Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
321/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensarahoja muuten ei satavarmasti tulla hyvittämään vaan persut meni tässäkin ihan kelkkana perässä hallituskiimoissaan. 😁

Ois ollu vielä hyvä kun poistettu kaikki työmatkakulujen verovähennykset, mitään elämäntapa hippejä ei tarvitse paapoa sossumeinigillä!!!

Vierailija
322/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaus ja omistaminen itsessään ei ole synti, vaan mahdollinen ahneus, rahanhimo tai omistamisenhalu yms. sydämen väärä tila sen rikkauden taustalla on syntiä.

Aika paljon Vatikaani ja kirkot haalii omaisuutta. Aika prameita pytinkejä väsänneet vuosituhansien saatossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki persut joiden kanssa olen keskustellut, ovat olleet arvoltaan hyvin kylmiä. Mielellään leikkaavat niiltä jotka ovat heikoimmassa asemassa."

Itseltäänkin. Halunnevat systeemin kannustavan sitä kautta hakeutumaan työnsyrjään kiinni...

Ai saakeli, että minä nautin, monta sukulaista on persuja, nyt ne joutuu töihin. Ihmettelen kyllä, että kuka nuo saatanat ottaa töihin. Jos toimeetulotuen saaminen edellyttää töihin menemistä, niin mistä saamattomille, juopoille, saastaisille ja paksuille persuille löytyy se työpaikka? Kertokaa. Valtioko ne palkkaa? Ja jos, niin tekeekö ne töissä mitään. Siinäpä sitä on kuviota.

Tämä minuakin kiinnostaa, kuka palkkaa lähes kirjoitustaidottomat juopot persut?

Ja kysyksessä persut mainittu, koska päihdetyössä tullut meillä julki, että kaikki työttömät ja tuilla elävät puhuvat persuista ihailevasti. Työssäkäyvistä alkoholisteista persujen osuus on noin 50 %.

Dokailevimmat virkamiehet virastoissa ja ministeriöissä ovat demareita tai vassareita. Jokunen vihreäkin lienee joukossa. 

Vierailija
324/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunhan itsellä on niin ei väliä muista."

Jenkeissäkin viljellään ahkerasti tätä sanontaa: "Every man for himself." Täytyy siinä vinhaa perää olla, ei se muuten säilyisi hengissä.

Täytyy olla vinha perä (ei vinhaa perää).

Miksi ollaan niin ihastuneita partitiiviin?

Vierailija
325/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki pois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tyytyväinen, pelkäsin yleisen paineen jättävän leikkaukset ja kiristykset nimellisiksi. Erittäin hyviä uudistuksia. Ainoa mikä henkkoht huolestuttaa on asumistuen leikkaukset, koska tämä saattaa aiheuttaa itselle painetta pitää sijoitusasuntojen vuokrat ennallaan kustannusten noustessa. Äänestin kokoomusta.

Tässä syy miksi vuokrat ovat korkeita. Mitä enemmän asumistukea maksetaan, sitä enemmän vuokranantajat korottavat vuokriaan. Ei mitään järkeä. Kaikki muut, paitsi vuokranantaja, häviävät tässä kuviossa.

Asumistuet nopeasti alemmas, vuokrat seuraavat perässä!

Kyllä! Eniten ärsyttää asumistukea saavat jotka vinkuvat sitä lisää jatkuvasti, ilman mitään käsitystä kuinka markkinat toimivat. Vuokrat vaan nousee sen mukaan mihin ihmisillä on varaa. Ja kun tukea saa, niin vuokraaja riittää jonoksi. Nyt on jo tilanne et työssäkäyvätkin jo hakevat tukea kun vuokrat niin kalliit. Asumistukea alemmas!

Asumistuen alentaminen ei pienennä asuntojen hankinta- ja ylläpitokuluja.

Yksikään vuokranantaja ei vuokraa asuntoaan nolla-tuotolla. Jopa voittoa tavoittelemattomat vuokraus-yritykset joutuvat perimään vuokraa sen verran että voivat maksaa asunnoista aiheutuvat kulut ja työntekijöiden palkat.

Asumistuen alentaminen vain lisää köyhyyttä ja heikentää asumisen tasoa.

Puhut palturia.

Asuntojen hinnat ovat romahtaneet. 

Miksi?

Siksi, että Suomeen oli kasvanut 15 vuoden ajan tyhjästä nyhjäisty asuntojen omistajaporukka, joka osti rahattomina asuntoja "kun niiden arvo kuitenkin nousee ja mä tuun rikkaaksi ja myyn ne pois ja oon sitten viisikymppisenä itse itseni herra".

Sanna Marinkin tokaisi isosta 700.000 euron lainastaan: ei mun asunnon arvo putoa.

Viimeistään siinä vaiheessa olisi koko Suomen kansan pitänyt tajuta, että Snna Marinilla ei ole pienintäkään talousosaamista ja hajuakaan siitä, miten raha liikkuu.

Tietenkään ei kukaan halua vuokrata asuntoaan nollatuotolla, mutta jos sitä ei saa vuokrattua sillä hinnalla, "millä itte haluaa", niin se sitten myydään pois alihintaan tai vuokrataan alihintaan. 

Nyt on ohi asuntovoittojen käärijät ja ne, jotka ovat ostaneet viimeisten 5 vuoden aikana asuntoja, ovat häviäjiä.

Kun maksoit asunnosta 400.000 euroa, niin tulet vuoden kuluttua saamaan siitä enää 200.000 euroa ja maksat velkojasi loppuelämän.

Ihan samalla tavalla kävi 1980-90-luvulla, joten ainakin ne jotka silloin olivat teinejä ja aikuisia, ovat tienneet tämän aaltoliikkeen mahdollisuudesta.

Se on voi voi, että juuri sinun sijoituksesi ei tuottanut, mutta saavathan nyt sitten huomattavasti isompi porukka asunnon sopuhintaan. Mitä väliä on siinä yhden porukan konkursseista? 

Ja nyt Marin taputtaa karvaisia käsiään. Rahaa on. Huoletta voi harrastaa vaikka tennistä. Matkustella maailman turuilla ja toreilla näyttämässä naamaansa. Ja köyhä kannattajoukko kumartaa. Siinä vasta nainen. Että mua etoo.

Tyypillinen shampanjasosialisti.

Kyllä, ja erinomainen veronmaksaja. Viime vuonna pulitin muistaakseni jotain 60000Eur. En kuluta terveyspalveluja enkä oikein mitään muutakaan julkisia palveluja. Kovasti anteeksi tällainen sosialistinen elämäntapa.

Entäs itse? Oletko nettomaksaja? Jotain 2500eur pitää vähintään tienata kuukaudessa että on nettomaksaja

Vierailija
326/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin demareita. No nyt sitten oikeistohallitus nostaa solidaarisuusveron alarajaa joka minun tapauksessa tarkoittaa 2240Eur veronkevennystä. Menkööt sitten noin, kyllä rahalle aina käyttöä löytyy

Varmasti. Ensi kerralla onkin sitten vaikeampi äänestää demareita. Niin se ahneus ja kokoomuslaisuus pikkuhiljaa kasvaa ihmisessä.

Vierailija
327/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pesunkestävä demari, ollut jo vuosikymmeniä. Minusta tämä hallitusohjelma on erittäin hyvä, ellei täydellinen. Olin etukäteen skeptinen, mutta yllätyin positiivisesti.

Tämä on Suomen kaikkien aikojen oikeistolaisin hallitus ja sen kyllä näkee leikkauslistojen uhrivalikoimasta. Luulet vaan olevasi demari. Olisi itsetutkiskelun aika.

Vierailija
328/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi varovaisen positiivisin mielen. Ei saada mitään tukia, tehdään kaikki kovasti työtä, joten todennäköisesti ollaan ns. voittajapuolella tässä.

Oletko varma että teet kovemmin töitä kuin ne viisi minipalkkalaista jotka pomosi voisi palkata tilallesi, samalla kustannuksella?

Saatat yllättyä millä innolla pomosi tulevaisuudessa työsi tuloksellisuutta seuraa.

Vierailija
329/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki pois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tyytyväinen, pelkäsin yleisen paineen jättävän leikkaukset ja kiristykset nimellisiksi. Erittäin hyviä uudistuksia. Ainoa mikä henkkoht huolestuttaa on asumistuen leikkaukset, koska tämä saattaa aiheuttaa itselle painetta pitää sijoitusasuntojen vuokrat ennallaan kustannusten noustessa. Äänestin kokoomusta.

Tässä syy miksi vuokrat ovat korkeita. Mitä enemmän asumistukea maksetaan, sitä enemmän vuokranantajat korottavat vuokriaan. Ei mitään järkeä. Kaikki muut, paitsi vuokranantaja, häviävät tässä kuviossa.

Asumistuet nopeasti alemmas, vuokrat seuraavat perässä!

Kyllä! Eniten ärsyttää asumistukea saavat jotka vinkuvat sitä lisää jatkuvasti, ilman mitään käsitystä kuinka markkinat toimivat. Vuokrat vaan nousee sen mukaan mihin ihmisillä on varaa. Ja kun tukea saa, niin vuokraaja riittää jonoksi. Nyt on jo tilanne et työssäkäyvätkin jo hakevat tukea kun vuokrat niin kalliit. Asumistukea alemmas!

Asumistuen alentaminen ei pienennä asuntojen hankinta- ja ylläpitokuluja.

Yksikään vuokranantaja ei vuokraa asuntoaan nolla-tuotolla. Jopa voittoa tavoittelemattomat vuokraus-yritykset joutuvat perimään vuokraa sen verran että voivat maksaa asunnoista aiheutuvat kulut ja työntekijöiden palkat.

Asumistuen alentaminen vain lisää köyhyyttä ja heikentää asumisen tasoa.

Puhut palturia.

Asuntojen hinnat ovat romahtaneet. 

Miksi?

Siksi, että Suomeen oli kasvanut 15 vuoden ajan tyhjästä nyhjäisty asuntojen omistajaporukka, joka osti rahattomina asuntoja "kun niiden arvo kuitenkin nousee ja mä tuun rikkaaksi ja myyn ne pois ja oon sitten viisikymppisenä itse itseni herra".

Sanna Marinkin tokaisi isosta 700.000 euron lainastaan: ei mun asunnon arvo putoa.

Viimeistään siinä vaiheessa olisi koko Suomen kansan pitänyt tajuta, että Snna Marinilla ei ole pienintäkään talousosaamista ja hajuakaan siitä, miten raha liikkuu.

Tietenkään ei kukaan halua vuokrata asuntoaan nollatuotolla, mutta jos sitä ei saa vuokrattua sillä hinnalla, "millä itte haluaa", niin se sitten myydään pois alihintaan tai vuokrataan alihintaan. 

Nyt on ohi asuntovoittojen käärijät ja ne, jotka ovat ostaneet viimeisten 5 vuoden aikana asuntoja, ovat häviäjiä.

Kun maksoit asunnosta 400.000 euroa, niin tulet vuoden kuluttua saamaan siitä enää 200.000 euroa ja maksat velkojasi loppuelämän.

Ihan samalla tavalla kävi 1980-90-luvulla, joten ainakin ne jotka silloin olivat teinejä ja aikuisia, ovat tienneet tämän aaltoliikkeen mahdollisuudesta.

Se on voi voi, että juuri sinun sijoituksesi ei tuottanut, mutta saavathan nyt sitten huomattavasti isompi porukka asunnon sopuhintaan. Mitä väliä on siinä yhden porukan konkursseista? 

Ja nyt Marin taputtaa karvaisia käsiään. Rahaa on. Huoletta voi harrastaa vaikka tennistä. Matkustella maailman turuilla ja toreilla näyttämässä naamaansa. Ja köyhä kannattajoukko kumartaa. Siinä vasta nainen. Että mua etoo.

Tyypillinen shampanjasosialisti.

Kyllä, ja erinomainen veronmaksaja. Viime vuonna pulitin muistaakseni jotain 60000Eur. En kuluta terveyspalveluja enkä oikein mitään muutakaan julkisia palveluja. Kovasti anteeksi tällainen sosialistinen elämäntapa.

Entäs itse? Oletko nettomaksaja? Jotain 2500eur pitää vähintään tienata kuukaudessa että on nettomaksaja

Olen nettomaksaja. Ei ole lapsiakaan. Onneksi. 

Vierailija
330/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen maahanmuuttolinjan kiristymiseen. Se on ainoa syy miksi äänestin persuja. Jos se vaatii oman oksan sahaamista, niin sitten se vaatii. Tympäännyin vihervassareiden sekoiluun. Olisivat sekoilet vähemmän, niin olisi voinut äänestää heitä.

Vierailija
331/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaimpia kristillisiä arvoja hallitusohjelma EI edusta, mutta Essayah ei näytä siitä piittaavan. Jeesus tuskin olisi köyhimpien kukkarolla noin ahnaasti. Tai niin minä ainakin hänen ajatteluaan tulkitsen.

Essayahille kristittynä oleminen taitaa tarkoittaa viinien kaupoissamyynnin estämistä ensisijaisesti.

Vierailija
332/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin juuri sitä ahdistusta ja epävarmuutta 4 vuotta. Nyt on teidän vuoronne.

Vierailija
333/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen maahanmuuttolinjan kiristymiseen. Se on ainoa syy miksi äänestin persuja. Jos se vaatii oman oksan sahaamista, niin sitten se vaatii. Tympäännyin vihervassareiden sekoiluun. Olisivat sekoilet vähemmän, niin olisi voinut äänestää heitä.

Jep. Ja nythän sitten persujen äänestäjät, jotka ovat keskimääräistä pienempituloisia ja alemmin koulutettuja, voivat tehdä enemmän töitä, kun sitä vapautuu esim. siivousalalta. Ei enää muut vie hommia.

Vierailija
334/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ja kristilliset saavat suurimman osan äänistään niiltä köyhiltä ja sairastelevilta tavallisilta ihmisiltä, joita nyt lyödään olan takaa jotta rikkaille voitaisiin saada verohelpotuksia ja juppi-hippi-cityporvareille viiniä maitokauppoihin. Seuraaviin vaaleihin on pitkä matka, eikä nykypoliitikkojen kuvittelukyky riitä edes neljän vuoden aikajakoslle. 

Ei ole puhuttu rikkaiden verohelpotuksista, vaan nythän verot iskevät yhä pienempipalkkaisiin ja keskituloisiin kipeästi, vaikka eivät he totisesti ole mitään rikkaita, joita vasemmisto vihaa. Paljon tiukemmalla on moni vaikka asuntoon säästävä, kuin jotkut tuilla elävät.

Jos meillä olisikin niitä rikkaita enemmän, niin paljon paremmin menisi.

Vasemmistoajattelun mukaan kaikki, jotka eivät saa tukia, ovat superrikkaita. Kävisivät joskus ulkomailla, niin näkisivät, miten oikeat rikkaat elävät. Kehitysmaissa erityisesti.

Vierailija
335/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan sairaana töihin. Tuottavuus paranee, eiks se aiempi kokeilu ollut katastrofi?

Vierailija
336/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että et VIELÄ joudu käyttämään terveyspalveluita. Kyllä sairaus jokaisen kohdalle tulee. Nauti vielä kun voit ja istu paskavaipoissasi kun kukaan ei hoida.

Vierailija
337/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus toteuttaessaan ohjelman luo vahvaa ja välittävää Suomea.

Vierailija
338/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut ja kristilliset saavat suurimman osan äänistään niiltä köyhiltä ja sairastelevilta tavallisilta ihmisiltä, joita nyt lyödään olan takaa jotta rikkaille voitaisiin saada verohelpotuksia ja juppi-hippi-cityporvareille viiniä maitokauppoihin. Seuraaviin vaaleihin on pitkä matka, eikä nykypoliitikkojen kuvittelukyky riitä edes neljän vuoden aikajakoslle. 

Ei ole puhuttu rikkaiden verohelpotuksista, vaan nythän verot iskevät yhä pienempipalkkaisiin ja keskituloisiin kipeästi, vaikka eivät he totisesti ole mitään rikkaita, joita vasemmisto vihaa. Paljon tiukemmalla on moni vaikka asuntoon säästävä, kuin jotkut tuilla elävät.

Jos meillä olisikin niitä rikkaita enemmän, niin paljon paremmin menisi.

Vasemmistoajattelun mukaan kaikki, jotka eivät saa tukia, ovat superrikkaita. Kävisivät joskus ulkomailla, niin näkisivät, miten oikeat rikkaat elävät. Kehitysmaissa erityisesti.

Mun tutuista vassareita ovat kovatuloisimmat, on toki muutama kokkarikin. Mutta pääosin espoolaisia it-alalla työskenteleviä yli 100k vuodessa. Eivät toki rikkaita.

Ovat tyytyväisiä omaan elämään ja työhön, ja näkevät asiat niin, että itselläkin on parempi, jos yhteiskunnassa kaikilla on puitteet kunnossa.

Vierailija
339/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että säästöintoiset suomalaiset eivät ymmärrä oikeasti taloudesta mitään. Siksi Suomi onkin köyhä ja sellaisena pysyy. Aina pitää säästää ja leikata. Sanna Marin ymmärsi demariksi yllättävän hyvin talousasioita. Velkaa voi ja pitää ottaa, kun on sen aika. Sen sijaan koronatoimiin ei olisi pitänyt tuhlata sillä tavalla kuin tuhlattiin.

Vierailija
340/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen hallitusohjelma kun se iskee kipeimmin  P.S äänestäjiin.

Mistä tämän tiedon tempasit ? Laita tilasto. Kiinnostaa nähdä.

Ellei tämä ole sun toiveajattelua sittenkin !

Mikä on Jakomäen työllisyysprosentti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi