No huh huh, seksissä avustaminen on monille henkilökohtaisille avustajille arkipäivää
Googletin tietoa henkilökohtaisen avustajan työstä ja tämä tuli vastaan.
"Avusteinen seksi jaetaan passiiviseen ja aktiiviseen avustamiseen. Passiivinen avustaminen on esimerkiksi vaatteiden riisumista, seksivälineiden ojentamista tai niiden pesemistä käytön jälkeen.
Aktiivisessa avustamisessa avustaja on enemmän mukana seksitilanteessa.
Aluksi saatoin ojentaa jonkun apuvälineen tai vaihtaa paristoja. Pikku hiljaa aloin olla enemmän mukana. Levitän esimerkiksi liukuvoiteen tai autan nostolaitteen hytkyttämisessä, että saadaan se tahti, Tallberg sanoo.
Joskus kun Tallberg auttaa Railan ja Miikan sopivaan asentoon, hän poistuu paikalta ja antaa pariskunnalle kahdenkeskistä aikaa.
Toisinaan hän on seksitilanteessa mukana liikuttamassa jommankumman kättä tai vartaloa. Silloin hän kääntää katseen sivuun."
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin romanttista kyllä sille parille itselleenkään että tarvitaan joku ulkopuolinen siihen hytkyttämään ja levittelemään voiteita. Mielummin olisin kyllä ilman seksiä kuin harrastaisin sitä noin.
Tietysti on helppo sanoa kaikenlaista tällaista kun itsellä on terve ja toimiva keho. Saattaisin itsekin ajatella noin kuten kirjoitit, mutta oikeastihan en tiedä, miten suhtautuisin asioihin, jos tilanne olisi toisenlainen.
Vierailija kirjoitti:
Aletaan jo menemään yhteiskunnan mädänneisyydessä Weimarin tasavallan ohi... ja silloin ihmiset lopulta äänestivät tunnetun viiksekkään miehen Saksan johtoon.
Miten vammaisten seksitarpeet liittyvät mädännäisyyteen? Luonnollisia asioita. Ketään avustajaa eintietenkään pakoteta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha juttu, tuo on jo tällä palstalla käsitelty. Ihan varmasti ei ole avustajan pakko tuollaista tehdä, jos ei itse halua.
No toivottavasti ei.
Ap
No todellakaan ei ole pakko. Tietenkään.
Täällä palstalla pyörii joku avustajahullu. Kerta toisensa jälkeen tekee näitä avauksia joissa yleensä haukkuu avustettavia. Antakaa olla.
Hyi hemmetti. Miksi näin tämän ketjun juuri ennenkuin oli ruoka valmiina
On taas oiva esimerkki vauvapalstan pölkvistien luulottelukeskustelusta. Moneen kertaan on kerrottu faktat, mutta silti suuri määrä ihmisiä huutaa luulojaan kuorossa faktana.
Vierailija kirjoitti:
Orpo varmaan laittaa työttömät tekemään tuota hommaa ilman palkkaa.
Suostun jos saan samassa tyhjentää omat säkit rouvaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pitäisi olla joku ihan oma seksiavustaja, jolle tuo olisi ok.
Väärin, jos kuuluu automaattisesti tuollainen avustaminen.
Aikoinaan telkusta tuli dokkari Hollannista, jossa oli kunnalliset seksipartnerit vammaisille ja/tai avustivat hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon pitäisi olla joku ihan oma seksiavustaja, jolle tuo olisi ok.
Väärin, jos kuuluu automaattisesti tuollainen avustaminen.
Aikoinaan telkusta tuli dokkari Hollannista, jossa oli kunnalliset seksipartnerit vammaisille ja/tai avustivat hommissa.
Huhhuh..... Sekzin harrastaminen ei ole mikään perusoikeus kenellekään ja etenkin jos ei itse pysty niin olkoon ilman, eihän yksinäisillekään mitään sekziä järjestetä yhteiskunnan tuella, sama asia......
vihreiden könkölä vaati jopa suihin ottoa
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh..... Sekzin harrastaminen ei ole mikään perusoikeus kenellekään ja etenkin jos ei itse pysty niin olkoon ilman, eihän yksinäisillekään mitään sekziä järjestetä yhteiskunnan tuella, sama asia......
Jos avustaja suostuu avustamaan seksissä vapaaehtoisesti, mitä pahaa siinä on? Joka tapauksessa hän on töissä siellä avustamassa, joten yhteiskunnalle se ei maksa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä, mutta tiedä häntä vaikka tullaan kirjaamaan perusoikeuksiin. Kuten oli aiemmin sairaanhoitajakoulutuksessa arveltu.
Ihmisen tarvehierarkiassa. Aseksuaalit eivät tule koskaan ymmärtämään saati hyväksymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksi ole mikään perusoikeus.
Ilj ettävää.
No en ihmettele, jos seksi tulee oikeasti ihmisoikeuksiin. Jo vuosikymmeniä sitten väläyteltiin sairaanhoitajaopinnoissa ihmisen tarvehierarkioissa, että sinne lisätään oikeus seksiin.
Maslowin tarvehierarkia oli yksi jossa on läheisyyden ja rakkauden tarve. Sen sisään voi kuulua seksuaalinen tyydytys.
Maslowin hierarkia pyramidi ei kyllä liity ihmisoikeuksiin yhtään mitenkään. Se liittyy erilaisiin tarpeisiin ja ne tarpeet on sitä turhempia mitä ylempänä ne on siinä pyramidissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä, mutta tiedä häntä vaikka tullaan kirjaamaan perusoikeuksiin. Kuten oli aiemmin sairaanhoitajakoulutuksessa arveltu.
Ihmisen tarvehierarkiassa. Aseksuaalit eivät tule koskaan ymmärtämään saati hyväksymään.
Tarve ei ole oikeus.
Hoitajana itse voisin avustaa asiakasta seksissä esim. auttamalla oikeaan asentoon tai ojentamalla välineitä ja laittamalla ne toimintakuntoon. Mihinkään nosturin hytkytykseen en lähtisi mukaan.
Tunteeko sitä ylipäätään mitään jos ei pysty edes liikkumaan. Vaikuttaa enemmän sellaiselta tarpeelta että kyllä meidänkin pitää kun muutkin, vaikka ei olisi tuntoa kaulasta alaspäin. Siinä sitten tavan vuoksi hytkytään.
Hommatkoot avustajansa omin varoin. Varmasti löytyy maksulliset ammattilaiset avustajiksi.
Kenenkään hoitajan ei pitäisi suostua tuollaiseen.
Vanhuksia ei ehditä edes ulkoiluttaa, hoitajista on muutenkin pula, ja sitten hoitsujen aikaa käytetään tuollaiseen!! Maksakoot itse erityispalvelunsa. Tai olkoot ilman.
Osa avustettavista käyttää maksullisia naisia jos ovat sinkkuja.
Haluaisitko itse h:n parisuhteeseesi?
Ja edelleen, yhdeltäkään avustajalta tätä ei vaadita.