Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa
Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:
- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)
- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä
- Päivällinen: sama kuin lounas
- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)
Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.
Kommentit (140)
Mitä proteiinijauhetta vedät? Terv. köyhä opiskelija
Ihmisillä on vatsaongelmia ja riisi ei käy koko ajan, eikä muukaan. Kaikki ei ole enää nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat on vinkit
No sitten ei voi valittaa ettei ole rahaa. Itsellä jää opiskelija näin rahaa sijoittaa USA ja kehittyvät markkinat indeksirahastoihin 1000€/kk.
Keripukkiin kuolleena ei rahoista ole mitää iloa.
Jos ihan oikeasti pitäisi koostaa mahdollisimman edullinen ruoka-ainekaappi, ostaisin sinne linssejä, herneitä, soijarouhetta, härkäpapurouhetta, ohrasuurimoita sekä maitojauhetta jne sinne. Niiden lisäksi tarjoushedelmiä ja porkkanoita sekä paseerattua tomaattia. Pakastimeen mustaherukoita ja pinaattia sekä broccolineja tai parsakaalia pakastettuna. Niistä saa ravintoaineita edullisesti. Ohrasuurimo laskee pahaa LDL- kolesterolia toisin kuin riisi. Ohrasuurimo pitää nälkää paremmin kuin riisi. Ylijääneen lisäkeohran leipoo vaikka rieskojen mukaan kun sekoittaa leivinjauhetta, sämpyläjauhoa ja kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä proteiinijauhetta vedät? Terv. köyhä opiskelija
Testivoittaja Star Nutritionin suklaanmakuista: https://vitamiini.org/proteiinijauhe-testi/ Tosin ei ole halvinta.
Mä olen tällä viikolla ostanut yhden maidon ja margariinin.
Loput oon saanu ruokajonoista.
Ps. Ei tarvi idi otin hesalaisen tulla inisemään tonnin yksiöstään että ei riitä kaikille. Ite oot siellä valinnu asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat on vinkit
No sitten ei voi valittaa ettei ole rahaa. Itsellä jää opiskelija näin rahaa sijoittaa USA ja kehittyvät markkinat indeksirahastoihin 1000€/kk.
Keripukkiin kuolleena ei rahoista ole mitää iloa.
Kävin kuukausi sitten verikokeissa ja kaikki arvot on kohdallaan (paitsi testosteronitasot oli tuplat normaalia korkeammat).
Pro-vinkki 2: Naapurin mummoon kannattaa pitää hyvät välit
Olen 52 kilonen nainen ja rahapulan takia söin juuri noin,tosin ilman lihaa ja en meinannut tolpillani pysyä. Makuuasennossa sydän hakkasi kun elimistö ei saanut tarpeeksi energiaa. Ja tonni indeksirahastoon kuukaudessa että tuhoaa oman terveytensä? Mikset myy ittees koekaniiniksi johonkin lääkekokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
C-vitamiini tosiaan puuttuu. Siis marjat, juurekset, hedelmätjne.
Ja toiselle kommenttina, että normaalin maidon ostaminen on paljon halvempaa kuin maitojauheen.
have fun staying poor
20kilon riisisäkissä on jo proteiinia tuplat ennen kuin loppuu
Hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toiselle kommenttina, että normaalin maidon ostaminen on paljon halvempaa kuin maitojauheen.
have fun staying poor
No osta edes C-vitamiinipurkki Lidlistä.
Maksan veroni ja laskuni sekä teen töitä ja minulle jää ylimääräistä rahaa. Ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ohikulkeva: maito on toki halvempaa, mutta joskus säästää siinä, että kotona on aina perusraaka-aineet. Ainakin ajansäästöä tulee.
Myös ajattelu kärsii, jos näännyttää itsensä.
Minkä takia sä et voi olla hiljaa?
Käyttäkää pampuloita ei sähkökiharrinta se säästää sähköä! Olikos se Tytti Tuppurainen.
Näin kun syö kuukauden niin hiukset tippuvat päästä.