Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka ja migreeni

Vierailija
06.06.2023 |

Kärsin pahasta migreenistä kuukautisten aikaan ja mietin olisiko hormonikierukasta apua vaivaan. Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut minulla mitenkään. Toisenlaisiakin kokemuksia kai on. Ainoat hormonivalmisteet, joista ei tule migreeni ovat e-pillerit Zoely ja Qlaira, joiden hormoni on jotenkin luonnollisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei hormonikierukka vaikuttanut migreenin osalta suuntaan eikä toiseen, ei parantanut eikä pahentanut.

Muita sivuoireita (väsymys, masennusoireet, ahdistus) kyllä tuli sen verran, että poistatin kierukan.

Vierailija
4/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaltaisesi tilanne. Laitettiin hormonikierukka lokakuussa. Migreeni rauhoittui tänä keväänä. Eli auttoi, mutta ei ihan heti. :)

Vierailija
5/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti täytyy vaan kokeilla itse, kun kokemukset vaihtelevat. Olisi kyllä mahtavaa jos auttaisi migreeniin, mutta ei tietenkään mihin sivuoirehintaan tahansa. Ap

Vierailija
6/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paha migreeni ja mirena, ei juuri vaikutusta suuntaan tai toiseen. Mutta kaikki muutkin kuukautisoireet hävinneet, joten voisi ajatella että ainakin minun tapauksessa auttaisi myös kuukautisiin liittyvään migreeniin. Kannattaa kokeilla, sillä se varmaan vaan selviää.

Mutta pahentaa sen ei pitäisi migreeniä kuulemma, kun vaikuttaa niin paikallisesti. Mutta tästäkin monenlaisia kokemuksia, voi pahentaakin oireita. Varmaan oli paljon hyötyä tästä viestistä.

Vierailija
7/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaltaisesi tilanne. Laitettiin hormonikierukka lokakuussa. Migreeni rauhoittui tänä keväänä. Eli auttoi, mutta ei ihan heti. :)

Piti vielä tähän lisätä, että kesti monta kuukautta, että kuukautiset jäi käytännössä pois. Positiivinen asia, kun ei ole juuri vuotoa, niin migreenikin on rauhallisempi. Ainoa iso haittavaikutus kierukan kohdalla on mulla ollut akne, mutta siitä olen kärsinyt ennenkin. Suosittelen kokeilemaan kierukkaa. Oma gyneni ohjeisti, että puolikin vuotta voi mennä, että auttaa. :)

Vierailija
8/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla ettei pitäisi olla haittaa. :)

Onko teille muuten tullut asennuksesta pahoja vuotoja tai vatsakipuja?

Vierailija
9/9 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla ettei pitäisi olla haittaa. :)

Onko teille muuten tullut asennuksesta pahoja vuotoja tai vatsakipuja?

Ei tullut. Asetus oli nopeasti ohi ja oli todella kivutonta siihen nähden, mitä odotin. Toisaalta kuukausia kestänyt, kroonistunut hormonaalinen migreeni saattoi vaikuttaa tuohon kokemukseen. Minulla on käytössä Jaydess-kierukka. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän