Käyttekö yökylässä omilla vanhemmillanne?
Jos käytte, kuinka usein ja kauanko viivytte? Onko teistä mukavaa kyläillä vai pakollinen paha jostain syystä?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kerran kuukaudessa yö tai pari lasten kanssa. Äiti hoitaa lapset ja muut asiat, itse lepäilen.
Varmasti tarjoat vastavuoroisesti apuasi ruoanlaitossa ja siivouksessa, noin niinkuin kiitokseksi?
Hän saa kyllä meiltä ilmaisia palveluksia erityisosaamiseemme liittyen, mutta se ei ole siivousta tai ruoanlaittoa. Säästänee tuhansia euroja vuodessa.
Nyt alkoi kiinnostaa, mitä ihmettä teidän erityisosaaminen on, jos sen arvo on tuhansia euroja vuodessa.
En ole tuo palveluiden tarjoaja, mutta jo keskituloisen eläkeläisen kohdalla sijoitusneuvot (ja etenkin huonojen sijoitusten ja huijausten estäminen) on helposti tuon arvoista. Pelastan joka vuosi vanhempani vähintään viisinumeroisten summien menetykseltä.
En käy, koska heillä on pieni asunto. Asun hotellissa heillä käydessäni.
Sen sijaan omat lapseni välillä viipyvät meillä viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kammottava ajatus, että joutuisi olemaan omien vanhempien luona yökylässä. Kun on sieltö kerran pois päässyt, ei todellakaan enää halua takaisin mennä.
Ikävää, että ihmisillä on ollut noin paha olla lapsuudenkodissa. Itse olen käynyt tosi ahkerasti lapsuudenkodissa aina. Ensin muutin vaan 70km päähän opiskelemaan ja kävin joka viikonloppu kotona. Myöhemmin, kun muutin työnperässä ympäri Suomea, kävin vanhempien luona usein ja aina tietenkin yökylässä, koska välimatkaa oli. Kävin vanhenpien luona niin kauan, kuin he olivat elossa useita kertoja vuodessa.
Ja kun sain lapsia oli itsestään selvää, että halusin heidän tutustuvan isovanhempiinsa, vaikka välimatkaa oli paljonkin.
Joo joskus talvisin käyn yleensä viikon kerrallaan etätöissä pari vuotta sitten leskeksi jääneen melkein 90-vuotiaan isäni luona. Ilahtuu kovasti käynneistäni
En, kyläilen muutaman tunnin muugaman viikon välein, välillä useammin välillä harvemmin
En käy. En jaksa kuunnella miten se haukkuu muita ihmisiä ja sisarustani. Sitten kun sisarukseni on siellä niin se haukkuu minua.
Kyllä. Käyn 2-3 kuukauden välein ja olen perjantaista sunnuntaihin. Enkä mene sinne passattavaksi, useimmiten teen osan aterioista ja vähintään autan keittiön siivoamisessa. Petaan itse oman sänkyni ja korjaan jälkeni tiloista joissa vietän aikaa. Jopa toppuuttelen äitiä, että "älä ny huseeraa, anna mä autan" (hän on yli 70 v). Ruokakustannuksiin en osallistu, kun ovat aina ennen saapumistani ehtineet täyttää kaapit (pe aamu on kauppapäivä), toki jos jotain on unohtunut vien tai jos haluan jollain yllättää vien enkä pyydä ostoksista rahaa. Ja käyn ihan omasta tahdostani, useammin en jaksaisi käydä vaikka välimatkaa on vain noin 160 km ja useimmiten kuljen omalla autolla.
Vähän pakko, sinne on sen verran pitkä matka ettei ehtisi pois saman päivän aikana. Kesälomalla olen noin viikon ja auttelen puutöissä yms. Muutoin 2-4 pv, useimmiten yksin, joskus miehen kanssa.
Onpa kammottava ajatus, että joutuisi olemaan omien vanhempien luona yökylässä. Kun on sieltö kerran pois päässyt, ei todellakaan enää halua takaisin mennä.