Purra: Valtio maksaa asuntotukea 2 600 000 000€. Eli veronmaksajat maksaa kaikista tämän maan vuokrista 34%.
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana Tampereella en pärjäisi mitenkään ilman asumistukea. Itkekää pois.
Kyllä pärjäisit kun asuisit solussa tai kävisit töissä. Eli eläisit samoin kuin kaikki opiskelijat elivät ja pärjäsivät vuoteen 2017 asti.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukia*. Asuntotuki nimistätukea ei ole olemassa.
Nimenomaan. Ketjun aloittaja ei tiedä yhtään mitään yhtään mistään. Mutta sen me jo tiesimmekin.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisit, jos vuokria alennetaan sen verran, että se asuntosijoittaja ei saisi sitä asumistukea.
Eli vuokria pitäisi laskea sille tasolle, että asumistuki olisi tarpeeton, mutta se ei kokoomukselle luultavasti käy, koska ovat paskapäitä
Vierailija kirjoitti:
Suomessa oli aikoinaan vuokrasääntely. Tämä koski nimenomaan näitä satoja ym. Vuokrarakentajia. Yksityisiin vuokransntajiin sääntelyä ei ollut, mutta tuo em. Sääntely piti myös yksityiset hinnat kohtuullisina.
Sääntely purettiin, koska väitettiin ettei vuokra-asuntoja ole tarpeeksi. Ja hinnat räjähti ja sitä myöten tuet.
Olin muuttamassa pois kotoa vielä tuon vuokrasääntelyn aikaan. En päässyt muuttamaan koska asuntoja ei ollut tarpeeksi ja nuori mies oli huonoa valuuttaa, kaikki kämpät menivät naisille.
Säännöstely purettiin ja sen jälkeen asuntoja sai markkinoilta ilman mannekiinikilpailuja. Toki minua se ei enää auttanut koska asuin jo omassa kämpässä, mutta itsenäistymistäni se siirsi monta vuotta ja kyllä vitutti.
Uskokaa minua, ette halua vuokrasääntelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka tarvitsee asumistukea asuu liian kalliissa asunnossa tuloihinsa nähden.
No, mites kalliissa sinä itse asut? Kerro nyt, kun kerran muita haukut! Kuukausitulot, mitä maksoit asunnosta, paljonko menee kuukaudessa asumiseen, koska vapaudut pankin vankilasta?
Kun ihminen maksaa itse kokonaan oman asumisensa, niin silloin saa vapaasti valita kuinka kalliissa asuu (tai, todellisuudessa, silloin asutaan sellaisessa mihin on varaa).
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ihan puskista, että köyhät asuvat monesti vuokralla 🙄
Ei mutta tuo määrä yllätti. Jos joka kolmas vuokralainen asuu yhteiskunnan piikkiin.
-Ap
Jos omat rahat riittäisivät vain maakuoppaan, niin pakkohan silloin on asua yhteiskunnan piikkiin. Mitä muista vaihtoehtoja olisi? Jos ei slummejakaan haluta tähän maahan (vai halutaanko...?)
Nyt on vallassa ihmisiä, joille on ihan ok, että köyhimmät joutuu kodittomaksi. Ei nyt kannata olla lammas ja katsella vaan sivusta. Uutta 30-40-luvun saksaa ei tarvita Suomeen ja jokaisella on oikeus ihmisarvoiseen elämään.
Ei ole pakko asua Helsingissä .Ihmisarvoinen elämä voi olla muuallakin ja omilla rahoilla.
Totta turiset. Kohta Helsingissä ei ole enää siivoojia eikä kaupan kassoja. En itse asu pk-seudulla, mutta miten esim. Helsinki-Vantaan kupeeseen pääsee yöksi töihin vaikka Keravalta, Järvenpäästä tai Porvoosta? Ja totta kai aamuyöstä kotiin.
Petteri maksaa mielellään taksin, sille vaan sähköpostilla kuitti. Tai se valtionvarainministeri, mikä lie nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka tarvitsee asumistukea asuu liian kalliissa asunnossa tuloihinsa nähden.
Älä saatana!!
Taidat olla oikea teidän suvun älykkö!
Usko pois sukurutsauksen seurauksena syntynyt
Vesipää, että kaikki asuivat varmasti mielellään halvemmassa asunnossa, mutta kun se ei ole mahdollista siitä yksinkertaisesta syystä ettei niitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjäisit kun asuisit solussa tai kävisit töissä. Eli eläisit samoin kuin kaikki opiskelijat elivät ja pärjäsivät vuoteen 2017 asti.
Ensinnäkin, solussa olisi prseestä asua.
Toiseksi, työssäkäynti laskee opiskelijan tukitasoa, joten ei voi tehdä kokopäivätöitä. Ja miksi pitäisikään, koska opiskelu ON työni.
Kolmanneksi, puhut roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mites kalliissa sinä itse asut? Kerro nyt, kun kerran muita haukut! Kuukausitulot, mitä maksoit asunnosta, paljonko menee kuukaudessa asumiseen, koska vapaudut pankin vankilasta?
Kun ihminen maksaa itse kokonaan oman asumisensa, niin silloin saa vapaasti valita kuinka kalliissa asuu (tai, todellisuudessa, silloin asutaan sellaisessa mihin on varaa).
- eri
En minä sitä kysynyt. Oletko vähän tyhmä vai muuten ymmärrykseltäsi rajoittunut? Luetun ymmärtämisen kanssa on ainakin vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisit, jos vuokria alennetaan sen verran, että se asuntosijoittaja ei saisi sitä asumistukea.
Eli vuokria pitäisi laskea sille tasolle, että asumistuki olisi tarpeeton, mutta se ei kokoomukselle luultavasti käy, koska ovat paskapäitä
Taas kommaritermit käytössä. Asuntosijoittaja ei saa penniäkään asumistukea. Jos asumistuki poistetaan niin vuokralaisten on muutettava halvempiin kämppiin, vuokraisäntiin sillä ei ole mitään vaikutusta. Esim minulla on kalliita ja halpoja kämppiä vuokrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi, työssäkäynti laskee opiskelijan tukitasoa, joten ei voi tehdä kokopäivätöitä. Ja miksi pitäisikään, koska opiskelu ON työni.
Virkistävää, kun täällä on järki-ihmisiäkin mukana. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä saatana!!
Vesipää, että kaikki asuivat varmasti mielellään halvemmassa asunnossa, mutta kun se ei ole mahdollista siitä yksinkertaisesta syystä ettei niitä ole.
Virkistävää, kun täällä on järki-ihmisiäkin mukana. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun sen hintatason asunnossa etten tarvitse asumistukea. Asumistukea saavat ihmiset pitäisi pakottaa muuttamaan sellaiseen asuntoon johon he eivät tarvitse asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, kuule kaikki on pärjänneet opiskelijoina ennen sua ja ennen vuoden 2017 asumistukiuudistusta, jossa opiskelijat siirrettiin yleisen asumistuen piiriin.
Joten aika turha keulia kun sadoilla tuhansilla ihmisillä on se kokemus pärjäämisestä opiskelijana ilman yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, kuule kaikki on pärjänneet opiskelijoina ennen sua ja ennen vuoden 2017 asumistukiuudistusta, jossa opiskelijat siirrettiin yleisen asumistuen piiriin.
Joten aika turha keulia kun sadoilla tuhansilla ihmisillä on se kokemus pärjäämisestä opiskelijana ilman yleistä asumistukea.
Mitä väliä menneillä on nyt? Siirrypä nykyaikaan sieltä menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
En minä sitä kysynyt. Oletko vähän tyhmä vai muuten ymmärrykseltäsi rajoittunut? Luetun ymmärtämisen kanssa on ainakin vaikeuksia.
Kysymyksesi oli täysin epärelevantti koska henkilö jolle sen esitit maksaa selvästikin asumisensa itse. Joten silloin hänen asuinkustannuksensa kuuluvat vain hänelle itselleen.
Sinun asuinkustannuksesi taas kuuluvat kaikille, koska muut maksavat ne isolta osin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä saatana!!
Sinä se olet idiootti. Vuokra asuntoja saa ihan 200e/kk eli kyllä niitä edullisia vuokra asuntoja myös on.
Sinä olet yhteiskunnan elätti eli me veronmaksajat elätämme sinua joka saat asumistukea, miksi et muuta edullisempaan asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun sen hintatason asunnossa etten tarvitse asumistukea. Asumistukea saavat ihmiset pitäisi pakottaa muuttamaan sellaiseen asuntoon johon he eivät tarvitse asumistukea.
No mikä estää? Siitä vaan hommiin! Hae muutama asumistukea saava ihminen tai perhe ja aja ne ulos! Vai onko niin, että kovat puheet, mutta vähän substanssia? Enemmän tuota pelkurin sorttia?
Niinpä arvelinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä menneillä on nyt? Siirrypä nykyaikaan sieltä menneisyydestä.
Menneillä on se merkitys, että se todistaa että vain joitakin vuosia sitten kaikki muut onnistuivat siinä, mikä sinun mielestäsi on sinulle mahdotonta. Joten olet luuseri.
Kuka piru tätäkin alanuolitti? Joku idiootti helsinkiläinen?