Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
101/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun elämää todennäköisesti tulee helpottamaan hieman siinä mielessä ettei tarvitse enää niin paljon tehdä valesaikuttavien työkavereiden töitä, jos ja kun ensimmäisestä saikkupäivästä tulee palkaton.

No tyhmä, nehän on pitkään saikulla, koska silloin ekastakin päivästä saa palkan ja sinä teet monen päivän työt.. Oletko persu kun puolet noin tyhmä? Ja toiset tulee töihin, saat sinäkin taudin, ja lisäksi teet sairauden työt kun ei ne jaksa. Minulla on migreeni, yleensä menen seuraavana päivänä töihin vaikka lääkäri in määrännyt, että olla pois.nyt jään ilman muuta ne kolme päivää kotiin, ei kiinnosta työkavereitten kiireet.

Ei kai kukaan oikeasti ajattele noin lapsellisesti?

Vierailija
102/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun maksajan rooliin edelleen enkä hyödy mitään. Olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa.

T: lapseton, yksin elävä, keskituloinen palkansaaja

Mikä sinua vaivaa? Sinulla on mitä ilmeisimmin vakituinen työ. 1 piste. Sinä olet keskituloinen, et pienituloinen. 1 piste. Lapset eivät rajoita elämääsi, olet aika vapaa. 1 p. Pilaa siis ihmeessä elämäsi vihaamalla yhteiskuntaa. Sinuna harrastaisin jonkinlaista itsetutkiskelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Oon työtön kuten ennenkin. Ei töihin pääse mitenkään enkä suostu alle 2000 euron palkan töihin muutenkaan. Työkkärissä ne vihaa minua eikä ne kutsu minua sinne käymään muutenkaan koska mun oma tiedoissa lukee ettei minua kontaktoida sen takia koska haastoin työkkärin virkailijoita oikeuteen virkavirheist ja voitin. Olen niille ollut mahdollisimman hankala asiakas koska ne ovat useita vuosia yrittäneet pakottaa minua ilmaiseksi orjaksi kuntouttaviin töihin.

😂

Vierailija
104/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 50v, teen freenä töitä, enkä ole koskaan saanut mitään tukia, enkä palkkaa sairauslomalta. Äänestin vasemmistoliittoa, koska halveksin syvästi jokaista, joka ei allekirjoita sateenkaari-ihmisten olemassa oloa ja oikeuksia. Lisäksi perheemme saa pääomatuloja ja puolisollani on työntekijöitä yrityksessään, eli kahdelta viimeisestä osin minun pitäisi olla tyytyväinen tuleviin uudistuksiin. Mutta ei, olen lähinnä kauhuissani. Miten pärjää jatkossa opiskelijat, miten pienituloiset? Kulttuuritapahtumat kuihtuvat alvin nousun myötä. Kuvottaa, hyi helvata

Vierailija
105/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun maksajan rooliin edelleen enkä hyödy mitään. Olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa.

T: lapseton, yksin elävä, keskituloinen palkansaaja

Ilmeisestikin elät omavaraistaloudessa mökissä keskellä metsää ja hiihdät sinne töihin itse tekemääsi latua pitkin.

Silloinkin tosin Suomen puolustusvoimat suojelee sinua vierailta mailta.

Vierailija
106/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti terveyspalveluita ei romuteta ihan täysin pilalle.

Tottakai romutetaan, miten ne muuten vousi myydä halvalla.

Lisäksi Turun ratahanke pusketaan valmiiksi ennätysvauhdilla, budjetti ylittyy, lainarahalla. Homman hoitaa petterin kavereiden firma. Samaan aikaan vr:n palvelutason alasajoa jatketaan. Kun rata on valmis, vr myydään. Alihintaan. Tästäkin kaupasta saa Petteri osansa. Kuten toki myös lääkefirmoilta.

Vierailija
107/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen tällä hetkellä ensimmäistä vuotta amk:ssa ja saan aikuiskoulutustukea. Vielä olisi n. 10 tukikuukautta jäljellä, mutta jos ja kun se lakkautetaan niin tukalaa tulee tai ainakin suunnitelmat muuttuu. Voi olla että joudun ottamaan opintolainaa. Mulla vielä se että maksan asuntolainaa samalla. 

Toiveissa olisi, että ehtisin saada tukea vielä ennen kuin se lakkautetaan.

Onneksi on työpaikka mihin palata, jos menee ihan mahdottomaksi. 

Pitää sitten miettiä uusia suunnitelmia, miten saisin opinnot rahoitettua ja lainaa maksettua. Tulee kyllä hyvin vaikeaa.

Muuta tukea en ole saanut vuosiin.

En mitään..... tienaan juuri sen verran ettei tukia tipu.

Vierailija
108/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tällaiseen keskituloiseen, edes sairauslomahomma ei taida osua kohdalle. Toki alvikorotuksen myötä jotkut hinnat taas nousee.

Mutta ketutus ja epäluottamus valtaapitäviin kasvaa, kun katsoo pienituloisten kyykytystä ja samalla tunnin juna -sekoilua ja muuta idiotismia.

Vierailija
109/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvana saan kahdet lapsilisät, niihinkö tuli jotain muutoksia? Muutoin en keksi mitään mikä juuri muuttuisi. Mies tienaa niin paljon ettei koskaan oltas mitään tukia saatu. Vaikea ottaa kantaa ihmisten ahdinkoon kun en rehellisesti siitä juuri mitään tiedä.

Vierailija
110/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai mä nautin kun pienyrittäjät jotka äänesti kokkareita alkaa tippumaan konkkaan koska harvalla on enää varaa kuluttaa. Ai että mä nautin.

Vierailija
111/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on valtava määrä varakkaita ihmisiä.

Ainakin jos äänestystulosta katsoo.

Työmies on raippansa ansainnut.

Vierailija
112/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vaikeita päätöksiä ja hakeudun sairaseläkkeelle. Diagnooseina on viimeisimpänä määrittämätön psykoosi.

Sama täällä. En enää pyri työelämään. Eläkkeellä on turvallisempaa. Mullakin psykoosidiagnoosi+ahdistus+masennus+posttraumaattinen stressihäiriö. Oon jo ollut yhdeksän vuotta kuntoutustuella, eiköhän se eläke kohta irtoa.

Vierailija
113/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvana saan kahdet lapsilisät, niihinkö tuli jotain muutoksia? Muutoin en keksi mitään mikä juuri muuttuisi. Mies tienaa niin paljon ettei koskaan oltas mitään tukia saatu. Vaikea ottaa kantaa ihmisten ahdinkoon kun en rehellisesti siitä juuri mitään tiedä.

Kunhan ukkos dumppaa sut nuoremman pimun vuoksi ja heittää pihalle, niin ehkä alkaa valkeus loistamaan. Tai sitten oot vaan niin v a j a k k i ettei sulla lamppu syty koskaan vintillä.

Vierailija
114/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla 8-16 työ, erikoisosaamista ja vielä harrastusluontoinen sivutyö, voin silti joutua työttömäksi joskus. Nykytilanteessa ei kuitenkaan vielä vaikuta muuten, mutta ehkä kuntoutustukea saava monisairas lapsemme muuttaa meille. Siinä olisi kyllä hyvätkin puolensa, voisin ehkä saada hommattua hänelle töitä suhteilla paremmin näin, etätöitä. 

Vierailija
115/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa korjautettua pyörääni, koska tt-tuen päälle ei saa enää hankkia 150e/kk.

Siis mitä? En ymmärtänyt

TT-tuen päälle saa hankkia tällä hetkellä 150e käymällä töissä. Näin ollen se on "ylimääräistä" tuloa, jolla voi korjata vaikka pyörän. TT-tukihan on jo kiinni kiinteissä menoissa, eikä siitä jää muuhun ylimääräiseen rahaa.

Vierailija
116/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa, etteivät kaikki pakkaudu pk-seudulle! Suomi on halpoja torppia täynnä jos vain töitä paikkakunnalta löytyy.

Vierailija
117/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaissairas ja kokenut mm. elinsiirron. Minulla ei ole kohta varaa poliklinikkakäynteihin, joita on 1-3 kuukaudessa. Lääkkeitä menee 17 kpl päivässä, onneksi sentään osassa on 100 prosentin korvaus. Olen käynyt osa-aikatyössä. 50-prosenttisesta työajasta bruttopalkka on 900 euroa. Olen saanut asumistukea 100 euroa kuussa - se tulee loppumaan. Työnantaja varmasti irtosanoo tällaisen ihmisturhakkeen. Toivottavasti köysi on halpaa. Kai siihen voi käyttää lakanaakin. Ikää on vasta 30, mutta minusta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle. Parasta vaan ottaa itsensä hengiltä ja pyytää omaisia viemään ruhoni johonkin jätteidenkäsittelyasemalle. Minun kaltaiseni jäte käsitellään varmaan ydinjätteen kaatopaikalla.

Vierailija
118/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ukkos dumppaa sut nuoremman pimun vuoksi ja heittää pihalle, niin ehkä alkaa valkeus loistamaan. Tai sitten oot vaan niin v a j a k k i ettei sulla lamppu syty koskaan vintillä.

Saa tulla heti hakemaan, eipä ole 18 vuoteen mihinkään lähtenyt. Nyt jos lähtis niin saisin aikas kivan potin heti alkuun+kuukausittaiset elarit+lapset vain joka toinen viikko+ei passattavaa äijää.

Vierailija
119/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisairaanhoidon jonoja puretaan ja kelakorvauksia palautetaan hyvä juttu.

Vierailija
120/264 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe arvot ja lapset.Rikollisuus painettava minimiin,lastenkin kiusaaminen ja ryöstely.Hyvät aikeet,se vaan saadaanko nämä rikolliset kuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme