Jos ei seksiä, ei muutakaan?
Jos mies ehdottaa seksiä ja minua väsyttää, mies muuttuu "väsyneeksi" kaiken suhteen. Ei mukamas jaksa käydä kaupassa, siivota tai edes maksaa laskuja. Saattaa olla, ettei mukamas jaksa edes puhua.
Keskustelimme asiasta ja mies vain vastasi, että ei kai hänenkään tarvitse jaksaa, jos en minäkään. Muistutti vielä ivallisesti, että jaksan käydä kampaajalla, vaikka seksiin ei energia riitä.
Miten tästä pattitilanteesta ulos?
Kommentit (475)
Vierailija kirjoitti:
Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.
Onko siis olemassa joku nainen, joka KIIHOTTUU siitä että mies tekee kotitöitä? Lähinnä niiden tekemättömyys saa vituttamaan niin ettei kiinnosta, muttei kotitöiden tekeminen nyt mikään esileikki ole.
Ei se nainen välttämättä myöskään kiihotu hienovaraisista ja taitavistakaan aloitteista, jos ei ole sitä mikä saa juuri hänet lämpiämään. Monelle se on romantiikka, keskustelu, hellyys, läheisyys ja kaikki nämä ilman taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidin kotityöt enemmän kuin omalta osaltani, hoidin lapsia, hoidin taloa, pihaa ja autoja. Pakkasin lasten päiväkotireput, ostin vaatteet, hoidin muistamiset. Silti seksielämä oli kuin pystyyn kuollutta, enintään muutaman kerran kuukaudessa oli seksiä, vaikka tein useammin hienovaraisia aloitteita, annoin aina tyydytystä, yritin myös pitää seksin kiinnostavana ja monipuolisena.
Onko siis olemassa joku nainen, joka KIIHOTTUU siitä että mies tekee kotitöitä? Lähinnä niiden tekemättömyys saa vituttamaan niin ettei kiinnosta, muttei kotitöiden tekeminen nyt mikään esileikki ole.
Ei se nainen välttämättä myöskään kiihotu hienovaraisista ja taitavistakaan aloitteista, jos ei ole sitä mikä saa juuri hänet lämpiämään. Monelle se on romantiikka, keskustelu, hellyys, läheisyys ja kaikki nämä ilman taka-ajatuksia.
Eli naisella on tieto mikä saa hänet lämpiämään, mutta sitä ei vahingossakaan kerrota sille miehelle. Korkeintaan kerrotaan mikä EI toimi. Miehen kuuluu tehdä erilaisia sirkustemppuja ja vain kokeilla mikä toimii ja mikä ei. Naisen taas ei tarvitse tehdä mitään seksin eteen, vaan odottaa että se mies itsekseen keksii mikä naista miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naisella on tieto mikä saa hänet lämpiämään, mutta sitä ei vahingossakaan kerrota sille miehelle. Korkeintaan kerrotaan mikä EI toimi. Miehen kuuluu tehdä erilaisia sirkustemppuja ja vain kokeilla mikä toimii ja mikä ei. Naisen taas ei tarvitse tehdä mitään seksin eteen, vaan odottaa että se mies itsekseen keksii mikä naista miellyttää.
Mistä tämän tiedon keksit? Aika moni nainen on yrittänyt moneen kertaankin keskustella, mutta miehet suorastaan pakoilevat keskustelua ja sitten mutisevat keskenään miten naisia on mahdoton ymmärtää. :D
Kyllä minä ainakin olen kertonut hyvin selvästi miehelleni mikä toimii. Häneltä on mennyt aikamoisen kauan ymmärtää että ihan oikeasti tarkoitan mitä sanon.
Kaikenlainen lapsellinen kiukuttelu varsinkin seksistä on todella vastenmielinen asia, joka vie halut pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos opettelisit keskustelemisen ja etenkin kuuntelemisen taidon. Aika moni mies ei näitä osaa edes alkeellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.
Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.
Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.
Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.
En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "ilman taka-ajatuksia" on kyllä todella mulkero selitys. Seksiä saa vain jos sitä ei halua, sitähän sinä tarkoitat.
Onneksi on myös naisia, jotka eivät ole hoidettavia prinsessoja vaan haluavat itsekin, ettei tarvitse tehdä ihan kaikkea molempien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se monien kanssa on.
Lehtijutuissa toistetaan sitä, kuinka miesten tekemät kotityöt olisivat muka paras esileikki, mutta se on ihan puhdas vale. Iän mukana olen oppinut, että naiset tykkäävät ihan muusta. Parasta on olla hieman vaarallinen. Se on kiihottavaa. Ei keittiöorja kiihota yhtään naista. Oma flaksini parani oleellisesti, kun lakkasin olemasta liian kiltti vaan otin hieman omaakin tilaa.
- M55
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.
Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.
Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan.
Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).
En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.
Tämmöisiä kausia tulee nyt kenelle vaan elämässä, mutta yleensä nämä kaudet menevät ohi. Minun mielestä luovutit aika helpolla, koska oljenkortena olisi voinut käyttää vielä kolmatta osapuolta (seksuaaliterapeutti tms). Ja tämä on vain sinun puoli tarinasta ja emme tiedä toisen puolen näkemystä. Mitäs sitten kun sama toistuu uuden kumppanin kanssa? Jos teet uuden kanssa vieläpä lapsia, niin varmasti näitä "kuivempia kauseja" tulee.
Seksi on myös monimuotoinen asia, eikä kaikki ole niin mustavalkoista. Haluuttomuutta voi kokea kiireessä lapsiperhearjessa ja halun heräämiseen eteen on tehtävä töitä. Ei se halu oikeesti mihinkään katoa, se on siellä taustalla, mutta se vaan pitää osaa herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos opettelisit keskustelemisen ja etenkin kuuntelemisen taidon. Aika moni mies ei näitä osaa edes alkeellisesti.
No ei osaa kyllä moni nainenkaan. Jos lähdetään jo ihan siitä perinteisestä "mikä mättää?" kysymyksestä johon vakiovastaus naisilta on aina "ei mikään". Todella monet naiset olettavat miesten osaavan lukea ajatuksia, eivätkä suostu edes kysyttäessä vastaamaan mikä voisi auttaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "ilman taka-ajatuksia" on kyllä todella mulkero selitys. Seksiä saa vain jos sitä ei halua, sitähän sinä tarkoitat.
Onneksi on myös naisia, jotka eivät ole hoidettavia prinsessoja vaan haluavat itsekin, ettei tarvitse tehdä ihan kaikkea molempien puolesta.
Hyvä esimerkki henkilöstä jolle turha kertoa tällaista tietoa. Vääntää toisen sanat ja suuttuu kun toinen ei toimi kuten hän itse haluaisi .
Lapsellista. Miehen täytyy osata tarjota jotain myös sinulle. Hellyyttä ja välittämistä pitää osoittaa pitkin päivään.
8 vuoden yhdessäoloaikana olen kieltäytynyt seksistä ehkä kymmenisen kertaa, kun olen ollut tolkuttoman väsynyt. Myös mies on väsyneenä ehdottanut aamuun odottamista. Yleensä kuitenkin tekee mieli, koska romantiikkaa on niin paljon arjessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sä myös ahdistella miestä seksuaalisesti. Monta kertaa päivässä sanot, miten ois varvit. Huomaa miltä tuntuu.
Minulle ainakin kelpaisi. Eipä ole yhdessäkään suhteessa mennyt niin, että nainen olisi millään tavalla aloitteellisempi osapuoli.
Olen seksuaalisesti melko aktiivinen, mutta nyt olen vähän yllätyksekseni ollut jo jonkunkin aikaa pitkäaikaisessa suhteessa, jossa nainen on aloitteellisempi osapuoli. "Kaikki" naisethan ovat seksipetoja suhteen alkaessa, mutta nykyisen kumppanini kanssa hänen sanansa kyltymättömästä himosta näyttävät aivan oikeasti pitävän paikkansa.
Joskus minua saattaa ihan oikeasti väsyttää kun hän alkaa kiehnätä. Mutta hän on minulle niin tärkeä, että alan hommaan silloinkin kun se ei varsinaisesti huvittaisi; siitä huolimatta, että se miehenä vaatii aina ihan oikeaa työtä, kun ei voi vaan maata lahnana. Mutta teen sen, sillä rakastan naistani ja haluan pitää hänet onnellisena. Silloinkin kun itse seksi ei varsinaisesti huvita, mieltäni miellyttää kovasti, että hän himoitsee minua, joten teen hänelle hyviä asioita. Hyvät asiat kasvavat ajan kanssa korkoa aivan kuin pahatkin, ja minulle on selvää kummalla puolella haluan olla.
En aikoinani tajunnut sitä asennetta, ettei seksille ole juuri nyt aikaa, ja tuntui aika nuivalta tulla toistuvasti torjutuksi. Itse en aio samaa myrkkyä levittää. Enkä muuten suosittele muillekaan, sukupuolesta riippumatta. Pankaa ja nauttikaa!
Ihan mielenkiinnosta; kauanko "kaikki" naiset ovat suhteen alussa seksipetoja? Tai miehet? Milloin alkaa hiipua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki henkilöstä jolle turha kertoa tällaista tietoa. Vääntää toisen sanat ja suuttuu kun toinen ei toimi kuten hän itse haluaisi .
En minä ainakaan ymmärrä mikä järki tuollaisessa pelleilyssä on. Eihän ruokaakaan lämmitetä ilman että "taka-ajatuksena" olisi ruuan syöminen. Voihan se nainen sitäpaitsi itsekin tehdä aloitteita hellyyteen ja läheisyyteen sen sijaan että murjotetaan kun se mies ei taaskaan tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole kommentoinut mitään sen jälkeen, kun teki avauksen, joten eiköhän tämä tapahtunut Porvoossa. Kysyn silti: miksi teillä ei ole seksiä? Ja väitän: seksiä ei ole, koska se ei ole naiselle nautinnollista. En ymmärrä näitä "jos mies ei tee kotitöitä, niin nainen ei jaksa harrastaa seksiä". Kyllä totuus on yleensä se, että nainen ei saa orgasmia (eikä enää kehtaa sitä tunnustaa, kun on feikannut niin pitkään) ja/tai seksi on pitkästyttävää jyystämistä, kestää liian kauan, on tylsää, omat sormet hoitavat salaa homman paljon nopeammin.
Seksiä ei ole, koska en halua. En tiedä mistä se johtuu, kun kaikki muu oli kuitenkin ihan ok. Vastauksista päätellen en ole ongelmani kanssa yksin.
Taisi joku joskus sanoa että kun kammarin puolella hommat ok, niin se on joku 30-40% parisuhteesta.
Ja sitten kun ei ole ok, niin siitä asiasta tulee 90% parisuhteesta.
Kiltti mies kirjoitti:
Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.
Jos ei kostu eikä saa klitoriksen erektiota? Noita ei palstaillessa tai kampaajalla tarvitse.
Kiltti mies kirjoitti:
Niin miksi jaksat käydä kampaajalla jos et jaksa harrastaa seksiä 5 minuuttia miehen kanssa. Jaksat sinä kuitenkin valittaa ja kirjoitella vauva palstalle kun sen ajan olisit voinut jo harrastaa seksiä.
Tuossa on syy monen naisen haluttomuudelle. Kun seksi on 5 min pelkkää miehen tyydyttämistä ilman esileikkiä yms, ei ihme, ettei montaa naista kiinnosta. Itsellä menee kuitenkin vartti ograsmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni palstan mies on (yllättävästi 🤡) sitä mieltä, että naisen tulee vastoin omaa suostumustaan harrastaa seksiä miehensä kanssa
Minkälainen ihminen pystyy kiihottumaan, jos vastapuoli selkeästi inhoaa häntä eikä halua? 😳 Joku raiskis-rysykkä venäjän armeijasta?
Tämä! Jaksaa aina hämmästyttää minua yhtä paljon!
No käyhän jotkut miehet maksullisissakin, joten moni toteuttaa samaa kaavaa myös parisuhteessaan. On tottunut yksipuoliseen seksiin, jossa mies on se joka saa nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin parisuhteessa haluttoman naisen kanssa, jonka haluttomuus ei johtunut tekemisistäni tai tekemättä jättämisistäni, vaikka välillä hän halusi niin minun uskovan.
Kunnes en sitten enää jaksanut. Kävimme aiheesta pitkän keskustelun, vaimo ei edes myöntänyt olevansa haluton, vaan sanoi, ettei tähän elämänvaiheeseen mikään seksi-iloittelu kuulu. Hän syytti minua siitä, että olin liian halukas (en ole mikään seksihullu, minusta esimerkiksi 1-2 kertaa seksiä viikossa olisi oikein mukava ja sopiva määrä, olisin vain toivonut vaimolta itseltään aktiivisuutta). Totesin keskustelun jälkeen, että tämä ei etene mihinkään.
Lopulta sanoin vaimolle, että en jaksa enää tätä, enkä halua tuntea huonommuutta vain sen vuoksi, että hän on haluton. Joten muutin asumaan omaan asuntooni (satuin perimään sukulaiselta pienen omakotitalon lähistöltä) ja nyt elämäni on paljon paremmassa vaiheessa. Lapset ovat luonani vuoroviikoin, ja välillä minulla on aikaa itselle. Olen myös tapaillut erästä naista, joka on osoittanut minua kohtaan halukkuutta ja olemme harrastaneet seksiä muutaman kerran. Se on älyttömän hyvää, aivan muuta kuin sitä, mitä vaimoni kerran tai kaksi kuussa suostui antamaan.
Emme ole kuitenkaan vielä virallisesti eronneet, vaimo vastustaa avioeroa kaikin keinoin, ja on siinä uskossa, että viimeistään syksyllä muutan takaisin kotiin; että tämä on jokin väliaikainen kiukuttelupuuska, ja kohta tulen takaisin tekemään oman osani töistä (esimerkiksi kevään piha- ja puutarhatyöt ovat kokonaan tekemättä, ja kodin ympäristö on kamalan näköinen).
En aio muuttaa takaisin, vaan laitan eropaperit kuntoon ennen talvea, ja haen loput tavarani uuteen kotiini. Myös omaisuuden ositus on tietenkin tulossa, ja siinä on tulevalle ex-vaimolleni varmaan aika lailla nikottelemista.
Vaatimasi määrä seksiä on aika paljon pikkulapsiperheessä, oikeastaan merkki seksi-addiktiosta. Olen silti sitä mieltä, että teidän on parasta erota; jos tunnet _huonommuutta_ kun sinulla on seksiä vain muutaman kerran kuussa, ei kaikki ole kohdallasi hyvin 😳 Ei seksin määrä elämässä ole vertailukohde muihin, mistä edes tiedät kuinka paljon muut sekstaavat?
1) Kertoiko kirjoittaja, että kyseessä on pikkulapsiperhe? Totta kai tilanne on eri asia, jos perheessä on esimerkiksi taapero ja vauva, mutta entä jos perheessä on vaikkapa kaksi koululaista tai teiniä?
2) Minusta 1 tai 2 kertaa seksiä viikossa ei ole kauhean paljon, taitaa olla aika tavanomainen määrä pitkässä parisuhteessa. Saman verran kuukaudessa on ainakin merkki siitä, että halut on matalalla ja / tai parisuhteessa on jotakin vialla.
3) Kirjoittaja on tarkoittanut huonommuuden tunteella mahdollisesti huonommuutta suhteessa vaimoonsa, joka on ilmeisen tyytyväinen haluttomuuteensa.
Kuule samalla lailla miehet syyllistävät naista siitä, jos heillä itsellään ei ole haluja. Nainen on liian lihava, ruma, nalkuttaa, lahna tms. Katso peiliin.