Miehen testosteronit alhaalla, ei halua korvaushoitoa
Onko muilla kokemusta siitä, että suhde on seksitön, koska miehellä on haluttomuutta. Syynä ilmeisesti miesten vaihdevuodet ja testosteronin vähyys, ne ovat labratulosten mukaan viitearvojen alapuolella. Hän ei kuitenkaan halua aloittaa korvaushoitoa, koska sitä pitäisi jatkaa lopun elämää. Ymmärrän periaatteessa, mutta mietin tätä omasta näkökulmastani, että miten suhtautua. Hän ei tuosta olostaan nåhtävästi lainkaan kärsi, mutta minä olen alkanut masentua seksittömässä liitossa. Olen jo myös huomannut, että olen vähän alkanut ihastunut toisiin miehiin viime aikoina. Onko viisaita neuvoja ja ratkaisuja tähän tilanteeseen?
Kommentit (76)
Fkkff kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "miesten vaihdevuosia". Testosteroni tasojen putoaminen johtuu myrkyistä ja epäterveellistä elämäntavoista.
Testoarvot tippuu iän myötä ihan jokaisella. Ihan sama vaikka eläisit kuinka terveellisesti sun testoarvot on 60v pienemmät kuin 40vuotiaana. Jos elämäntyyli ei ole muuttunut.
Niiden pitäisi tippua tasaisesti. Ei pitäisi tulla mitään yllättäviä vaihdevuosia.
Vierailija kirjoitti:
Fkkff kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "miesten vaihdevuosia". Testosteroni tasojen putoaminen johtuu myrkyistä ja epäterveellistä elämäntavoista.
Testoarvot tippuu iän myötä ihan jokaisella. Ihan sama vaikka eläisit kuinka terveellisesti sun testoarvot on 60v pienemmät kuin 40vuotiaana. Jos elämäntyyli ei ole muuttunut.
Niiden pitäisi tippua tasaisesti. Ei pitäisi tulla mitään yllättäviä vaihdevuosia.
Tämä on totta..
Mutta se on sit taas yksilöllistä missä se raja menee että tietyllä henkilöllä alkaa ongelmat.
15 voi olla ihan ok olo ja 13 oot täysin romuna.
Ukko vaihtoon! Turha omaa elämäänsä pilata seksittömässä liitossa. Itse kärvistelin kaksi vuotta tuommoisen kanssa.
Ettiköön ukko jonkun jota ei seksi kiinnosta tai olkoon yksin.
Nää tämmöiset miehet eivät Ajattele kuin itseään!
Testojen pitäisi kai laskea vanhemmiten. Mittautin omat vasta 54v 12v sitten. Oli 23. Mitattiin tänä keväänä uudestaan muiden veriarvojen kanssa. Oli edelleen 23. Viimeiset 5v olen ottanut varoiksi 25mg sildeä, jotta on varmasti kova ja kivaa molemmille.
Ylipainoa ei ole ja perusterve. Verenpainelääkkeet aloitin tänä keväänä ja nyt kun paine on pois, panettaa taas enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Testojen pitäisi kai laskea vanhemmiten. Mittautin omat vasta 54v 12v sitten. Oli 23. Mitattiin tänä keväänä uudestaan muiden veriarvojen kanssa. Oli edelleen 23. Viimeiset 5v olen ottanut varoiksi 25mg sildeä, jotta on varmasti kova ja kivaa molemmille.
Ylipainoa ei ole ja perusterve. Verenpainelääkkeet aloitin tänä keväänä ja nyt kun paine on pois, panettaa taas enemmän.
Kiva sulle. Miten se liittyy aloituksen tilanteeseen, jossa testot ovat laskeneet alle alarajan?
Vierailija kirjoitti:
TestoVL on se testi mikä merkitsee. Pelkkä Testo ei kerro oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa ei ole ja perusterve. Verenpainelääkkeet aloitin tänä keväänä ja nyt kun paine on pois, panettaa taas enemmän.TestoVL on se testi mikä merkitsee. Pelkkä Testo ei kerro oikein mitään.
Kyllä tuo S-testo on ihan virallinen luku, joka suoristusväli on 10-38.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa ei ole ja perusterve. Verenpainelääkkeet aloitin tänä keväänä ja nyt kun paine on pois, panettaa taas enemmän.TestoVL on se testi mikä merkitsee. Pelkkä Testo ei kerro oikein mitään.
Kyllä tuo S-testo on ihan virallinen luku, joka suoristusväli on 10-38.
Juujuu, on virallinen luku, mutta ei kerro miten paljon testoa on kehon käytettävissä, koska osa siitä on aina SHGB:n sitoutuneena.
Voi olla s-testo 23 ja viiden vuoden päästä s-testo 23, mutta toisessa mittauksessa paljon vähemmän testoa kehon käytettävissä, jos SHGB on noussut.
"Pitoisuus laskee iän myötä, kun SHBG:n noustessa vapaan testosteronin osuus
kokonaistestosteronista pienenee."
Vaikuttaakohan Sildenafilin jatkuva käyttö jotain? Mun 61 vee mies käyttää ehkä puolikkaan melkein päivittäin (ei siis aina toki tarvii) ja haluaa jokapäivä. Usein panee monestikin päivässä, mutta usein laukeaa vain kerran, joskus 2.
Onko tuo ihan normia tuon ikäiseltä`?
Vierailija kirjoitti:
Mies vaan on aina vaan väsynyt.
Ja minäkään en oikeastaan kaipaa seksiä teknisesti, vaan sitä että olisi haluttu. Sitä on vaikea vaatia lääkkeillä kuntoon, jos hän vaikka ei enää oikeasti haluakaan minua ja on salaa tyytyväinen hormoniarvoihinsa ja virallinen syyllinen on vaan se, mihin vedota.
Ap
Jos seksielämän palautuminen ei ole riittävä motivaattori hänellen, niin ehkä väsymyksestä eroon pääseminen on. Testovaje näkyy väsymyksenä, jaksamattomuutena niin töissä kuin harrastuksissakun, huonona palautumisena - ja halujen vähenemisenä. Kertomasi mukaan hänen elintapansa ovat muutoin ok, joten luulisi, että hän haluaisi olla ylipäätään jaksavampi.
Myös masennus laskee seksuaalisia haluja. Toisaalta alhaisen teston aiheuttamat oireet muistuttavat masennusoireita. Tämä on sellainen muna vai kana -kysymys, jonka selvittäminen on vaikeaa. Miehesi tapauksessa "helpottava" tieto on se, että testoarvot ovat mitatusti alhaalla ja niihin voi vaikuttaa.
Oman kokemukseni mukaan geeli on hankala, sottainen eikä yhtä tehokas kuin kahden viikon välein otettava piikki (Sustanon). Itse sain avun lopulta Sustanonista.
Vaikuttaa myös siltä, että teidän pitää puhua vielä lisää. En usko, että miehesi jättäisi testoarvonsa hoitamatta sen vuoksi, ettei pidä sinua haluttavana ja haluaisi vältellä sinua. Testovajeen oireet huonontavat elämänlastua niin konaisvaltaisesti, ettei kukaan sellaisia halua, jos tietää, että niihin on apua saatavilla.
Sen vielä totean, että asiasta on omakohtaista kokemusta. Sekä testovajeesta että siihen saatavissa olevasta avusta. Tilanne ei ole toivoton.
M49
Joo huoraamallahan tuollaiset ongelmat hoidetaan !
M 49 ,Todella hieno kirjoitus,näkee että asialla henkilö joka tietää ko. asiasta kaiken oleellisen !
Harvoin lukee noin fiksua asiaan paneutunutta kirjoitusta näillä saiteilla !
Kiitokset M 49
Kuinka alkuperäinen kirjoittaja on muuttunut viime vuosina? Onko painoa tullut lisää vai oletko aiemmissa mitoissa? Kumppanin reilu pyöristyminen on romahduttanut oman kiinnostukseni ja halukkuuteni häntä kohtaan joten katseeni hakeutuu helposti hoikempien suuntaan.
> "Ja minäkään en oikeastaan kaipaa seksiä teknisesti, vaan sitä että olisi haluttu. Sitä on vaikea vaatia lääkkeillä kuntoon, jos hän vaikka ei enää oikeasti haluakaan minua ja on salaa tyytyväinen hormoniarvoihinsa ja virallinen syyllinen on vaan se, mihin vedota."
Testosteroni hoidon saaminen vaikeaa. Olen potenut sitä jo pari vuotta mittauksien mukaan ja selkeä vajaus. Useampi verikoe otettu. Nyt huomasivat pienen poikkeaman kolestrolissa ja siihen oltiin heti työntämässä lääkkeitä. Tuntuu ettei osa lääkäri kunnasta halua edes keskustella testosteronista ja sen vaikutuksista miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Testosteroni hoidon saaminen vaikeaa. Olen potenut sitä jo pari vuotta mittauksien mukaan ja selkeä vajaus. Useampi verikoe otettu. Nyt huomasivat pienen poikkeaman kolestrolissa ja siihen oltiin heti työntämässä lääkkeitä. Tuntuu ettei osa lääkäri kunnasta halua edes keskustella testosteronista ja sen vaikutuksista miehillä.
Korvaushoitoihin erikoistunut urologi tai asiantuntijalääkäri yksityiseltä.
Missään kunnallisella yleislääkärilä on turha hakata päätä seinään näiden asioiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hoitoja naisille olisi tarjolla?
Nqisillehan on pitkään jo ollut vaihdevuosiin korvaushoitoa. Se auttaa fyysisiin oireisiin, kuten unettomuuteen jne. Halukkuutta se ei lisää, vaan päinvastoin vähentää. Itse vaihdevuodet eli estrogeenin väheneminen lisää naisilla haluja, koska tuo testosteronin paremmin esiin.
Mutta ehkä sinun kannattaa ensin alkaa tehdä enemmän kotitöitä oma-aloitteisesti, se auttaa usein. Lisäksi kannattaa ottaa selvää, millaisesta seksistä se nainen oikeasti pitäisi ja nauttisi.
Ei pidä paikkaansa. Monella vaihdevuodet vähentävät haluja, kun ovulaatiot loppuvat. Estrogeeni ei myöskään aiheuta haluttomuutta, vaan ovulaatioiden loppuminen.
Mitä mies on sanonut siihen, että sinä joudut suhteessa elämään selibaatissa? Mitä on tarjonnut vaihtoehdoksi sinun tarpeidesi tyydyttämisellle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies on sanonut siihen, että sinä joudut suhteessa elämään selibaatissa? Mitä on tarjonnut vaihtoehdoksi sinun tarpeidesi tyydyttämisellle?
Sätisfaijeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sätisfaijeria.
Eli miestä ei näemä kiinnosta tarpeesi? Onko aikaisemmin kiinnostanut?
Veriarvojen kohoamiseen on olemassa myös lääkkeitä ja punasolujen liian suuren määrän saa alemmas luovuttamalla verta. Enklomafeeni ja istukkahormoni lisäävät omaa testontuotantoa. Nämä asiat voi oppia kunnan punttisalin pukuhuoneessa, mutta lääkärit eivät aiheesta yleensä tiedä. Mieluummin määräävät vain masennuslääkkeitä.