Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun täytää 25, niin elämä alkaa olla pelkkää alamäkeä

Vierailija
15.02.2024 |

25 vuoden jälkeen ollaan lähempänä 30 vuotta. Sitten alkaakin ahdistaa ajatus siitä, että tulossa on 40 vuoden rajapyykki. Seuraava voikin olla viimeinen. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistäkeikkaa. Neljänkympin jälkeen se elämä vasta kunnolla alkaa!

Vierailija
2/17 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 45v, ja 20 ikävuoden jälkeen elämä on vain parantunut koko ajan. Nuoruus oli notkahdus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi paras elämä päälle 26v kun tapasin mieheni 

Vierailija
4/17 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Minä olin 25-vuotiaana vastavalmistunut, saanut elämäni ensimmäisen, koulutustanivastaavan vakituisen työpaikan ja ostanut ensiasuntoni silloisen avovaimoni kanssa.

Oli ensimmäistä kertaa elämässäni rahaa toteuttaa haaveitaan, matkustella, ostaa auto jne. 30:nä tuli ero, mutta muutin Lontooseen, joten alkoi elämäni paras elämänvaihe ja tapasin nykyisen vaimoni.

Mikä aloittajalla on huonosti? Silmärypyt?

Vierailija
5/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa.

Vierailija
6/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 30 ikävuoden jälkeen elämä vasta oikeasti alkaa kunnolla. Sitä ennen on enemmän tai vähemmän hukassa ja etsii oikeaa suuntaa ja itseään.

Vierailija
7/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan alamäkeä. 25v jälkeen vasta sain lapsia, opiskelin lisää, matkustelin, opettelin uuden kielen, innostuin vaikka mistä kivoista harrastuksista ja muutenkin olen elänyt mukavaa elämää mieheni kanssa (jonka tapasin ennen kuin täytin 25v). Vielä on varmasti kaikenlaista kivaa edessä, ehkä lastenlapsiakin, jos hyvä säkä käy. Fyysisesti on kyllä tullut 40v jälkeen jo jotain vaivoja, mutta ne ei hirveästi menoa haittaa.

Vierailija
8/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin just 75 ja tuntuu, että elämä on yhtä ylämäkeä. 

Vierailija
9/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän työnantaja arvostaa työntekijää

Vierailija
10/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän työnantaja arvostaa työntekijää

Mutta alle 25-vuotiasta arvostaa? :D 

Vierailija
11/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mä täytän just 40 ja elämä on parempaa, kuin koskaan aiemmin. Lapset on kohta aikuisia, ei tarvii koko elämää enää sovittaa heidän tarpeisiin. Palkka kasvaa koko ajan ja samaan aikaan velat on maksettu, eikä ole mitään turhia ulkoapäin asetettuja "tarpeita" rahareikinä. Itsetuntemus on korkealla tasolla ja myös kyky ja rohkeus karsia elämästä kaikki energiaa ja iloa syövät asiat ja henkilöt. Ei tarvitse sietää mitään ylimääräistä p*skaa. Ihan parasta! 

Vierailija
12/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 25 ikävuoden jälkeen ihminen alkaa vasta hahmottamaan oikeasti kuka hän itse on. Jokainen voi itse päätellä onko se alamäkeä vaiko ei. 

Mä näen sen itse niin että se vanha minkä kuolee pois ja tilalle tulee jotain uutta. 

Vierailija
13/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun 30 v niin alamäki alkaa. Nelikymppisenä se alamäki jyrkkenee. Nyt yli viiskymppisenä tämä alkaa tuntua vapaalta putoamiselta.

Vierailija
14/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa perin masentavan pessimistinen aloitus. Surkeaa, jos kokee elämän alamäen alkavan kaksvitosena; tulee piiiiitkä alamäki.

Olen +40 ja elän jokaisen päivän täysillä. Menen eteenpäin enkä aio haikailla eiliseen/menneeseen. Jokainen ikävaihe on omanlaisensa ja siksi mielenkiintoinen.

Vierailija
15/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap. olet?

Vierailija
16/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 25 vuotiaana masentunut itsemurhaa harkitseva kaljaa ja roskaruokaa syövä työtön vailla mitään tulevaisuuden suunnitelmia, nyt 37 vuotiaana mulla on perhe ja olen töissä ja elämä näyttää paljon valoisammalta.

Vierailija
17/17 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masennukselta