Grace Räikkönen
Kommentit (1221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on 160 miljoonaa euroa tienattuja rahoja takana, niin voit nimetä lapsesi ihan miten haluat.[
Niin... Ja pyyhkiä persettään moukkien mielipitellä.. Aika kiva.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣Juuri näin.. Ei lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein sopiva nimi tytölle, Sveitsissä on heidän kotinsa, tulevaisuudessa varmaan puhuvat enemmän englantia ja Saksaa kuin Suomea.
Miksi heidän pitäisi saksaa puhua suomen sijaan? Ovat kuitenkin suomalaisia ja suomi on heidän äidinkielensä.
Kimi ei ainakaan puhu saksaa. Miksei sitten vaikka italiaa tai peräti ranskaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Minttukin ole oikeasti Minna?
Minna-Mari. Ja Kimin virallinen nimi on Kimi-Matias.
Jos nimen Grace ääntäminen tuottaa jollekin vaikeuksia, ei varmaan englanti ole kovin vahva kieli muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein sopiva nimi tytölle, Sveitsissä on heidän kotinsa, tulevaisuudessa varmaan puhuvat enemmän englantia ja Saksaa kuin Suomea.
Miksi heidän pitäisi saksaa puhua suomen sijaan? Ovat kuitenkin suomalaisia ja suomi on heidän äidinkielensä.
No varmaan siksi että Sveitsi on heidän kotimaansa ja asuvat siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimi ei ainakaan puhu saksaa. Miksei sitten vaikka italiaa tai peräti ranskaa?
Ehkä siksi, että heidän kotiseutunsa Zug on saksankielistä aluetta. Ei oikein tee ranskalla tai italialla siellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas suomimammoilla puheenaihe. Miksi pitäisi ajatella miten Grace Suomessa äännetään kun he eivät Suomessa asu eivätkä todennäköisesti tule ikinä asumaankaan.
Itse olen asunut Ruotsissa 15 vuotta ja jos lapsia saan annan heille sen nimen mikä minun mielestäni sopii lapselle.
Grace on ihana nimi sveitsiläiselle pikkutytölle:)
Ehkä tulevat suorittamaan asevelvollisuuttaan.
-ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas suomimammoilla puheenaihe. Miksi pitäisi ajatella miten Grace Suomessa äännetään kun he eivät Suomessa asu eivätkä todennäköisesti tule ikinä asumaankaan.
Itse olen asunut Ruotsissa 15 vuotta ja jos lapsia saan annan heille sen nimen mikä minun mielestäni sopii lapselle.
Grace on ihana nimi sveitsiläiselle pikkutytölle:)
Keksin aika monta ihanampaakin nimeä _sveitsiläiselle pikkutytölle_ kuin USA:sta Monacoon muuttaneen Grace Kellyn nimi, jos tuo tytön asuinmaa on se pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luulet vakavissasi, että jokainen Sveitsissä asuva puhuu saksaa? :D Etkö oikeasti tiennyt, että a) Sveitsissä on peräti neljä virallista kieltä ja b) siellä pärjää englannilla ihan hyvin. Räikkösten lapsetkin käyvät koulua/päiväkotia englanniksi, eivät saksaksi, ranskaksi, italiaksi tai retoromaaniksi. Eli mihin he sitä saksaa nyt sitten tarvitsevat?
"Woh!
Here's a little song for everybody out there!
People try to take my soul away
But I don't hear the rap that they all say
They try to tell us we don't belong
That's all right, we're millions strong
This is my music, it makes me proud
These are my people and this is my crowd
These are crazy, crazy, crazy, crazy nights!
These are crazy, crazy, crazy, crazy nights!"
Jne.
Kiss-yhtyeen ensimmäinen singlejulkaisu 1987.
Tämä laulu alkoi soimaan päässäni heti. Hyvä biisi, tarttuva!
Ei sovi vieraskielinen nimi kun sukunimi Räikkönen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nimen Grace ääntäminen tuottaa jollekin vaikeuksia, ei varmaan englanti ole kovin vahva kieli muutenkaan.
Ei tarvitse osata sanaakaan englantia osatakseen sanoa Greis. Puhevika pitää olla, jos tuohon ei kieli taivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein sopiva nimi tytölle, Sveitsissä on heidän kotinsa, tulevaisuudessa varmaan puhuvat enemmän englantia ja Saksaa kuin Suomea.[
Lipsutilipsuti.Nuoletko "sitä". . Vai mistä tuo ääni......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grace on ihana nimi sveitsiläiselle pikkutytölle:)Keksin aika monta ihanampaakin nimeä _sveitsiläiselle pikkutytölle_ kuin USA:sta Monacoon muuttaneen Grace Kellyn nimi, jos tuo tytön asuinmaa on se pointti.
Niin mutta kun tässä ei nyt ole sun lapsi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen saksaa tarvita. Englannilla pärjää vallan mainiosti. Ja suomea olisi hyvä lapsille opettaa, koska ovat suomalaisia ja suomi on heidän äidinkielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grace on ihana nimi sveitsiläiselle pikkutytölle:)Keksin aika monta ihanampaakin nimeä _sveitsiläiselle pikkutytölle_ kuin USA:sta Monacoon muuttaneen Grace Kellyn nimi, jos tuo tytön asuinmaa on se pointti.
Mistä sveitsiläisestä pikkutytöstä oikein puhut? Grace Räikkönen on ihan suomalainen tyttö, vaikka asuukin Sveitsissä. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luulet vakavissasi, että jokainen Sveitsissä asuva puhuu saksaa? :D Etkö oikeasti tiennyt, että a) Sveitsissä on peräti neljä virallista kieltä ja b) siellä pärjää englannilla ihan hyvin. Räikkösten lapsetkin käyvät koulua/päiväkotia englanniksi, eivät saksaksi, ranskaksi, italiaksi tai retoromaaniksi. Eli mihin he sitä saksaa nyt sitten tarvitsevat?
Olenko väittänyt että jokainen Sveitsissä asuva puhuu saksaa? Ei, en ole.
Luin Räikkösen haastattelun missä itse asiasta mainitsi. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kun tässä ei nyt ole sun lapsi kyseessä.
Ei niin, vaan se, että millainen ihminen sanoo "ihana nimi sveitsiläiselle tytölle" nimestä, joka on kaikkea muuta kuin sveitsiläinen. "Ihana nimi Räikkösten tytölle" olisi sentään mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sveitsiläisestä pikkutytöstä oikein puhut? Grace Räikkönen on ihan suomalainen tyttö, vaikka asuukin Sveitsissä. Sori siitä.
Haukut väärää puuta nyt. Kts. edellinen.
Niin näköjään teet. Onko kivaa?