Miehen testosteronit alhaalla, ei halua korvaushoitoa
Onko muilla kokemusta siitä, että suhde on seksitön, koska miehellä on haluttomuutta. Syynä ilmeisesti miesten vaihdevuodet ja testosteronin vähyys, ne ovat labratulosten mukaan viitearvojen alapuolella. Hän ei kuitenkaan halua aloittaa korvaushoitoa, koska sitä pitäisi jatkaa lopun elämää. Ymmärrän periaatteessa, mutta mietin tätä omasta näkökulmastani, että miten suhtautua. Hän ei tuosta olostaan nåhtävästi lainkaan kärsi, mutta minä olen alkanut masentua seksittömässä liitossa. Olen jo myös huomannut, että olen vähän alkanut ihastunut toisiin miehiin viime aikoina. Onko viisaita neuvoja ja ratkaisuja tähän tilanteeseen?
Kommentit (76)
Sen tasoinen mitattu testosteronivaje että ihan halut menee ei ole kovin yleinen. AP:n miehellä on siis ihan oikeita terveysongelmia joihin tulee suhtautua niinkuin muihinkin läheisen vakaviin sairauksiin.
Yletön höpötys testosteronivajeesta saa ihmiset luulemaan että kaikki on sen syytä ja jos peitto ei heilu niin heti ostamaan jotain huuhaa pillereita. Tosiasiassa tasot laskevat iän myötä hyvin hitaasti ja peitto kyllä heiluu vanhempanakin jos suhde kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Sen tasoinen mitattu testosteronivaje että ihan halut menee ei ole kovin yleinen. AP:n miehellä on siis ihan oikeita terveysongelmia joihin tulee suhtautua niinkuin muihinkin läheisen vakaviin sairauksiin.
Yletön höpötys testosteronivajeesta saa ihmiset luulemaan että kaikki on sen syytä ja jos peitto ei heilu niin heti ostamaan jotain huuhaa pillereita. Tosiasiassa tasot laskevat iän myötä hyvin hitaasti ja peitto kyllä heiluu vanhempanakin jos suhde kunnossa.
Ei muuten pidä paikkaansa. On yllättävänkin yleinen.
t: lääkäri
Käytin urheilu-urani(amerikkalainen jalkapallo) runsaasti kiellettyjä aineita. Kävin sitten testomittauksessa nelikymppisenä, ja vapaa testosteroni oli 120. Ei ihme, että väsytti ja halut olivat vähäisemmät kuin ennen. Sain Sustanon-kuurin, ja kun sen oli saanut kohdalleen, olo alkoi olemaan normaali. Nyt siitä on 12 vuotta, ja pistelen 10-12 päivän välein millin peppuun. Kerran vuodessa verikokeet. Aika helppoa. Tosin osalla hematokriitti nousee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Eli siis haluton mies = vika miehessä. Haluton nainen = vika miehessä
Eli kun miehen testosteroni on mitattu ja viitearvojen alapuolella ja siksi haluton, niin vika on mielestäsi naisessa? Mitä ihmettä tarkoitat?
Onko se mieskään siksi haluton? Voisihan se olla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö monella ole vastaavaa tilannetta? Olen luullut että se olisi todella yleinen.
Ap
On varmasti yleinen tilanne. Tästä vaan puhutaan vieläkin todella vähän.
No kysypä mieheltäsi, miten sinun yhdynnän tarpees tyydytetään.
Löysin jonkun potenssiklinikan inffo sivun kopion, jonka olin joskus kopioinut netistä. Siinä väitetään, että miehen pitkäaikainen pidättäytyminen seksuaalisista toiminnoista vaimentaa testosteroinituotantoa. No siitähän syntyy ilmeisesti kierre: mitä vähemip seksiä sitä vähempi testoja ja mitä vähempi testoja taas sitä vähempi halukkuutta . Voisko olla ?
Pitäisiköhän tuo kotityöt paskanjauhanta jo lopettaa.
Ukolle sinkkiä ja kuparia riittävästi, punaista lihaa, HIIT treeniä ja tietysti naisen on syytä käyttää seksikkäitä alusasuja ja olla leikkisästi aloitteellinen, vaikka antaa sellaiset voittaja-suikkarit aamulla ennen töihin lähtöä. Ai niin, pokesivut blokkiin internet reitittimestä ettei kyllikki pääse mokaamaan hyvää projektia.
Vierailija kirjoitti:
Löysin jonkun potenssiklinikan inffo sivun kopion, jonka olin joskus kopioinut netistä. Siinä väitetään, että miehen pitkäaikainen pidättäytyminen seksuaalisista toiminnoista vaimentaa testosteroinituotantoa. No siitähän syntyy ilmeisesti kierre: mitä vähemip seksiä sitä vähempi testoja ja mitä vähempi testoja taas sitä vähempi halukkuutta . Voisko olla ?
Ei vois, vaan:
passiivisuus/liikunnan puute
ylipaino ja rasva
ikä
kemikaalikuorma ravinnosta, vaatteista, ympäristöstä
alkoholi
stressihormoni kortisoli ylhäällä
geneettinen taipumus mataliin testoihin
Nykyään olen haluton. Yksi syy voi olla vaihdevuodet, mutta suurempi syy on henkinen. Olen kyllästynyt seksiin kerran vuodessa ja lukemattomiin torjuntoihin. Pää ei kestä ainaista ei ei ei. Nainen voisi yrittää ymmärtää miestä, eikä heti olla, että "En minä ole tehnyt mitään " (Totta, ei todellakaan mitään) ja sitten syy on minun hormonitasoni.
Ja avioliitossani olen todellakin huomioinut toisen tarpeet kaikessa aina. Enää en vaan pidä seksistä, idea ahdistaa. Useamman kymmenen vuotta olemme olleet yhdessä ja vaimo on edelleen kaunis ja haluttava. Hän kuitenkin teki minulle henkisen sulun.
Meillä auttoi koronan aikaan kun mies jäi työttömäksi.
Syynä olikin työelämä joka väsytti hänet. Halut palasi ja mies myös aloitti kuntoilun ja voi hyvin. Hän ei halua työelmäään ja en minäkään häntä sinne mielellään päästäisi.
Vierailija kirjoitti:
Testopilleritä muuten aika toimimaton ratkaisu. Geeli tai piikki hoitomuotona. Plus hgc:t ym. Mutta totta, ensin pitää käydä muut vaihtoehdot läpi, mahdolliset laihdutukset, liikunta ym ym.
Ei testo ole mikään ihmelke todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, ettei testohoito ole oikotie onnelaan. Se on yksisuuntainen tie, josta ei noin kuukauden jälkeen ole paluuta. Jos hoito epäonnistuu, ja veriarvot kohoavat liikaa, hoito keskeytetään. Sitten mies on huonommassa tilassa kuin lähtötaso.
Ensin selvittäisin muut veriarvot, onko tarpeeksi liikuntaa, stressitekijät, ruokavalion, unen laadun ja muut. Testoarvot palaavat usein normaaleiksi elämäntapamuutoksilla.
Itse sain testohoidon kivessyövän jälkeen, piikitän 10pv välein Sustanonia itseeni. Ei tämäkään herkkua ole.
Veriarvojen nousulle voi tehdä muutakin kuin lopettaa hoidon. Yleisin on hemoglobiinin nousu ja sitä voi hallita vähentämällä punaista lihaa tai luovuttamalla verta säännöllisesti.
Testosteronin puute altistaa myös masennukselle ja osteoporoosille, esimerkiksi. Testosteronin puute voi liittyä aivolisäkkeen ja kivesten sairauksiin sekä huonoihin elintapoihin. Asia pitäisi tutkia ja hoitaa kunnolla, ei pelkästään parisuhteen vaan myös terveyden takia. Vie mies endokrinologian erikoislääkärille. Terveisin lääkäri