Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen vaatii näkemään sillä perusteella että "hänellä on syöpä ja ei kauaa jäljellä"

Vierailija
24.06.2023 |

Kun en ole muuten suostunut tapaamisiin (olen niin ilmoittanut ettemme ole tekemisissä) ja nyt ihminen vaatii sitten, että täytyy, koska hänellä on syöpä ja hänen täytyy minut tavata ennen kuolemaansa.
Miten toimisitte?
Hän on mun biologinen vanhempi, mutta ei siis olla tekemisissä.

Noista viesteistä, mitä hän laittaa miehen puhelimeen (oli löytänyt miehen puhelinnumeron kun mun puhelinta ei oo) ja sinne valittaa. On täyttä ulinaa yms. miten hällä on niin vaikeeta.

Minun on vaikea kuvitella, mitä hän saisi näkemisestämme. Mitä siitä kummatkaan hyötyy?

Kommentit (473)

Vierailija
181/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän haluaa sopia? Pyytää anteeksi?

Hän ei pyydä anteeksi mitään. Hän on aina niin sanonut, kaikki on minun vika, että koska olen hankala lapsi. Ja että hän on oppinut jotain, kun on saanut selkäänsä Lapsena, mutta minä en ole. Hän todennäköisesti valittaa sitä, miten on niin kamalaa, kun olen hänet hylännyt.

Hän on jopa sanonut että minut olisi pitänyt pieksää kovemmin.

Ei hän anteeksi pyydä. Mutta se, että mitä hän nyt tapaamisella vaatii.. Mitä siinä muka osaisin sanoa

Hän haluaa itselleen hyvän mielen kaikesta koska kuolema pelottaa, jos on uskovainen niin pelkää helvettiä. Et ole velvollinen antamaan mitään hänelle. Itsellesi jäisi varmasti huono olo tapaamisesta.

Juuri näin. Ei se mitään kadu, mutta tietää että rajan takana odottaa sitten tuomio. Haluaa keventää mieltään ja saada uskoteltua itselleen, että on muka "tasannut tilit". Yrittää siis käyttää ap:ta hyväkseen, kuten lienee tehnyt ap:n ollessa lapsikin. 

Miksi ei antaisi keventää mieltään? Mitä ap menettää, jos menee tapaamaan? Ei mitään.

Vierailija
182/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei pyydä anteeksi mitään. Hän on aina niin sanonut, kaikki on minun vika, että koska olen hankala lapsi. Ja että hän on oppinut jotain, kun on saanut selkäänsä Lapsena, mutta minä en ole. Hän todennäköisesti valittaa sitä, miten on niin kamalaa, kun olen hänet hylännyt.

Ei hän anteeksi pyydä. Mutta se, että mitä hän nyt tapaamisella vaatii.. Mitä siinä muka osaisin sanoa

Hän haluaa itselleen hyvän mielen kaikesta koska kuolema pelottaa, jos on uskovainen niin pelkää helvettiä. Et ole velvollinen antamaan mitään hänelle. Itsellesi jäisi varmasti huono olo tapaamisesta.

Juuri näin. Ei se mitään kadu, mutta tietää että rajan takana odottaa sitten tuomio. Haluaa keventää mieltään ja saada uskoteltua itselleen, että on muka "tasannut tilit". Yrittää siis käyttää ap:ta hyväkseen, kuten lienee tehnyt ap:n ollessa lapsikin. 

Miksi ei antaisi keventää mieltään? Mitä ap menettää, jos menee tapaamaan? Ei mitään.

Itsekunnioitustaan ja omanarvontuntoaan. Aika oleellisen tärkeitä ihmisen hyvinvoinnin kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 4vaiheen eli terminaalinen syöpä kyseessä jolloin tavallaan ymmärtää pyyntönsä? Riippuen toki teidän menneisyydestä. Sitten on näitä joilla 1 tai 2 asteen syöpä ja ennustekin ihan parantumiseen erinomainen, kuolemaan jos sitä tulee edes syövästä on hyvin pitkä aika jotka käyttää syöpödiagnoosia siltä tuolla tavalla hyväkseen että buhuu kun syöpä ja kuolen kuitenkin siihen kohta ja tee niin tai näin kun käsken koska syöpäni.

Vierailija
184/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti menisin.

En haluaisi olla ihminen joka ei anna toiselle mahdollisuutta pyytää anteeksi ja sopia. Siitä huolimatta, että jos ei niin tapahtuisikaan. Ainakin olisin omalta osaltani antanut mahdollisuuden.

Ei kannata olla liian ylpeä ja kovasydäminen. Sekin voi alkaa kaduttaa ja vaivata myöhemmin.

Aikuinen barmasti on kykenevä tekemään iyse omalta kannalta valintansa. Sun ei tarvitse siitä huolta kantaa.

Aloituksessa kysyttiin miten minä toimisin ja siihen vastasin. Ja mitä ylipäätään ajattelen tuommosesta tilanteesta.

Vierailija
185/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää ajanhukkaa. Paska mikä paska.

Vierailija
186/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema olkoot armollinen. Näin itse antaisin lähteä.

Olenkin erilainen kun tämän palstan sekot.

Olen oppinut ettei tarvitse, eroa ja kaikki on psykoja tai jotain muuta negaa. Tämmöisiä katkeria ihmisiä te olette. Sääliksi käy.

Vierailija
187/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisin tapaamisen terapeutin ja tän sukulaisen kanssa.

Vierailija
188/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isälläni oli hyvin väkivaltainen ja luonnevikainen isä. Kuolinvuoteellaan hän halusi nähdä kaikki lapsensa. Isäni suostui hänen näkemään. Ukki pyysi isältäni anteeksi käytöstään. Isäni antoi. Isästäni kasvoi ihan kohtuu täysipäinen vanhempi. Rakastava.

Tätini, ei suostunut menemään isänsä luokse. Hän on ollut koko elämänsä isälleen katkera. Kaikki mikä on mennyt vikaan elämässään, on ollut isän ja lapsuuden vika. Hän ei näe omassa käytöksessään tai toimissaan mitään syytä, edes joihinkin elämässä tapahtuneisiin asioihin. Kaikki on aina lapsuuden vikaa. Osasta hänen lapsistaan on tullut katkeria, äitinsä kopioita.

P@@@@@ ei tarvitse mennä kuuntelemaan, mutta jos on pienikin mahdollisuus, että vanhempi haluaisi jutella, niin menisin.

2 muuta asiaa. Puolisosi ei tarvitse/kannata kertoa sinulle kaikkien viestien sisältöä. Hän voi todeta, että nämä viestit eivät välity eteenpäin. Hoida itsesi kuntoon. Sen olet velkaa läheisillesi. Hyvää juhsnnukstn jatkoa !

Olen eri, mutta eikö sinulla raksuta kellot kertomasi perusteella..? Oletko mies vai nainen? Väkivaltaiset ja luonnevikaiset isät tekevät tyttärilleen todennäköisesti "vähän" muutakin väkivaltaa, kuin pelkästään lyömistä, huorittelua ja muuta vastaavaa... En syyllistäisi tuota naista ongelmistaan, enkä syyllistäisi hänen lapsiaan. Tietenkin tulee katkeruutta, jos vanhempi on ollut turvaton. Kukaan ei ole velkaa kenellekään mitään, varsinkaan vanhemmilleen.

Vierailija
189/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä itsekkäältä narsistilta kuulostaa. Minä minä minä ja haluaa yliotteen kuolevasta, saa siitä hyvänolontunnetta että aiheuttaa pahaa oloa toiselle. Lieneekö hänellä mielenterveyden kanssa ongelmia, kuvitellut kaikki epäoikeudenmukaisuudet?

Vierailija
190/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko suostua. Hieman narsistiselta vaikuttaa. Hänen on pakko nähdä, koska hänen tarve..

Jotain rajaa näihin narsistiheittoihin. Toinen on kuolemassa. Olisiko hänen tarpeensa tässä tilanteessa hieman pakottavampi kuin aloittajan tarve olla näkemättä?

Ap ei ole avannut taustoja, joten vaikea tietää juuri kyseisestä tapauksesta mitkä syyt eroon ovat johtaneet vai ovatko he ikinä tavanneet. Yleisesti ottaen en ymmärrä miten nykyään on niin yleistä ja suositeltavaa katkaista välit hankaliin ihmisiin. Kun usein yhdellä ja samalla henkilöllä on monta tällaista ihmistä, joiden käytöstä ei kerta kaikkiaan voi sietää. Jos ei halua tavata omaa vanhempaa, eikä sisarusta, eikä sitä ja tätä ex-ystävää, onko syy silloin ainoastaan mainituissa?

Lapset ovat yleensä erittäin lojaaleja vanhemmilleen. Vanhemman on täytynyt rikkoa perusturvallisuuden tunne ja luottamus lapseensa niin monta kertaa, ettei lapsi enää kestä enempää. Narsistinen vanhempi voi kasvattaa lapsestaan narsistimagneetin, kynnysmaton. Sitten joskus tulevaisuudessa mahdollisesti aikuinen lapsi terapian avulla pääsee eroon näistä narsisteista, ja niistä tulee lauma ex-kavereita. Jotkut sisarukset kasvavat samanlaisiksi kuin vanhempansa, joten näihin pitää laittaa välit myös poikki. Varmaan samoja kavereita ja sisaruksia, jotka pyytävät tuomaan jussimökillensä satojen eurojen edestä juomaa ja ruokaa, ja jättävät vauvansa kauppareissujen ajaksi yksin. Jos jossain suvussa on paljonkin epämääräistä mielenterveyden notkahdusta useammalla, kuin joka toisella, ne terveemmät yksilöt nähdään jotenkin mustina lampaina ja viallisina. Sori vanhemmat, mutta ette te voi kohdella lapsianne ihan miten vain. Lapset on pieniä ihmisiä, henkilöitä, persoonia. Lapset muistavat, jos eivät aivoillaan tietoisesti, niin keho muistaa traumat. -eri

Vierailija
191/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu: MIKSI et ole pyytänyt miestäsi estämään vanhempaasi puhelimessaan? Ihan sairas ihminenhän tuo vanhempasi on kertomasi perusteella, en todellakaan antaisi manipuloida.

Vierailija
192/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuollaisessa tilanteessa pitää tavata. Jospa haluaa pyytää anteeksi.

Vierailija
193/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näillä kuolinvuoteellaan olevilla vanhemmilla olisi OIKEASTI jotain katumusta ja hyvää sanottavaa, vähintään he kirjoittaisivat kirjeen, toisen avustuksella, jos ei muuten. Näin aito anteeksipyyntö menee perille, vaikka sitä ei henkilökohtaisesti tekisikään. Ei, halutaan naamatusten sanoa maailman hirveimmät asiat, mitä on sydämessään kantanut. Kirota kaikki koliikkiyöt, teini-iän vaikeudet, yms. niin, ettei jäljelle jää todisteita. Mitä se kertoo ihmisestä, joka jättää tuollaiset asiat noin viime metreille? Asioita paetaan viimeiseen asti. Vanhemmalla oli koko elämä aikaa katua ja pyytää anteeksi, jos oikeasti olisi halunnut tätä. Eikä vasta kuolemanjälkeisen uhan alla. Tilannehan ei ole syntynyt, tai muuttunut, sinne kuolinpedille saapuessa. Koko ajan välit ovat olleet mitä olivat, aikaa oli korjata, jopa vuosia, ja se olisi pitänyt tehdä kauan ennen kuolemaa. Jos on jotain anteeksipyydettävää ja asioita selvittämättä, tee se tänään, jos sinusta oikeasti siltä tuntuu.

Vierailija
194/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. ei tuo ole mikään syy joten jätä vaan menemättä ja laita numero estolistalle.

Vierailija
195/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin. Selittelee omaa toimintaansa parhain päin ja pahimmillaan syyllistää toista vielä ennen hautaan vajoamistaan. 

Etkö vieläkään tajua millainen on kunnon narsisti ja psykopaatti? Sellaisia ihmisiä oikeasti on ja kaikilla tarinoilla ei ole onnellista loppua. Älä ole sinisilmäinen.

Ottakaapa huomioon, hyvät keskustelijat, että jos joku on narsisti tässä kuviossa, se voi yhtä hyvin olla lapsi, keskustelun aloittaja.

Ei tarvitse.

Ei kukaan ole narsisti syntyjään vaan haitallisen kasvuympäristön (vanhempineen) vuoksi kärsii vakavasta persoonallisuudenhäiriöstä.

Ap ei ole voinut vanhempiaan valita, eikä hän ole heille mitään velkaa.

Se että ainakin tuo toinen on kohdellut ap:ta todella kurjasti ei tosin tarkoita että ap olisi itse narsisti, mutta tuollainen vanhempi joka kaltoinkohtelee omaa lastaan ja kehtaa vielä uhkaillen vaatia tapaamista uhriutuen kertoo ihan tarpeeksi ja joutaakin jäädä omaan alhaiseen arvoonsa.

Väkisinkin tulee mieleen kun tätä keskustelua lukee että kaikki tunnevammaiset sekopäät pelkää jäävänsä yksin kun ovat muita huonosti kohdelleet vuosia ja siksi syyllistävät ap:ta.

Vierailija
196/473 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että kaikkia kaltoinkohtelijoita hirvittää, että uhrit saavat nykyään niin helposti ja paljon tietoa. Tekee kusipäisyyden toteuttamisesta paljon vaikeampaa kuin viime vuosituhannella.

Tarkoitatko sanoa harrastavasi woketusta?

Vierailija
197/473 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekunnioitustaan ja omanarvontuntoaan. Aika oleellisen tärkeitä ihmisen hyvinvoinnin kannalta.

Just. Aika heikko ihminen saa olla jos kuolevan ihmisen tapaaminen horjuttaa.

Vierailija
198/473 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Aika heikko ihminen saa olla jos kuolevan ihmisen tapaaminen horjuttaa.

Suomalainen narsistinen luonne. Minäminäminä.

Vierailija
199/473 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä palstalla pääosin "Sanna" tyyppejä. Katkeria omalle vanhemmalle kuten Sanna oli isälleen. En voisi kuvitella, että jättäisin tapaamisen väliin, koska myöhemmin kaduttaisi takuulla (kun se olisi jo liian myöhäistä). Täällä kuvitellaan, et on aina hyvä syy ku välit poikki. Tiedän puoli tusinaa tapausta, joissa välit menneet poikki mielipide syiden vuoksi.

Vierailija
200/473 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä palstalla pääosin "Sanna" tyyppejä. Katkeria omalle vanhemmalle kuten Sanna oli isälleen. En voisi kuvitella, että jättäisin tapaamisen väliin, koska myöhemmin kaduttaisi takuulla (kun se olisi jo liian myöhäistä). Täällä kuvitellaan, et on aina hyvä syy ku välit poikki. Tiedän puoli tusinaa tapausta, joissa välit menneet poikki mielipide syiden vuoksi.

Minkä katkeruuden?

Ko ihmisen on poistanut elämästään syystä. Ja poissa pysyy.

Ulkopuoliset eivät tiedä yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän