Kun ihminen vaatii näkemään sillä perusteella että "hänellä on syöpä ja ei kauaa jäljellä"
Kun en ole muuten suostunut tapaamisiin (olen niin ilmoittanut ettemme ole tekemisissä) ja nyt ihminen vaatii sitten, että täytyy, koska hänellä on syöpä ja hänen täytyy minut tavata ennen kuolemaansa.
Miten toimisitte?
Hän on mun biologinen vanhempi, mutta ei siis olla tekemisissä.
Noista viesteistä, mitä hän laittaa miehen puhelimeen (oli löytänyt miehen puhelinnumeron kun mun puhelinta ei oo) ja sinne valittaa. On täyttä ulinaa yms. miten hällä on niin vaikeeta.
Minun on vaikea kuvitella, mitä hän saisi näkemisestämme. Mitä siitä kummatkaan hyötyy?
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti, että se vanhempi on pahoinpidellyt, kun ap oli lapsi. En mäkään menisi tapaamaan pahoinpitelijääni. Ja ap:n viestistä sai käsityksen, että einollut vain yksi kerta, kun vanhempi hakkasi.
Onpa kumma juttu. Itse näin sellaisen viestin, missä kerrottiin, että ap EI saanut selkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ihan kohteliasta tavata, mutta eihän nykyään arvosteta minkäänlaisia käytöstapoja kun vaan minä, minä, minä.
No mitä muuta se ns kuoleva tekee? Minä vaatii, minulla on syöpä, minä haluan.
No en tiedä millainen minäminä-tyyppi juuri tämä kuoleva on, mutta "minulla ei ole enää paljon aikaa jäljellä tässä maailmassa, ja haluaisin vielä kerran tavata sinut" ei ole sinänsä mikään kohtuuton tai itsekeskeinen toive. En tiedä miten kuolemisestakin saadaan tällä palstalla väännettyä jokin narsismin ilmentymä.
Tietysti jos kyseessä on joku pahoinpitelijä tms., sitä toivetta voi viitata kintaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ihan kohteliasta tavata, mutta eihän nykyään arvosteta minkäänlaisia käytöstapoja kun vaan minä, minä, minä.
Joo mutta se olen minä ja minulla on haluja ja tarpeita. Lapsi on hankittu tarpeeseen tyydyttämään niitä. Kuinka itsekäs pitää olla että hylkää? Ei mitään käytöstapoja, miettii vain omia tarpeitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika katkera taidat tosiaan olla, jos et edes ennen vanhempasi kuolemaa suostu tapaamaan häntä. Mutta onhan se niin, että kukaan ei voi pakottaa.
Onkohan edes teoriassa mahdollista, että tässä vanhemmassa olisi jotain syytä kyseiseen katkeruuteen?
Edellinen kirjoittaja ei ottanut siihen mitään kantaa, totesi vain tosiasian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä millainen minäminä-tyyppi juuri tämä kuoleva on, mutta "minulla ei ole enää paljon aikaa jäljellä tässä maailmassa, ja haluaisin vielä kerran tavata sinut" ei ole sinänsä mikään kohtuuton tai itsekeskeinen toive. En tiedä miten kuolemisestakin saadaan tällä palstalla väännettyä jokin narsismin ilmentymä.
Tietysti jos kyseessä on joku pahoinpitelijä tms., sitä toivetta voi viitata kintaalla.
Minä vaadin. Kun minä sairastan. Minä haluan. Niin aloituksessa lukee.
Yleensä se vanhempi johon ei ole välejä on paska vanhempi. Eikä hänellä ole mitään kykyä itsereflektioon tai anteeksipyytämiseen koskaan.
Minä kärsin traumaperäisestä stressihäiriöstä lapsuudenkotini takia.
Ja te kasvatatte seuraavaa sukupolvea. Opetatte heitä koviksi ja epäempaattiseksi.
Sitten ihmetellään että mistä tulee nuorisoväkivalta, miksi he voivat niin pahoin. Viheltäkää nää vihaketjunne poikki ja opettakaa lapsianne pitämään huolta myös isovanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Ja te kasvatatte seuraavaa sukupolvea. Opetatte heitä koviksi ja epäempaattiseksi.
Sitten ihmetellään että mistä tulee nuorisoväkivalta, miksi he voivat niin pahoin. Viheltäkää nää vihaketjunne poikki ja opettakaa lapsianne pitämään huolta myös isovanhemmista.
Minun lapseni ovat jo aikuisia eivätkä ole isovanhempiaan tavanneet.
Hyvät lämpimät välit meillä on. Suurimmalta osin siksi että pipipäät on karsittu pois elämästä ja oma kasvatustyö tehty aina päinvastoin kuon mitä itse on kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Ime sinä parsaa, ja tapaa kaikki kuolinvuoteellaan sovintoa yrittävät mulkvistit, ole hyvä. Voit sitten saada mitalin, kun olit niiiiiiin hyvä ihminen. Tässä 1. 🥇
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt hankkimaan lapsia vanhempieni tramatisoitua minut ja koska halusin katkaista ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään että mistä tulee nuorisoväkivalta, miksi he voivat niin pahoin. Viheltäkää nää vihaketjunne poikki ja opettakaa lapsianne pitämään huolta myös isovanhemmista.En pystynyt hankkimaan lapsia vanhempieni tramatisoitua minut ja koska halusin katkaista ketjun.
Kuka traumatisoi milloinkin. Vanhemmat on yleensä hyvä syyllistämiskohde, isovanhemmat, opettajat, veljet, siskot. Se kuuluu elämään pullamössöt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään että mistä tulee nuorisoväkivalta, miksi he voivat niin pahoin. Viheltäkää nää vihaketjunne poikki ja opettakaa lapsianne pitämään huolta myös isovanhemmista.En pystynyt hankkimaan lapsia vanhempieni tramatisoitua minut ja koska halusin katkaista ketjun.
Kuka traumatisoi milloinkin. Vanhemmat on yleensä hyvä syyllistämiskohde, isovanhemmat, opettajat, veljet, siskot. Se kuuluu elämään pullamössöt!
No ei kyllä kuulu. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi sitten traumatisoitua rauhassa siellä kuolinvuoteella! Turha ruikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman suomalaisten keski-ikäisten naisten suunnatonta katkeruutta av-palsta ei kukoistaisi.
*velanaisten
Surullista nähdä, kuinka onneton olet kakaralaumasi kanssa palvellen heitä päivästä toiseen ja purat sen sitten viattomiin lapsettomiin. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko suostua. Hieman narsistiselta vaikuttaa. Hänen on pakko nähdä, koska hänen tarve..
Yleisesti ottaen en ymmärrä miten nykyään on niin yleistä ja suositeltavaa katkaista välit hankaliin ihmisiin.
Tämä. Itse olen aina kehottanut sopimaan ja palaamaan hakkaavan miehen luokse.
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera mistään, mutta minun on vaikea kuvitella, että mitä saisimme näkemisestä.
Emmehän me edes tunne, ei meillä ole minkäänlaista sidettä tms. Eikö olisi jotakin muuta, kenen kanssa jutella? Sairaalapsykologi, pastori tms.?
Asiasta ei ole sinulle hyötyä joten et viitsi? Taitaa olla sinulla se luonnehäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän haluaa sopia? Pyytää anteeksi?
Hän ei pyydä anteeksi mitään. Hän on aina niin sanonut, kaikki on minun vika, että koska olen hankala lapsi. Ja että hän on oppinut jotain, kun on saanut selkäänsä Lapsena, mutta minä en ole. Hän todennäköisesti valittaa sitä, miten on niin kamalaa, kun olen hänet hylännyt.
Hän on jopa sanonut että minut olisi pitänyt pieksää kovemmin.Ei hän anteeksi pyydä. Mutta se, että mitä hän nyt tapaamisella vaatii.. Mitä siinä muka osaisin sanoa
Hän haluaa itselleen hyvän mielen kaikesta koska kuolema pelottaa, jos on uskovainen niin pelkää helvettiä. Et ole velvollinen antamaan mitään hänelle. Itsellesi jäisi varmasti huono olo tapaamisesta.
Juuri näin. Ei se mitään kadu, mutta tietää että rajan takana odottaa sitten tuomio. Haluaa keventää mieltään ja saada uskoteltua itselleen, että on muka "tasannut tilit". Yrittää siis käyttää ap:ta hyväkseen, kuten lienee tehnyt ap:n ollessa lapsikin.
Miksi ei antaisi keventää mieltään? Mitä ap menettää, jos menee tapaamaan? Ei mitään.
Itsekunnioitustaan ja omanarvontuntoaan. Aika oleellisen tärkeitä ihmisen hyvinvoinnin kannalta.
Just. Aika heikko ihminen saa olla jos kuolevan ihmisen tapaaminen horjuttaa.
Yllättävän moni elää elämänsä niin että mikään ei saa olla epämukavaa ja kaiken pitää olla pumpulihöttöä.
Se, että haluaa olla olematta kaltoinkohdeltu lapsi on sinusta hemmottelua?
On. Jos emä tarvitsee kohteen jota nälviä jotta pysyisi tasapainoisempana, miksei sitä voisi hänelle suoda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime sinä parsaa, ja tapaa kaikki kuolinvuoteellaan sovintoa yrittävät mulkvistit, ole hyvä. Voit sitten saada mitalin, kun olit niiiiiiin hyvä ihminen. Tässä 1. 🥇
Taitaa olla varsinainen palstanarskujen kokoontuminen tääkin ketju.
Noh, jos ei pää toimi sen vertaa että tietäisi mikä on normaalia ja mikä ei, niin sitten se ei toimi ja turha tuollaiselta on mitään normaalia odottaakaan.
Mitä ap nyt sitten päätti? Menetkö tapaamaan isääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera mistään, mutta minun on vaikea kuvitella, että mitä saisimme näkemisestä.
Emmehän me edes tunne, ei meillä ole minkäänlaista sidettä tms. Eikö olisi jotakin muuta, kenen kanssa jutella? Sairaalapsykologi, pastori tms.?Entä jos vanhempi haluaa pyytää anteeksi? Kuten 95-vuotias isäni sanoi: "Omatunto onkin jännä kapistus, se alkaa toimia vanhana." Vanhat väärät teot nousevat mieleen silloin. Tulee halu sovittaa, pyytää anteeksi. Sinä et nuorena tätä ymmärrä.
jos on vuosikausia kohdellut toista huonosti, niin se toinen ei ole sille mitään velkaa..siinä voi omatunto kiljua mitä tahtoo..karma is a bitch..ja se huonosti kohdeltu on saanut pahimmillaan kärsiä vuosikymmeniä. Siinä ei enää painaa se että väärinkohtelija haluaa nyt armoa ja anteeksiantoa. Joka sekin todnäk esitetään semisti syytöksen kautta kun sun kanssa ei ollut helppoa.
Ei se noin aina mene. Kyllä ihminen kuoleman edessä saattaa aidosti katua ja haluta pyytää anteeksi.
Eikä kuvittele että se on sillä kaikki pois pyyhkäisty .
Haluaa vaan että se , jota kohtaan on huonosti käyttäytynyt , tulee tietämään, että hän on sen ymmärtänyt ja katuu , on saattanut katua jo pitkään, mutta nyt se on kerrottava jos koskaan aikoo .saahan katua vaikka ja mitä, sillä hädän hetkellä tehdyllä anteeksipyynnöllä ei ole enää mitään aitoa merkitystä, muuta kuin yritys pestä hänen omaa omatuntoaan.
Niin, sehän riippuu siitä onko anteeksipyytäjä vilpitön.
Ei kuolevalle ole välttämättä suurta merkitystä enää antaako se toinen anteeksi vai ei.
Kuolevalle voi olla eniten merkitystä ja apua siitä, että saa kerrottua sen , mikä painaa.
Toki se voi tehdä vaikka spostin kautta, mutta kasvotusten voi tuntua reilummalta.
On varmaan niitäkin , jotka vaan haluavat huomioita tms viimeisilläkin voimillaan.Aivan. Eli itsekkääsri taas vaan toimitaan.
Siis ihan oikeastiko anteeksipyytäminen on sinun mielestäsi itsekästä?
Kuolemansairas ihminen ei pyydä anteeksi joku hyöty mielessään, hän ei kuvittele, että sillä on kaikki pois pyyhitty ja nyt on edessä pitkästi yhteistä tulevaisuutta.
Hän on saattanut pitkäänkin surra tietäen aiheuttaneensa pahaa mieltä, mutta saa sen sanotuksi vasta kun alkaa olla viimeinen tilaisuus.
Aloittaja niin vähän valaisi omaa tilannettaan, että siitä on paha sanoa juuri mitään.
Tuo homma voi tapahtua, vaikka menisi paikalle. En luota yhtään siihen, että saisin vanhemmaltani mitään perintöä vaan se voi olla junailtu johonkin.