Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen määräaikaisessa työssä joten mahdollisesti työttömäksi jäätyäni en saa juuri minkäänlaisia tukia, kun kaikista leikataan. En voi siinä tilanteessa myöskään uudelleenkouluttautua työllistävämmälle alalle koska se on nyt estetty mm. ensikertalaiskiintiöitä nostamalla, tekemällä toisesta tutkinnosta maksullinen ja tiukentamalla työmarkkinatuella opiskelun ehdot äärimmilleen. Lisäksi mistään terveyspalveluista on näköjään enää turha haaveilla, toivottavasti mikään vaiva ei kauheasti pahene. Lapsen olisin kovasti halunnut mutta en uskalla sellaista nyt enää edes yrittää. Tällä hetkellä mietin että minkälaisella pimeällä työllä tai rikollisuudella voisin hätätilanteessa elättää itseni. Seksityöläiseksi alan olla ehkä vähän kulahtanut, mutta ehkä pitää sitten kilpailla hinnalla.

Itse asiassa suomalaisten seksityöläisten määrä luultavasti nousee lähivuosina ihan merkittävästikin, koska niin tapahtuu aina taloudellisen kurjuuden aikoina, esim. Virossa ysärillä.

Sinimustien äänestäjät taputtavat innoissaan karvaisia käsiään tällekin kehitykselle. Alehintaista torttua joltain epätoivoiselta perheenäidiltä. Siinähän voi suorastaan kokea olevansa hyväntekijä.

Vierailija
142/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuus muuttui yhtäkkiä epävarmemmaksi. Yt häämöttää, koska korkeakoulurahoitusta leikataan. Palkan pieneneminen, jos tulee kipeäksi. Ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ehkä eniten moraalia rapauttavasti. Mielestäni yhteiskuntasopimus on rikottu. Olen ihan tavallinen ihminen, mutta jatkossa aion vedättää, loisia ja rikkoa lakia aina kun siihen tulee tilaisuus.

Vierailija
144/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on tilannut näillä suunnitelmilla massiivisen talouslaman inflaation päälle. Osuu köyhille ilkkujille omaan nilkkaan.

Ei ole olemassa yhtään valtiota, joka olisi kurjistamalla ja leikkaamalla saanut taloutensa nousuun. Silti tätä haetaan äänestämällä. Säälittävää.

Ja kateelliset jotka kuvittelee olevansa suojatöissä ne on onnessaan käsiä läpsyttämässä, tajuamatta että itseltä saattaa työpaikka nyt lähteä alta kun irtisanomista helpotetaan ja sitten ei olekaan niitä tukia....

Vierailija
145/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen määräaikaisessa työssä joten mahdollisesti työttömäksi jäätyäni en saa juuri minkäänlaisia tukia, kun kaikista leikataan. En voi siinä tilanteessa myöskään uudelleenkouluttautua työllistävämmälle alalle koska se on nyt estetty mm. ensikertalaiskiintiöitä nostamalla, tekemällä toisesta tutkinnosta maksullinen ja tiukentamalla työmarkkinatuella opiskelun ehdot äärimmilleen. Lisäksi mistään terveyspalveluista on näköjään enää turha haaveilla, toivottavasti mikään vaiva ei kauheasti pahene. Lapsen olisin kovasti halunnut mutta en uskalla sellaista nyt enää edes yrittää. Tällä hetkellä mietin että minkälaisella pimeällä työllä tai rikollisuudella voisin hätätilanteessa elättää itseni. Seksityöläiseksi alan olla ehkä vähän kulahtanut, mutta ehkä pitää sitten kilpailla hinnalla.

Itse asiassa suomalaisten seksityöläisten määrä luultavasti nousee lähivuosina ihan merkittävästikin, koska niin tapahtuu aina taloudellisen kurjuuden aikoina, esim. Virossa ysärillä.

Sinimustien äänestäjät taputtavat innoissaan karvaisia käsiään tällekin kehitykselle. Alehintaista torttua joltain epätoivoiselta perheenäidiltä. Siinähän voi suorastaan kokea olevansa hyväntekijä.

Ihanaa, kun pääsisi aina pumppaan kun panettaa ja vieläpä edukkaasti  ; )

Vierailija
146/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei vaikuta juuri mitenkään.

t. kuntoutustuella

Vierailija
147/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa niin että mietin tällä hetkellä, miten voisin muuttaa maasta mahdollisimman pian. Tämä yhteiskunta on menossa viemäristä alas, aivan turha jäädä katselemaan tätä menoa enää.

Vierailija
148/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun pääsisi aina pumppaan kun panettaa ja vieläpä edukkaasti  ; )

Ei sulla ole enää varaa rahalla pumpata, kun joudut työttömäksi.

Vierailija
149/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Oon työtön kuten ennenkin. Ei töihin pääse mitenkään enkä suostu alle 2000 euron palkan töihin muutenkaan. Työkkärissä ne vihaa minua eikä ne kutsu minua sinne käymään muutenkaan koska mun oma tiedoissa lukee ettei minua kontaktoida sen takia koska haastoin työkkärin virkailijoita oikeuteen virkavirheist ja voitin. Olen niille ollut mahdollisimman hankala asiakas koska ne ovat useita vuosia yrittäneet pakottaa minua ilmaiseksi orjaksi kuntouttaviin töihin.

Hyvä sä!! Enemmän tuollaista!

Vierailija
150/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, vaikuttaa niin, että pitää sumplia perheen kesken uudet vuokrasopimukset, että asumistuki jatkuu. Muuten ei suoria vaikutuksia. Pelkään tosin yhteiskuntarauhan puolesta, koska tunnen ihmisiä, joilla ei tälläkään hetkellä ole kovin paljon menetettävää.

Vierailija
151/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee!!! Kohta kaikilla on varaa ostaa seksiä.

Vierailija
152/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijai mä nautin kun pienyrittäjät jotka äänesti kokkareita alkaa tippumaan konkkaan koska harvalla on enää varaa kuluttaa. Ai että mä nautin.

Pienyrittäjät ole ikinä kokoomusta äänestäneet. Minä olen usein äänestänyt demaria, koska heillä on ollut edes periaatetasolle jotain sympatiaa pienyrittäjiä kohtaan. Ja Sipilä oli lopulta pienyrittäjien kannalta todella hyvä pääministeri. Kokoomus ajaa vain ökyrikkaiden ja suuryritysten asiaa.

Vierailija
153/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei vaikuta juuri mitenkään.

t. kuntoutustuella

Oletko varma, että kuntoutustuki jatkuu? Voit joutua töihin. Eläkkeelle on vaikea päästä.

Vierailija
154/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa ehkä eniten moraalia rapauttavasti. Mielestäni yhteiskuntasopimus on rikottu. Olen ihan tavallinen ihminen, mutta jatkossa aion vedättää, loisia ja rikkoa lakia aina kun siihen tulee tilaisuus.

Nih! Mulla taas on rauhallisempi olo. Töissä olen käynyt aina, ja luottamus maamme politiikkaan palannut. Vassevallankaappaus korruptioineen ainakin hetkeksi pysäytetty. Liin kommentitkin tänä aamuna oli pelottavan naurettavia. Tuommoinenkin ollut hallituksessa. Pidin sitä vähän sannaa fiksumpana, mutta tiiä sitten.

Vierailija
155/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah, vaikuttaa niin, että pitää sumplia perheen kesken uudet vuokrasopimukset, että asumistuki jatkuu. Muuten ei suoria vaikutuksia. Pelkään tosin yhteiskuntarauhan puolesta, koska tunnen ihmisiä, joilla ei tälläkään hetkellä ole kovin paljon menetettävää.

Loisijoiden kapina on odotettavissa. Mutta se täytyy jossain vaiheessa sietää, että päästään eteenpäin.

Vierailija
156/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiskoulutustuen poisto, toisen tutkinnon maksullisuus? huolestuttaa, on ollut suunnitteilla hankkia vähän lisää koulutusta..onko jatkossa oletus ettp n.50v vedetään samalla tutkinnolla tai sitten että kaikki hommaa itselleen 50-100t opintolainaa jenkkimalliin?

Vierailija
157/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea en saa ja työttömyysrahasta lähti jo lapsikorotus. Ainoa mikä harmittaa on tuo ansiosidonnaisen leikkaus. Varmasti vaikuttaa, koska tuskin mitään vakiduuneja tulen enää saamaan. Mutta ikävästi näyttää kaikki leikkaukset kohdistuvan niihin, joilla heikommin menee.

Vierailija
158/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika hyvältä. Ei muuta muuta mitään, paitsi että eduskunnan istuntoja ei voi enää katsoa jatkossa, kun oppositio räksyttää jo nyt räyhäkkäästi ja osin epäkunnioittavasti.

Vierailija
159/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sen verran, että alan jatkossa ostaa kaiken ulkomailta. Kaikki suomalaiset yrittäjät kannattavat Kokoomusta, joten en aio antaa heille enää rahojani. 

Vierailija
160/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet jää ostamatta. Jäi jo aiemmin hillittömien sähkölaskujen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi