Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grace Räikkönen

Vierailija
14.06.2023 |

Kiva nimi.

Kommentit (1221)

Vierailija
301/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taipuu vähän huonosti. Puhekielessä:

"tämä on Krasen puuro. Krase syö nyt kiltisti." Tai

"tämä on Greisin puuro, Grace syö nyt kiltisti."

Ihan vain Kreisin puuro. Ei ole vaikeaa tämäkään asia. Ei kukaan lausu tuota nimeä niin kuin se kirjoitetaan. 

Kreisi 🤪

Ei, vaan Kreis. Ei perusmuodossa tule i-kirjainta loppuun. 

Joo, mutta vanhemmat ovat suomalaisia, joten nimeä on pakko taivuttaa jos puhuvat suomea. Voihan se tietysti olla, että puhuvat nykyään sujuvasti saksaa tai ranskaa kun ovat Sveitsissä majailleet jo vuosikymmeniä 😂

Miksi alapeukutatte? Eikö Räikkösten perheellä ole kielipäätä?

Lähinnä sitä, että luulet nimen taipuvan myös perusmuodossaan :D Ja sitä, että Räikköset olisivat asuneet Sveitsissä vuosiKYMMENIÄ. Minttu on kuitenkin vasta 36v ja Kimi 43v. Eivät ole edes eläneet vielä kovin monia vuosikymmeniä. Sveitsissä ovat asuneet ehkä kymmenkunta vuotta. 

Kimi on asunut Sveitsissä yli 20 vuotta, Minttukin jo lähemmäs 10.

Niin? Eivät he silti ole siellä vuosikymmeniä asuneet. Eivät ole edes tunteneet toisiaan kuin nipin napin kymmenen vuotta. 

Tuossa ajassa ehtii mainiosti opettelemaan paikallisen kielen.

Varmasti, mutta nythän emme puhuneet kielestä, vaan siitä, ovatko Räikköset asuneet Sveitsissä vuosiKYMMENIÄ niin kuin sinä väitit. Oikea vastaus on: eivät ole. 

Sama pelle jankkaa kaikkiin kommentteihin 😂👍

Niin näköjään teet. Onko kivaa?

Vierailija
302/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on 160 miljoonaa euroa tienattuja rahoja takana, niin voit nimetä lapsesi ihan miten haluat.[

Niin... Ja pyyhkiä persettään moukkien mielipitellä.. Aika kiva.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Juuri näin.. Ei lisättävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein sopiva nimi tytölle, Sveitsissä on heidän kotinsa, tulevaisuudessa varmaan puhuvat enemmän englantia ja Saksaa kuin Suomea.

Miksi heidän pitäisi saksaa puhua suomen sijaan? Ovat kuitenkin suomalaisia ja suomi on heidän äidinkielensä. 

Kimi ei ainakaan puhu saksaa. Miksei sitten vaikka italiaa tai peräti ranskaa?

Vierailija
304/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Minttukin ole oikeasti Minna?

Minna-Mari. Ja Kimin virallinen nimi on Kimi-Matias. 

Vierailija
305/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimen Grace ääntäminen tuottaa jollekin vaikeuksia, ei varmaan englanti ole kovin vahva kieli muutenkaan.

Vierailija
306/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein sopiva nimi tytölle, Sveitsissä on heidän kotinsa, tulevaisuudessa varmaan puhuvat enemmän englantia ja Saksaa kuin Suomea.

Miksi heidän pitäisi saksaa puhua suomen sijaan? Ovat kuitenkin suomalaisia ja suomi on heidän äidinkielensä. 

No varmaan siksi että Sveitsi on heidän kotimaansa ja asuvat siellä.

Vierailija
307/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kimi ei ainakaan puhu saksaa. Miksei sitten vaikka italiaa tai peräti ranskaa?

Ehkä siksi, että heidän kotiseutunsa Zug on saksankielistä aluetta. Ei oikein tee ranskalla tai italialla siellä mitään. 

Vierailija
308/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas suomimammoilla puheenaihe. Miksi pitäisi ajatella miten Grace Suomessa äännetään kun he eivät Suomessa asu eivätkä todennäköisesti tule ikinä asumaankaan.

Itse olen asunut Ruotsissa 15 vuotta ja jos lapsia saan annan heille sen nimen mikä minun mielestäni sopii lapselle.

Grace on ihana nimi sveitsiläiselle pikkutytölle:)

Ehkä tulevat suorittamaan asevelvollisuuttaan.

-ulkosuomalainen

Vierailija
309/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas suomimammoilla puheenaihe. Miksi pitäisi ajatella miten Grace Suomessa äännetään kun he eivät Suomessa asu eivätkä todennäköisesti tule ikinä asumaankaan.

Itse olen asunut Ruotsissa 15 vuotta ja jos lapsia saan annan heille sen nimen mikä minun mielestäni sopii lapselle.

Keksin aika monta ihanampaakin nimeä _sveitsiläiselle pikkutytölle_ kuin USA:sta Monacoon muuttaneen Grace Kellyn nimi, jos tuo tytön asuinmaa on se pointti.

Vierailija
310/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet vakavissasi, että jokainen Sveitsissä asuva puhuu saksaa? :D Etkö oikeasti tiennyt, että a) Sveitsissä on peräti neljä virallista kieltä ja b) siellä pärjää englannilla ihan hyvin. Räikkösten lapsetkin käyvät koulua/päiväkotia englanniksi, eivät saksaksi, ranskaksi, italiaksi tai retoromaaniksi. Eli mihin he sitä saksaa nyt sitten tarvitsevat?

Vierailija
311/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Woh!

Here's a little song for everybody out there!

People try to take my soul away

But I don't hear the rap that they all say

They try to tell us we don't belong

That's all right, we're millions strong

This is my music, it makes me proud

These are my people and this is my crowd

These are crazy, crazy, crazy, crazy nights!

These are crazy, crazy, crazy, crazy nights!"

Jne.

Kiss-yhtyeen ensimmäinen singlejulkaisu 1987.

Tämä laulu alkoi soimaan päässäni heti. Hyvä biisi, tarttuva!

Vierailija
312/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi vieraskielinen nimi kun sukunimi Räikkönen.

Vierailija
313/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nimen Grace ääntäminen tuottaa jollekin vaikeuksia, ei varmaan englanti ole kovin vahva kieli muutenkaan.

Ei tarvitse osata sanaakaan englantia osatakseen sanoa Greis. Puhevika pitää olla, jos tuohon ei kieli taivu. 

Vierailija
314/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein sopiva nimi tytölle, Sveitsissä on heidän kotinsa, tulevaisuudessa varmaan puhuvat enemmän englantia ja Saksaa kuin Suomea.[

Lipsutilipsuti.

Nuoletko "sitä". . Vai mistä tuo ääni......

Vierailija
315/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksin aika monta ihanampaakin nimeä _sveitsiläiselle pikkutytölle_ kuin USA:sta Monacoon muuttaneen Grace Kellyn nimi, jos tuo tytön asuinmaa on se pointti.

Niin mutta kun tässä ei nyt ole sun lapsi kyseessä.

Vierailija
316/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen saksaa tarvita. Englannilla pärjää vallan mainiosti. Ja suomea olisi hyvä lapsille opettaa, koska ovat suomalaisia ja suomi on heidän äidinkielensä. 

Vierailija
317/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sveitsiläisestä pikkutytöstä oikein puhut? Grace Räikkönen on ihan suomalainen tyttö, vaikka asuukin Sveitsissä. Sori siitä. 

Vierailija
318/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luulet vakavissasi, että jokainen Sveitsissä asuva puhuu saksaa? :D Etkö oikeasti tiennyt, että a) Sveitsissä on peräti neljä virallista kieltä ja b) siellä pärjää englannilla ihan hyvin. Räikkösten lapsetkin käyvät koulua/päiväkotia englanniksi, eivät saksaksi, ranskaksi, italiaksi tai retoromaaniksi. Eli mihin he sitä saksaa nyt sitten tarvitsevat?

Olenko väittänyt että jokainen Sveitsissä asuva puhuu saksaa? Ei, en ole.

Luin Räikkösen haastattelun missä itse asiasta mainitsi. Oliko muuta?

Vierailija
319/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun tässä ei nyt ole sun lapsi kyseessä.

Ei niin, vaan se, että millainen ihminen sanoo "ihana nimi sveitsiläiselle tytölle" nimestä, joka on kaikkea muuta kuin sveitsiläinen. "Ihana nimi Räikkösten tytölle" olisi sentään mielipide.

Vierailija
320/1221 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sveitsiläisestä pikkutytöstä oikein puhut? Grace Räikkönen on ihan suomalainen tyttö, vaikka asuukin Sveitsissä. Sori siitä. 

Haukut väärää puuta nyt. Kts. edellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi