Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntokaupoilla tinkijät yrittäävät saada halvalla

Vierailija
04.06.2023 |

Hintahan lukee esitteessä, sillä sen saa. Siinä on turha "neuvotella" tinkiä ja yrittää ksta silmään.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse olla myymässä nyt. On helppo nähdä miksi asuntokauppa on ihan seis. Ne jotka miettivät asunnon ostamista panttaavat nykyisen asunnon myymistä koska markkinat on just tällaiset. Jokainen kuvittelee myyjän olevan epätoivoisessa pakkoraossa ja yrittää tinkiä naurettavia summia ihan kohdillaankin olevasta hintapyynnöstä. Itse ainakin olen lykännyt asunnon myymistä ja uuden ostoa vain siitä syystä. Korot ei pelota mutta tää tinkimisilmapiiri ärsyttää.

Olen taloa ostamassa ja en tingi vain tinkimisen halusta vaan koska minulla on budjetti eikä ihan kaikkeen ole varaa. Pääkaupunkiseudulla on edelleen aika korkeat hinnat talojen kuntoon ja sijaintiin nähden. Jos lähitulevaisuudessa on tiedossa 25 000 euron remonttia niin monesti tämä ei näy kuitenkaan pyydetyssä hinnassa mitenkään.

Minä tulevana myyjänä olen laittanut talooni jo kymmeniä tuhansia omissa remonteissani. Miksi minun pitäisi maksaa myös ostajan remontit?

Vierailija
62/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse olla myymässä nyt. On helppo nähdä miksi asuntokauppa on ihan seis. Ne jotka miettivät asunnon ostamista panttaavat nykyisen asunnon myymistä koska markkinat on just tällaiset. Jokainen kuvittelee myyjän olevan epätoivoisessa pakkoraossa ja yrittää tinkiä naurettavia summia ihan kohdillaankin olevasta hintapyynnöstä. Itse ainakin olen lykännyt asunnon myymistä ja uuden ostoa vain siitä syystä. Korot ei pelota mutta tää tinkimisilmapiiri ärsyttää.

Olen taloa ostamassa ja en tingi vain tinkimisen halusta vaan koska minulla on budjetti eikä ihan kaikkeen ole varaa. Pääkaupunkiseudulla on edelleen aika korkeat hinnat talojen kuntoon ja sijaintiin nähden. Jos lähitulevaisuudessa on tiedossa 25 000 euron remonttia niin monesti tämä ei näy kuitenkaan pyydetyssä hinnassa mitenkään.

Minä tulevana myyjänä olen laittanut talooni jo kymmeniä tuhansia omissa remonteissani. Miksi minun pitäisi maksaa myös ostajan remontit?

No ei tartte, mutta en minä sitä taloa sitten osta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten todettua, itse en laita edes myyntiin koska asenne on se että tingattua pitää saada koska oma budjetti ei riitä. Tässä on joku outo ero omaan ajatteluun. Itse ajattelen niin että jos mun budjetti ei riitä, katselen halvempia. En ala tinkiä itselleni liian kalliista.

Vierailija
64/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten todettua, itse en laita edes myyntiin koska asenne on se että tingattua pitää saada koska oma budjetti ei riitä. Tässä on joku outo ero omaan ajatteluun. Itse ajattelen niin että jos mun budjetti ei riitä, katselen halvempia. En ala tinkiä itselleni liian kalliista.

Ei olisi liian kallista, jos hinta olisi kohdillaan. Esim. suuret remonttitarpeet mielestäni laskevat talon arvoa. 

Mitenkään sinun asuntoasi kommentoimatta; sen kunnosta en tietenkään tiedä mitään.

Vierailija
65/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hintahan on siinä ostajan tekemässä tarjouksessa! Mitä se myyjä yrittää siinä keplotella ja vikuroida?

Jos asunto on kunnoltaan ja sijainniltaan huomioon ottaen hinnoiteltu neliöiltään markkinahintaa vastaavaksi, niin ei siinä mitään keplottelua silloin ole. Jos ei pyydettyä hintaa kukaan maksa, niin ei ole pakko myydä.

Liian halvalla tinkaajat voivat mennä seuraavaan kohteeseen vinkumaan, jos joku omansa puoli-ilmaiseksi myisi.

Jos kukaan ei maksa pyydettyä hintaa, se ei ole markkinahinta.

Maksuhaluista ja -kykyistä ostajaa ei välttämättä ilmaannu tänään, mutta parin kuukauden päästä saattaa ilmaantuakin.

Tai sitten ei ilmaannu. Ainahan voi sitä hyvää tarjousta odotella ja katsoa miten kulut asunnosta kokoajan juoksee.

No juokseehan ne kaikilla ihan sama missä asuu. Turha lietsoa paniikkia, että jengi myis nyt paniikissa jollekin pilkkahintaan tinkijälle. Hinnat alkaa nousta, ja siksi kyttääilevät arvoasuntoja pilkkahinnalla.

Vierailija
66/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo näkyvissä ennusteita, että asuntojen hinnat alkavat kääntyä nousuun, kun inflaatio helpottaa.

Ei kannata liian halvalla myydä, jos ei ole pakko.

Toisaalta se inflaation hellittäminenkin on toiveajattelua.

Toiveajattelua, joka parhaillaan tapahtuu odotuksiakin nopeammin.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009626388.html

Kannattaakin repiä näitä "vakuuttelevia " otsikoita, joita eivät usko itsekkään. Kyseessä on 0,2 pinnaa parempi tilanne kun luultiin eli oikeasti yhtään mitään. Talous taas tulee sakkaamaan nopeammin kuin inflaatio hidastuu. Siitä pitää tuleva hallitus huolen.Sr että toistelee toiveitaan tarpeeksi monesti ja äänekkäästi ei tee niistä totta.

Vierailija
67/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hintahan on siinä ostajan tekemässä tarjouksessa! Mitä se myyjä yrittää siinä keplotella ja vikuroida?

Eikä ole, täällä on monta turhaa yrittäjää jo käynyt. Hintahan on tasan se minkä päätän.

Niin. Se on sinun mielikuva hinta. Markkina ja myyntihinta on se jonka joku siitä maksaa. Sitten kun ne kohtaa niin kaupat luultavasti syntyy

Ei Mersujakaan Ladojen hinnoilla aleta myymään, vaikkei kukaan ostaisi yhtään.

Vierailija
68/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöiden konkurssien pelätään yleistyvän

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009269096.html

Vierailija
69/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo voi mennä konkurssiin

https://yle.fi/a/74-20011577

Vierailija
70/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida olla myymässä :D

Mä oon myynyt kolme omistusasuntoa ja ostanut neljä. Kaikissa näissä on käyty hintaneuvottelut. Kaikki kaupat on toteutuneet maksimissaan kolmessa viikossa. Kaikissa on ollut tarkoitus saada kauppa syntymään.

Jos kohdetta myy kuukausia ja vuosia, se happanee käsiin. Kukaan ei halua sitä, koska siinähän on jotain vikaa kun ei se käy kaupaksi. Tämä riski on ap:llä.

Vierailija
71/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kaikki haluaa rahalleen mahdollisimman hyvän vastikkeen. Toki sinulla on täysi oikeus olla myymättä omaasi. Ostajilla on aina enemmän vaihtoehtoja.

Vierailija
72/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö voi mennä entistä helpommin konkurssiin

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009215134.html

Vierailija
73/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina myyntihintaan reilusti tinkimisen varaa.

Vierailija
74/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo voi mennä konkurssiin

https://yle.fi/a/74-20011577

Ja omakotitalo pakkohuutokauppaan.

Riittää kun jätät lainan hoitamatta.

Vierailija
75/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi tinkiä 30% pyyntihinnasta pois. Jonkun vaan on pakko saada kämppä myytyä kun niin puristuksissa.

Vierailija
76/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa olet vastuussa naapurin yhtiölainoista

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Vierailija
77/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sut irtisanotaan töistä niin yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
78/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo tinkimään reilusti, sitten tulevat vaan häiritsemään. 

Tulisivat itse näitä myymään sitten jatkuvan räksytyksen sijaan

Hyvähän sitäm on kapuloita toisten rattaisiin viskellä kaiken maailman ennustajien vähintäin 3krt viikossa joku pskalehti tekee jutun

Vierailija
79/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo näkyvissä ennusteita, että asuntojen hinnat alkavat kääntyä nousuun, kun inflaatio helpottaa.

Ei kannata liian halvalla myydä, jos ei ole pakko.

Toisaalta se inflaation hellittäminenkin on toiveajattelua.

Toiveajattelua, joka parhaillaan tapahtuu odotuksiakin nopeammin.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009626388.html

Kannattaakin repiä näitä "vakuuttelevia " otsikoita, joita eivät usko itsekkään. Kyseessä on 0,2 pinnaa parempi tilanne kun luultiin eli oikeasti yhtään mitään. Talous taas tulee

sakkaamaan nopeammin kuin inflaatio hidastuu. Siitä pitää tuleva hallitus huolen.Sr että toistelee toiveitaan tarpeeksi monesti ja äänekkäästi ei tee niistä totta.

Odotettiin selvää hidastumista, ja saatiin vielä sitäkin paremmat luvut. Mitä järkeä vängätä asiasta ilman perusteluja, kun suunta on noin selvä?

Vierailija
80/170 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on noin 800 brutto

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuen-maara-ja-maksaminen