olemme myös vierailleet. Heidän lähellään oli orpokoti, josta minä sitten kyselin jotakin, mutta ystävämme ei asiasta halunut puhua. Silloin vaan ajattelin, että eipä ole mikään tainnut siinä asiassa muuttua. Surullista.
Tsemppiä kaikille jouluplussaa toivoville!!!
Ompa mukavaa että on muitakin jännäilijöitä!!! Nyt onki mulla menossa 19/28, en tiedä jaksanko jouluaattoon odotella testausta... perjantaina siis pitäis menkkojen tulla jos ovat tullakseen! Ehkä se pettymys ei sit oliskaan niin suuri jos nega tulee, kuitenkin kun on joulu tulossa niin ehkä sitä ei niin miettis. Hei, mehaän voitais testata kimpassa??
Joululahjat on jo kaikki hankittu, parhaalle ystävälle on vielä hankkimatta. Jotain pientä kivaa pitäis keksiä. Ja jouluaattona mun vanhemmat, veli +tyttöystävä ja mun isovanhemmat olis tulossa meille. Saa muutaman perunan kuoria, mut kyllä se onkin sen arvoista! Mun piti jollekkin kommentoidakin jotain mutta meni niin jouluiseksi että unohtui! Palailen huomenissa ;9
vm69: Juu, en päivällä oikein ehtiny mitään kirjoittelemaan. No, täksi päiväksi ei ole mitään ihmeitä tiedossa.... ainakaan toistaiseksi, joten eiköhän tule täälläkin vähän useammin pyörittyä. Ja sitten kun tulee tuolla toisaallakin kirjoteltua, niin ei ihan aina tule enää tänne mitään laitettua.
Helgalla tosiaan hieno nimi pikkuiselle. =)
Sofia: Mä kanssa olen sellainen, että kotona välillä lauleskelen jotain joululauluja. Jotain näitä oikein vanhoja perinteisiä, ne kun on sellasia mitä osaa. Ja kun koulun kuorossakin on tullu pariakin laulettua vähän enemmänkin varsinkin harjoitusten lomassa... No, tuosta ajasta on kuitenkin vuosia aikaa. Olin silloin yläasteella, mutta jotenkin vain on joidenkin laulujen sanat jääny paremmin mieleen kuin toisten. Oletkos kuunnellu toivontuottajien jouluradiota? Siellähän tulee joululauluja vallan. Tai jos ei radiosta kuulu, niin netin kautta onnistuu sekin. =) Mä kanssa toivon, että jouluna 2007 olisi meilläkin vauva...
vm69 vielä: Mä en katellu sitä adoptiojuttua. Piti, mutta unohdin. Ja kun meillä on näistä kaloista ollu juttua, niin onko teillä jouluna kalaa? Meillä on. Saatiin jokin aika sitten mun isältä siikafile ja se sitten graavataan jouluksi.
carpel: Tsemppiä sulle ja toivottavasti tulee aihetta testailuun ja että plussaa tulisi. ;) bdbdbdbd
ON: Pikku hiljaa alkaa tuntua jouluiselta vaikkei sitä lunta ole maassa vieläkään. Kait se on sekin, kun eilen kuuntelin netin kautta toivontuottajien jouluradiota. Sitten itekin hyräilin niitä siinä tahdissa mitkä nyt sattuivat olemaan tuttuja kappaleita.
Kiireinen viikonloppu olis tulossa. Huomenna käydään illalla kaupassa ja ostetaan samalla digiboxi. Tai oikeastaan se on mun vanhemmilta lahja meille. Sanoivat viime sunnuntaina että käykää ostamassa, niin antaa rahat sitten jälkeenpäin.
Lauantaina oliskin tiedossa lattioiden pesua ja mattojen tamppausta. Täytyyhän sitä saada koti siistiksi ennen joulua. Sunnuntaina käydään sitten ostamassa kuusi. Samalla reissulla käydään myös yhdellä kirpparilla, joka lopettaa tämän viikonlopun jälkeen.
Tämmöistä näin torstaiaamuna. Kivaa päivänjatkoa kaikille! Jokos on parempia fiiliksiä immeisillä?
Sofia: Se meidän pojan tapaus oli semmoinen, että hän meinasi kuolla synnytyksen jälkeiseen verenmyrkytykseen. Oli Lastenklinikalla muutaman päivän. Oli oikeasti minuuteista kiinni - meni jo tajuttomaksi ja niin shokkiseksi, etteivät löytäneet ääreissuonia, vaan napasuonet piti kaivaa esiin ja pistää nesteet ja lääkkeet menemään navan kautta.
Pelottavaa, että mä osaan tarkkaan kertoa mun elämäni kamalimman hetken - se oli se, kun mies tuli mun hoitohuoneeseen ja mä katsoin sen ilmeestä, että voi ei, nyt meidän lapsi on kuollut. Onneksi näin ei ollut käynyt, mies tuli vaan kertomaan, että poika siirtyisi Lastenklinikalle. Mutta oli raukka niin harmaa huolesta, että mä oletin heti pahinta. Muistan vieläkin sen kuristavan tunteen ja kun korvissa alkoi suhista... Äh, nyt alkaa itkettää. Äkkiä muihin asioihin.
Moni Haahu suunnittelee testaamisia joulunaikaan! Jännää! Toivottavasti saadaan hieno päätös vuodelle ja plussa mahdollisimman monelle! ***Sädettää***
ON: Ei ole menkat vielä palanneet. Sellaista tumman keltaista valkovuotoa / ajoittain rusehtavaa tulee kyllä, enemmin vessakäyntien yhteydessä. Alavatsaa nipistelee joskus, ja häpyluuta (?), samoin nännejä. Nuo on mulla kyllä menkkaoireita, joten ne ei valaise asiaa enempää. Oon päättänyt, että jos vuoto ei ala kunnolla uudestaan, teen uuden r-testin ens maanantaina. Mies sanoi eilen, ettei halua ajatella koko asiaa ennen sitä, häntä ahdistaa ajatus edes pienestä toiveenpilkahduksesta - jos se kuitenkin sitten onkin turhaa. Oli polo niin innoissaan jo tulevasta vauvasta, ennen kuin tuulimuna selvisi, että masentui hänkin. Alkoi kuumeilla pikkukakkosta jo ennen mua. :)
Tänään ois joulukorttien kirjoitusurakka. Se jää aina meillä viime tinkaan. Äh. Koskakohan sitä oppis aloittamaan vähän aikaisemmin kuin just edellisenä päivänä, ennen kuin kortit saa vielä postittaa joulumerkeillä...
Kiltti jos laittaisit mulle sita netti osoitetta JOULULAULUIHIN! Kun ma elan taalla lahinna tuon suomi-radion voimalla satelliitin kautta ja se ei toimi mulla talla hetkella, niin annot mulle toivoa kuunnella joululauluja...
Onhan mulla noita cd:lla, mutta suurinosa on sellaisia uusia, mulle jo ihan tuntemattomia juttuja.
Omaan napaan ei uutta tanaan. kp 5/31
-levinia-
Katri: varmaankin saadaan jouluksi kalaa. Miehen kaveri on aina perinteisesti savustanut meille lohta. Uskoisin, että noudattaa perinteitä tänäkin vuonna. Mä olen kanssa miettinyt, että tulisin toisaalle taas mukaan, mutta kun täälläkin jo olen tässä Haahu-porukassa ja 60-lukuisissa, niin mä en kaikkiin ennätä. On päiviä, jolloin oikein harmittaa kun ei ehdi riittävästi kirjoittelemaan. Ja mieli tekisi turista tuttujen kanssa.
Tuutis: missäs sun menkkasi luuraa? Mua alkaa jännittämään sun puolestasi..
ON: Eilen tuli katko jtp-taktiikkaan. Onneksi ovis (jos sellainen tulee) vasta viikonvaihteen/alkuviikon tienoilla, niin ei vielä tarvitse heittää toiveita tästä kierrosta.
Työt kutsuu. Taas.
vm69
levinia: Joo, tokihan mä voin sen osoitteen laittaa. Eli: http://www.taajuus.fi ja siellä näkyy sitten lista eri radioista. Yksi niistä on toivontuottajien jouluradio ja sen oikealla puolella on kuuntele-nappi. Klikkaa sitä, niin johan alkaa joululaulut kuulua. Jos sattuu olemaan jotain ongelmia, niin kysy ihmeessä. Vastailen jos osaan.
vm69: Ai kun ihanaa.... savustettua lohta. Kelpais kyllä mullekin. Siinä on sitä jotakin. Meidän koira on kanssa ihan hulluna savukalaan tai itse asiassa kaikkiin kalaruokiin. Toinen sen speciaaliherkku on kanaruoka. Että valmistaa noita millä tavalla vaan, niin aina on hirveä kuolalammikko lattialla. =)
Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Nyt paahtamaan vähän leipää, kun nälättää...
...tosin mä olen kotona potemassa flunssaa, kurkku on ihan hirveän kipeä, nenä tukossa ja lämpöä. Lapset on onneksi päiväkodissa, niin saan levätä. Viime yönä nukuin ruhtinaalliset 2 tuntia...
Täällä onkin monella joulutestaus-suunnitelmat :-) Hienoa! Toivon totisesti kaikille plussaa!
Katri: hui, mitä olet joutunut kokemaan. Mulla on ollut myös joskus tuollaisia kohtauksi -mulla se johtui silloin tasapainoelimen häiriötilasta (sanoi lääkäri). Huimasi, korvissa suhisi ja oksetti. Todella inhottavaa. Ja täysin eri juttu kuin pyörrytys, jota sitäkin mulla on alhaisen verenpaineen takia. Onneksi olet nyt jo kunnossa!
Helga: tsemppiä siihen ultraan! Hyvä, että olet jo kuntoutunut flunssasta! Toivotaan, että se menee multakin ohi nopeasti...
Mä olin eilen tosi apaattinen :-/ Jotenkin musta on tullut hiukan katkera ihminen km:n jälkeen...Mä olen katkera siitä, etten saanut pitää vauvaa, jota niin toivottiin. Mä olen katkera siitä, etten pysty varmaankaan enää ikinä iloitsemaan mistään asiasta etukäteen -mahdollisen plussan jälkeenkin olen hyvin skeptinen koko asian suhteen. (Ykkösen ja kakkosen välissä oli km rv 11+ ja kun tulin uudestaan raskaaksi, en pystynyt yhtään nauttimaan raskaudesta...) Mietin vaan, että miksi mulle kävi näin? Mä olen katkera siitä, että en jääkään ensi kesäksi kotiin lasten kanssa, vaan jatkan sitä samaa tylsää työtä...Tiedän, pitäisi vaan ajatella asioita eteenpäin, eikä murehtia tulevaa, mutta just nyt en pysty :-/ Tiedän, että pitäisi iloita näistä onnistuneista asioista ja siitä että mulla on jo kaksi lasta, mutta olisin kovasti halunnut sen kolmannenkin...
Onko muilla samoja tuntemuksia? Mua tavallaan ärsyttää oman minuuteni muuttuminen ihan hetkessä, heijastuuhan se myös perheeseeni, kun jatkuvasti itkeskelen ja mietin, että mikä meni taas vikaan...
Täytyisi vaan yrittää nyt tsempata tosissaan joulu. Lapset odottaa ihan innoissaan joulua ja niinhän heidän pitääkin. Ehkä se tästä.
Asiasta toiseen, miten kauan teillä jatkui km vuoto? Mullahan spontaani km eli ei tarttenut lääkkeellistä tyhjennystä/kaavintaa. Mulla tulee vieläkin vuotoa, mutta on jo muuttunut rusehtavaksi. Loppuisi jo, ärsyttää. Mitenkähän, siirtyyköhän ovis eteenpäin eli venyykö kierto? Tähän mennessä mulla on ollut säännölliset menkat 28-29 pvän kierto ja oviksen olen kyllä joka kerta bongannut.
Sori valitusvirsi.
-Ultsi-
Ihan vapaasti saa valittaa ja purkaa tuntojaan. Tää palstahan on just oikea paikka siihen. Helpottaahan edes vähän sen miehuksenkin taakkaa, kun osan purkaa tänne. ;) Mutta joo, kyselit kauanko kesti km-vuoto. Nyt viime kuussa kun mulla oli viimeisin km, niin se vuoto kesti lopputuhruineen viikon, mutta pisimmillään on kestänyt muistaakseni 13 päivää. Mullahan siis takana yhteensä 4 km:a.
Jaksuja teille kaikille!!
Enpä ole hetkeen kerennyt turinoimaan. Meillä ei sitten ollutkaan voitettu noita lentsupöpöjä vaan poika tuli uudelleen kuumeeseen vkonloppuna. Tänään käytiin lääkärissä ja kappas vaan tuttukaveri korvatulehdushan se siellä möllötti. Vilkasta on ollut taas keskustelu, laittelen nyt kommenttia sen mitä muistan.
77mm tulihan se kauan kaivattu plussa sieltä viimeinkin! Onneksi olkoon ja kaikkea hyvää odotukseen!
Nipsu-79, onnittelut plussasta ja vauvaliimaa pikkuiselle.
Helga, jokos alkaa olla tulehdukset kaadettu ja pääset taas nauttimaan raskausoireista? Syke pitäisi ainakin jonkin tiedon mukaan näkyä jo 5+5. Itsellä on tuo alkuraskauden ultra oviksesta laskettuna tasan rv 6. Vähän itteenikin jännittää, et näkyykö sillon mitään.
vm69, jokos sulla on flunssa helpottanut. Jaksamista petipuuhiin : )
Katri, harmi että testi oli nega, mutta onneksi tunnut olevan silti hyvällä mielellä ja katse kohti uutta yritystä
Tuutupii, mitäs, mitäs. Liitytkö tähän omituisten vuotelijoiden seuraan mun ja apuhin kanssa. Jospas sinä kuitenkin vielä plussaisit vkonloppuna. Ans kattoo, miten tilanne etenee.
Apuh, jännäriä pukkaa sullakin. Koskas pääset testaamaan?
DreamOne, huippuhienot näkymät oli siis ultrassa, Onnea onnea onnea. Tavataan varmaankin tuolla exissä kunhan uskaltaudun siirtymään tonne odotus puolelle.
Ida, mitenkäs sinä voit? Toiko viikonloppu yhtään helpotusta olotilaasi? Kuinka olet jaksanut töissä tälläviikolla? Jaksamista ja Halaus
Uusille pahoittelut keskenmenoista ja tervetuloa mukaan. Minä aattelin että jos saan pyöriä vielä täällä nurkissa ainaskii vielä viikon? Tänään olis rv 5+0 ja viikon päästä sitten se ultra. Oireitakin alkaa pikkuhiljaa kertymään. Kaiken otan kiitollisena vastaan, on vähän varmempi olo. Jos sovitaan niin, että oottelen vielä muutamat plussat teiltä kaverit ja tehdään sitten oikein ryhmähyökkäys tonne exiin?