Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
161/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa vain hyvällä tavalla, esim. solidaarisuusveron nosto vasta 150 000e ylittävältä osuudelta maksettavaksi. 

Vierailija
162/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, milloin tämä ansiosidonnaisen päivärahan uusi laki tulee voimaan? Miten kauan yleensä kestää, että alkaa oikeasti tapahtua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, jotenkin valoisampi tulevaisuus odottaa. Tänään kiitollinen, huomista ei vielä ole olemassakaan ja eilinen mennyt.

Vierailija
164/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko joki oikeasti pitää miljardileikkausta terveydenhuolloista valoisana asiana? Onko Suomessa nyt liian hyvä terveydenhoito ja liian helppo päästä hoitoon?

Vierailija
165/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijai mä nautin kun pienyrittäjät jotka äänesti kokkareita alkaa tippumaan konkkaan koska harvalla on enää varaa kuluttaa. Ai että mä nautin.

Pienyrittäjät ole ikinä kokoomusta äänestäneet. Minä olen usein äänestänyt demaria, koska heillä on ollut edes periaatetasolle jotain sympatiaa pienyrittäjiä kohtaan. Ja Sipilä oli lopulta pienyrittäjien kannalta todella hyvä pääministeri. Kokoomus ajaa vain ökyrikkaiden ja suuryritysten asiaa.

Valitettavasti pienyrittäjien joukosta löytyy niin helposti uunotettavaa porukkaa, että äänestävät kokoomusta. Yksi tällainen yksinyrittäjä valopää valitteli mulle just että joo kyllä tää hallitusohjelma vaikuttaa aika hurjalta mutta kun "kukaan muu kuin kokoomus ei aja yrittäjän asemaa". Sanoin just tän että ei ne sun puolellasi ole vaan suurpääoman, mutta ei se sitä sisäistä kun pitää keskittyä olemaan kateellinen palkansaajille. Sössötti vielä että

"sitä se on kun persujen kädenjälki näkyy siinä ohjelmassa niin paljon". Kelatkaa mikä taukki. Koko ohjelmahan on käytännössä kokoomuksen käsialaa, persuille tuli herkkuja lähinnä ma a h a n muu ton ja ilmastoasioiden romuttamisen osalta.

Vierailija
166/264 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijai mä nautin kun pienyrittäjät jotka äänesti kokkareita alkaa tippumaan konkkaan koska harvalla on enää varaa kuluttaa. Ai että mä nautin.

Pienyrittäjät ole ikinä kokoomusta äänestäneet. Minä olen usein äänestänyt demaria, koska heillä on ollut edes periaatetasolle jotain sympatiaa pienyrittäjiä kohtaan. Ja Sipilä oli lopulta pienyrittäjien kannalta todella hyvä pääministeri. Kokoomus ajaa vain ökyrikkaiden ja suuryritysten asiaa.

Valitettavasti pienyrittäjien joukosta löytyy niin helposti uunotettavaa porukkaa, että äänestävät kokoomusta. Yksi tällainen yksinyrittäjä valopää valitteli mulle just että joo kyllä tää hallitusohjelma vaikuttaa aika hurjalta mutta kun "kukaan muu kuin kokoomus ei aja yrittäjän asemaa". Sanoin just tän että ei ne sun puolellasi ole vaan suurpääoman, mutta ei se sitä sisäistä kun pitää keskittyä olemaan kateellinen palkansaajille. Sössötti vielä että

"sitä se on kun persujen kädenjälki näkyy siinä ohjelmassa niin paljon". Kelatkaa mikä taukki. Koko ohjelmahan on käytännössä kokoomuksen käsialaa, persuille tuli herkkuja lähinnä ma a h a n muu ton ja ilmastoasioiden romuttamisen osalta.

Ja siis noita on oikeasti paljon. Just näitä jotka ennemmin maksaa satasen siitä ettei naapurille anneta viittä kymppiä. Juuri tähän tän perskokkarehallituksen menestys perustuu.

Vierailija
167/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle ei mikään olennaisesti muutu eli korvaus pysyy 500 eurossa ja töitä ei saa. Nokka kohti ulkomaita.

Eiköhän ne kohta kiellä senkin että työtön saisi oleilla sen 3 kk ulkomailla työnhaussa menettämättä tukia. Eihän siinä mitään järkeä olisi, mutta eipä ole missään muussakaan mitä tämä hallitus aikoo tehdä. Pelkkä sokea ideologia näkyy kautta linjan. Olen itsekin miettinyt että vaikka töitä ei löytyisikään niin ehkä olisi ainakin mukavampaa ja halvempaa olla työtön vaikka Portugalissa kuin Suomessa.

Vierailija
168/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömälle ei mikään olennaisesti muutu eli korvaus pysyy 500 eurossa ja töitä ei saa. Nokka kohti ulkomaita.

Eiköhän ne kohta kiellä senkin että työtön saisi oleilla sen 3 kk ulkomailla työnhaussa menettämättä tukia. Eihän siinä mitään järkeä olisi, mutta eipä ole missään muussakaan mitä tämä hallitus aikoo tehdä. Pelkkä sokea ideologia näkyy kautta linjan. Olen itsekin miettinyt että vaikka töitä ei löytyisikään niin ehkä olisi ainakin mukavampaa ja halvempaa olla työtön vaikka Portugalissa kuin Suomessa.

Jos olisin perheetön ja pystyisin tuosta vaan lähtemään niin olisin todellakin viimeistään tässä vaiheessa katselemassa menolippua jonnekin, melkeinpä sama minne. Sinimustat tulevat tuhoamaan tämän maan lopullisesti. Kenelle tahansa nuorelle sanoisin että lähtekää täältä.

Vierailija
169/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti mitenkään, kun veronkevennyksetkin suunnataan taas populistisesti pieni- ja keskituloisille. Keskituloinen toki todellisuudessa olen, mutta näissä tapauksissa keskituloisuuden yläraja menee varmaankin jossain 3500€/kk tienoilla.

Vierailija
170/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis noita on oikeasti paljon. Just näitä jotka ennemmin maksaa satasen siitä ettei naapurille anneta viittä kymppiä. Juuri tähän tän perskokkarehallituksen menestys perustuu.

Sitten on näitä, jatka maksaisivat kernaasti itselleen ja kavereilleen vaikka viisi tonnia kunhan ne rahat tulevat aina jonkun toisen taskuista.

Vierailija
171/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä enää palkkatukityöhön, koska se ei enää kerrytä ansiosidonnaista kuten muu työ. Ikävä kyllä en pääse sairauteni takia muuhun kuin palkkatukityöhön. T. N54

Vierailija
172/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprossa pienenee. Voisi vakavissaan miettiä, että tekisin vihdoin viimein vähemmän töitä, kun rajoittava resurssi on ollut aika rahan sijaan. Nyt siihen on hieman enemmän lisäkannustetta.

Vierailija
173/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä vielä miten vaikuttaa. Pitää kuitenkin varautua jollakin tavalla, eli että heikennyksiä tulee. En vaan pysty enää tämän nuukemmin elämään. Pitää mennä kohta kadulle kerjäämään.

Vierailija
174/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäselvää miten tämä työntekijän helpompi irtisanominen tulee tarkoittamaan käytännössä. Työelämässä on jo entuudestaan tuttua miten esimiehinä on henkilöitä, jotka eivät ymmärrä oman työnsä päälle yhtään mitään, eivät ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu ja suosivat innokkaimpia takapuolen lipittäjiä. Miten tulee käymään kun tällaiset päättävät pitää sen oman rnkkurinkinsä ympärillään ja alkavat potkimaan tekeviä ihmisiä ulos? Ymmärtävätkö virheitään vielä silloinkaan, kun valmista jälkeä ei tulekkaan vai jatkavatko vain oman ahterin suojeluaan yrittäessään puhua mustaa valkoiseksi? 

Vierailija
175/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä minulla ei ole tuloja enkä saa tukia, niin omaan tilanteeseeni ei juuri vaikutusta. Lääkkeiden alv-veron hienoinen nousu ei vaikuta juurikaan, koska lääkekattoa enempää ei rahaa kuitenkaan mene. Myöhemmin työttömyyskorvausasiat saattavat vaikuttaa, mutta niissä on yleensä joku siirtymäsäännös. Oma työttömyyteni (joka nyt on opiskelun vuoksi tauolla) on alkanut 2021, joten siihen saattaa soveltua vanhat säännöt. 

Miehen verotus tulee hieman kevenemään, kun solidaarisuusveron alaraja nousee. Tuolla on vuositasolla 1284€ vaikutus, kokonaista 107€/kk. Mutta kiitos nyt tästäkin vähästä, on se tyhjää parempi.

Vierailija
176/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä kirjoitti:

Jatkossa työkkäri voi väittää että työtön on sairas ja työkyvytön joten ne pistää teitä kuntouttaviin pajoille nysväämään.

Kuule ei haittaa. Ennen olin toimeentulotuella ja nyt siellä ja ei siel ei siel tartte edes tehä mitään jos ei halua . Ruokaa ja kahvia saa ja olla vaan puhelimella niin onpa paha.

Vierailija
177/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi ei mitenkään. Silti muihin kohdistuva epäoikeudenmukaisuus riepoo.

Vierailija
178/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitusohjelman pitäisi vaikuttaa kenenkään elämään. Eri asi on sitten joskus, kun ohjelman tavoitteita aletaan toteuttamaan. Kaikki tavoitteet eivät kuitenkaan tule toteutumaan, ja osaan tehdään muutoksia.

Vierailija
179/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut juurikaan seurattua mitä suunnittelevat.

Vierailija
180/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride tuhoaa sananvapauden!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan