Ymmärrättekö, miten tärkeä asia velaton omistusasunto on erityisesti eläkkeellä? Mieluummin 117 euroa kuussa vastikkeeseen kuin 1117 euroa v...
Ja kun omistusasunnon älyää ostaa nuorena, ehtii velattomana kerryttää säästöjä ja sijoituksiakin ennen eläköitymistä. Ja puolisolle ja lapsillekin jää jotain, kun aika jättää.
Siis oikeasti käy sääliksi eläkeläisiä, jotka joutuvat työntämään ison osan eläkkeestään vuokraisännälle.
Itse olen valinnut omistusasumisen ja kohta on asuntovelka maksettu. Hyvä uudehko yhtiö, pieni vastike eikä remonttitarpeita (niihinkin kyllä löytyy tarvittaessa rahaa).
Kommentit (506)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tän ovat jo kaikki asiantuntijat laskeneet, että omistusasuminen ei ole kannattavaa muualla kuin alle viidessä kaupungissa Suomessa - ja nyt asuntojen arvot ovat romahtaneet kaikkialla, eli nuokin kaupungit voivat olla vanhaa tietoa.
Säästäkää sijoituksiin, älkää seiniin. Remppakulut huomioiden ei tule koskaan kannattavaksi.
Pistähän vuokra maksaen niin ostan taas uudemman veneen.
Menee rahat kaupungille, niin eipä tule venerahaa sinulle.
Joo sittei mitään kaupungille kiva pistää joka kuukausi mania?
Mieluummin kuin yksityiselle, vuokran hintakin edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tän ovat jo kaikki asiantuntijat laskeneet, että omistusasuminen ei ole kannattavaa muualla kuin alle viidessä kaupungissa Suomessa - ja nyt asuntojen arvot ovat romahtaneet kaikkialla, eli nuokin kaupungit voivat olla vanhaa tietoa.
Säästäkää sijoituksiin, älkää seiniin. Remppakulut huomioiden ei tule koskaan kannattavaksi.
Ja kela maksaa vuokrasi ja olet jankuttanu paskaa päivät täällä kuinka siistiä on asua vuokralla.
mut jotkut on puupäitä ja fiksut niistä hyötyy.
Mullakin toinen vuokralainen kela hemmo.
Toivottavasti saan asunnon myytyä ja sitten muutan vuokralle eläkepäiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saan asunnon myytyä ja sitten muutan vuokralle eläkepäiviksi.
Aha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kela maksaa vuokrasi ja olet jankuttanu paskaa päivät täällä kuinka siistiä on asua vuokralla.
Ihan omalla työllä tulee maksettua, kelan tukia en ole saanut vuosikausiin. Vertaan aina välillä vuokrien hintoja ja nykyinen kaupungin asunto on aina edullisempi kuin samantasoiset yksityisten asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omalla työllä tulee maksettua, kelan tukia en ole saanut vuosikausiin. Vertaan aina välillä vuokrien hintoja ja nykyinen kaupungin asunto on aina edullisempi kuin samantasoiset yksityisten asunnot.
Ai nyt oletkin töissä! äsken kehuskelit eläväsi kelan tuilla ja et kela maksaa vuokran.imenarkkikaverismunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme työeläkkeellä ja meillä on ollut velaton talo jo toistakymmentä vuotta. Emme ole koskaan asuneet vuokralla. Meillä on myös sijoitusasuntoja kaksi kappaletta jotka vuokralaiset ovat maksaneet.
Mä olen koko ikäni asunut vuokralla ja te jotka olette päivänne raatanut töissä olette minun elämiseni ja vuokrani maksaneet.
Otahan kusipää nyt ne lääkkeet.
toivottavasti sut hakataan juhannuksena.
En tarvi lääkkeitä toisin kuin sinä mielisairas😂😂😂
Tpivottavasti sä päädyt tilastoihin juhannuksena. Mä täällä mökkeilen isäni mökillä ja siemailen viiniä kelan piikkiin😂
Tsemppiä sinne aloittajalle. Hyvää juhannusta. Koita välttää ruuhkia. Tarkista rengas-paineet. Käytä pelahtuh liivejä. Älä juo. Osta omistus asunto. Sitten kesämökki. Mene naimisiin 20-25 v äläkä eroa. Valitse asunto sieltä missä arvo säilyy 100 v. Lopeta tupakointi. Älä harrasta tai ajattele seksiä. Syö vihanneksia. Älä syö sokeria. Käykunotosalilla 3-5 x viikko. Pyöräile. Liiku 10000 askelta. Älä kiroile. Kun 5 lasta on aikuisii, hoida niiden jälkikasvu. Hei. Hirveästi tsemppiä jussina. Syökää myös perunoita. Mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme työeläkkeellä ja meillä on ollut velaton talo jo toistakymmentä vuotta. Emme ole koskaan asuneet vuokralla. Meillä on myös sijoitusasuntoja kaksi kappaletta jotka vuokralaiset ovat maksaneet.
Mä olen koko ikäni asunut vuokralla ja te jotka olette päivänne raatanut töissä olette minun elämiseni ja vuokrani maksaneet.
Tpivottavasti sä päädyt tilastoihin juhannuksena. Mä täällä mökkeilen isäni mökillä ja siemailen viiniä kelan piikkiin😂
Aika saatanan noloa kertoa elävänsä paskoilla kelan rahoilla saatanan kalliissa suomessa.mut sillein ne vammaiset kertoo luuleevat et hyväkin juttu.
Taas näitä. Mietipä kun olisi se asunnon hinta tuottamassa rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetikö isä lapsena perseeseen vai miks olet kelan elätti?
Kaverilla vastike isompi kuin minun vuokrani.
Kollega oli palannut äitiyslomalta, 2 v sitten ostettu asunto, vieressä päiväkoti, ala-aste ja hyvät yhteydet töihin.
Mies otti ja kuoli.
Sanoi ei vieläkään ymmärrä minkä aivopierun ne pankissa teki, laina-aikaa lisättiin noin vaan 10 v.
Asuivat siinä, kunnes lapsi muutti pois, myi asunnon ja osti vähän kalliimman kaksion, mutta paljon parempi taloyhtiö.
Voisi jäädä nyt eläkkeelle, mutta on vieläkin vähän lainaa ja töitä riittää.
Neliöitä on 50, yhtiövastike 120 e. Asuu 1 krs, on pieni pihakin.
Sanoi kun on elämässä ollut paljon huolia ja murheita, on kiva, että asumisessa ei näitä ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla vastike isompi kuin minun vuokrani.
Mut sulla kela maksaa vuokran ja olet jankuttanu jo montapäivää.
ei sulla kela mulkulla ole muuta mahdollisuutta kun asua vuokralla.
se on jo tullut kaikkille selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrani ei ole 1117e vaan 575e ja maksan siitä itse 337e, loput hoitaa Kelan eläkkeensaajan asumistuki
Onpa valtava omavastuu.😶 Minulla ei eläkeläisenä ole ikinä ollut kuin 150- 200€:n vuokraomavastuu kuukaudessa. Paitsi kun kotona asui alaikäinen, silloin omavastuu oli 200€ + lapsilisä yh-korotuksineen, eli silloin 150€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrani ei ole 1117e vaan 575e ja maksan siitä itse 337e, loput hoitaa Kelan eläkkeensaajan asumistuki
Onpa valtava omavastuu.😶 Minulla ei eläkeläisenä ole ikinä ollut kuin 150- 200€:n vuokraomavastuu kuukaudessa. Paitsi kun kotona asui alaikäinen, silloin omavastuu oli 200€ + lapsilisä yh-korotuksineen, eli silloin 150€/kk.
Ai minä olen maksanut asumisen aina ihan itse . työstä saaduilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Meidän omistusyhtiöstä varmaan eläkeläiset pikkuhiljaa lähtevät pakon edessä tien päälle.
Hoitovastike 450€ / kk.
Rahoitusvastike pomppasi juuri 550€ /kk.Rahoitukset ovat vanhoja remppalainoja, kyseessä vanha yhtiö, eikä näitä uusia "asu 2v ilmaiseksi" koijauksia. Lisää remppaakin varmasti lähivuosina tulee ja jos tuohon yhdistyy vielä korkojen nousu seuraavassa tarkistuksessa lisää, niin vuokralla asuisi halvemmalla.
Sama pomppu tulossa meidän taloyhtiössämme, kun putkiremppa alkaa. Mielenkiinnolla odotan, että kuinka monta asuntoa tästä lähtee myyntiin, kun remppa on valmis. Onneksi itsellä ei ole taloudellisesti tiukkaa, kun todella pidän tästä asunnosta ja sen sijainnista. Haluaisin asua tässä loppuelämäni.
Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Valtiovarainministeriö on ehdottanut eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon.
No sulla ei ole omistusasuntoa etkä omista yhtään mitään joten voit kusipää lopetella ton jankutuksen.
Maksa sitä vuokraa vaan varakkaalle kokoomus lordille ja pidä turpakiinni.
Kyllä tulee vuokraan 2 asuntoa