No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Joudun maksajan rooliin edelleen enkä hyödy mitään. Olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa.
T: lapseton, yksin elävä, keskituloinen palkansaaja
Mikä sinua vaivaa? Sinulla on mitä ilmeisimmin vakituinen työ. 1 piste. Sinä olet keskituloinen, et pienituloinen. 1 piste. Lapset eivät rajoita elämääsi, olet aika vapaa. 1 p. Pilaa siis ihmeessä elämäsi vihaamalla yhteiskuntaa. Sinuna harrastaisin jonkinlaista itsetutkiskelua.
Työtön mies kirjoitti:
Oon työtön kuten ennenkin. Ei töihin pääse mitenkään enkä suostu alle 2000 euron palkan töihin muutenkaan. Työkkärissä ne vihaa minua eikä ne kutsu minua sinne käymään muutenkaan koska mun oma tiedoissa lukee ettei minua kontaktoida sen takia koska haastoin työkkärin virkailijoita oikeuteen virkavirheist ja voitin. Olen niille ollut mahdollisimman hankala asiakas koska ne ovat useita vuosia yrittäneet pakottaa minua ilmaiseksi orjaksi kuntouttaviin töihin.
😂
Olen kohta 50v, teen freenä töitä, enkä ole koskaan saanut mitään tukia, enkä palkkaa sairauslomalta. Äänestin vasemmistoliittoa, koska halveksin syvästi jokaista, joka ei allekirjoita sateenkaari-ihmisten olemassa oloa ja oikeuksia. Lisäksi perheemme saa pääomatuloja ja puolisollani on työntekijöitä yrityksessään, eli kahdelta viimeisestä osin minun pitäisi olla tyytyväinen tuleviin uudistuksiin. Mutta ei, olen lähinnä kauhuissani. Miten pärjää jatkossa opiskelijat, miten pienituloiset? Kulttuuritapahtumat kuihtuvat alvin nousun myötä. Kuvottaa, hyi helvata
Vierailija kirjoitti:
Joudun maksajan rooliin edelleen enkä hyödy mitään. Olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa.
T: lapseton, yksin elävä, keskituloinen palkansaaja
Ilmeisestikin elät omavaraistaloudessa mökissä keskellä metsää ja hiihdät sinne töihin itse tekemääsi latua pitkin.
Silloinkin tosin Suomen puolustusvoimat suojelee sinua vierailta mailta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti terveyspalveluita ei romuteta ihan täysin pilalle.
Tottakai romutetaan, miten ne muuten vousi myydä halvalla.
Lisäksi Turun ratahanke pusketaan valmiiksi ennätysvauhdilla, budjetti ylittyy, lainarahalla. Homman hoitaa petterin kavereiden firma. Samaan aikaan vr:n palvelutason alasajoa jatketaan. Kun rata on valmis, vr myydään. Alihintaan. Tästäkin kaupasta saa Petteri osansa. Kuten toki myös lääkefirmoilta.
Opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuotta amk:ssa ja saan aikuiskoulutustukea. Vielä olisi n. 10 tukikuukautta jäljellä, mutta jos ja kun se lakkautetaan niin tukalaa tulee tai ainakin suunnitelmat muuttuu. Voi olla että joudun ottamaan opintolainaa. Mulla vielä se että maksan asuntolainaa samalla.
Toiveissa olisi, että ehtisin saada tukea vielä ennen kuin se lakkautetaan.
Onneksi on työpaikka mihin palata, jos menee ihan mahdottomaksi.
Pitää sitten miettiä uusia suunnitelmia, miten saisin opinnot rahoitettua ja lainaa maksettua. Tulee kyllä hyvin vaikeaa.
Muuta tukea en ole saanut vuosiin.
En mitään..... tienaan juuri sen verran ettei tukia tipu.
Mitäpä tällaiseen keskituloiseen, edes sairauslomahomma ei taida osua kohdalle. Toki alvikorotuksen myötä jotkut hinnat taas nousee.
Mutta ketutus ja epäluottamus valtaapitäviin kasvaa, kun katsoo pienituloisten kyykytystä ja samalla tunnin juna -sekoilua ja muuta idiotismia.
Kotirouvana saan kahdet lapsilisät, niihinkö tuli jotain muutoksia? Muutoin en keksi mitään mikä juuri muuttuisi. Mies tienaa niin paljon ettei koskaan oltas mitään tukia saatu. Vaikea ottaa kantaa ihmisten ahdinkoon kun en rehellisesti siitä juuri mitään tiedä.
Aijai mä nautin kun pienyrittäjät jotka äänesti kokkareita alkaa tippumaan konkkaan koska harvalla on enää varaa kuluttaa. Ai että mä nautin.
Suomessa on valtava määrä varakkaita ihmisiä.
Ainakin jos äänestystulosta katsoo.
Työmies on raippansa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Teen vaikeita päätöksiä ja hakeudun sairaseläkkeelle. Diagnooseina on viimeisimpänä määrittämätön psykoosi.
Sama täällä. En enää pyri työelämään. Eläkkeellä on turvallisempaa. Mullakin psykoosidiagnoosi+ahdistus+masennus+posttraumaattinen stressihäiriö. Oon jo ollut yhdeksän vuotta kuntoutustuella, eiköhän se eläke kohta irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kotirouvana saan kahdet lapsilisät, niihinkö tuli jotain muutoksia? Muutoin en keksi mitään mikä juuri muuttuisi. Mies tienaa niin paljon ettei koskaan oltas mitään tukia saatu. Vaikea ottaa kantaa ihmisten ahdinkoon kun en rehellisesti siitä juuri mitään tiedä.
Kunhan ukkos dumppaa sut nuoremman pimun vuoksi ja heittää pihalle, niin ehkä alkaa valkeus loistamaan. Tai sitten oot vaan niin v a j a k k i ettei sulla lamppu syty koskaan vintillä.
Vaikka minulla 8-16 työ, erikoisosaamista ja vielä harrastusluontoinen sivutyö, voin silti joutua työttömäksi joskus. Nykytilanteessa ei kuitenkaan vielä vaikuta muuten, mutta ehkä kuntoutustukea saava monisairas lapsemme muuttaa meille. Siinä olisi kyllä hyvätkin puolensa, voisin ehkä saada hommattua hänelle töitä suhteilla paremmin näin, etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa korjautettua pyörääni, koska tt-tuen päälle ei saa enää hankkia 150e/kk.
Siis mitä? En ymmärtänyt
TT-tuen päälle saa hankkia tällä hetkellä 150e käymällä töissä. Näin ollen se on "ylimääräistä" tuloa, jolla voi korjata vaikka pyörän. TT-tukihan on jo kiinni kiinteissä menoissa, eikä siitä jää muuhun ylimääräiseen rahaa.
Aivan mahtavaa, etteivät kaikki pakkaudu pk-seudulle! Suomi on halpoja torppia täynnä jos vain töitä paikkakunnalta löytyy.
Olen pitkäaikaissairas ja kokenut mm. elinsiirron. Minulla ei ole kohta varaa poliklinikkakäynteihin, joita on 1-3 kuukaudessa. Lääkkeitä menee 17 kpl päivässä, onneksi sentään osassa on 100 prosentin korvaus. Olen käynyt osa-aikatyössä. 50-prosenttisesta työajasta bruttopalkka on 900 euroa. Olen saanut asumistukea 100 euroa kuussa - se tulee loppumaan. Työnantaja varmasti irtosanoo tällaisen ihmisturhakkeen. Toivottavasti köysi on halpaa. Kai siihen voi käyttää lakanaakin. Ikää on vasta 30, mutta minusta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle. Parasta vaan ottaa itsensä hengiltä ja pyytää omaisia viemään ruhoni johonkin jätteidenkäsittelyasemalle. Minun kaltaiseni jäte käsitellään varmaan ydinjätteen kaatopaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ukkos dumppaa sut nuoremman pimun vuoksi ja heittää pihalle, niin ehkä alkaa valkeus loistamaan. Tai sitten oot vaan niin v a j a k k i ettei sulla lamppu syty koskaan vintillä.
Saa tulla heti hakemaan, eipä ole 18 vuoteen mihinkään lähtenyt. Nyt jos lähtis niin saisin aikas kivan potin heti alkuun+kuukausittaiset elarit+lapset vain joka toinen viikko+ei passattavaa äijää.
Erikoisairaanhoidon jonoja puretaan ja kelakorvauksia palautetaan hyvä juttu.
Perhe arvot ja lapset.Rikollisuus painettava minimiin,lastenkin kiusaaminen ja ryöstely.Hyvät aikeet,se vaan saadaanko nämä rikolliset kuriin.
Ei kai kukaan oikeasti ajattele noin lapsellisesti?