Käyttekö yökylässä omilla vanhemmillanne?
Jos käytte, kuinka usein ja kauanko viivytte? Onko teistä mukavaa kyläillä vai pakollinen paha jostain syystä?
Kommentit (249)
Toisella paikkakunnalla nukuimme isän luona. Se oli niin helppoa, kaikille. Jos olis ollut huono ilmapiiri, niin ei oltais yövytty.
Usein myös edullinen Motelli, Camping alue tai Hostelssi olivat käytössä. Vähän vaihtelua arkeen.
Riippuu mitä on yökyläily. Viimeiset 14 vuotta on kyläilty matkailu-autolla vanhempien tai nuorempienkin luona.
Pihassa yövytty.
Käyn aina kolme-neljä päivää kerrallaan, kun kulkuyhteydet ovat mitä ovat, eli yövyttyä tulee. Käyminen on usein vähän pakkopullaa, mutta kun ajattelee että jossakin vaiheessa vanhempia ei enää ole, niin tykkään kuitenkin siksi käydä.
Lähdin kotoa 1988 alkuvuodesta. En ole sen jälkeen ollut siellä yhtään yötä. Vanhempien mökillä käytiin muutama kerta kun lapset oli pieniä, mutta se oli niin vaikeaa ettei siitä oikein mitään tullut ja loppui sitten sekin
Vierailija kirjoitti:
Jep! 23 saakka tv täysillä. Herätys vessareissuihin kello 02, 04. Kello 06 kahvinkeittimen lataus ja radio täysille. Unta tulee 3 tuntia tunnin pätkissä.
Suihkusta ei tule lämmintä vettä (koska pihiys).
08 tekemään kasvimaata ja kantamaan halkoja. Kunnes 21-23 tv ja sama alusta uudelleen.
Äiti 80v, itse 50v. Iso okt maalla.
Meillä mennään nukkumaan viimeistään klo 20.30 ja minun pitää olla hipihiljaa, koska makuuhuoneeni on heti vanhempien makuuhuoneen vieressä. Kävin joskus naapurinpojan (eli itseni ikäisen aikuisen miehen) luona kylässä ollessani vanhemmillani, ja äiti sai aivan hepulin ja sanoi että isältä asia pitää salata, ettei suutu. :D Täällä myös tuo, että suihkusta ei tule lämmintä vettä. Kaivovedessä tai putkissa on myös jotakin, joka tekee ihoni hulluksi. Vierailut eivät siis ole parasta aikaa elämässäni, mutta koen sen silti vähän velvollisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Parin kuukauden välein keskimäärin käydään ja vähintään pari päivää ollaan aina (max viikko, sen jälkeen minua rupeaa jo ahdistamaan). Päiväseltään ei käydä ellei ole ihan pakko, kun matkaan menee kuitenkin se 4h/suunta.
Vanhempani asuvat edelleen samassa isossa maalaistalossa, jossa minä synnyin ja sinne mahtuu. Minä ja mieheni yövytään minun vanhassa huoneessa, lapset siinä vieressä mieheni siskon huoneessa. Tai jos sisko on kotona käymässä myös, niin sitten lapset siirtyy isäni työhuoneeseen
Miksi sun miehen siskolla on huone sun vanhempien luona?
Asuvat niin lähellä ettei ole tarvetta olla yön yli. Kun asuivat kauempana, silloin tuli oltua yökylässä. Vanhemmat eronneet muinoin.
Äiti asui itärajan lähellä, joten siellä oltiin aina useampi päivä kerrallaan. Siellä onneksi yläkerta ja oma huone käytössä, siellä suurimmaksi osaksi vietin aikaani.
Isäni asui naapurikunnassa ja siellä yövuin esim jouluna kun oltiin otettu hieman viiniä. Kun asuin ulkomailla, yövyin Suomessa käydessäni isäni sohvalla.
Mutta sillai yökyläilyjä en ole harrastanut. Siskon luona tuli joskus käytyä yökyläilemässä.
Vois tulla turhan tukala matka, se kulkisi krematorion kautta. Myöhemmin sitten, ellei vedenpaisumus (jäätiköiden sulamisen seurauksena), sota tai tekoäly estä matkaa vaikkapa sulkemalla pysäkit.
Kyllä, siipan kanssa käydään vanhempiani tapaamassa muutaman kerran vuodessa, asuvat 4 tunnin ajomatkan päässä ja ollaan aina koko viikonloppu. Siellä odottaa ihanat herkkupöydät, rakastava ja hyväksyä ilmapiiri, nauruhepulit äiteen kanssa ja mukavaa yhdessäoloa ulkoillen keskustellen ja aah, aina niin ihana hieronta - me hierotaan äitin kanssa aina toistemme niska-hartiat. Nyt kun tätä kirjoitan, kiitollisuus nousee vanhemmistani pintaan. He eivät voisi lapsiaan koskaan hylätä, minkään syyn takia. Ihanaa kun vanhemmat, jotka aina olleet tukena, vaikka kaikki me toki aina virheitä itse kukin tehdään. Isän kanssa on aina parhaat henkevät keskustelut! Talo täynnä rakkautta!
Pakollinen paha. Hotellikin olisi mukavampi, kuin oman vanhemman luona.
Vierailija kirjoitti:
Käyn, siellä on hotellitason majoitus täysihoidossa. Äiti hoitaa lapset, minä nukun. Kerran kuukaudessa käydään ja ollaan 2 yötä. Mies ei ole mukana.
Ihana, kun osaat arvostaa mamman rakkautta 🧡
En. Äiti herää klo 2-3 ja aloittaa kolistelun. Kolistelu ja möykkä kovenee klo 5 jolloin alkaa myös kahvinkeitto.
Mulla vaikeuksia nukahtaa, eli viiimeksi sain 2 h unta ja heräsin kissan tuijotukseen, äitini kolistaessa taustalla. Äiti ihmettelee kun en mene yökylään...
Olen opiskelija ja asun kesä- ja joululomat vanhempieni yläkerrassa.
Aina kun rahat ja ruoka on loppu.
N23v.
En ole kotoa poismuuton jälkeen ollut siellä yötä. Vuosien myötä jäi kyläilyt. Nykyään ei edes soitella. Sain riittävästi kakkaa niskaan, pärjäilköön.
Vierailija kirjoitti:
Parin kuukauden välein keskimäärin käydään ja vähintään pari päivää ollaan aina (max viikko, sen jälkeen minua rupeaa jo ahdistamaan). Päiväseltään ei käydä ellei ole ihan pakko, kun matkaan menee kuitenkin se 4h/suunta.
Vanhempani asuvat edelleen samassa isossa maalaistalossa, jossa minä synnyin ja sinne mahtuu. Minä ja mieheni yövytään minun vanhassa huoneessa, lapset siinä vieressä mieheni siskon huoneessa. Tai jos sisko on kotona käymässä myös, niin sitten lapset siirtyy isäni työhuoneeseen
Miksi miehesi sisko asuu vanhempiesi luona?
Kyllä. Kokataan porukalla ruokaa ja istutaan iltaa, ulkoillaan jne.
Asumme eri paikkakunnilla.
Käyn välillä neljäkin kertaa vuodessa. Jouluna, pääsiäisenä, kesällä, syksyllä.
Saatan olla joskus jopa pari viikkoa - ihan tuossa olohuoneen lattialla. Mude oli yksinhuoltaja, joten meistä kasvoi varsin toimiva yksikkö. Teen aina suursiivouksen lähtiessäni. Pesen muutenkin muden ikkunat ja vaihdan renkaat, pesen partsin.
Olen ollut vegaani 33 v., joten omat safkat. Muuten meillä on todella hauskaa kimpassa. Voimme juoda viiniä, kuunnella hienoa vinyylikokoelmaa ( ja Yt ) ja jutella loputtomiin kaikesta muusta paitsi seksistä. Toki tapaan myös frendejä täällä ja täällä on upea luonto, jossa viihdyn kesällä päivät.
Mutsi on kiva tyyppi ja varsinkin nyt, kun hän ikääntyy tuntuu hyvältä jeesata. Kaikki naisystäväni ovat ymmärtäneet kuvion ja pitävät äidistäni. Toki olen välillä työttömänä ja teen freelancer-sälää, joten ajankäyttöni mahdollistaa tämän.
En ole peräkammarin poika, olen ylpeä hyvästä äiti-suhteestani. Faijan kanssa onkin sitten haastavampaa.
M48
En yövy. Äidin siisteyskäsitys poikkeaa omastani niin suuresti, etten vain voi viihtyä hänen luonaan kylässä kovin pitkään, enkä sotkuisuuden takia voi edes kuvitella yöpyväni siellä. Ja ei, en ole pakko-oireinen siisteysfriikki.