Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä miksi sitä alkoholiprosenttia pitää saada korkeammaksi, halutaanko lisää alkoholiongelmaisia? Alkoholihan on myrkky, absurdia.

Vierailija
122/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on tilannut näillä suunnitelmilla massiivisen talouslaman inflaation päälle. Osuu köyhille ilkkujille omaan nilkkaan.

Ei ole olemassa yhtään valtiota, joka olisi kurjistamalla ja leikkaamalla saanut taloutensa nousuun. Silti tätä haetaan äänestämällä. Säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin vähän. Puskuria täytynee kasvattaa muutamalla tonnilla lisää ja nopeuttaa asuntolainan maksua kuluttamisen kustannuksella. Mikä tarkoittaa suomennettuna vähemmän verotuloja.

Vierailija
124/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalini on alentunut sen verran että teen osan töistä pimeästi. Koska hallituksella ei ole aikomustakaan kohtuullistaa elämisen kustannuksia Suomessa. Kauppiaille terveisiä, näpistely lisääntyy. Oon tulossa ja mulla lauma ruokittavana.

Vierailija
125/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vaikuttaa terveydenhuollon ja sote-palvelujen miljardileikkaukset. Omat vanhemmat tarvitsevat kohta vanhuspalveluja ja vanhustenhoito on jo nyt retuperällä.

Miten käy hoidon, kun kasvavaa määrää vanhuksia pitäisi hoitaa pienemmillä resursseilla?

Vierailija
126/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraalini on alentunut sen verran että teen osan töistä pimeästi. Koska hallituksella ei ole aikomustakaan kohtuullistaa elämisen kustannuksia Suomessa. Kauppiaille terveisiä, näpistely lisääntyy. Oon tulossa ja mulla lauma ruokittavana.

Ai nii. En saa tukia muutenkaan ja olen matalapalkka-alalla vaki töissä. Sain sovittua vähemmän tunteja ja ne tunnit menee perheelle ja sille hyvin maksavalle työnantajalle.

Vierailija
127/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida vaikuttaa oikein mitenkään.

Vierailija
128/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solidaarisuusvero poistuu ja rahaa jää enempi käteen. Tukia en saa joten ei vakutusta niidem suhteen. Opiskelevien lapsien tilanne varmaan heikentyy joten tuen heitä enemmän. Aika vähäisiä vaikutukset ovat käytännössä.

Vierailija
129/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki poistuu. Toisaalta se väheni olemattomaksi, koska perin metsää ja Kela laskee sen tuloksi, vaikka sitä ei myisi ja puusto hakkuukypsää vasta vuosien tai kymmenen vuoden päästä. Älyväpaata, ei se siellä kasvamassa itsekseen vuokraa maksa. Opiskelen kakkosammattia ja käyn keikka- ja osa-aikatöissä, opintotukea en saa enkä aikuiskoulutustukea.

Kuukautissuojia saa (ehkä) halvemmalla, kun verotus pienenee.

Vierailija
130/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Olen eläkkeellä mutta teen silti töitä. Sairauksia varten on työterveyshuolto ja työuran loputtua terveysvakuutus. Viina ei maistu joten sen hinta ei vaivaa enkä aja autoakaan niin paljon että polttoaineen hinta huolettaisi.

Näytä aiemmat lainaukset

Omaan elämääni ei varsinaisesti mitenkään. Aion kuitenkin vähentää kuluttamista entisestään ja pistää aiempaa enemmän rahaa säästöön. Koskaanhan ei voi tietää, milloin säästöjään tarvitsee.

Vierailija
132/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määräaikaisessa työssä joten mahdollisesti työttömäksi jäätyäni en saa juuri minkäänlaisia tukia, kun kaikista leikataan. En voi siinä tilanteessa myöskään uudelleenkouluttautua työllistävämmälle alalle koska se on nyt estetty mm. ensikertalaiskiintiöitä nostamalla, tekemällä toisesta tutkinnosta maksullinen ja tiukentamalla työmarkkinatuella opiskelun ehdot äärimmilleen. Lisäksi mistään terveyspalveluista on näköjään enää turha haaveilla, toivottavasti mikään vaiva ei kauheasti pahene. Lapsen olisin kovasti halunnut mutta en uskalla sellaista nyt enää edes yrittää. Tällä hetkellä mietin että minkälaisella pimeällä työllä tai rikollisuudella voisin hätätilanteessa elättää itseni. Seksityöläiseksi alan olla ehkä vähän kulahtanut, mutta ehkä pitää sitten kilpailla hinnalla.

Vierailija
133/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä miksi sitä alkoholiprosenttia pitää saada korkeammaksi, halutaanko lisää alkoholiongelmaisia? Alkoholihan on myrkky, absurdia.

Koska sillä eliitti hallitsee kansaa. Kun kansa on pöhnässä ja ajatus ei luista niin on vaikeaa huomata epäkohtia. Surruttaa vaan viikot odottaen alkoholiaan. Saman syyn takia pumpataan juomaveteen fluoria. Ntsit kokeile leireillä se passivoi.

Vierailija
134/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle ei mikään olennaisesti muutu eli korvaus pysyy 500 eurossa ja töitä ei saa. Nokka kohti ulkomaita.

Vierailija
135/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteellisen pienipalkkainen, joka tulee kuitenkin palkallaan toimeen ilman tukia. Ilmeisesti pieni tuloveron kevennys tulossa, eli positiivista sikäli. Tosin jotkut asiat kallistuvat, esim.kulttuuritilaisuudet. Kiitollisuus työstä ja palkasta jolla pärjää, kasvoi.

Vierailija
136/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten vaikuttaa terveydenhuollon ja sote-palvelujen miljardileikkaukset. Omat vanhemmat tarvitsevat kohta vanhuspalveluja ja vanhustenhoito on jo nyt retuperällä.

Miten käy hoidon, kun kasvavaa määrää vanhuksia pitäisi hoitaa pienemmillä resursseilla?

No huonostihan siinä käy, meillä on nyt jo täysin dementoituneita ja huonokuntoisia vanhuksia hylättynä makaamaan vaipoissaan kotona (valitettavasti tiedän kun mulla on tällainen seinänaapurina). Mikään huoli-ilmoitus ei johda mihinkään kun laitospaikkoja ei ole. Tätä sitten vaan lisää. Omaiset hoitakoot tai jos ei hoida niin kuoleepahan vähän nopeammin järjestelmää kuormittamasta.

Vierailija
137/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista jää vähemmän säästöön.

Vierailija
138/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta lähtee suurin osa asumistuesta, eli muutamme pois pk-seudulta. Ei ole varaa olla enää töissä täällä.

Menen johonkin toiseen kuntaan töihin, joka paikassa on koko ajan haku päällä. Pärjäilkää te stadilaiset satunnaisten, epäpätevien sijaisten kanssa vaan! Jos siis heitäkään enää saa.

T: vuoroviikkoäiti, päiväkodin viimeinen pätevä ope.

Ihan oikein. Näin kuuluukin tehdä. Ei sinun tarvitse kantaa työnantajasta vastuuta. Itse olen vaihtanut viisi kertaa työpaikkaa, olen tosin toisella alalla, nyt olen saanut 4600 euron kk-palkan ja autoedun sekä hyvät työterveyspalvelut. Bonuksiakin tulee. Olen vaan neuvotellut ja kehittänyt osaamistani työn ohessa- sekä seuraillut, miten miehet hoitavat etujaan.

Vierailija
139/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen määräaikaisessa työssä joten mahdollisesti työttömäksi jäätyäni en saa juuri minkäänlaisia tukia, kun kaikista leikataan. En voi siinä tilanteessa myöskään uudelleenkouluttautua työllistävämmälle alalle koska se on nyt estetty mm. ensikertalaiskiintiöitä nostamalla, tekemällä toisesta tutkinnosta maksullinen ja tiukentamalla työmarkkinatuella opiskelun ehdot äärimmilleen. Lisäksi mistään terveyspalveluista on näköjään enää turha haaveilla, toivottavasti mikään vaiva ei kauheasti pahene. Lapsen olisin kovasti halunnut mutta en uskalla sellaista nyt enää edes yrittää. Tällä hetkellä mietin että minkälaisella pimeällä työllä tai rikollisuudella voisin hätätilanteessa elättää itseni. Seksityöläiseksi alan olla ehkä vähän kulahtanut, mutta ehkä pitää sitten kilpailla hinnalla.

Itse asiassa suomalaisten seksityöläisten määrä luultavasti nousee lähivuosina ihan merkittävästikin, koska niin tapahtuu aina taloudellisen kurjuuden aikoina, esim. Virossa ysärillä.

Vierailija
140/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän