Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
301/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki persut joiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet arvoltaan hyvin kylmiä. Mielellään leikkaavat niiltä jotka ovat heikoimmassa asemassa."

Itseltäänkin. Halunnevat systeemin kannustavan sitä kautta hakeutumaan työnsyrjään kiinni...

Ai saakeli, että minä nautin, monta sukulaista on persuja, nyt ne joutuu töihin. Ihmettelen kyllä, että kuka nuo saatanat ottaa töihin. Jos toimeetulotuen saaminen edellyttää töihin menemistä, niin mistä saamattomille, juopoille, saastaisille ja paksuille persuille löytyy se työpaikka? Kertokaa. Valtioko ne palkkaa? Ja jos, niin tekeekö ne töissä mitään. Siinäpä sitä on kuviota.

täällä taas nautitaan kauheasti. suomalainen nauttii vain vahingoniloisena ja pahansuopana. mikä teitä vaivaa?

Vierailija
302/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyytyväinen, kiitos kysymästä.

T. Kokoomuksen äänestäjä

Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. 

Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan.

Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' 

Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Onko tämä sanasta sanaan lainaus? Tuntuu että tuosta puuttuu jotain. Eli että rikas ei jakanut onneaan. En jaksa uskoa että raamattu kehottaa köyhyyteen ja kurjuuteen. Ainakaan tämänpäivän uskovaiset eivät tidellakaan ihannoi köyhyyttä. Materialistisempia saa hakea eikä varmasti anneta senttiäkään köyhille

Sanasta sanaan lainaus. Ei siitä puuttunut kuin loppuosa:

"Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri sanontoja latinaksi.

Tämä pisti silmääni:

"Miten epäoikeudenmukaista onkaan, että ne joilla on vähän, joutuvat aina antamaan rikkaille."

Näin puuskahti Davos-niminen orja Terentiuksen mukaan. Terentius eli Roomassa 190 eaa. – 159 eaa.

Eli mikä tässä tuhansien vuosien saatossa mukamas on muuttunut?

Vierailija
304/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletteko ollenkaan muita? Suurin osa tämän hallituksen kannattajista pelkkiä omaan napaan tuijottajia. Vasemmiston/sdp kannattajat suurin osa ovat kyllä ihan työssäkäyviä. Itse en ole koskaan ollut työttömänä. Silti olen solidaarinen ja muita ajatteleva. Yleensä ns. lusmut ei edes äänestä, vaikka pitäisi. Nyt rokotetaan niiltä, joilla on kaikkein vähiten. :( Tämä lisää turvattomuutta, pelkoa ja huono-osaisuutta. Mutta kunhan itselää on niin ei väliä muista.

Vierailija
305/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunta on oikea. Ihmiset alkavat ottaa enemmän vastuuta itsestään ja perheistään. Toki olisin toivonut viinejä ruokakauppaan, mutta kompromissejäkin täytyy tehdä. Olin yllättynyt positiivisesti, että hanhi-, merimetso- ja naakkakantaa rajoitetaan. Ihanaa, että me kaupungeissa kesämme viettävät voimme alkaa vihdoinkin nauttimaan puistoista ja terasseista. Järjen ääni voittaa.

Kiitos kaikille Kokoomusta, RKP:tä, Perussuomalaisia ja Kristillisdemokraatteja äänestäneille!

Terveisin Kokoomuksen äänestäjä

Ei niitä valkoposkihanhia ja lokkeja kaupungissa ammuta. Olet taas ymmärtänyt kaiken väärin. Kaupungeista tulee niiden ainoita turvasatamia minne ne kerääntyvät kun eivät muuta voi.

Vierailija
306/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki pois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tyytyväinen, pelkäsin yleisen paineen jättävän leikkaukset ja kiristykset nimellisiksi. Erittäin hyviä uudistuksia. Ainoa mikä henkkoht huolestuttaa on asumistuen leikkaukset, koska tämä saattaa aiheuttaa itselle painetta pitää sijoitusasuntojen vuokrat ennallaan kustannusten noustessa. Äänestin kokoomusta.

Tässä syy miksi vuokrat ovat korkeita. Mitä enemmän asumistukea maksetaan, sitä enemmän vuokranantajat korottavat vuokriaan. Ei mitään järkeä. Kaikki muut, paitsi vuokranantaja, häviävät tässä kuviossa.

Asumistuet nopeasti alemmas, vuokrat seuraavat perässä!

Kyllä! Eniten ärsyttää asumistukea saavat jotka vinkuvat sitä lisää jatkuvasti, ilman mitään käsitystä kuinka markkinat toimivat. Vuokrat vaan nousee sen mukaan mihin ihmisillä on varaa. Ja kun tukea saa, niin vuokraaja riittää jonoksi. Nyt on jo tilanne et työssäkäyvätkin jo hakevat tukea kun vuokrat niin kalliit. Asumistukea alemmas!

Asumistuen alentaminen ei pienennä asuntojen hankinta- ja ylläpitokuluja.

Yksikään vuokranantaja ei vuokraa asuntoaan nolla-tuotolla. Jopa voittoa tavoittelemattomat vuokraus-yritykset joutuvat perimään vuokraa sen verran että voivat maksaa asunnoista aiheutuvat kulut ja työntekijöiden palkat.

Asumistuen alentaminen vain lisää köyhyyttä ja heikentää asumisen tasoa.

Puhut palturia.

Asuntojen hinnat ovat romahtaneet. 

Miksi?

Siksi, että Suomeen oli kasvanut 15 vuoden ajan tyhjästä nyhjäisty asuntojen omistajaporukka, joka osti rahattomina asuntoja "kun niiden arvo kuitenkin nousee ja mä tuun rikkaaksi ja myyn ne pois ja oon sitten viisikymppisenä itse itseni herra".

Sanna Marinkin tokaisi isosta 700.000 euron lainastaan: ei mun asunnon arvo putoa.

Viimeistään siinä vaiheessa olisi koko Suomen kansan pitänyt tajuta, että Snna Marinilla ei ole pienintäkään talousosaamista ja hajuakaan siitä, miten raha liikkuu.

Tietenkään ei kukaan halua vuokrata asuntoaan nollatuotolla, mutta jos sitä ei saa vuokrattua sillä hinnalla, "millä itte haluaa", niin se sitten myydään pois alihintaan tai vuokrataan alihintaan. 

Nyt on ohi asuntovoittojen käärijät ja ne, jotka ovat ostaneet viimeisten 5 vuoden aikana asuntoja, ovat häviäjiä.

Kun maksoit asunnosta 400.000 euroa, niin tulet vuoden kuluttua saamaan siitä enää 200.000 euroa ja maksat velkojasi loppuelämän.

Ihan samalla tavalla kävi 1980-90-luvulla, joten ainakin ne jotka silloin olivat teinejä ja aikuisia, ovat tienneet tämän aaltoliikkeen mahdollisuudesta.

Se on voi voi, että juuri sinun sijoituksesi ei tuottanut, mutta saavathan nyt sitten huomattavasti isompi porukka asunnon sopuhintaan. Mitä väliä on siinä yhden porukan konkursseista? 

Ja nyt Marin taputtaa karvaisia käsiään. Rahaa on. Huoletta voi harrastaa vaikka tennistä. Matkustella maailman turuilla ja toreilla näyttämässä naamaansa. Ja köyhä kannattajoukko kumartaa. Siinä vasta nainen. Että mua etoo.

Vierailija
307/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin demareita. No nyt sitten oikeistohallitus nostaa solidaarisuusveron alarajaa joka minun tapauksessa tarkoittaa 2240Eur veronkevennystä. Menkööt sitten noin, kyllä rahalle aina käyttöä löytyy

Vierailija
308/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

302: Paaville maksetaan taatusti parasta liksaa katolisessa kirkossa. Hänkin siis rahan perään - kuten toki me kaikki muutkin...

Vierailija
309/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että juuri tuota ovat halunneet.

Kaikki persut joiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet arvoltaan hyvin kylmiä. Mielellään leikkaavat niiltä jotka ovat heikoimmassa asemassa.

Yksikin taksikuski selitti kiivaasti (perustulokokeilun aikaan) että perustulo tulee liian kalliiksi. Perusteli sitä sillä, että silloin kaikille maksettaisiin tukea automaattisesti. Nyt saadaan säästöjä kun kaikki eivät osaa hakea heille kuuluvia tukia.

Mitäpä luulette. Pystyykö sellainen ihminen, joka ei osaa hakea hänelle kuuluvia tukia, toimimaan työelämässä. Onko hän tehokas ja tuottava työntekijä. Osaako hän tehdä töitä.

fiksut kysymykset lopussa. vastaus: jotain hommaa löytyy. taitojen mukaan. kaikki ei ole älykkyydestä kiinni, vaan ihan kieroutuneesta kasvuympäristöstä. tätä 'hyvinvointia' loisimalla on jo siirretty sukupolvien ajan eteenpäin, valitettavasti. joskus se kierre on pysäytettävä. ei ole varaa elämäntapatyöttömyyteen.

Vierailija
310/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka saa vuodessa 150 000 maksavat nk solidaarisuusveroa

Vierailija
311/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kunhan itsellä on niin ei väliä muista."

Jenkeissäkin viljellään ahkerasti tätä sanontaa: "Every man for himself." Täytyy siinä vinhaa perää olla, ei se muuten säilyisi hengissä.

Vierailija
312/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Ainakaan tämänpäivän uskovaiset eivät tidellakaan ihannoi köyhyyttä. Materialistisempia saa hakea eikä varmasti anneta senttiäkään köyhille <<

Rikkaus ja omistaminen itsessään ei ole synti, vaan mahdollinen ahneus, rahanhimo tai omistamisenhalu yms. sydämen väärä tila sen rikkauden taustalla on syntiä.

Eikä ketään sen mukaan tuomita, mitä joku toinen on väärin tehnyt. Myös monet kristityt elävät Raamatun ennustamassa luopumuksessa itsekin ja ovat mm. rahanahneita nykyään. Enin osa kyllä auttaa muitakin ja kustantaa monia asioita. Vapaat suunnat eivät saa esim. avustusta valtiolta, kuten evlut-kirkko, vaan muiden toiminta toteutuu lahjoitusvaroin.

Vierailija
313/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin demareita. No nyt sitten oikeistohallitus nostaa solidaarisuusveron alarajaa joka minun tapauksessa tarkoittaa 2240Eur veronkevennystä. Menkööt sitten noin, kyllä rahalle aina käyttöä löytyy

Korjaus: 1540Eur säästyy, ei 2240Eur

Vierailija
314/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaimpia kristillisiä arvoja hallitusohjelma EI edusta, mutta Essayah ei näytä siitä piittaavan. Jeesus tuskin olisi köyhimpien kukkarolla noin ahnaasti. Tai niin minä ainakin hänen ajatteluaan tulkitsen.

Vierailija
315/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä 73000Eur. Ensi vuonna ilmeisesti nostetaan alaraja 150000 euroon

Vierailija
316/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä 73000Eur. Ensi vuonna ilmeisesti nostetaan alaraja 150000 euroon

Ja siis ylittävältä osalta maksetaan se 2%

Vierailija
317/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki pois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tyytyväinen, pelkäsin yleisen paineen jättävän leikkaukset ja kiristykset nimellisiksi. Erittäin hyviä uudistuksia. Ainoa mikä henkkoht huolestuttaa on asumistuen leikkaukset, koska tämä saattaa aiheuttaa itselle painetta pitää sijoitusasuntojen vuokrat ennallaan kustannusten noustessa. Äänestin kokoomusta.

Tässä syy miksi vuokrat ovat korkeita. Mitä enemmän asumistukea maksetaan, sitä enemmän vuokranantajat korottavat vuokriaan. Ei mitään järkeä. Kaikki muut, paitsi vuokranantaja, häviävät tässä kuviossa.

Asumistuet nopeasti alemmas, vuokrat seuraavat perässä!

Kyllä! Eniten ärsyttää asumistukea saavat jotka vinkuvat sitä lisää jatkuvasti, ilman mitään käsitystä kuinka markkinat toimivat. Vuokrat vaan nousee sen mukaan mihin ihmisillä on varaa. Ja kun tukea saa, niin vuokraaja riittää jonoksi. Nyt on jo tilanne et työssäkäyvätkin jo hakevat tukea kun vuokrat niin kalliit. Asumistukea alemmas!

Asumistuen alentaminen ei pienennä asuntojen hankinta- ja ylläpitokuluja.

Yksikään vuokranantaja ei vuokraa asuntoaan nolla-tuotolla. Jopa voittoa tavoittelemattomat vuokraus-yritykset joutuvat perimään vuokraa sen verran että voivat maksaa asunnoista aiheutuvat kulut ja työntekijöiden palkat.

Asumistuen alentaminen vain lisää köyhyyttä ja heikentää asumisen tasoa.

Puhut palturia.

Asuntojen hinnat ovat romahtaneet. 

Miksi?

Siksi, että Suomeen oli kasvanut 15 vuoden ajan tyhjästä nyhjäisty asuntojen omistajaporukka, joka osti rahattomina asuntoja "kun niiden arvo kuitenkin nousee ja mä tuun rikkaaksi ja myyn ne pois ja oon sitten viisikymppisenä itse itseni herra".

Sanna Marinkin tokaisi isosta 700.000 euron lainastaan: ei mun asunnon arvo putoa.

Viimeistään siinä vaiheessa olisi koko Suomen kansan pitänyt tajuta, että Snna Marinilla ei ole pienintäkään talousosaamista ja hajuakaan siitä, miten raha liikkuu.

Tietenkään ei kukaan halua vuokrata asuntoaan nollatuotolla, mutta jos sitä ei saa vuokrattua sillä hinnalla, "millä itte haluaa", niin se sitten myydään pois alihintaan tai vuokrataan alihintaan. 

Nyt on ohi asuntovoittojen käärijät ja ne, jotka ovat ostaneet viimeisten 5 vuoden aikana asuntoja, ovat häviäjiä.

Kun maksoit asunnosta 400.000 euroa, niin tulet vuoden kuluttua saamaan siitä enää 200.000 euroa ja maksat velkojasi loppuelämän.

Ihan samalla tavalla kävi 1980-90-luvulla, joten ainakin ne jotka silloin olivat teinejä ja aikuisia, ovat tienneet tämän aaltoliikkeen mahdollisuudesta.

Se on voi voi, että juuri sinun sijoituksesi ei tuottanut, mutta saavathan nyt sitten huomattavasti isompi porukka asunnon sopuhintaan. Mitä väliä on siinä yhden porukan konkursseista? 

Ja nyt Marin taputtaa karvaisia käsiään. Rahaa on. Huoletta voi harrastaa vaikka tennistä. Matkustella maailman turuilla ja toreilla näyttämässä naamaansa. Ja köyhä kannattajoukko kumartaa. Siinä vasta nainen. Että mua etoo.

Tyypillinen shampanjasosialisti.

Vierailija
318/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tyytyväinen. Persuna ja piensijoittajan allekirjoitana hallitusohjelman 95% prosenttisesti.

Osinkoverotusta olisi pitänyt leikata. Yrityksen tuloksesta on maksettu jo yhteisövero ja palkasta jonka olen sijoittanut on maksettu veroja niin pirusti.

Vierailija
319/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja Rkp voittivat, mutta hyvänä kakkosena tuli maaliin pieni ja sisukas persut.

Vierailija
320/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin menee, mutta menköön. järkiporukka puikoissa. kiitos meidän nelivaljakolle. voi hengähtää helpotuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi