Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pienemmillä paikkakunnilla asuvat tekevät viikonloppuisin?

Vierailija
17.04.2026 |

Asun Helsingissä ja tapana on mennä ystävien kanssa lauantaisin johonkin kulttuuririentoon ja sunnuntaisin testaamme jonkin uuden (tai ainakin meille uuden) ravintolan, usein sellasen, jota hesarissa on kehuttu. Mietin millaista on pienemmällä paikkakunnalla, jossa on ehkä maksimissaan 20 ravintolaa eikä kulttuuriakaan ole joka viikonlopulle. Mitä oikein teette viikonloppuisin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai on työpäivä.

Vierailija
2/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään perheen kanssa aikaa 😌 

Tehdään hyvää ruokaa, grillataan, saunotaan, katsotaan elokuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi ravintola. Saunotaan, otetaan muutama huurteinen, ulkoillaan, tavataan kavereita, grillataan ym.

Vierailija
4/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovat ja grillaavat. Naapurikuntaan keilaamaan tai kaupoille tms 

Vierailija
5/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paikka, maksimissaan 20 ravintolaa? Ei kuulosta lainkaan pieneltä 😂

Meillä 800 asukkaan paikkakunnalla yksi ravintola, siellä käy vakijuopot. 

Itse teen pihahommia, käyn lenkillä ja pientä remonttia viikonlopun. Täydellistä!

Vierailija
6/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännit Tapiolla.

Vierailija
7/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastetaan, rentoudutaan tai sitten vain ollaan. Mitkään riennot tahi ravintelit ei voi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
8/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä mä olen vaan aina kotona. Aina.

Vierailija
9/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuria saa kun avaa youtuben, eli valitsemaansa musiikkia. Omat intohimot elämässä on urheilu ja musiikki. Urheilen itse sekä penkkiurheilen. Musiikkia kuuntelen ja soitan itse. Jotkut "kulttuurit" kuten kuvataide, museot jne ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka asunkin 20km päässä Helsingin ooppera talosta. 

Eli voisin hyvin asua myös pienemmällä paikkakunnalla. 

Vierailija
10/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juodaan ja imetään munaa 

Puhu vain omasta puolestasi, ääliö.

Vierailija
11/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kesken saunotaan, syödään hyvin, grillataan, katsotaan elokuvia 

Ihan mukava rentouttava viikonloppu. 

Vierailija
12/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu menee usein urheillessa/luonnossa liikkuessa, mutta kyllä se on kiva käydä syömässäkin joskus. Niissä 20. ravintolassa on ihan hyvää ruokaa. Näin keväällä/kesällä kyllä mieluummin grillataan tai savustetaan kalaa itse. Kun ilmat vähän vielä lämpenee niin se on oma juttunsa mennä uimaan/ saunaan/ veneilemään /kalastamaan omasta rannasta. Lapset ei muuta tekiskään.

Vierailija
13/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan ja laitetaan hyvää ruokaa.

Vierailija
14/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kavereiden kanssa kiertävä sunnuntaibrunssi, joka toinen sunnuntai. Toiminnassa parisen vuotta. Kokoonnutaan jonkun kotiin mässäämään ja höpöttämään. Sen jälkeen mä usein kävelen kotiin, käyn lähikaupassa ja teen seuraavalle viikolle ruokia valmiiksi.

Lauantai on aika usein huilipäivä. Pötköttelen, kattelen sarjoja/leffoja, pesis tai lätkämatsissa, lenkkeilen, käyn vanhemmilla tai sisaruksilla.

Sitten teen kerran kuussa jonkun kaupunkipyrähdyksen. Viime viikonloppu meni Tampereella teatterin parissa. Vappu tulee vietettyä Helsingissä airbnb on jo varattu on saunaa, allasta ja iso terassi Helsingin kattojen yllä. :)

N26

Vierailija
15/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole niin pinnallisia kuin te. Emme notku ravintoloissa emmekä juopottele viikonloppuisin. Meillä on paljon mielekkäämpää tekemistä.

Vierailija
16/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän viikonloppuisin usein aikaa perheen kanssa, luen, teen kotitöitä, katson tv:tä, teen ruokaa, ulkoilen.

Esim. Huomenna aamutreeni, mökille, ehkä kauden ensimmäinen uinti. Sunnuntaina hieman siivousta, kävely, museo.

Ja toisinaan käydään ystävien tai perheen kanssa syömässä ravintolassa, teatterissa, leffassa. 

Vierailija
17/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole pakonomaista tarvetta olla aina tekemässä jotain. Osa meistä viihtyy hyvin aivan rauhassa ja jopa yksin, kun ei pelota olla itsensä kanssa.

Vierailija
18/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella lasketellaan, kesällä golfataan. Käydään salilla, mennään liikkumaan tunturiin, grillaillaan, käydään kalassa/pilkillä, onhan sitä tekemistä vaikka mitä, kaikki max vartin ajomatkan päässä. Ravintoloissa ja kahviloissa en jaksa joka viikko pyöriä, olen itse aika hyvä kokki

Vierailija
19/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai on työpäivä.

Minkä uskonnon mukaan?

Eiköhän netti toimi ja tv-kanavat näy nykyisin samalla tavalla koko Suomessa riippumatta asuinpaikan koosta. Viikonloppuna voi mm. kokkailla vähän haastavampia ruokia ja tehdä pitkiä kävelylenkkejä sopivassa maastossa mutta ei ole välttämättä pakko käydä missään. 

Vierailija
20/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselen, kun porukka tulee sieltä palvelujen ääreltä maalle ja osoittaa täydellisen piittaamattomuutensa muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi