Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain tietää että kaverilla oli sittenkin ollut synttärijuhlat vaikka mulle sanoi että on peruttu

Vierailija
22.05.2023 |

Kaverin piti pitää synttörijuhlat nyt viikonloppuna ja käski mun merkata se kalenteriin jo kauan sitten. No torstaina sitten kaveri ilmoittikin että ai niin en mä jaksa pitää mitään juhlia. En ehtinyt sitten järjestää mitään muutakaan kun mieskin oli omissa menoistaan joten istuin yksin harmissaan kotona.
Sain just tietää, että kaveri oli ollut sittenkin juhlimassa synttäreitään jossain baarissa isolla porukalla.

Enhän mä voi kunnioittaa itseäni enää jos jatkan kaverisuhdetta tällaisen jälkeen?

Kommentit (558)

Vierailija
541/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekunnioitusta tai rajojen vetämistä ei ole vain paeta tapettiin, kun joku kohtelee väärin. Ongelma nykymaailmassa on, että tunteemme ovat niin keskiössä, ettei suoraselkäisyyttä vaivauduta enää harrastamaan. Kun alat toteamaan, että minua ei kohdella noin, sinua ei enää kohdella niin. Vaikka toinen tekikin väärin. Muuten sama toistuu.

Sun mielestä kovinkin arvokasta ja suoraselkäistä madella rikospaikalle kerjäämään toiselta mielenrauhaa?

Miten et pysty jatkamaan elämää ilman perusteellista selitystä? Ihmiset eivät nykyään siedä keskeneräisyyttä lainkaan. Kaikki pitää vääntää rautalangasta ja pureksii valmiiksi

Ei suora kysymys ole mitään matelua tai kerjäämistä. Jos aiempi juhla on peruttu ja silti järjestetään uusi juhla, johon ei saa kutsua, on ihan asiallista ottaa yhteyttä. Silloin voi kertoa, että on huonoa käytöstä perua kutsu viime hetkellä ja sitten järjestää uusi juhla. Jos haluaa, voi samalla kertoa, että on jo aiemmin useampaan kertaa kokenut, että seuraa ei kaivata ja siksi on varmaan jatkossa parempi, että ei enää pidetä yhteyttä. Sen jälkeen voi joko kuunnella, mitä toisella on sanottavana tai sitten vain hyvästellä.

Nykymaailman ongelma on juuri se, että asiat jätetään kesken ja ihmissuhteet feidataan, koska ei kestetä minkäänlaista kritiikkia tai epämiellyttävyyttä.

Totta, totta, mutta tuon viimeisen kappaleen teot teki kyllä tämä ap:n kaveri eikä ap. 

nämä on mielipidekysymyksiä siitä miten kukakin käyttäytyy tietyissä tilanteissa. Minä teen kuten minä teen, enkä ole kiinnostunut siitä miten sinä tai kukaan muu tekisit. En muuta kenenkään mielipiteen perusteella tapaani toimia, näin se vain on. Ja teen juuri kuten ap, se on mielestäni tuohon paikkaan sopivin keino, ja vaikka miten monta sataa eri näkemystä joku esittäisi, se olisi silti mielestäni kaikista paras tapa toimia, ja kanssani on samaa mieltä hyvin moni muukin. 

Rn todellakaan ota vastaan kritiikkiä enkä epämiellyttävää käytöstä keneltäkään läheiseltäni ellei hän ole sairas silla tavalla kuin minä sairauden ymmärrän.

Vierailija
542/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ei ymmärrä ettei seura ole enää kaivattu? Ja jos ymmärtää niin ei häivy kuin vasta hätistelemällä :D

Sellainen, jolle ei ole sanottu suoraan, että seuraa ei kaivata, vaan yritetty vain vihjailla asiasta niin epäselvästi, että vihjailu on jäänyt ymmärtämättä. Ihmisillä kun on taipumus suojella itseään epämiellyttävältä tiedolta. Jos se, joka ei kaipaa seuraa, tyytyy vain vihjailemaan, voi käydä niin, että ei-toivottu henkilö tulkitsee asiat omalta kannaltaan parhain päin ja löytää syyn, miksi vihje tarkoittikin jotain ihan muuta.

Täälläkin usein keskustelua siitä että kaverit ei pidä yhteyttä. Tuota, mulla on teille huonoja uutisia.

Joo osa selittää ettei jaksa, mutta ihminen ei jaksa sitä mitä ei halua. Ja toisaalta menee läpi vaikka harmaan kiven kun tarpeeksi haluaa. 1:1

Ei se aina mene niin. Meillä on erityislapsen kanssa arki ollut monta vuotta niin ettei todellakaan ole jaksanut, tai voinut, kutsua ystäviä kylään. (Haastava autismi.) Kyllä mä niitä ystäviä silti kaipaan.

Enää eivät ota yhteyttä, enkä voi sille mitään, eivät tule jos pyydän eikä minua pyydetä. Harmittaa kyllä. Saan näitä meriselityksiä vastaukseksi, jos saan vastauksia. Olen siis se joka ei ymmärrä vihjettä? 

Omasta kokemuksesta sanon että kaverit olivat elämäni henkireikä kun minulla oli kaksi haasteellista lasta. Jotain sinäkin teit sillä ajalla, kun et pystynyt pihaustakaan kuulumaan ystäviesi taholle, ja joidenkin kanssa vietit aikasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaveruutta tarvitse jatkaa, vaikka "kaverille" laittaisi viestin tai soittaisi ja kertoisi, että hän on huono kaveri. Selityksen voi kuunnella, mutta ei sitäkään tarvitse uskoa.

Pelkkä hiljaisuus voi johtaa siihen, että "kaveri" ei koskaan opi virheistään ja saattaa jopa ajatella olevansa se syytön osapuoli.

Mitä sillä on väliä enää mitä se kaveri ajattelee? Jossain vaiheessa aikuisen elämää tulee eteen vaihe jossa on hyödyttävä, että et voi itse olla korjaamassa, opettamassa, selvittämässä ja oikomassa kaikkia maailman asioita ja ihmisiä. Täytyy oppia hyväksymään että joku asia voi jäädä pimentoon, joku ei ole sun kanssa samaa mieltä, maailmassa on jossain virhe.

Osa aikuisen elämää on myös avata suunsa kun on tullut väärin kohdelluksi. Ihan yleisestikin, et voi olettaa, että ihmiset lukevat ajatuksesi. Se oppiminen ja käytöksen muuttaminen ja korjaaminen tietysti on jokaisen omalla vastuulla aikuisten maailmassa, mutta niin on myös niiden omien kokemuksien esille tuominen.

Tässäkin tapauksessa ilmeksesti käytös on ollut toistuvaa, jos siitä olisi maininnut jo heti ekan kerran jälkeen että hei, tuo ei ollut ok, niin ehkä se kaveri olisi saattanut hoksata, että näin ei voi toimia? Tai sitten ei olisi, ja tilanne olisi tämä ja silloin tosiaan on paras vain lähteä eri suuntiin.

Ei sillä asian esille tuomisella kuitenkaan mitään olisi menettänyt, tässä vaiheessa se kieltämättä on ehkä jo myöhäistä, jos loukkaava käytös on jatkunut pitkään.

Aphan lähti eri suuntiin sitten kun hän sen koki tarpeelliseksi. Ap:n kaveri oli jotenkin mystisesti ajatellut että apta voi kohdella rumasti. Hän se tässä on erikoinen tapaus, ja ajatustenlukija olevinaan.

Vierailija
544/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kaveri on erilainen Ap seurassa kuin kavereiden seurassa eikä halua että kumpikaan puoli näkee toista. Se mitä on kerrottu kaverin tekosista kaveruussuhteessa, en ihmettelis jos kaveri olis niitä ihmisiä joiden persoona muuttuu eri seurassa. Sinänsä spekulointi voi olla turhaa, mutta Ap oloa saattaisi helpottaa jos keksisi miksi kaveri teki kuten teki.

Vierailija
545/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailman ongelma on juuri se, että asiat jätetään kesken ja ihmissuhteet feidataan, koska ei kestetä minkäänlaista kritiikkia tai epämiellyttävyyttä.

Totta, totta, mutta tuon viimeisen kappaleen teot teki kyllä tämä ap:n kaveri eikä ap. 

Niinpä!!!!

Vierailija
546/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei järjestänytkään mitään, mut joku toinen kaveri järkkäsi ravintolayllärin?

Kaverini ehdotti, että juhlistaisimme hänen synttäreitään mukavasti kahdestaan. Käytäisiin syömässä ja lähdettäisiin jonnekin yksille-kaksille sen jälkeen.

No, olin jo laittautunut ja odotin viestiä, että kaverikin on valmis ja lähdetään. Tulihan sieltä viesti, jossa hän kertoi ihanien ystävien pyytäneen häntä yllätyssynttäribaarikierrokselle ja että nähdään joskus paremmalla ajalla.

Mukavaa oli meikattuna katsella ilta yksin telkkaria. Voitte uskoa, että välit puoleltani viilenivät melkoisesti.

T. Eri

Mikä oli kaverin asenne tilanteen jälkeen?

Käyttäytyi kuten ennenkin. Viestitteli muistaakseni sen illan ja yön aikana vielä kuvia baarikierrokselta ja halausposeerauksia ystävien kanssa. Ei vaikuttanut edes hahmottavan, että oli toiminut loukkaavasti.

Tällainen ihminen ei myöskään opi jollei hänelle sanota asiasta suoraan.

Vierailija
547/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei järjestänytkään mitään, mut joku toinen kaveri järkkäsi ravintolayllärin?

Kaverini ehdotti, että juhlistaisimme hänen synttäreitään mukavasti kahdestaan. Käytäisiin syömässä ja lähdettäisiin jonnekin yksille-kaksille sen jälkeen.

No, olin jo laittautunut ja odotin viestiä, että kaverikin on valmis ja lähdetään. Tulihan sieltä viesti, jossa hän kertoi ihanien ystävien pyytäneen häntä yllätyssynttäribaarikierrokselle ja että nähdään joskus paremmalla ajalla.

Mukavaa oli meikattuna katsella ilta yksin telkkaria. Voitte uskoa, että välit puoleltani viilenivät melkoisesti.

T. Eri

Käyttäytyi kuten ennenkin. Viestitteli muistaakseni sen illan ja yön aikana vielä kuvia baarikierrokselta ja halausposeerauksia ystävien kanssa. Ei vaikuttanut edes hahmottavan, että oli toiminut loukkaavasti.

Se on itse asiassa yksi takaisinmaksun muoto, että jättää opettamatta. Toinen ei tajua korjata käytöstään ja jatkaa suhteiden pilaamista myös tulevaisuudessa tajuamatta että vika on itsessä.

Vierailija
548/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sellainen etten pysty loukattuna nielemään ylpeyttäni ja tekemään ensimmäistä sovinnon elettä. Siinä saattaa mennä lapsi pesuveden mukana mutten okein tiedä miten muutenkaan sen tekisin.

Jos vaikka soittaisin ja kertoisin loukkaantuneeni sekä pyytäisin selitystä, se tuntuis musta samalta kuin kävelisin alasti rautatientorille kaikkien tuijotettavaksi ja arvosteltavaksi. Asettaisin itseni alttiiksi minua loukanneen henkilön armoille sen suhteen, että hän kuulisi minua eikä käyttäisi alentunutta asemaa minua vastaan.

Kuulostaako aivan mielipuolelta?

Ihan ymmärrettävää, että se voi pelottaa. Toisaalta harjoitus tekee mestarin. Jossain vaiheessa olet ylpeä tästä piirteestäsi, suoraselkäisyydestä, ja jos toinen käyttäisi piirrettä sinua vastaan, tunnet vaan sääliä. Kyllä se välittyy, kun tietää tekevänsä oikein, sitä on hyvin vaikea horjuuttaa pelkällä pahalla tahdolla.

Vierailija
549/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sellainen etten pysty loukattuna nielemään ylpeyttäni ja tekemään ensimmäistä sovinnon elettä. Siinä saattaa mennä lapsi pesuveden mukana mutten okein tiedä miten muutenkaan sen tekisin.

Jos vaikka soittaisin ja kertoisin loukkaantuneeni sekä pyytäisin selitystä, se tuntuis musta samalta kuin kävelisin alasti rautatientorille kaikkien tuijotettavaksi ja arvosteltavaksi. Asettaisin itseni alttiiksi minua loukanneen henkilön armoille sen suhteen, että hän kuulisi minua eikä käyttäisi alentunutta asemaa minua vastaan.

Kuulostaako aivan mielipuolelta?

Ihan ymmärrettävää, että se voi pelottaa. Toisaalta harjoitus tekee mestarin. Jossain vaiheessa olet ylpeä tästä piirteestäsi, suoraselkäisyydestä, ja jos toinen käyttäisi piirrettä sinua vastaan, tunnet vaan sääliä. Kyllä se välittyy, kun tietää tekevänsä oikein, sitä on hyvin vaikea horjuuttaa pelkällä pahalla tahdolla.

Hmm mutta onko se oikein? Siitä tässä on kiistelty sivutolkulla ja luulisin että tilanne on aika 50-50.

Mikä mielestäsi tekee teosta (asian esiin ottaminen/selityksen pyytäminen) tekee niin selvästi oikean, että sitä ei ole helppo horjuttaa?

Vierailija
550/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
551/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksanut järjestää mutta lähti sitten jonkun houkuttelemana baariin? Tai itse halusi baariin ja kysyi joltain? Kukapa tietää.

Vierailija
552/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kiinnostaa, miten ap sai selville, että bileet pidettiin?

Vierailija
553/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kiinnostaa, miten ap sai selville, että bileet pidettiin?

Mainitsi tuolla jossain muistaakseni että kaveri möläytti

Vierailija
554/558 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksanut järjestää mutta lähti sitten jonkun houkuttelemana baariin? Tai itse halusi baariin ja kysyi joltain? Kukapa tietää.

Oli etukäteen tiedossa ja siis ihan synttärit kyseessä. Epäselvää järjestikö kaveri itse vai joku toinen. Mutta ei ollut yllätys tai hetken mielijohde. Korjatkaa jos muistan väärin.

Vierailija
555/558 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että kaveri on erilainen Ap seurassa kuin kavereiden seurassa eikä halua että kumpikaan puoli näkee toista. Se mitä on kerrottu kaverin tekosista kaveruussuhteessa, en ihmettelis jos kaveri olis niitä ihmisiä joiden persoona muuttuu eri seurassa. Sinänsä spekulointi voi olla turhaa, mutta Ap oloa saattaisi helpottaa jos keksisi miksi kaveri teki kuten teki.

Mulkku on mulkku vaikka mikä olisi, joten spekulointi on turhaa. Välien katkaisuun  riittää että toinen käyttäytyy huonosti itseä kohtaan. Ihan kuten parisuhteissakinon. Jos siipalle alkaakin alko maistua, tai nyrkki heilua, niin ei kauheasti ole väliä sillä MIKSI näin on, vain sillä että seura ei itselle enää sovi.

Vierailija
556/558 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri

Ikä ole mitään syytä alkaa ekskavereiden opettajiksi.

Vierailija
557/558 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päivittää: kaverista ei ole kuulunut vieläkään mitään. Eipä paljon itsekään kiinnosta alkaa selvittämään ja etsimään sopua. Jätän henkilön ja porukkansa omaan arvoonsa. Mulla on onneksi muutakin seuraa ja elämää.

Vierailija
558/558 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up