Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö, miten tärkeä asia velaton omistusasunto on erityisesti eläkkeellä? Mieluummin 117 euroa kuussa vastikkeeseen kuin 1117 euroa v...

Näin se vain on
09.06.2023 |

Ja kun omistusasunnon älyää ostaa nuorena, ehtii velattomana kerryttää säästöjä ja sijoituksiakin ennen eläköitymistä. Ja puolisolle ja lapsillekin jää jotain, kun aika jättää.

Siis oikeasti käy sääliksi eläkeläisiä, jotka joutuvat työntämään ison osan eläkkeestään vuokraisännälle.

Itse olen valinnut omistusasumisen ja kohta on asuntovelka maksettu. Hyvä uudehko yhtiö, pieni vastike eikä remonttitarpeita (niihinkin kyllä löytyy tarvittaessa rahaa).

Kommentit (507)

Vierailija
441/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, velat maksettuasi, asunto on jo remotin tarpeessa, ehkä olet jo joutunut remontoimaan ja ehkä alueella jossa sen arvo on myytäessä käytännössä nolla ja eläkkeestä on kiva maksaa remonttilainaa. 

Kiva vankila

Sulla saatanan hullu lähenee taas vuokranmaksu kun jankutat tota samaa paskaa.

Mitä sillä on väliä KELA maksaa😂😂 vituttaako, käy töissä vaan 😂😂

Vierailija
442/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme työeläkkeellä ja meillä on ollut velaton talo jo toistakymmentä vuotta. Emme ole koskaan asuneet vuokralla. Meillä on myös sijoitusasuntoja kaksi kappaletta jotka vuokralaiset ovat maksaneet.

Mä olen koko ikäni asunut vuokralla ja te jotka olette päivänne raatanut töissä olette minun elämiseni ja vuokrani maksaneet.

Otahan kusipää nyt ne lääkkeet.

toivottavasti sut hakataan juhannuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, velat maksettuasi, asunto on jo remotin tarpeessa, ehkä olet jo joutunut remontoimaan ja ehkä alueella jossa sen arvo on myytäessä käytännössä nolla ja eläkkeestä on kiva maksaa remonttilainaa. 

Kiva vankila

Kohta lähdetään vaimon kanssa veneilemään saareen sinä jäät itkemään kelan kerrostaloluukkuun.

en tienyt että sun pää on noin pipi

Vierailija
444/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden mt-potilaan joka jankuttaa ja itkee kun vuokranmaksu lähenee.

sitten tehdään näitä paska jankutuksia aamusta iltaan.

Vierailija
445/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva vankila

Ei sitä asuntolainaa tarvitse vuosikymmeniä maksaa ja remontteihin kannattaa säästää jo etukäteen.

Vierailija
446/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut rivariasunnon. Nyt asun vuokralla eläkeläisenä, monistakin sattuneista syistä. Kun katselin entisen taloyhtiöni remontteja, tehtyjä ja tulevia, en pystyisi eläkkeelläni niitä maksamaan. Omistusasunnossa kun usein se pelkkä vastike ei ole koko ajan pelkkä asumismeno. Suuremmat remontit nostavat asumiskustannuksia. Nyt ei saa asumistukeakaan omistusasuntoon. Yksin kaikki itse kustantavana pienellä naisen eläkkeellä olisi turvattomampaa asua omistusasunnossa. Ellei olisi isoja säästöjä, joita ei minulla ole. Tai jotain muuta omaisuutta realisoitavana. 

Vierailija
447/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva vankila

Pikkase nolo jätkä kun kehuu elävänsä kelan tuilla helvetinkalliissa suomessa.

luulen että olet narkki jutuista päätellen.

Vierailija
448/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden mt-potilaan joka jankuttaa ja itkee kun vuokranmaksu lähenee.

sitten tehdään näitä paska jankutuksia aamusta iltaan.

Vierailija
449/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva vankila

Ei sitä asuntolainaa tarvitse vuosikymmeniä maksaa ja remontteihin kannattaa säästää jo etukäteen.

Ja hassu ajatus, että siinä samassa asunnossa pitäisi asua koko elämänsä. Itsellä ainakin jo viides omistusasunto. Ensin ostetaan pieni ensiasunto, maksetaan lainaa pienemmäksi, sitten otetaan pikkuisen lainaa lisää ja vaihdetaan isompaan/uudempaan, sitten taas maksetaan pois. Tätä voidaan jatkaa, kunnes onkin aika vaihtaa pienempään ja uudempaan. Ja hups, sulla on eläkeiässä uusi velaton asunto.

Vierailija
450/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva vankila

Ja hassu ajatus, että siinä samassa asunnossa pitäisi asua koko elämänsä. Itsellä ainakin jo viides omistusasunto. Ensin ostetaan pieni ensiasunto, maksetaan lainaa pienemmäksi, sitten otetaan pikkuisen lainaa lisää ja vaihdetaan isompaan/uudempaan, sitten taas maksetaan pois. Tätä voidaan jatkaa, kunnes onkin aika vaihtaa pienempään ja uudempaan. Ja hups, sulla on eläkeiässä uusi velaton asunto.

Mutku kela maksaa vuokran  pikku kopista ettekö lukenu.

Vierailija
451/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu oli velaton omistusasunto. Kunnes pukkasi hissiremppaa ja julkisivuremppaa ja ikkunaremppaa. Asumiskulut olisi pompannu niin korkeiksi että myin kämpän ja asun nyt onnellisena vuokralla uudessa kerrostalossa mihin ei ole tulossa remontteja ihan heti. Jokainen tyylillään.

Asun nyt omistusasunnossa. 90 -luvun rivitaloasunto. Aion myydä sen parin vuoden kuluttua ja ostaa pienemmän kerrostaloasunnon uudehkosta talosta.

Et taida saada tuosta rivitaloasunnosta niin paljon, että sillä saisi uudesta kerrostalosta asunnon.

Vierailija
452/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä vuokralla, yksiöni vuokra on 650€/kk. Säästöjä on mukavasti ja suurin osa niistä rahastoissa. Eläkkeelle jäädessäni voin halutessani ostaa käteisellä omistusasunnon.

Vierailija
453/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierestä vanhempieni hometalohelvettiä seuranneena päätin, että en ikinä osta omaa asuntoa. En edes kerrostalosta. En kestäisi sitä stressiä. 
Mulla on sen verran hyvä palkka, että vuokranmaksu ei vie mua perikatoon ja oon saanut säästettyä osakkeisiin, rahastoihin ja kryptoihin. Salkun arvo on kohta 7-numeroinen.  Ikää mulla 36.

Vierailija
454/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnosta, jonka yhtövastike on mitätön 117€/kk (pieni yksiö), ei joudu maksamaan kymmenkertaista summaa, jos asuisi vuokralla.

Vierailija
455/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä omistusasuntopropagandaa. Joka kuukausi jää ainakin 300 e/kk enemmän sijoitettavaksi sen sijaan että olisi jossain omistusasuntoloukussa 20-40 v.

Vierailija
456/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä vuokralla, yksiöni vuokra on 650€/kk. Säästöjä on mukavasti ja suurin osa niistä rahastoissa. Eläkkeelle jäädessäni voin halutessani ostaa käteisellä omistusasunnon.

Myin helsingistä rivari kolmioni 450 000e ja ostin sulkavalta ihan saimaan rannan läheltä pienen omakotitalon 35 000e

loppu 2v teen etänä töitä ja jään eläkkeelle nyt koiria pari ja rahaa.

Vierailija
457/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tän ovat jo kaikki asiantuntijat laskeneet, että omistusasuminen ei ole kannattavaa muualla kuin alle viidessä kaupungissa Suomessa - ja nyt asuntojen arvot ovat romahtaneet kaikkialla, eli nuokin kaupungit voivat olla vanhaa tietoa.

Säästäkää sijoituksiin, älkää seiniin. Remppakulut huomioiden ei tule koskaan kannattavaksi.

Vierailija
458/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tän ovat jo kaikki asiantuntijat laskeneet, että omistusasuminen ei ole kannattavaa muualla kuin alle viidessä kaupungissa Suomessa - ja nyt asuntojen arvot ovat romahtaneet kaikkialla, eli nuokin kaupungit voivat olla vanhaa tietoa.

Säästäkää sijoituksiin, älkää seiniin. Remppakulut huomioiden ei tule koskaan kannattavaksi.

Pistähän vuokra maksaen niin ostan taas uudemman veneen.

Vierailija
459/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee rahat kaupungille, niin eipä tule venerahaa sinulle.

Vierailija
460/507 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee rahat kaupungille, niin eipä tule venerahaa sinulle.

Joo sittei mitään kaupungille kiva pistää joka kuukausi mania?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän