Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö yökylässä omilla vanhemmillanne?

Vierailija
05.06.2023 |

Jos käytte, kuinka usein ja kauanko viivytte? Onko teistä mukavaa kyläillä vai pakollinen paha jostain syystä?

Kommentit (249)

Vierailija
121/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut enää vuosiin yökylässä. Omassa sängyssä on mukavampi nukkua. Nyt se voisi olla äidistä mukavaa, jos jäisin joskus yöksi kun isä kuoli. Mutta ei sitä enää viitsi kun on jo itsekkin vanha.

Vierailija
122/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eijei. En.

Isään ei voi olla väleissä, äidillä on ihan omat kuviot. Olimme eksän kanssa siskoani katsomassa Lapissa, niin äitini paukkasi sinne, kun kuuli, että ajoimme etelästä sinne. Noh. Luovutin meidän vierashuoneen äidille ja nukuttiin miehen kanssa olohuone-tupakeittiössä levitetyllä sohvalla. Tämä oli virhe: äiti oli tullut sinne keittiöön keskellä yötä alasti siivoamaan pulloja kännissä. Jumalan ja korvatulppien armosta minä en onneks herännyt. Mies oli herännyt ja nähnyt anoppinsa syntymäpuvussa.

Ne joilla on normaalit porukat: kiittäkää luojaanne. Me joilla ei ole, huoh... voisin pelkästään äidistä kirjoittaa tuhansia aloituksia, jotka saisivat tuhansia ja taas tuhansia tykkäyksiä, niin erikoista on välillä ollut. Joten ei, en käy vanhemmillani yökylässä. 🤯😬😅

Voi kun tietäisit minun vanhempani. Äiti osti kiikarit kerrostalossa, että voi kytätä, kuinka epämääräistä porukkaa vastapäisessä talossa asuu. Sanoin, että salakatselu on muuten rikos, ei uskonut. Se touhu loppui, kun vastapäisessä talossa joku nuori mies oli kai kyllästynyt kiikarointiin ja näytti perseensä, oli ihan pyllistänyt ikkunaan. Isä nauraa sille edelleen.

Yhteen aikaan hän seisoi rappukäytävässä. En edes tiedä, mitä kyttäsi tai kuunteli, eikä kiinnosta, koska se on kuitenkin jokin typerä tekosyy.

Isällä on Alzheimerin tauti, minkä takia aina pitää olla varuillaan, mikä on totta. Hän puhuu ihan höpöjä välillä. Esimerkiksi siskonsa oli kuulemma käynyt jonkun sotavangin kanssa kylässä. Hänen siskonsa eli tätini kuoli vuosi sitten. Isä muistaa vanhat asiat ja unohtaa viime vuosien tapahtumat. Hän luulee kirjoittavansa elämäkertaa nykyisin. Istuu läppäri sylissä ja saa 2 riviä tekstiä. Unohtuu etsimään vuosilukuja. Yhtenä iltana soitti minulle, että joku on käynyt hänen koneelta poistamassa tekstiä. Sanoin, että isi-kulta, sinä itse. Hän sanoi, että kuinkas hän semmoista. Niinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi äotin luona käydä kyläs on ollu Hauas jo 20- v ja vanha isäni asuu naapuris eli ei tarvitse käydä

Yö kyläs!

Vierailija
124/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran kuukaudessa yö tai pari lasten kanssa. Äiti hoitaa lapset ja muut asiat, itse lepäilen.

Vierailija
125/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
126/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme yökylässä vanhemmillani muutaman yön joko kaupungissa tai heidän mökillään vähintään parin kuukauden välein. Emmehän muuten juuri näkisi toisiamme, kun matkaa on useita tunteja.

Tämä riippuu varmaan asuinpaikoista. Yökyläily on varmasti outoa ja tarpeetonta niistä, jotka asuvat vanhempiensa kanssa samalla paikkakunnalla.

Vierailija
127/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt sen jälkeen kun muutin pois kotoa. Äidin luona en halunnut, hän oli arvaamaton, alkoholisoitunut, katkera ihminen. Isän luona en saa käydä edes kahvilla, kun hänen vaimonsa ei halua.

En osaa edes kuvitella millaista olisi, jos vanhemmat ottaisi avosylin vastaan ja saisin "täyshoidon" ja lastenhoidon kaupan päälle.

Vierailija
128/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, asuvat samassa kaupungissa. 

Vierailija
129/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy, asuvat samassa kaupungissa. 

Muuten käyn kyllä kylässä ja on mukavaa.

Vierailija
130/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! 23 saakka tv täysillä. Herätys vessareissuihin kello 02, 04. Kello 06 kahvinkeittimen lataus ja radio täysille. Unta tulee 3 tuntia tunnin pätkissä.

Suihkusta ei tule lämmintä vettä (koska pihiys).

08 tekemään kasvimaata ja kantamaan halkoja. Kunnes 21-23 tv ja sama alusta uudelleen.

Äiti 80v, itse 50v. Iso okt maalla.

Korvatulpat mukaan seuraavalla kerralla jos on pakko mennä yökylään.

Vierailija
131/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn, siellä on hotellitason majoitus täysihoidossa. Äiti hoitaa lapset, minä nukun. Kerran kuukaudessa käydään ja ollaan 2 yötä. Mies ei ole mukana.

Itselläni on juuri tälläinen tytär ja voin äitinä kertoa että on todella raskasta kun oma, aikuinen tytär tulee täysihoitoon kotiin. Kaikki astiat jätetään tiskaamatta ja koneeseen laittamatta ja jos niistä asiallisesti huomauttaa, alkaa niskojen nakkelu ja kiukuttelu. Puhumattakaan muista tavaroista. Petivaatteista ja pyyhkeistä tulee myös pyykkiä joka jää pestäväkseni.

Kirsikkana kakun päällä saan kuunnella pyytämättömiä neuvoja ja ohjeita elämänvalinnoistani.

Todella raskasta. Niin se vaan kolmekymppinen aikuinen, joka elää itsenäistä elämää taantuu aivan lapsen tasolle kotiin tullessaan.

Vierailija
132/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaases naises ja italialaases miehes on yks sama asia

molemmat soitteloo äitilleen joka päivä

Vierailija
133/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kerran kuukaudessa yö tai pari lasten kanssa. Äiti hoitaa lapset ja muut asiat, itse lepäilen.

Varmasti tarjoat vastavuoroisesti apuasi ruoanlaitossa ja siivouksessa, noin niinkuin kiitokseksi?

Vierailija
134/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn, siellä on hotellitason majoitus täysihoidossa. Äiti hoitaa lapset, minä nukun. Kerran kuukaudessa käydään ja ollaan 2 yötä. Mies ei ole mukana.

Itselläni on juuri tälläinen tytär ja voin äitinä kertoa että on todella raskasta kun oma, aikuinen tytär tulee täysihoitoon kotiin. Kaikki astiat jätetään tiskaamatta ja koneeseen laittamatta ja jos niistä asiallisesti huomauttaa, alkaa niskojen nakkelu ja kiukuttelu. Puhumattakaan muista tavaroista. Petivaatteista ja pyyhkeistä tulee myös pyykkiä joka jää pestäväkseni.

Kirsikkana kakun päällä saan kuunnella pyytämättömiä neuvoja ja ohjeita elämänvalinnoistani.

Todella raskasta. Niin se vaan kolmekymppinen aikuinen, joka elää itsenäistä elämää taantuu aivan lapsen tasolle kotiin tullessaan.

Oikein hämmästyin tätä lukiessani kun itselläni on ihan erilaista. Tyttäreni on 40v ja aina kun tulee niin sanoo jo etukäteen että kirjoita lista asioista joiden kanssa haluat apua. Laittaa ruuat ja lähtiessään imuroi ja pyyhkii lattiat. Koska minulla ei ole pesukonetta niin petivaatteet hänen ja tyttärensä jälkeen jäävät minulle mutta se on ihan ok. Jos tyttäreni joskus yrittäisi antaa neuvoja ja ohjeita elämänvallinnoistani niin kyllä sanoisin että kiitos mutta ei tarvitse. Hän ei anna niitä minulle enkä minä hänelle ilman että neuvoja haluaa. Olemme kumpikin sitä mieltä että jokainen elää elämänsä oman tahtonsa ja kykyjensä mukaan ja sillä siisti.

Vierailija
135/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! 23 saakka tv täysillä. Herätys vessareissuihin kello 02, 04. Kello 06 kahvinkeittimen lataus ja radio täysille. Unta tulee 3 tuntia tunnin pätkissä.

Suihkusta ei tule lämmintä vettä (koska pihiys).

08 tekemään kasvimaata ja kantamaan halkoja. Kunnes 21-23 tv ja sama alusta uudelleen.

Äiti 80v, itse 50v. Iso okt maalla.

Korvatulpat mukaan seuraavalla kerralla jos on pakko mennä yökylään.

Suihku Lämpötila pitäisi kyllä tarkistaa. Ei pitäisi olla niin pihi että saa Legionella bakteerin.

Vierailija
136/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy yökylässä enkä edes juuri muutenkaan käy heillä. Olemme erilaisia ihmisiä eikä ole oikein mitään puhuttavaa vaan koen vierailut lähinnä sellaisena pakollisena pahana joka on on kerran vuodessa hoidettava pois alta.

Vierailija
137/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi käy koska ovat hautausmaalla.

Vierailija
138/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hämmästyin tätä lukiessani kun itselläni on ihan erilaista. Tyttäreni on 40v ja aina kun tulee niin sanoo jo etukäteen että kirjoita lista asioista joiden kanssa haluat apua. Laittaa ruuat ja lähtiessään imuroi ja pyyhkii lattiat. Koska minulla ei ole pesukonetta niin petivaatteet hänen ja tyttärensä jälkeen jäävät minulle mutta se on ihan ok. Jos tyttäreni joskus yrittäisi antaa neuvoja ja ohjeita elämänvallinnoistani niin kyllä sanoisin että kiitos mutta ei tarvitse. Hän ei anna niitä minulle enkä minä hänelle ilman että neuvoja haluaa. Olemme kumpikin sitä mieltä että jokainen elää elämänsä oman tahtonsa ja kykyjensä mukaan ja sillä siisti.

Ihana tytär sinulla.

Vierailija
139/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy yökylässä vanhemmillani. En itse asiassa ole minkäänlaisissa väleissä vanhempiini. Jos on lapsena esimerkiksi saanut turpaan omalta isältään ja äiti on asiaa hyssytellyt, niin luulisi heille itselleenkin olevan ihan itsestään selvää, etten aikuisena välitä olla tekemisissä. Jostain syystä ei ole ja he todennäköisesti kertovat kaikille, miten ilkeä ja mielisairas olen, kun en halua tavata. Ja olen siis kyllä ihan asiallisesti ilmoittanut syyn.

Silloin, kun olin vielä tekemisissä, niin en myöskään ollut yökylässä. Oma mielenterveyteni ei kestänyt kuin korkeintaan kaksi tuntia heidän seuraansa.

En asiaa surkuttele. Asialle ei vain voi mitään. Ainakin minulla on vapaus elää ilman vanhempien odotuksia, syyllistämistä tai hoitovastuuta, jota ikääntyvät vanhemmat monille tuovat tullessaan.

Vierailija
140/249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäresi on sen verran vanha, että maailma on jo avartunut ja elämä pyörii muunkin kuin oman navan ympärillä. Oma tyttäreni joka tulee täysihoitoon on 26v. Ei vielä oikein osaa ajatella muita.