Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies välttelee minua ja vauvaa :(

Vierailija
06.06.2023 |

Olen tällä hetkellä äippälomalla 3kk vauvan kanssa. Mies tekee töitä myyntialalla, ennenkin paljon reissaillut ja käynyt syömässä asiakkaiden kanssa yms.
Nyt jotenkin vain tuntuu, että tahallaan yrittää pysyä poissa kotoa. Yhdessä tuumin suunniteltu lapsi, mutta alku on ollut kovin hankalaa. Vauvalla koliikkia, joten yöt on aivan hirveitä eikä päikkäreistä tule mitään. Yritän kyllä ymmärtää, että kun mies tulee kotio työpäivän jälkee, ei tee mieli alkaa sylittelemään täyttä kurkkua rääkyvää lasta. Mutta itse alan olemaan niin väsynyt, hyvä kun saan yössä 5h unta, senkin yksittäisissä pätkissä.
Nyt parin viikon sisään olen aivan selvästi nähnyt eron aiempaan, mies menee töihin joka aamu klo 9, ja saattaa tulla kotio vasta klo 23 aikaan. Perustelee ajan kulua erilaisilla menoilla, reissuilla, illallisilla asiakkaiden kanssa yms yms. Aina on jotain, mikä saa työpäivän venymään, ja kun tulee kotio on ihan liian väsynyt vauvan kanssa olemiseen, eikä millään voi öisin herätä vauvaa varten, koska aamulla pitää herätä töihin.
Tämän lisäksi kuukauden sisään on ollut jo kolmella eri yön yli kestävillä työreissuilla. Sanoo näiden olleen muka pakollisia, vaikka ennen tälläisiä ollut vapaaehtoisina. Olen yrittänyt ehdottaa, että sanoisi pomolle ettei voi kokoajan venyä ja jäädä, koska pieni vauva kotona. Vastaa että nämä asiat on työhön kuuluvia, eikä voi joustaa.
Aina kun otan asian puheeksi, menee ihan hirveäksi riitelyksi. En ollut ennen vauvaa töissä, joten mies perustelee töiden paljoutta sillä, että jonkun sitä rahaa on tuotava. En kyllä ymmärrä kuinka jotkut illalliset asiakkaiden kanssa vaikuttavat mitenkään rahan tuloon.
Yhteinen elämä kuivunut ihan kasaan, aina kun vien vauvan mummulaan päiväksi, mies joko makaa koko päivän sängyssä tai lähtee kavereidensa kanssa harrastamaan. Viikonloputkin saattavat mennä hänellä helposti harrastaessa, joka usein päätyy baariin ja sieltä kaverille yöksi. Se siittä yhteisestä lauantaista.
Alkaa väsyttää, kaikki on minun niskoilla. Mies käy kyllä kaupassa töiden jälkeen ja hoitaa hommat ulkona, mutta koko muu kodin pyöritys jää minulle, vauva kantoliinassa. Kaikki keskustelut päätyy riitaan.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap tuumii? Tuntuuko, että onnistut pitämään miehelle puhuttelun aiheesta? Voisitko saada kaverin tueksi johon molemmat luotatte, tai voisitteko puhua tästä neuvolassa?

Vierailija
122/124 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Mies ei vain kestä vauva-arkea eikä halua elää sitä ja siksi karkaa töihin. Meillä on 4kk vanha esikoinen ja molemmat hoidetaan häntä tasapuolisesti. Miehellä on kiire töistä kotiin ja jää syyskuussa vanhempainvapaalle. Tosi harmi, että teillä on mennyt noin. Nyt kissa kunnolla pöydälle ja sovitte pelisäännöt sen kanssa miten paljon miehen pitäisi hoitaa vauvaa. Jos ei sovi miehelle niin pääset helpommalla kun eroat tuollaisesta tyypistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Vauvan syntymän jälkeen pitkäksi venyneiden työpäivien ja kotiin seuranneiden töiden jälkeen mies aloitti myös aktiivisen toimimisen ammattiyhdistyksessä, ainahan se kotiolot voittaa.

Vauvan ollessa jotain neljä kuukautta sain aivan järkyttävän kipeän rintatulehduksen ja kuumetta oli yli 39 astetta, en ollut ikinä ollut niin kipeä ja pyysin miestä syöttämään vauvan kerran. "Mulla olis kyllä töitä" oli vastaus ja se loukkasi niin paljon että suhde ei siitä ikinä toipunut ennalleen.

Viikon yhdessä vietetystä kesälomasta olisi pitänyt olla suunnattoman kiitollinen kun "olisi voinut tehdä senkin ajan töitä". Joo on eksä nykyään.

Ammattiyhdistys! 🤣😂🤣

Kyllä! Oli kokouksia ja viikonloppureissuja Leville ja laivalle ja milloin mihinkin. Sai oikein jonkun ansiomerkinkin kun oli niin ahkera ja innostunut. Mua v*tutti koko touhu niin ettei veri kiertänyt mutta kun "on luvannut hoitaa".

Vierailija
124/124 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap tuumii? Tuntuuko, että onnistut pitämään miehelle puhuttelun aiheesta? Voisitko saada kaverin tueksi johon molemmat luotatte, tai voisitteko puhua tästä neuvolassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi