Miehen testosteronit alhaalla, ei halua korvaushoitoa
Onko muilla kokemusta siitä, että suhde on seksitön, koska miehellä on haluttomuutta. Syynä ilmeisesti miesten vaihdevuodet ja testosteronin vähyys, ne ovat labratulosten mukaan viitearvojen alapuolella. Hän ei kuitenkaan halua aloittaa korvaushoitoa, koska sitä pitäisi jatkaa lopun elämää. Ymmärrän periaatteessa, mutta mietin tätä omasta näkökulmastani, että miten suhtautua. Hän ei tuosta olostaan nåhtävästi lainkaan kärsi, mutta minä olen alkanut masentua seksittömässä liitossa. Olen jo myös huomannut, että olen vähän alkanut ihastunut toisiin miehiin viime aikoina. Onko viisaita neuvoja ja ratkaisuja tähän tilanteeseen?
Kommentit (76)
Ymmärräthän, ettei testohoito ole oikotie onnelaan. Se on yksisuuntainen tie, josta ei noin kuukauden jälkeen ole paluuta. Jos hoito epäonnistuu, ja veriarvot kohoavat liikaa, hoito keskeytetään. Sitten mies on huonommassa tilassa kuin lähtötaso.
Ensin selvittäisin muut veriarvot, onko tarpeeksi liikuntaa, stressitekijät, ruokavalion, unen laadun ja muut. Testoarvot palaavat usein normaaleiksi elämäntapamuutoksilla.
Itse sain testohoidon kivessyövän jälkeen, piikitän 10pv välein Sustanonia itseeni. Ei tämäkään herkkua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Eli siis haluton mies = vika miehessä. Haluton nainen = vika miehessä
Eli kun miehen testosteroni on mitattu ja viitearvojen alapuolella ja siksi haluton, niin vika on mielestäsi naisessa? Mitä ihmettä tarkoitat?
Niin kyllähän se vika tuossa testotapauksessa miehen onkin mutta pointti oli että palstan mukaan kenenkään haluttomuus ei voi koskaan olla naisen vika vaan miehen. Heti vedettiin kotitöiden teko yms. mukaan
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, ettei testohoito ole oikotie onnelaan. Se on yksisuuntainen tie, josta ei noin kuukauden jälkeen ole paluuta. Jos hoito epäonnistuu, ja veriarvot kohoavat liikaa, hoito keskeytetään. Sitten mies on huonommassa tilassa kuin lähtötaso.
Ensin selvittäisin muut veriarvot, onko tarpeeksi liikuntaa, stressitekijät, ruokavalion, unen laadun ja muut. Testoarvot palaavat usein normaaleiksi elämäntapamuutoksilla.
Itse sain testohoidon kivessyövän jälkeen, piikitän 10pv välein Sustanonia itseeni. Ei tämäkään herkkua ole.
Mitä veriarvoja siinä seurataan ja jotka voivat muuttua huonoiksi?
Myönnän etten ymmärrä, koska itse olen jo vuosia käyttänyt hormonikorvaushoitoa naisena ja aion todellakin käyttää sitä loppuelämäni, koska se on parantunut vointiani niin kokonaisvaltaisesti.
Miksi sinulla muuten on piikitys, eikä joku muu muoto kuten geeli tai tabletti, onko niissä paljon eroja, millaisia kokemuksia niistä muista on?
Ap
Teston puute vaikuttaa hyvin moniin asioihin. Sukkanauhaliivit ja tayup sukat eivät ole lääke tähän, vaikka muuten seksiä piristävätkin. Kokemuksesta tiedän että jo viitearvojen alaraja riittää siihen että pimpsa alkaa taas olemaan kiinnostava. Kun on kerran jo mitattukin niin kokeilemaan vaan, reseptin saa kyllä terveyskeskuslääkäriltäkin. Ei mitään tavuja, vaan iholle levitettävää keeliä, on helppokäyttöistä. Ihmettelen miehen kommenttia että pitäisi sitten käyttää loppuelämän? Kyllä sen lopettaa voi, mutta mikä ongelma olisi koko loppuiän käyttökään.
Vierailija kirjoitti:
Teston puute vaikuttaa hyvin moniin asioihin. Sukkanauhaliivit ja tayup sukat eivät ole lääke tähän, vaikka muuten seksiä piristävätkin. Kokemuksesta tiedän että jo viitearvojen alaraja riittää siihen että pimpsa alkaa taas olemaan kiinnostava. Kun on kerran jo mitattukin niin kokeilemaan vaan, reseptin saa kyllä terveyskeskuslääkäriltäkin. Ei mitään tavuja, vaan iholle levitettävää keeliä, on helppokäyttöistä. Ihmettelen miehen kommenttia että pitäisi sitten käyttää loppuelämän? Kyllä sen lopettaa voi, mutta mikä ongelma olisi koko loppuiän käyttökään.
Kun sinulla oli hormonivajausta, niin koitko vaimosi puoleensavetävänä ja seksikkäänä silti, vai näyttikö hän epähaluttavalta mielestäsi?
Teston pieni pitoisuus vapauttaa aikaasyövästä seksistä ja partnerin etsinnästä. Ajan voi käyttää parempaan.
Vai että oikein: "miesten-vaihdevuodet" ja "testo-arvot alhaalla" ? No jopas. On sulla siinä sitten 'jotakin' ihmeteltävää.
Vai onko sittenkään.
Tuohon sun: "Onko viisaita neuvoja ja ratkaisuja tähän tilanteeseen?" En usko. Ellet tiedä ko.miehen oikeaa ikää.
Faktat. Niillä selittyy monta asiaa, aika monesti:
- n.30v jäljeen miesten 'testo-arvot' vain laskee
- ei ole (lääketiet.todistetta) olisi 'm-vaihdevuodet
- ihminen. jokainen mies. ja jokainen nainen:
v a n h e n e e. -Tämä on fakta. (Vain totta.Totuus).
Ja se jos mikä= On Normaalia. (kaikki muu. ihmisen elämässä on vain 'tekohengitystä'. ) Siinä se ero.
Ja kuka sellaista tarvii? Tai edes haluaa..
En minä ainakaan. (Uskon. En ole edes yksin tämän asian kanssa.) - Mieti. Itsekin mitä haluat, ajattelet ja sanot. Tee sitten niin kuin on parhainta. Ihmiselle..
ihan itsellesikin. Tiesitkö?
Itsellä oli sama ongelma. Nyt nebidoa vuosi takana. Kannatti kyllä. Ikää 45 vuotta. Nebidossa vaan pitää olla kärsivällinen että alkaa toimia. Puoli vuotta vähintään.
Ihmettelen miksi miehesi haluaa kärsiä oireista... ?
Korvaushoito on loppuelämän juttu. Mitä sitten.
Kai minä haen tällä kysymyksellä myös sitä, että onko todennäköistä, että mies, joka ei halua hoitaa halujaan hormonihoidolla, ei oikeasti haluakaan haluta? Eli että olisi kamalaa saada halut takaisin, jos on naimisissa naisen kanssa, jota ei pidä haluttavana? Onko se todennäköistä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Eli siis haluton mies = vika miehessä. Haluton nainen = vika miehessä
Eli kun miehen testosteroni on mitattu ja viitearvojen alapuolella ja siksi haluton, niin vika on mielestäsi naisessa? Mitä ihmettä tarkoitat?
Kyllä matalillakin testoilla halut herää, jos niitä herätellään.
Naisilla on normaalisto 5-10% miesten testoista ja monenmoista temppua, huomiota ja lämmittelyä halutaan ja tarvitaan. Sama paletti vaan käyttöön nyt sen matalatestomiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nappeja naamaan ukolle, tai ulos.
Testokorvaushoito ei ole mitään nappeja, vaan injektioita lihakseen. Ei moni siitäkään aspektista innostu, että loppuelämän joutuu pistämään lääkettä.
Kyllä minä Ap ymmärrän hyvin ihmettelysi.
Kyllä se seksi minusta hyvään suhteeseen kuuluu, toki pitkässä suhteessa kaikenlaisia kausia on, mutta kuitenkin. Se, että miehesi ei selkeästi edes halua haluta tekee tilanteesta erityisen kummallisen ja kyllä minä tuossa vaiheessa ihan tosissaan miettisin, että rakastaako edes oikeasti. Jos testot ei syystä tai toisesta nousisi hoitojen kanssa tms. niin tilanne olisi eri, mutta on tuo jotenkin kummallista. Onko taustalla masennusta tms. ? Mieheni (tai siis ex) sairastui masennukseen 49 vuotiaana ja ensimmäisen puolen vuoden aikana otettiin testot myös pariin kertaan, jotenkin nekin asiat voivat kulkea rinnakkain.
Mieheni jätti minut yhteisen 30 vuoden jälkeen. Ja olin tässä vuoden ilman seksiä, mutta nyt kun seksin makuun taas pääsin niin en kyllä kokonaan ilman voisi olla. Olen siis nainen 50v.
Ei nämä helppoja asioita ja ymmärrän kyllä tuskan parisuhteessa jos ihan ilman seksiä joutuu olemaan. On sitten kyseessä nainen tai mies.
Itseäni ärsyttää se yleistys todella paljon, että naiset pihtaa yms. On todella paljon parisuhteita, joissa nainen elää puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veriarvoja siinä seurataan ja jotka voivat muuttua huonoiksi?
Myönnän etten ymmärrä, koska itse olen jo vuosia käyttänyt hormonikorvaushoitoa naisena ja aion todellakin käyttää sitä loppuelämäni, koska se on parantunut vointiani niin kokonaisvaltaisesti.
Miksi sinulla muuten on piikitys, eikä joku muu muoto kuten geeli tai tabletti, onko niissä paljon eroja, millaisia kokemuksia niistä muista on?
Ap
En ole tuo edellinen, mutta pääasiassa seurataan ettei hemoglobiini ja rauta-arvot nouse vaarallisen korkeaksi. Toisilla hoito nostaa näitä enemmän kuin toisilla, riippuu ihmisestä.
Tabletteja ei Suomessa määräillä nykyään. Huono teho ja kuormittaa maksaa.
Geeliä pitäisi läträtä joka päivä, siitä ihmeytyy vähän vaikuttavaa ainetta ja leviää myös pyykin & kosketuksen välityksellä muihin perheenjäseniin.
Käytännössä vaihtoehdot on Sustanon piikki parin viikon välein tai Nebidopiikki joidenkin kuukausien välein.
Ihmettelen sitä, että haluton ei kuulemma yleensä edes halua haluta. Itselläni 40v naisena on kokemusta haluttomuudesta muutamaan otteeseen. Olisin maksanut melkein mitä vaan pillereistä, joka olisi tuonut halut takaisin. Itseni takia, koska on ihanaa haluta ja nauttia seksistä ja myös miehen ja parisuhteen takia.
Ei mitään loppuelämän käyttö puheita tartte uskoa, eikä sekään sen kummempi juttu ole kuin loppuelämän hammastahnan käyttö.
Tuo ongelma on eniten miehen asenteessa. Ap on minusta ollut jo kärsivällinen ja ymmärtävä. Ilman hormonihoitoakin seksin saa onnistumaan "95-99 % tapauksista". Jos siis oikeeasti haluaa eikä mies keksimällä keksi jotqin selityksiä.
Tsrmppiä sulle ap. Me miehet joskus ollaan vähän reppanpita, eikä ymmärtäminen ratkaise ongelmaa. Miehen neuvo on, että sanot suoraan että seksi kiinnostaa sua yhä, ja jos olet päättänyt ettet haöua ongelmaa ratkaista, teet sen muun miehen kanssa. Ongelmaa voidaan ratkaista yhdessä sen vaatiman ajan, mutta halu ongelman ratkaisun aloittamiseen on miehen oma päätös. Sitä on tai ei.
Jos on haöu, tekee sen mitä urologi sanoo. Heittää laikrn maailman rohdokset ja luontaistuotteet jorpakkoon. Liikkuu, laihduttaa, syö terveellisesti ja käyttää niitä erektiolääkkeitä ja hormonihoitoja. Se on sen miehen päätös. Jos ei vuoden selibaatin jälkeen miestä kiinnosta, niin kiitä yjteisistä ajoista ja toivota hyvät jatkot. Johan tapahtuu, jos on taåahtualseen.
Voi Jeesus mikä idiootti...
Testosteroni vaikuttaa sun elämänlaatuun ylivoimaisesti eniten..
Jos se sun ukkos haluaa muuttua vaan apaattiseksi ihrapalloksi kenestä ei ole mitään iloa kenellekään.. ei kannata ottaa testoa.
Jos sun mies haluaa elää hyvää elämää niin trt käyntiin ja heti.... ja jos ei suostu aloittaa niin jätä se äijä.
Turhaan sä pilaat elämääsi tollasen vässykän kanssa.a
Mainittakoon vielä että esim jenkeissä saat trt hoidon vaikka arvot olisivat Suomen mittakaavassa normaalit. Ja tämä on puhtaasti sen takia että matalat testosteroni arvot pilaavat ihmisen elämän 99% varmasti...
Kaverilla 30v vapaa Testo romahti alle 10.. Hän nukkui 14h vrk. Työpäivinä ei jaksanut mitään muuta kun työt. Kroppa muuttui, painoa tippui vuodessa 15kg. Mutta rasvan määrä keskivartalossa vaan lisääntyi..
Erektiot hävisi, yhdyntä onnistui loppuun asti 1/10 ja silloinkin penis oli semi löysä..
Mielialat vaihteli ihan kuin teini tytöllä, itkuisesta iloiseksi ja takas itkuun 10minuutissa.
Ei ole olemassa mitään "miesten vaihdevuosia". Testosteroni tasojen putoaminen johtuu myrkyistä ja epäterveellistä elämäntavoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "miesten vaihdevuosia". Testosteroni tasojen putoaminen johtuu myrkyistä ja epäterveellistä elämäntavoista.
Testoarvot tippuu iän myötä ihan jokaisella. Ihan sama vaikka eläisit kuinka terveellisesti sun testoarvot on 60v pienemmät kuin 40vuotiaana. Jos elämäntyyli ei ole muuttunut.
Jos et enempää seksiä halua muuta kuin tuntea
että olet haluttu, niin sitten en miehenä enää
ymmärrä. No proplem !