No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi
Kommentit (264)
Varmaan luovuttava tästä kuvasta vuokrakodista kun ei ole varaa enää asua tässä ja muutettava vanhempien luo takaisin.
Ja lieneekö varaa muuhunkaan kun työkyvyttömyyseläkkeelle en pääse edes osa aikaisesti koska kela ei ymmärrä psyykkisen rajoitteen haitta-astetta
Lisää rahaa jää käteen kun tulovero laskee. Minulle vain hyviä uudistuksia!
Monin paikoin vaikuttaa. Kalja taitaa esim olla jatkossa halvempaa, mutta lääkkeet ja kulttuuriliput, kuten leffa ja keikat tulee olemaan kalliimpia. Vedän varmaan sitten useammin kalsarikännit kotona.
Ei mitenkään.En elä Kelan tuki vidakossa.Mutta en kyllä omista mitään en rikkauksia ymm. En myöskään ole velkaa koskaan ottanut. Joten aivan varmasti pärjään,kuten tähänkin asti.
Mulla se tulee vaikuttamaan siihen, että työkyvyttömänä sairaana mutta työmarkkinatuella vuosia olleena (kun en eläkkeelle pääse, kahdesti jo yritetty ja sairauslomapäivät käytetty kuntotutustuen kanssa) asumistuki tulee vähenemään 5%, eli sen toimeentulotukeen tulevan omavastuun verran. Kiva olla köyhä sairas yksinasuja, kaksin asujille tuo olisi minun vuokrallani vain 17 euroa kuussa vähemmän, mutta yksin asuvalle, jolla myös tuo kiva 21,5 toimeentulokerroin työmarkkinatuessa käytössä, tuo on n. 35€ kuussa vähemmän jo muutenkin vähistä rahoista. Jo yksineläjälle tuo 21,5 kerroin toimeentulotuessa tekee joko sen, että jos vuokran maksaa joka kuu ajoissa, menettää vuodessa sen yhden työmarkkinatuen verran (mikä tulee kerran vuodessa kahdesti ja jota sossu sitten vähentää tuolla kertoimella). Jos maksaa taas joka kuukausi vuokran myöhässä, sitä ei menetä, mutta joka kuu tuo vuokrahuomautusmaksua ja korkoa, vuodessa n. 100€, mikä toki parempi kuin miltei 600€ menetystä.
Harmi, ettei ole vauvaa tulossa, sille sentään olisi jo osakesäästötilikin luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudun täältä pitkältä sairaslomaltani eläkkeelle enkä enää edes yritä kuntoutua. Eläkeläiset jätetään aina rauhaan.
Se on kyllä jännä, kun eläkeläisten tukiin ei ikinä kosketa. Muilta kyllä voi leikata ja muiden oloja voi kurjistaa mutta ei missään nimessä eläkeläisten
Paperitehtaalta eläköityneet eläkeäijät, niillä on rahaa, ehdot ollunhuiput. Tiedän yhdenkin ukon, joka myös ilmaisee selvästi kuinka hänellä rahaa on. Jotenkin vituttaa että sit osa kituuttaa helvetin pienellä just ja just pärjäten. Mut mknläd teet, heidän aikaan kaikkea oli ja kertyi yllin kyllin. Kolmivuorotyö on kuitenkin aika karseaa...
Mulla on niin rupusen pieni palkka että ei paljoa lämmitä joku 10e veronalennus viikossa
En saa korjautettua pyörääni, koska tt-tuen päälle ei saa enää hankkia 150e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa lakuja olisi karkkihyllyssä. 😀 Vain karkkihyllyssä.
Ja taas väärin, suomalaiset sanotaan irti, koska helppoa ja tilalle tuodaan halpa ulkomaalainen joka vaihdetaan vuoden välein. Hienoa persut, niin luitte suomalaista duunaria lekalla.
Persut hakee ulkomailta työläisiä? Eikö tuossa nyt ole aikamoinen ristiriita?
Vierailija kirjoitti:
En saa korjautettua pyörääni, koska tt-tuen päälle ei saa enää hankkia 150e/kk.
Siis mitä? En ymmärtänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämää todennäköisesti tulee helpottamaan hieman siinä mielessä ettei tarvitse enää niin paljon tehdä valesaikuttavien työkavereiden töitä, jos ja kun ensimmäisestä saikkupäivästä tulee palkaton.
No tyhmä, nehän on pitkään saikulla, koska silloin ekastakin päivästä saa palkan ja sinä teet monen päivän työt.. Oletko persu kun puolet noin tyhmä? Ja toiset tulee töihin, saat sinäkin taudin, ja lisäksi teet sairauden työt kun ei ne jaksa. Minulla on migreeni, yleensä menen seuraavana päivänä töihin vaikka lääkäri in määrännyt, että olla pois.nyt jään ilman muuta ne kolme päivää kotiin, ei kiinnosta työkavereitten kiireet.
Eikö se eka sairauspäivä mene siltikin omasta taskusta?
Ajan ihan helvetisti koska bensaa kompensoidaan. Myös kaljan vapauttaminen, pienpanimoiden ulosmyynti ja kaljan veroalennus on 👍
Äkkiseltään kuunneltuna ei mitenkään. Mutta välillisesti en toki tiedä, millaisia muutoksia vaikkapa työelämässä organisaatiotasolla seuraa.
Hallitusohjelma: Omistusasuntoon ei saa jatkossa yleistä asumistukea, kertoo IL
Iltalehden saamien tietojen mukaan asumistukeen tulee 10 000 euron varallisuusraja uudessa hallitusohjelmassa. Lisäksi yrittäjien mahdollisuutta asumistuella kikkailuun pyritään estämään.
Joudun maksajan rooliin edelleen enkä hyödy mitään. Olen alkanut vihaamaan tätä yhteiskuntaa.
T: lapseton, yksin elävä, keskituloinen palkansaaja
Vierailija kirjoitti:
Erotaan. Jään lasten kanssa. Ei riitä rahat ja muutenkin liitto ei ole kunnossa. Lasten takia oltiin vielä yhdessä, mutta nyt tuli myös talouspakko erota.
Siis hetkinen? Hallitus vähentää asumistukia ja poistaa sosiaalietuuksien yh-korotukset ja joku tuumii että juuri nyt on pakko erota taloussyistä?
Nukun yöni levollisesti. Vihdoinkin tolkun ihmiset ovat vallassa.
Persettä ajattelin alkaa myydä. Enkä aio maksaa veroja
Tämä on normaali käytäntö jos puoliso jää työttömäksi ja toisesta tulee elatusvelvollinen. Silloin on parempi erota ja työttömän siirtyä kunnan tukemaan asuntoon täysille tuille.