Asuntokaupoilla tinkijät yrittäävät saada halvalla
Hintahan lukee esitteessä, sillä sen saa. Siinä on turha "neuvotella" tinkiä ja yrittää ksta silmään.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hintahan on siinä ostajan tekemässä tarjouksessa! Mitä se myyjä yrittää siinä keplotella ja vikuroida?
Eikä ole, täällä on monta turhaa yrittäjää jo käynyt. Hintahan on tasan se minkä päätän.
Niin. Se on sinun mielikuva hinta. Markkina ja myyntihinta on se jonka joku siitä maksaa. Sitten kun ne kohtaa niin kaupat luultavasti syntyy
Ei Mersujakaan Ladojen hinnoilla aleta myymään, vaikkei kukaan ostaisi yhtään.
Vanhoja Mersuja myydään.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on noin 800 brutto
Työmarkkinatuesta menee veroa noin 20%
Miten niin tinkivät?
Ei se asunnonomistaja ole paikalla, kun kiinteistövälitys firma on asuntonäytöllä.
Erikseen sitten suoramyynti, ostaja myyjä.
Tarjousten mukaan niitä asuntoja myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse olla myymässä nyt. On helppo nähdä miksi asuntokauppa on ihan seis. Ne jotka miettivät asunnon ostamista panttaavat nykyisen asunnon myymistä koska markkinat on just tällaiset. Jokainen kuvittelee myyjän olevan epätoivoisessa pakkoraossa ja yrittää tinkiä naurettavia summia ihan kohdillaankin olevasta hintapyynnöstä. Itse ainakin olen lykännyt asunnon myymistä ja uuden ostoa vain siitä syystä. Korot ei pelota mutta tää tinkimisilmapiiri ärsyttää.
Olen taloa ostamassa ja en tingi vain tinkimisen halusta vaan koska minulla on budjetti eikä ihan kaikkeen ole varaa. Pääkaupunkiseudulla on edelleen aika korkeat hinnat talojen kuntoon ja sijaintiin nähden. Jos lähitulevaisuudessa on tiedossa 25 000 euron remonttia niin monesti tämä ei näy kuitenkaan pyydetyssä hinnassa mitenkään.
Minä tulevana myyjänä olen laittanut talooni jo kymmeniä tuhansia omissa remonteissani. Miksi minun pitäisi maksaa myös ostajan remontit?
Mikäli itse asut siinä remontointi nttisi jälkeen niin olet sen remontointi netin hyödyn jo nauttinut itse. Ei se ostaja sinun remonttejasi ja asunnon kulumista maksa.
Vierailija kirjoitti:
Media lietsoo tinkimään reilusti, sitten tulevat vaan häiritsemään.
Tulisivat itse näitä myymään sitten jatkuvan räksytyksen sijaan
Hyvähän sitäm on kapuloita toisten rattaisiin viskellä kaiken maailman ennustajien vähintäin 3krt viikossa joku pskalehti tekee jutun
Tämähän se on. Inflaatio alkaa olla mennyttä, korkotasossa jo laskuodotukset, sodan pelko meni, työttömyyttä ei tullutkaan Kaikki epävarmuudet ovat takana päin ja ollaan ihan perustilassa taas, mutta media jaksaa lietsoa, jolloin rommarit odottavat näitä 30 prosentin laskuja.
Sama mekanismi se toki aina on. Seuraavat nousuluvut kun tulevat Tilastokeskukselta, niin media aloittaa toisenlaisen tarinan jauhamisen. Sitten yksi kerrallaan porukan sentimentti muuttuu, ja kauppa alkaa käydä normaalisti nouseviin hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hintahan on siinä ostajan tekemässä tarjouksessa! Mitä se myyjä yrittää siinä keplotella ja vikuroida?
Jos asunto on kunnoltaan ja sijainniltaan huomioon ottaen hinnoiteltu neliöiltään markkinahintaa vastaavaksi, niin ei siinä mitään keplottelua silloin ole. Jos ei pyydettyä hintaa kukaan maksa, niin ei ole pakko myydä.
Liian halvalla tinkaajat voivat mennä seuraavaan kohteeseen vinkumaan, jos joku omansa puoli-ilmaiseksi myisi.
Jos kukaan ei maksa pyydettyä hintaa, se ei ole markkinahinta.
Ei tarvita kuin se yksi ostaja, oli puhe noista liian halvalla tinkaajista. Jotkut joutuvat odottamaan pitkäänkin potentiaalista ostajaa. Mikäs siinä, jos ei ole kiire.
Me ostettiin tämä oma aika halvalla, kun myyjällä oli kiire rakentamaan taloa, minkä halusi valmiiksi ennen joulua. Kaikki lähitienoon vastaavat paljon kalliimpia, kunto huomioiden.
Yleensä noissa hinnoissa on jopa useita tonneja ilmaa, joka on melkeinpä tarkoitettukin tinkivaraksi. Saahan sitä pyytää. Ajanhukkaa vaan, kun nuo samat sitten roikkuvat pitkään etuovessa, kuin myös ne sopivasti hinnoitellutkin aika usein. Moni tulee sitten rempattuna ja uudelleen stailattuna takaisin myyntiin, kun on välillä poissa. Kiva seurata.
Meidän kämppää on kyselty ihan käypään hintaan. Viimeksi naapuri. Oisko sitten sukulaiselleen kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo näkyvissä ennusteita, että asuntojen hinnat alkavat kääntyä nousuun, kun inflaatio helpottaa.
Ei kannata liian halvalla myydä, jos ei ole pakko.
Toisaalta se inflaation hellittäminenkin on toiveajattelua.
Toiveajattelua, joka parhaillaan tapahtuu odotuksiakin nopeammin.
Kannattaakin repiä näitä "vakuuttelevia " otsikoita, joita eivät usko itsekkään. Kyseessä on 0,2 pinnaa parempi tilanne kun luultiin eli oikeasti yhtään mitään. Talous taas tulee
sakkaamaan nopeammin kuin inflaatio hidastuu. Siitä pitää tuleva hallitus huolen.Sr että toistelee toiveitaan tarpeeksi monesti ja äänekkäästi ei tee niistä totta.Odotettiin selvää hidastumista, ja saatiin vielä sitäkin paremmat luvut. Mitä järkeä vängätä asiasta ilman perusteluja, kun suunta on noin selvä?
Hyttysen pierun verran parempi .
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole hintapyyntö? Eli siitä voi neuvotella.
Ai tämä "neuvottelu" on sitä alaspäin tinkimistä. Ei voi. Ylöspäin voi vaan tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Media lietsoo tinkimään reilusti, sitten tulevat vaan häiritsemään.
Tulisivat itse näitä myymään sitten jatkuvan räksytyksen sijaan
Hyvähän sitäm on kapuloita toisten rattaisiin viskellä kaiken maailman ennustajien vähintäin 3krt viikossa joku pskalehti tekee jutun
Tämähän se on. Inflaatio alkaa olla mennyttä, korkotasossa jo laskuodotukset, sodan pelko meni, työttömyyttä ei tullutkaan Kaikki epävarmuudet ovat takana päin ja ollaan ihan perustilassa taas, mutta media jaksaa lietsoa, jolloin rommarit odottavat näitä 30 prosentin laskuja.
Sama mekanismi se toki aina on. Seuraavat nousuluvut kun tulevat Tilastokeskukselta, niin media aloittaa toisenlaisen tarinan jauhamisen. Sitten yksi kerrallaan porukan sentimentti muuttuu, ja kauppa alkaa käydä normaalisti nouseviin hintoihin.
Asuntovelallisille tulossa kamala yllätys
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a28941b-7d6f-4a77-a76e-5222ef687ee9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vink vink! YIT:ltä saa asuntoja 30% alennuksella, jos vaan tarjoaa reilusti alle pyyntihinnan, koska joukkovelkakirjojen liikkeeseenlasku epäonnistui.
https://www.yitgroup.com/fi/news-repository/porssitiedotteet/yit-peruut…
Tuskin saa. No, ehkä jokunsijoittajataho joka ostaa parikymmentä asuntoa kerralla voi saada kohtuullisen alennuksen.
Tajuatko, YIT:llä on rahat loppu!!! Sen näkee osakekurssistakin, että heikosti menee. Lisätään vielä, että uudet urakat ovat jäissä, asuntokauppa seis.
https://www.yitgroup.com/fi/news-repository/porssitiedotteet/yitn-osavu…
Korollinen nettovelka oli 791 milj. euroa (338) ja velkaantumisaste 95 % (41).
YIT:n osakekurssi on ollut aika surkea jo hyvin pitkään. Mutta jos sinulla on jotain näyttöä siitä, että YIT myy uudistuotantoa -30% alennuksilla, niin laita ihmeessä jotakin uskottavaa lähdettä väitteellesi.
Tämä. Nyt nämä palstan joka viikko asuntoja ostelijat ovat jo YiTn kaltaista jättigrynderiä ja niiden talousosastoakin ovelampia asuntokaupoilla.
Ostakaa ihmeessä uudiskohde -30% alella. Kannustan. Varmasti voitatte ja saatte omanne vielä takaisin kun myytte 🤭
60 000 ihmistä kuolee vuodessa. Osalle tulee vielä perintöverot
Vierailija kirjoitti:
300 000 asunnosta perintövero 13000 ja jos leski elossa niin asuntoa ei voi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300 000 asunnosta perintövero 13000 ja jos leski elossa niin asuntoa ei voi myydä.
Jos on sisar niin perintövero 6500
Ja jos on mökkiä lisäksi tai sijoitusasunto niin summa kasvaa
Mielenkiintoista kenelle noita perikuntien asuntoja yritetään myydä? Palkkatuella 6 kuukautta olevalle 😂😂😂😜😜😜😂😂😂
Kannattaa huomioida, että vaikka inflaatio on hidastumassa, suomalaisten ostovoima on jo romahtanut. Kansalla vaan ei ole varaa hankkia tarpeen mukaisia koteja, joten asunnot liikkuvat vasta hintajoustojen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tämä "neuvottelu" on sitä alaspäin tinkimistä. Ei voi. Ylöspäin voi vaan tarjota.
Suomessa neuvotellaan hintaa aina alaspäin ja ulkomaiseen tyylin oikeata tarjouskauppaa ei juuri käydä. Lähtöhintoihin sisältyy tinkivara ja myyntihinta on yleensä lähtöhintaa alempi. Harvoin edes on niin paljon ostajia, että hintaa pystyttäisiin hinaamaan ylöspäin. Itse en edes huomioi ollenkaan niitä kiinteistöjä, joissa yritetään pistää ostajat kilpailemaan tarjouksia nostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole, täällä on monta turhaa yrittäjää jo käynyt. Hintahan on tasan se minkä päätän.
Taas tää sama avaus. Et näemmä ole saanut vieläkään myytyä. Usko nyt, sinä et päätä hintaa vaan ostaja päättää paljonko murjustasi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse olla myymässä nyt. On helppo nähdä miksi asuntokauppa on ihan seis. Ne jotka miettivät asunnon ostamista panttaavat nykyisen asunnon myymistä koska markkinat on just tällaiset. Jokainen kuvittelee myyjän olevan epätoivoisessa pakkoraossa ja yrittää tinkiä naurettavia summia ihan kohdillaankin olevasta hintapyynnöstä. Itse ainakin olen lykännyt asunnon myymistä ja uuden ostoa vain siitä syystä. Korot ei pelota mutta tää tinkimisilmapiiri ärsyttää.
Olen taloa ostamassa ja en tingi vain tinkimisen halusta vaan koska minulla on budjetti eikä ihan kaikkeen ole varaa. Pääkaupunkiseudulla on edelleen aika korkeat hinnat talojen kuntoon ja sijaintiin nähden. Jos lähitulevaisuudessa on tiedossa 25 000 euron remonttia niin monesti tämä ei näy kuitenkaan pyydetyssä hinnassa mitenkään.
Minä tulevana myyjänä olen laittanut talooni jo kymmeniä tuhansia omissa remonteissani. Miksi minun pitäisi maksaa myös ostajan remontit?
Mikäli itse asut siinä remontointi nttisi jälkeen niin olet sen remontointi netin hyödyn jo nauttinut itse. Ei se ostaja sinun remonttejasi ja asunnon kulumista maksa.
Ei tietenkään, mutta yrittää silti tinkiä kymppitonneja tulevien remonttien vuoksi.
Ostin pienen taloni 200 000 tuhannella uutena v. 2010. Sen jälkeen olen
- asennuttanut varaavan takan 8000
- asennuttanut ilmalämpöpumpun 2000
- asennuttanut pihakivetyksen 6000
- tehnyt pihaistutukset 3000
- teettänyt kaksi katettua terassia 8 000
- teettänyt keittiöremontin 20 000
- asennuttanut aurinkopaneelit 6000
Pintaremontteja en laske, vain sellaiset joista myös ostaja pääsisi nauttimaan. Pyysin kolmelta välittäjältä arviot mahdollisesta myyntihinnasta. Arviot vaihteli välillä 185-215 tuhatta. Siitä kun ostaja vielä tinkaa 30 pinnaa niin aika halvalla lähtee.
Mutta en tosiaan laita myyntiin. Mikäs tässä on ollessa.
Khröm, pieni yksikkömoka edellisessä viestissäni. Mutta ehkä kaikki ymmärsi että pieni taloni maksoi 200 tuhatta.