Purra: Valtio maksaa asuntotukea 2 600 000 000€. Eli veronmaksajat maksaa kaikista tämän maan vuokrista 34%.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tulee lakkauttaa koska asumistukea saavat ihmiset asuvat liian kalliissa asunnoissa ja me veronmaksajat joudumme tukemaan heitä.
Jokaisen pitäisi asua sellaisessa asunnossa johon on varaa.Entä ne, joilla ei ole varaa minkäänlaiseen asuntoon?
Telttaan? Veneen alle? Roskikseen?
Minun mittani on täynnä, ei minua kiinnosta enöä v*ttuakaan elättää niitä ihmisiä jotka saavat tukia yhteiskunnalta. Vaadin että kaikki tuet lopetetaan koska suomen verotusta on saatava kevennettyä reilusti.
Jokainen ihminen joka saa valtiolta rahaa tillilleen on yhteiskunnan riippakivi ja syynä sille miksi suomessa verotetaan ihmisiä hengiltä.
Muuttakaa pois suomesta tukien saajat.
Kuulin kauppakorkean luennolla jo yli 20 vuotta sitten että asumistuet vaikeuttavat tavallisten ihmisten mahdollisuuksia päästä kiinni ensiasuntoon:
-asumistukiin syötetty raha nostaa vuokratasoa
-vuokratason nousu nostaa asuntojen hintoja koska sijoittajat ovat myös ostamassa
-lopputuloksena ensiasuntoon tarvitaan isompi hinta ja omarahoitukseen tarvittavien säästöjen osuus kasvaa
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moni näistä tuen saajista on sellaisia, jotka voisivat käydä töissä ja maksaa vuokransa, mutta eivät viitsi, kun valtio kerran maksaa. Onneksi jotain rotia tulee tähän hommaan. Minä olen ainakin kyllästynyt siihen, että valtion rahoilla eläminen on hyvin yleistä nykyään ja työssäkäyvät maksavat. Tämän voi siis valita. Kuka tahansa voi vain jäädä kotiin lomailemaan ja nostaa tukia. Järkyttävää. Sitten voi sanoa, että kun masentaa ja hakea jonkin diagnoosin. Ei tarvitse tehdä muuta kuin pötkötellä loppu elämä. Sellaista se on Suomessa. Lusmuille on lottovoitto syntyä Suomeen.
En siedä tällaisia oman mielikuvituksen varassa vihaajia. Vihaa itse keksittyjen oletusten päälle, vastenmielistä. Ottaisit edes asioista kunnolla selvää, vois sunkin porstuaa lakata kiristämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin kauppakorkean luennolla jo yli 20 vuotta sitten että asumistuet vaikeuttavat tavallisten ihmisten mahdollisuuksia päästä kiinni ensiasuntoon:
-asumistukiin syötetty raha nostaa vuokratasoa
-vuokratason nousu nostaa asuntojen hintoja koska sijoittajat ovat myös ostamassa
-lopputuloksena ensiasuntoon tarvitaan isompi hinta ja omarahoitukseen tarvittavien säästöjen osuus kasvaa
Näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka tarvitsee asumistukea asuu liian kalliissa asunnossa tuloihinsa nähden.
No, mites kalliissa sinä itse asut? Kerro nyt, kun kerran muita haukut! Kuukausitulot, mitä maksoit asunnosta, paljonko menee kuukaudessa asumiseen, koska vapaudut pankin vankilasta?
Asun sen hintatason asunnossa etten tarvitse asumistukea. Asumistukea saavat ihmiset pitäisi pakottaa muuttamaan sellaiseen asuntoon johon he eivät tarvitse asumistukea.
Minkälaiseen esim. ne, joilla ei ole (palkka)tuloja ollenkaan? Täysin ilmaisia 0 euron vuokra-asuntoja ei taida löytyä.
Täytyy heille ainakin talveksi järjestää petipaikka johonkin asuntolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki tulee lakkauttaa koska asumistukea saavat ihmiset asuvat liian kalliissa asunnoissa ja me veronmaksajat joudumme tukemaan heitä.
Jokaisen pitäisi asua sellaisessa asunnossa johon on varaa.Entä ne, joilla ei ole varaa minkäänlaiseen asuntoon?
Minun mittani on täynnä, ei minua kiinnosta enöä v*ttuakaan elättää niitä ihmisiä jotka saavat tukia yhteiskunnalta. Vaadin että kaikki tuet lopetetaan koska suomen verotusta on saatava kevennettyä reilusti.
Jokainen ihminen joka saa valtiolta rahaa tillilleen on yhteiskunnan riippakivi ja syynä sille miksi suomessa verotetaan ihmisiä hengiltä.
Muuttakaa pois suomesta tukien saajat.
Sä oot niin nolo, nolaat itsesi, lopeta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.talouselama.fi/uutiset/valtio-maksaa-jo-33-prosenttia-suome…
Onkohan kellään tuonne tunnuksia?
Tosn otsikkokin kertoo jo saman kuin ketjun aloituksessa. Tuo uutinen on 2020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ihan puskista, että köyhät asuvat monesti vuokralla 🙄
Ei mutta tuo määrä yllätti. Jos joka kolmas vuokralainen asuu yhteiskunnan piikkiin.
-Ap
Kiinnostaisikin tietää mistä tämä on voitu laskea. Koska asumistukikaan ei kata 100% kenenkään vuokrista, niin tuon perusteella ainakin 40% suomalaisista eläisi asumistuen varassa. En ihan osta. Lähde?
Lähde on Suomen tasavallan valtionvarainministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois suomesta tukien saajat.Sä oot niin nolo, nolaat itsesi, lopeta.
Vielä nolompaa on saada yhteiskunnalta tukia.
Terve ihminen kykenee elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ihan puskista, että köyhät asuvat monesti vuokralla 🙄
Ei mutta tuo määrä yllätti. Jos joka kolmas vuokralainen asuu yhteiskunnan piikkiin.
-Ap
Kiinnostaisikin tietää mistä tämä on voitu laskea. Koska asumistukikaan ei kata 100% kenenkään vuokrista, niin tuon perusteella ainakin 40% suomalaisista eläisi asumistuen varassa. En ihan osta. Lähde?
Lähde on Suomen tasavallan valtionvarainministeri.
Kohdassa 2:17
Kyllä ja tämä on rakennettu nimenomaan niin että rikkaat rikastuvat veronmaksajien rahoilla... jos valtio omistaisi asuntoja joita tarjotaan köyhille rikkaat eivät saisi vietyä veronmaksajien rahoja kuten nyt tapahtuu... kaikki mitä Suomessa on rakennettu perustuu siihen että rikkaiden pitää saada yhä enemmän omaisuutta ja hallinto yleensä tukee tätä... onneksi Purra saattaa olla poikkeus tähän rikkaiden rikastumiseen...
Eiköhän oikeasti tukea tarvitsevat tuen saajat vain siirry asumistuesta toimeentulotuen luukulle. Siinä on vähemmän porsaanreikiä, niin siksi valtio säästää jotain.
Vierailija kirjoitti:
Koska osa ei tiedä asumistuen määrää niin kelan sivuilta esimerkki:
Jaakko asuu yksin vuokra-asunnossa Turussa. Asunnon vuokra on 700 e/kk. Jaakon bruttotulot ovat 800 e/kk. Koska Jaakon tulot ovat pienet, perusomavastuuta ei ole.
Jaakon asumismenoina voidaan hyväksyä enintään 447 e/kk. Asumistuen määrä lasketaan siis enimmäisasumismenojen mukaan. Sitä ei lasketa Jaakon vuokran eli 700 euron perusteella.
Jaakon asumistuki on 80 % enimmäisasumismenoista eli 447 euroa x 0,80 = 357,60 e/kk. Jaakko maksaa asumisesta itse 342,40 e/kk (700 euroa 357,60 euroa = 342,40 euroa).
700e Turussa on perus yksiön hinta
Eli Jaakko asuu 700e yksiössä minun ja miehen verorahoilla, kun meidän asuntona Turussa on 50-luvulta peräisin oleva p-skakaksio jossa on oksennuksen väriset seinät ja maksamme sen vuokran kokonaan omista palkoistamme saamatta Kelan tukia.
Voi helv...
Sitten alkaa se rutina että pitääkö pienituloisen muuttaa Kirkkonummelle tai Keravalle ja sitten kulkea junalla töihin.
Kuulkaas täältä Kirkkonummelta hyppäävät aamujunaan herrat ja duunarit ihan yhdessä. RKPn Anders Adlercreutz on tuttu näky junassa. Moni meistä suht isotuloisista on muuttanut Kirkkonummelle koska ei ole ollut varaa siihen unelmataloon Espoosta tai Helsingistä.
Miksi yhteiskunnan pitäisi kustantaa tällainen?
Ei ihan pieni tulonsiirto veronmaksajilta suoraan vuokraisäntien taskuun.
Otsikko on siitä virheellinen että asumistuki kattaa vain osan vuokrasta.
Väestöstä n. 15% kuuluu ruokakuntiin, joille maksetaan jotain asumistuen muotoa.
Yleistä asumistukea maksettiin joulukuussa 2022 keskimäärin 332 euroa/ruokakunta.
Suomi on sairaiden ja työttömien paratiisi. Siksi itsekin jäin yhteiskunnan elätiksi 11 vuotta sitten. Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka tarvitsee asumistukea asuu liian kalliissa asunnossa tuloihinsa nähden.
No, mites kalliissa sinä itse asut? Kerro nyt, kun kerran muita haukut! Kuukausitulot, mitä maksoit asunnosta, paljonko menee kuukaudessa asumiseen, koska vapaudut pankin vankilasta?
Asun sen hintatason asunnossa etten tarvitse asumistukea. Asumistukea saavat ihmiset pitäisi pakottaa muuttamaan sellaiseen asuntoon johon he eivät tarvitse asumistukea.
Minkälaiseen esim. ne, joilla ei ole (palkka)tuloja ollenkaan? Täysin ilmaisia 0 euron vuokra-asuntoja ei taida löytyä.
Täytyy heille ainakin talveksi järjestää petipaikka johonkin asuntolaan.
Käytännössä täytyisi siis muuttaa merkittävä osa nykyisistä asunnoista asuntoloiksi. Olisitteko valmiit, että esim. omalle kotikadulle tai omaan kerrostaloon perustettaisiin vaihtuvien asiakkaiden asuntoloita? Ai ette.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on siitä virheellinen että asumistuki kattaa vain osan vuokrasta.
Väestöstä n. 15% kuuluu ruokakuntiin, joille maksetaan jotain asumistuen muotoa.
Yleistä asumistukea maksettiin joulukuussa 2022 keskimäärin 332 euroa/ruokakunta.
Iso osa tuesta maksetaan kalliille pk-seudulle. Eli vaikka maksetaankin vain osa, niin se tukimäärä on euromääräisesti niin iso että kattaa kolmanneksen kaikista vuokrista. Ei sitä että oikeasti joka kolmas saisi. Se 15% vaan vie niin paljon rahaa että se loppu 85% vastaa 2/3 kaikista vuokrista.
https://www.talouselama.fi/uutiset/valtio-maksaa-jo-33-prosenttia-suome…