Käärijä ja Bojan fiilistelyketju
Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...
Kommentit (123801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko muka se Frankin (Bojanin) pumppaus oikeeseen mainokseen, ei kai nyt sentään?
Löytyy ihan OddlyGoodin TikTokista. Ei nyt traditionaalinen televisiossa pyörivä mainos, mutta mainos kuitenkin.
Kenen idea mahtaa olla. Onhan K lla paljon muitakin videoita. Eikä tämä minusta liity mainostettavaan tuotteeseen.
Onko tällä lopulta väliä? Hauska mainos ja varmasti on ok molemmille osapuolille.
Kaikki ei näe sitä hauskana. Minusta se tiktok-video Frank-aloituksella on typerä ja en kyllä usko, että lupia on kysytty tai korvauksia liikkunut mihinkään suuntaan. Sinänsä ihmetyttää, että näinkin iso firma tekee tuollaisen mokan, Oddlygood on Valion tuote.
Ja kun kyse on, kuten sanoit, isosta firmasta, ne luvat on varmasti kysytty.
Ei palstalta nyt löytyisi yhtään markkinointialan asiantuntijaa tai lakimiestä, joka voisi selittää, millaisia lupia ja sopimuksia tarvitaan ja mihin? Päteekö joihinkin somejulkasuihin edes samat säännöt kuin televisio- ja kadunvarsimainoksiin? Siinä oon kyllä yhtä mieltä että tuskin niin iso firma kuin Valio olisi mokannut tän suhteen.
Ainahan Valioon voi halutessaan ottaa suoraan yhteyttä ja kysyä ovatkos ne luvat kunnossa.
Ovat varmaan tottuneet hassumpiinkin kysymyksiin. Mutta eivätköhän ne luvat kunnossa ole.
Jos tämä ei ole mainos, vaan palkaton ja kyseenalainen juttu mesoajien mielestä, miksi se on eettisesti kyseenalaista vain Bojania kohtaan, kun videolla on kaksi ihmistä?
Ja mä siis uskon, että tää on sovittu juttu ja tämä ilahdutti mun päivää kyllä. Kunhan pohdin logiikkaa näissä väitteissä.
Vierailija kirjoitti:
Porukka valittaa siitä, kun K ja B juttua ei hirveesti ole ollut viime aikoina, ja nyt valitetaan siitä, kun ovat Valion mainoksessa. 😅 Mikään ei ole hyvä. Luvat varmasti kysytty ja musta toi oli hauska.
Niin tämä! Mikään ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Kyseessä ei ole mainos yrityksen näkökulmasta, koska on jaettu jo aiemmin someen tehty video.
2) Kuluttaja kuitenkin näkee ja tulkitsee mainoksena, koska videoon on yrityksen toimesta lisätty tekstiä ja toinen video.
3) Jos kyseessä olisi yrityksen näkökulmasta mainos, lupa pitäisi kysyä myös B:ltä.
4) Tällöin B:n nimi olisi mainittava mainoksen yhteydessä ja hänelle olisi maksettava korvaus.
5) Nimeä ei ole mainittu, eli korvauksiakaan ei ole maksettu > ei tarvitsekaan, koska tämä ei ole "mainos".
5) Tämä on ihan laillista.
6 Mutta Bojanin kannalta ehkä hieman eettisesti kyseenalaista. Kuluttajan näkökulmasta hän on mainoksessa, josta ei saa mainintaa tai rahaa, mutta yritys saa fanien huomiota.
Aivan tarkoituksella ignooraat sen faktan, että lupa on voitu kysyä, vaikka tämä ei olisi mainos.
Ja todennäköisesti onkin kummaltakin osapuolelta.
B on tehnyt kotimaassaan paljon mainoksia ja varmasti siis tottunut saamaan niistä korvauksen. Miksi hän haluaisi mainostaa Valion tuotetta ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole mainos, vaan palkaton ja kyseenalainen juttu mesoajien mielestä, miksi se on eettisesti kyseenalaista vain Bojania kohtaan, kun videolla on kaksi ihmistä?
Ja mä siis uskon, että tää on sovittu juttu ja tämä ilahdutti mun päivää kyllä. Kunhan pohdin logiikkaa näissä väitteissä.
Siksi, koska Kärtsälle kyseessä ei selvästikään ole palkaton juttu, vaan on hänen kaupallinen yhteistyö. Bojanin rooli tässä kuviossa on paljon epäselvempi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hymyilytti muakin 😂. Jatkakaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Kyseessä ei ole mainos yrityksen näkökulmasta, koska on jaettu jo aiemmin someen tehty video.
2) Kuluttaja kuitenkin näkee ja tulkitsee mainoksena, koska videoon on yrityksen toimesta lisätty tekstiä ja toinen video.
3) Jos kyseessä olisi yrityksen näkökulmasta mainos, lupa pitäisi kysyä myös B:ltä.
4) Tällöin B:n nimi olisi mainittava mainoksen yhteydessä ja hänelle olisi maksettava korvaus.
5) Nimeä ei ole mainittu, eli korvauksiakaan ei ole maksettu > ei tarvitsekaan, koska tämä ei ole "mainos".
5) Tämä on ihan laillista.
6 Mutta Bojanin kannalta ehkä hieman eettisesti kyseenalaista. Kuluttajan näkökulmasta hän on mainoksessa, josta ei saa mainintaa tai rahaa, mutta yritys saa fanien huomiota.
Aivan tarkoituksella ignooraat sen faktan, että lupa on voitu kysyä, vaikka tämä ei olisi mainos.
Eiköhän K ole B asiasta kertonut ennen julkaisua. Pitääkö reflektoida taas "säännöllisin väliajoin yhteydessä" kommentin määritelmää ja siitä lasketaan 1+1= K on videosta kertonut B. 😅
Minusta Oddlygood olisi voinut sponssata mainoksen, jossa Kärtsän nuolee kauramaitoa Boitsun mahan päältä. Tämä olisi epäilemättä räjäyttänyt myynnin nousuun ja lisäksi edistänyt hänen homoeroottista henkilöbrändiään, eli win-win.
Tuskin B ilmaiseksi antaisi lupaa käyttää itseään minkään firman videossa, miksi antaisi. Toivottavasti saa korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että Käärijä on jo heidän mainoskampanjassaan mukana sovitusti ja maksetusti. Siihen ei paljon tuo lisää se, että lainataan jotain aikaisempaa Kn videota. Mutta Bojan ei ole mukana ja epäilen kyllä suuresti, että Sloveniaan on mitään kyselyä laitettu. Etenkin kun tuossa joku selvensi, ettei se ole lain mukaan edes tarpeellista tässä, niin tuskinpa ovat.
Ihan toinen asia on sitten se, että en näe tuotteen ja tuon videopätkän sisällön välillä mitään yhteyttä. Kunhan nyt on menty sieltä missä aita on matalin, vähän teinimeininkiä ja tunnettuja henkilöitä, kyllä siitä mainoksen saa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin B ilmaiseksi antaisi lupaa käyttää itseään minkään firman videossa, miksi antaisi. Toivottavasti saa korvauksen.
Ei saa, koska hänen nimeään ei mainita missään. Eli ei ole kaupallisesta yhteistyöstä kysymys hänen kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko muka se Frankin (Bojanin) pumppaus oikeeseen mainokseen, ei kai nyt sentään?
Löytyy ihan OddlyGoodin TikTokista. Ei nyt traditionaalinen televisiossa pyörivä mainos, mutta mainos kuitenkin.
Kenen idea mahtaa olla. Onhan K lla paljon muitakin videoita. Eikä tämä minusta liity mainostettavaan tuotteeseen.
Onko tällä lopulta väliä? Hauska mainos ja varmasti on ok molemmille osapuolille.
Kaikki ei näe sitä hauskana. Minusta se tiktok-video Frank-aloituksella on typerä ja en kyllä usko, että lupia on kysytty tai korvauksia liikkunut mihinkään suuntaan. Sinänsä ihmetyttää, että näinkin iso firma tekee tuollaisen mokan, Oddlygood on Valion tuote.
Ja kun kyse on, kuten sanoit, isosta firmasta, ne luvat on varmasti kysytty.
Ei palstalta nyt löytyisi yhtään markkinointialan asiantuntijaa tai lakimiestä, joka voisi selittää, millaisia lupia ja sopimuksia tarvitaan ja mihin? Päteekö joihinkin somejulkasuihin edes samat säännöt kuin televisio- ja kadunvarsimainoksiin? Siinä oon kyllä yhtä mieltä että tuskin niin iso firma kuin Valio olisi mokannut tän suhteen.
Ainahan Valioon voi halutessaan ottaa suoraan yhteyttä ja kysyä ovatkos ne luvat kunnossa.
Ovat varmaan tottuneet hassumpiinkin kysymyksiin. Mutta eivätköhän ne luvat kunnossa ole.
Voi LUOJA 😂😂😂
No kohta soitan Valiolle jos jankkaus vielä jatkuu 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä siis uskon, että tää on sovittu juttu ja tämä ilahdutti mun päivää kyllä. Kunhan pohdin logiikkaa näissä väitteissä.Siksi että Käärijä on jo heidän mainoskampanjassaan mukana sovitusti ja maksetusti. Siihen ei paljon tuo lisää se, että lainataan jotain aikaisempaa Kn videota. Mutta Bojan ei ole mukana ja epäilen kyllä suuresti, että Sloveniaan on mitään kyselyä laitettu. Etenkin kun tuossa joku selvensi, ettei se ole lain mukaan edes tarpeellista tässä, niin tuskinpa ovat.
Ihan toinen asia on sitten se, että en näe tuotteen ja tuon videopätkän sisällön välillä mitään yhteyttä. Kunhan nyt on menty sieltä missä aita on matalin, vähän teinimeininkiä ja tunnettuja henkilöitä, kyllä siitä mainoksen saa.
No siis, K nyt ainakin on varmasti asiasta siltä kysynyt. Jos ei Valio muka olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä siis uskon, että tää on sovittu juttu ja tämä ilahdutti mun päivää kyllä. Kunhan pohdin logiikkaa näissä väitteissä.Siksi että Käärijä on jo heidän mainoskampanjassaan mukana sovitusti ja maksetusti. Siihen ei paljon tuo lisää se, että lainataan jotain aikaisempaa Kn videota. Mutta Bojan ei ole mukana ja epäilen kyllä suuresti, että Sloveniaan on mitään kyselyä laitettu. Etenkin kun tuossa joku selvensi, ettei se ole lain mukaan edes tarpeellista tässä, niin tuskinpa ovat.
No siis, K nyt ainakin on varmasti asiasta siltä kysynyt. Jos ei Valio muka olisi.
No ei kyllä välttämättä olisi tullut K:lle mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se K nyt taas niin lonely on?
On kerrassaan mystinen biisivalinta jälleen.
Liittyykö tä jotenkin koti-ikävään? Liverpool, kesämökki ja Bangkok.
Eiks se ollut Singapore?
Jaha, nyt paatin vauhti vaihtui sitten turbovaihteelle. On nähty B:n puolesta loukkaantumista ja tulihan se K:n haukkuminenkin sieltä lopulta! Hyvää työtä, kaikki, eiköhän seuraavaksi laiteta Valiolle addressi että maksavat B:lle sopivan summan tästä. Mielellään sen verran, että pääsee pariksi viikoksi lomailemaan Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä välttämättä olisi tullut K:lle mieleen.
Aivan varmasti olisi.
- eri
Ymmärrän. Tarjosin vaan vastapointiksi, ettei kannata mesota tämän olevan eettisesti kyseenalaista, ennen kuin joku varmaksi tietäisi sen.