Kertoako pettämisestä?
Mies on pettänyt puolisoaan vuosia, pitkiä salasuhteita eri naisten kanssa. Olen ollut yksi näistä naisista. En halua miestä itselleni, mutta sääliksi käy puolisoa. Täysin sokea tilanteelle. Mies valehtelee kaiken aikaa naiselle. Asiat kokonaisuudessaan valjenneet minulle vasta meidän jutun loppumisen jälkeen.
Oletteko olleet tilanteessa, että olette kertoneet pettämisestä? Mitä sitten kävi? En kaipaa tältä mieheltä mitään, on täysi raukka. On uhannut kostaa, jos kerron, mutten häntä pelkää. Koen itse, että jos olisin ollut pitkään jonkun kanssa ja toinen olisi ollut vuosia valehteleva sarjapettåjä, niin haluaisin tietää. Kysyn nyt kokemuksia, mitä pettämisestä kertomisen jälkeen kävi?
Kommentit (264)
Pettäminen on henkistä väkivaltaa. Eihän nykyään että puolisonsa hakkaajia pidetä minkään arvoisina ihmisinä ja heistä puhutaan ja heidän maine usein menee loppuelämäksi. Ihan sama siis pettäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita anonyymi viesti jostain.
Toivottavasti osuu joskus omalle kohdallesi. Saat anonyymin viestin, että miehesi pettää, etkä koskaan saa tietää oliko se totta vai halusiko joku vain rikkoa parisuhteenne. Joka tapauksessa se on lopullisesti pilalla, koska mies vakuuttaa, ettei ole pettänyt, mutta sinä et voi tietää totuutta.
Toivon jokaiselle anonyymeja viestejä ehdottavalle tuota kohtaloa. Olette maailman alhaisimpia, pahantahtoisimpia ja kateellisimpia ihmisiä.
Anonyymit viestin tuojat on kyllä erityisen mielenkiintoisia. Miksi he kuvittelevat että heidän viestinsä olisi uskottavampi kuin se että puoliso vakuuttaa että mitään ei tapahtunut.
Totuus ja sen kuvaus toimii. Olen ihmetellyt enemmän niitä jotka kannattavat salailua ja epärehellisyyden hyväksymistä. Avoimet suhteet asia erikseen koska heitä se ei edes voi haitata jos joku kertoo.
Mä olen itse saanut tuollaisen anonyymi viestin ja voin sanoa että ei se ihan hirveästi haittaa, enkä sanoisi että elän avoimessan suhteessa. Tarinan todenperäisyyttä en tosin koskaan pystynyt anonyymiltä viestintuojalta tarkistamaan. Asia toki käsiteltiin parisuhteessa ja se on jatkunut ja jatkuu edelleen ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerrottu ukon sivusuhteesta. Meillä on avoin suhde, tunnen sivusuhteen.
Meillä on hyvä parisuhde mutta rouva käy sidontajutuissa minun luvallani. Oli uskoutunut parhaalle ystävälleen joka katsoi asiakseen kertoa minulle. Luulen että tämä ystävä on ollut vähän kiinnostunut minusta. Kerroin sitten että joo tiedän, veinhän sen sinne itse. Rouvani oli todella yllättynyt bestiksensä käytöksestä. Teeskentelee nyt että ovat ylimmät ystävät mutta juonittelee vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerrottu ukon sivusuhteesta. Meillä on avoin suhde, tunnen sivusuhteen.
Meillä on hyvä parisuhde mutta rouva käy sidontajutuissa minun luvallani. Oli uskoutunut parhaalle ystävälleen joka katsoi asiakseen kertoa minulle. Luulen että tämä ystävä on ollut vähän kiinnostunut minusta. Kerroin sitten että joo tiedän, veinhän sen sinne itse. Rouvani oli todella yllättynyt bestiksensä käytöksestä. Teeskentelee nyt että ovat ylimmät ystävät mutta juonittelee vähän.
Hauska tarinointi.
Tästä on nyt muutama vuosi kun itse sain puhelun tuntemattomalta naiselta.
Hän hyvin dramaattisin kääntein "tunnusti" olleensa mieheni toinen nainen. Kuuntelin nauruani pidätellen ja kun sain suunvuoron niin kerroin että ei hän ole ollut mieheni "toinen" nainen, vaan ehkä viides - kuka niitä laskee!
Tämä nainen oli kuvitellut mieheni valehtelevan olevansa avoimessa suhteessa, avioliitossamme on täysin sallittua harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Kun mieheni sitten oli päättänyt nämä heidän seksitapaamisensa,
oli tämä nainen päättänyt kostaa käräyttämällä miehen minulle...
Outoa että naiselle kyllä kelpaa avioliitossa oleva mies, mutta jätetyksi ei kestä tulla? Reikä on reikä.
Minä olen myös muutaman seksikumppanuuden joutunut lopettamaan kun mies on alkanut mustasukkaiseksi tai kuvittelemaan että minulla olisi tunteita . Seksi on seksiä.
Jos joku sanoo teille elävänsä avoimessa avioliitossa, ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset että olette mukana kuvioissa vain seksiä varten. Tunteet ja rakkaus on varattu ainoastaan omalle puolisolle.
Kyllä haluaisin itse kuulla. Enkä mä sitä toista naista syyttäisi, ihan yhtä lailla on voinut olla täysin tietämätön minusta kuin minä hänestä.
En kertois, etenkin jos perheellinen mies. Miksi sotkea toisten asiat?
Tässä ei ole kyse avoimesta jutusta.
Kiitos kaikille, jotka ovat kokemuksista kertoneet.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on nyt muutama vuosi kun itse sain puhelun tuntemattomalta naiselta.
Hän hyvin dramaattisin kääntein "tunnusti" olleensa mieheni toinen nainen. Kuuntelin nauruani pidätellen ja kun sain suunvuoron niin kerroin että ei hän ole ollut mieheni "toinen" nainen, vaan ehkä viides - kuka niitä laskee!
Tämä nainen oli kuvitellut mieheni valehtelevan olevansa avoimessa suhteessa, avioliitossamme on täysin sallittua harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Kun mieheni sitten oli päättänyt nämä heidän seksitapaamisensa,
oli tämä nainen päättänyt kostaa käräyttämällä miehen minulle...
Outoa että naiselle kyllä kelpaa avioliitossa oleva mies, mutta jätetyksi ei kestä tulla? Reikä on reikä.
Minä olen myös muutaman seksikumppanuuden joutunut lopettamaan kun mies on alkanut mustasukkaiseksi tai kuvittelemaan että minulla olisi tunteita . Seksi on seksiä.
Jos joku sanoo teille elävänsä avoimessa avioliitossa, ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset että olette mukana kuvioissa vain seksiä varten. Tunteet ja rakkaus on varattu ainoastaan omalle puolisolle.
Olet oikeassa. Sama pätee hyvin usein pettäjiin. Kerran pettänyt pettää tilastojen mukaan moninkertaisesti suuremmalla todennäköisyydellä myös jatkossa.
Sarjapettäjillä ei ole koskaan omatuntoa eikä itsereflektiokykyä lainkaan. Samaan malliin toimivat läpi elämänsä. Siksi eivät opi.
Tuota ymmärrätkö ap että sinä ole tarinan likaämpäri. Et edistä millään tavalla omaa asiaasi jos kerrot. Parempi pysyä hijaa ja unohtaa koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti osuu joskus omalle kohdallesi. Saat anonyymin viestin, että miehesi pettää, etkä koskaan saa tietää oliko se totta vai halusiko joku vain rikkoa parisuhteenne. Joka tapauksessa se on lopullisesti pilalla, koska mies vakuuttaa, ettei ole pettänyt, mutta sinä et voi tietää totuutta.
Toivon jokaiselle anonyymeja viestejä ehdottavalle tuota kohtaloa. Olette maailman alhaisimpia, pahantahtoisimpia ja kateellisimpia ihmisiä.
Anonyymit viestin tuojat on kyllä erityisen mielenkiintoisia. Miksi he kuvittelevat että heidän viestinsä olisi uskottavampi kuin se että puoliso vakuuttaa että mitään ei tapahtunut.
Totuus ja sen kuvaus toimii. Olen ihmetellyt enemmän niitä jotka kannattavat salailua ja epärehellisyyden hyväksymistä. Avoimet suhteet asia erikseen koska heitä se ei edes voi haitata jos joku kertoo.
Meillä on avoin suhde, mutta todellakin haittaa, jos joku kertoo. Se tarkoittaa, että tämä kertoja on stalkannut meitä ja puuttuu meidän elämäämme, mikä ei hänelle kuulu. Todella vastenmielistä ja tuntuu pitkään samalta, kuin meille olisi murtauduttu. Sekin on koettu.
Vierailija kirjoitti:
Tuota ymmärrätkö ap että sinä ole tarinan likaämpäri. Et edistä millään tavalla omaa asiaasi jos kerrot. Parempi pysyä hijaa ja unohtaa koko juttu.
Totuus kannattaa aina tuoda esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on avoin suhde, mutta todellakin haittaa, jos joku kertoo. Se tarkoittaa, että tämä kertoja on stalkannut meitä ja puuttuu meidän elämäämme, mikä ei hänelle kuulu. Todella vastenmielistä ja tuntuu pitkään samalta, kuin meille olisi murtauduttu. Sekin on koettu.
Harmillista, mutta rehellisyys kannattaa aina. Epärehellinen elämäntyyli ei.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyse avoimesta jutusta.
Kiitos kaikille, jotka ovat kokemuksista kertoneet.AP.
Miksi sinun tarinasi todenperäisyys pitäisi uskoa?
Seuraan tätä keskustelua. Itse olen päättänyt olla kertomatta. Vaimo ei ole sellainen ihminen jota suuremmin arvostan, joten hän saa puolestani elää sen valheen kanssa minkä mies milloinkin kertoo. Ja toisaalta, kyllä ne vaimot usein miehensä tuntee, eli jollain tajunnan tasolla on varmasti hyväksynyt osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ole myös anonyymin viestin kannalla. Yhden ikävän tapauksen muistan, jossa Aasian vientihommissa sekoilleen insinöörin työkaverin vaimo poltti äijän vaimolleen. Vaimo flippasi, mutta osastojaksolla siitäkin selvittiin ja sitten avioero.
Noi business miehet ne varsinaisia pettäjiä ovatkin. Tiedän yhden tällaisen insinöörimiehen joka pani alaikäisiä kiinatyttöjä työreissuillaan. Toivottavasti vaimo sai selville. En tiedä. Mutta eronneet ovat.
Kiina on pahimpia mestoja jossa viennin setämiehet näitä tyttösiä haluavat *kokea*. En tajua kuinka näiden vaimot eivät edes epäile mitään - niin kuvottavia ilmestyksiä ovat, ainakin meidän firmassa. Suomalaiset naiset varmasti kiertävät kaukaa, paitsi tietysti maksulliset.
En kertoisi suoraan, mutta yrittäisin esim laittaa hiuksen miehen tavaroihin tms.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on henkistä väkivaltaa. Eihän nykyään että puolisonsa hakkaajia pidetä minkään arvoisina ihmisinä ja heistä puhutaan ja heidän maine usein menee loppuelämäksi. Ihan sama siis pettäjille.
Tiedän tapauksia jossa todella törkeä pettäjä menetti paljon erilaisia työmahdollisuuksia kun mikään taho ei pidemmän päälle halunnut maineriskien vuoksi tehdä yhteistyötä hänen kanssaan. Ihan normaali suhtautuminen yhteiskunnassamme pettäjiin havaintojeni mukaan.