Naiskirkkoherra vihki oman homoksi ruvenneen poikansa!!!!!!!!
Kommentit (1650)
Prosentin säästö palkasta kannattaa aina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla olen tavannut ahdasmielisimmät ja ilkeimmät ihmiset, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin. Lisäksi leveilevät väkivallalla ja yholla kuten joku edellä jo sanoikin. Hyi.
Tämän tyyppinen kärjistäminen, jota tässä ketjussa on esitetty nyt erityisesti (Etelä)-Pohjanmaalaisia kohtaan, on omanlaistaan suvaitsemattomuutta ja avarakatseettomuutta.
Jep, saa kertoa oman kokemuksensa, mutta mieti, miltä kuulostaisi, jos tämänkin ketjun viesteihin laittaisi sanan "pohjanmaalainen" tilalle "homo"? Varmasti kirjoitettaisiin varovaisemmin, esimerkiksi tyyliin
"Ahdasmielisimmät ihmiset olen tavannut Pohjanmaalla" / "epäystävällisimmät ihmiset, joita olen tavannut, ovat olleet homoja"
VS. Esim.
"oman kokemukseni mukaan pohjanmaalaiset ovat ahdasmielistä ja ilkeää porukkaa, joskaan en ole kovin montaa kertaa käynyt Pohjanmaalla, ja näkemykseni sikäläisistä ihmisistä voi siksi olla vääristynyt." / "epäystävällisimmät ihmiset, jotka olen tavannut, ovat olleet homoja. En toki kuitenkaan usko, että kaikki homot olisivat sellaisia, todennäköisesti minulle on varmaan käynyt vain huono tuuri".
Vai niin. Kumma kun muualla Suomessa, etityisesti idässä asuvat, ovat aivan erilaista, ystävällistä porukkaa. Tuskin on tuurista kiinni. Sinä ja muut pohjalaisjuntit voisitte tarkistaa käytöstänne, jotta ihmisillä olisi teistä parempi kuva.
Nuoruudessani tapasin vielä ihmisiä, joille esiaviollinen seksi tai avoliitto olivat samanlaisia perisyntejä kuin homous täällä jollekin nyt. Asiaa puitiin ja kauhisteltiin synnissä ja huoruudessa elämistä.
Jostain syystä näitä selkärangattomia ei enää tuo raamatun synti lainkaan kiinnosta vaikka avoliiton synnissä eläviä on paljon enemmän kuin homoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavali totesi ettei naisen pidä opettaa seurakunnassa. Ja totesi etteivät homot pääse taivasten valtakuntaan, jos jatkavat puuhaansa. Tämä on Jumalan sana.
Oliko Paavali Jumala?
Paavali oli täynnä Pyhää Henkeä, ja Pyhä Henki antoi hänelle puhuttavaksi sen, mitä piti puhua.
Mulle jumala puhui eilen toisen ihmisen kautta. Oli vailla tupakkaa ja lisää rauhottavaa.
T: psyk sh.
Siinä ei varmasti ole täysjärkisiä kumpikaan. Itse erosin aikoinaan kirkosta heti, kun korviini kantautui, että kirkossani oli vihitty homo pari.
Pojista tulee homoja ja vähä järkisiä, kun äiti ei osaa kasvattaa pojastaan miestä.
Sääliksi käy sekä äitiä että poikaa. Kumpikin on eksyksissä.
Äidin, varsinkin pappina olisi pitänyt pysyä Raamatun sanassa ja ohjata poikaa oikealle tielle.
Martti Lutherin näkemys homoseksuaalisuudesta on tallennettu Plassin What Luther Says-kirjaan:
Sodomalaisten pahe on vertaansa vailla oleva hirvittävyys. Se poikkeaa luonnollisesta intohimosta ja halusta, jonka Jumala on istuttanut luontoon, jonka mukaan mies haluaa intohimoisesti naista. Sodomia kaipaa sitä, mikä on täysin luonnon vastaista. Mistä tämä perversio tulee? Epäilemättä se tulee paholaisesta. Kun ihminen on kerran kääntynyt syrjään Jumalan pelosta, paholainen painostaa hänen luontoaan niin suuresti, että hän sammuttaa luonnollisen halun tulen ja herättää toisen, mikä on luonnon vastaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vielä perinteitä arvostavia pappeja ,eivätkä mene eksyttäjä virtojen mukana.
Mitä perinteitä? Oletko tietoinen, että kirkko on tehnyt muitakin muutoksia. Onko naispappeus sinusta nyt ihan ok? Entä eronneiden vihkiminen, sekö käy myös?
Olen eri kuin jolle vastasit, mutta jos olen rehellinen, niin eihän eronneiden vihkiminen ole Raamatun mukaista. Tämä on vaikea sanoa, koska ihmiset ovat jo niin tottuneet siihen, että kirkko vihkii eronneita uudelleen, että asian sanominen ääneen tuntuu itsestäkin tosi pahalta, vaikka totuushan on se mitä itsekin kysyt, että eihän se ole ok uskon näkökulmasta.
Naispappeuteen en osaa niin vahvasti ottaa kantaa, koska (henkilökohtaisesti) koen, että se ei ole niin merkittävä opillinen asia kuin vaikkapa nuo vihkimisjutut. Voin olla väärässä, mutta itse näen näin
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla olen tavannut ahdasmielisimmät ja ilkeimmät ihmiset, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin. Lisäksi leveilevät väkivallalla ja yholla kuten joku edellä jo sanoikin. Hyi.
Mä olen tavannut hämeessä. Pohjalaiset on ihan iisi keikka niiden rinnalla.
Itse heittäisin poikani huitsin nevadaan, jos hän kertoisi olevansa homo.
Mielestäni homot ovat vähän avuttomia ja saamattomia, siinä kasvatuksen tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin pappi vihkisin homoja avioliittoon oikein mielelläni. Kirkolla ei ole varaa olla ahdasmielinen muille ryhmille, ajat ovat muuttuneet ja seurakunnan on sopeuduttava. Päivä Räsästen aika on ohi.
Onneksi et ole pappi. Jumalan sana ei muutu aikojen mukaan. Ateistien ei tarvitse tulla kirkkoon sitä pilaamaan. Saatanasta nuo sinun ajatuksesi ovat.
Tarkemmin kun ajattelin niin kyllä minä kohta taidan olla pappi, ei siihen mitään kirkon siunausta edes tarvitse, perustan oman lahkon ja seurakunnan ja sallin myös homo/lesbojen vihkimisen. Jumalaan uskon mutten saatanaan (sinä sen sijaan annat saatanalle voimaa uskomalla siihen mielikuvitusolentoon). Seurakuntani on avoin kaikille, minä en käännä ketään oveltani pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin pappi vihkisin homoja avioliittoon oikein mielelläni. Kirkolla ei ole varaa olla ahdasmielinen muille ryhmille, ajat ovat muuttuneet ja seurakunnan on sopeuduttava. Päivä Räsästen aika on ohi.
Onneksi et ole pappi. Jumalan sana ei muutu aikojen mukaan. Ateistien ei tarvitse tulla kirkkoon sitä pilaamaan. Saatanasta nuo sinun ajatuksesi ovat.
Tiedoksesi, että Raamattua on muutettu moneen kertaan, tekstejä lisäillen, poistaen ja muuttaen.
T. Teologian maisteri, HY
Et sinä ole teologi. Jos tietäisit, niin ymmärtäisit mikä on Septuaginta, Peshitta, Codex Vaticanus jne. Kaikki kirjoitukset puhuvat samaa asiaa näissä. Ja ei, Raamattua ei ole korruptoitu millään tavalla. Tuo on perinteinen ateistien ja muslimien valhe.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei varmasti ole täysjärkisiä kumpikaan. Itse erosin aikoinaan kirkosta heti, kun korviini kantautui, että kirkossani oli vihitty homo pari.
Pojista tulee homoja ja vähä järkisiä, kun äiti ei osaa kasvattaa pojastaan miestä.
Itse et osaa edes kirjoittaa, joten...
Vierailija kirjoitti:
Äidin, varsinkin pappina olisi pitänyt pysyä Raamatun sanassa ja ohjata poikaa oikealle tielle.
Mikähän hihuli pojan äiti on. Onko edes oikea pappi, siinä on toope pappi, joka ei ole lukenut varmaan raamattua yhtään, on valepappi.
Missähän kirkossa on noin köpsä pappi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä annoit pirun houkutella itseäsi seurakunnasta pois, kuis nyt silleen?
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin surullinen teidän perussuomalaisten puolesta. Isättömiä huonojen äitien vähäjärkisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään kannata homoparien vihkimistä kirkossa, mutta alapeukku viestiisi siksi, että minusta uskovaisen ihmisen on myös väärin puhua tuolla tavoin lähimmäisestään.
Lisäksi homoseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä järjen kanssa - vaikka varmasti sellaisia taipumuksia voi ihminen aktiivisesti "herätellä" /"etsiä" itsestään, on myös ihan selvää, että joku voi olla jo syntymästään asti "aidosti" homoseksuaali. Ja mikä ihme tuo äidin kasvatusjuttu oli ja miten liittyy tähän?
Minusta saisit pyytää anteeksi rumia sanojasi, yhtä lailla tuollainen on väärin ihan Raamatunkin opetuksen valossa.
Ketä se haittaa ja millä tavalla, jos kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä solmii avioliiton, huolimatta siitä, että ovat samaa sukupuolta? Mikä on se konkreettinen haitta ja vaara muille?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä äitikään, jos ei poikakaan ole penaalin teräviä kyniä,
En kuuna päivänä mene kirkkoon, missä on vihitty homopari, koska kirkko on tämän jälkeen saastunut. Siellä on saatana käynyt riehumassa.
Se ei ole enää minun kirkko, joka noudattaa jumalan sanaa.
Toivottavasti mahdollisimman moni eroaa kirkosta. Pitäkööt homot ja homojen vihkijät kirkkonsa.
Papit eivät noudata juuri mitään perinteitä, jotka vain 100 vuotta sitten olivat jokapäiväisiä.