Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen artikkelissa puhutaan menstruoivista ihmisistä.

Vierailija
17.05.2023 |

https://yle.fi/a/74-20031884

Sana "nainen" tuntuu olevan kirosana.

Kommentit (463)

Vierailija
341/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan transsukupuolisiin kohdistuvan vihapuheen kirjoittelija taas aktivoitunut. Sitä päivää odotellessa kun tämä kirjoittelija vastaa oikeudessa ansaitusti ihmisryhmään kohdistuvan törkeän vihapuheen tehtailusta.

Vierailija
342/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole mikään "menstruoiva ihminen", ainoat joilla voi kuukautiset olla, ovat tyttöjä/naisia.

Koska tämä hulluuden tuputus loppuu, Yle ei ole mikään uskovaismedia, vaan sen pitäisi edustaa tosiasioita ja suomalaisia.

Tuollaista hölynpölykieltä käyttävät ihmiset ovat tieteenvastaisia hörhöjä. Kyllä valtakunnan median pitää käyttää oikeaa suomenkieltä jutuissaan, eikä jonkun hullumarginaalin kieltä, jossa ei ole päätä ei häntää.

Onko näillä Ylen uusilla kirjottelijoilla mitään koulutusta olemassa, ja minkähänlaista, vai riittääkö pelkkä sateenkaariuskovaisuus töihin pääsyyn?! 🤦🏻

Juuri näin. Eihän tuollaisesta jutusta kukaan normaali ihminen tajuaisi mitään. Pitää tietää mikä ryhmä tuota epäkieltä käyttää, ja tietää mitä heidän sanastonsa sanat kulloinkin tarkottavat.

Täysin hukkaan menee tämmöisten artikkelien kirjoittaminen tavallisille ihmisille, ja on myös täysin asiatonta tämmöistä kieltä virallisesti edes käyttää.

Jutussa sanotiin "naiset ja muut menstruoivat ihmiset", jos on niin saatanan tyhmä ettei tosta tajua ketä koskee ni ehkei sellasta sit enää voi auttaa

Onneksi useimmat meistä ei ole noin saatanan älykkäitä kuin sinä. (lue: harhaisia)

Sä saatanan idiootti kuvittelit että naisia pitäs ruveta kutsumaan yleisesti menstruoiviks ihmisiks :DD

Ei todellakaan pidä, tollasta epäkieltä ei pidä kenenkään käyttää, eikä varsinkaan valtakunnan mediassa.

Toi on ala-arvoista kielenkäyttöä naisista. VAIN naiset menstruoivat, ei ole mitöän muita ihmisiä jotka niin tekisivät.

Vuosikausia on lääketieteessä käytetty sukupuolettomia termejä. Ajatus on tietenkin se että kukaan ole niin tyhmä, että lähtisi kyselemään mistä puhutaan ja mistä sukupuolesta tässä nyt puhutaan. Kyllähän se varmasti oudolta kuulostaa silloin, jos näkee mörköjä siellä missä niitä ei ole.

Keitä hoidetaan Naistenklinikalla? Entä mitä sisältyy naistentauteihin tai naisen seksuaaliterveyteen? Olisiko sittenkin kätevämpää puhua naisista ja tytöistä kuin irrallisista kehonosista. Ihminen kun on psykofyysinen kokonaisuus. Ei ole järkeä perustaa erillisiä toimipisteitä eri kehonosille ja toiminnoille, kun voidaan hoitaa naiserityisiä terveysasioita yhdessä paikassa.

Naistenklinikalle ei ole kovin kätevää vaihtoehtoista sanamuotoa, koska siinä kontekstissa "nainen" kattaa erittäin monimuotoisen kokonaisuuden. Mutta tämän artikkelin tapauksessa puhutaan tietystä kehontoiminnosta. Artikkeli pystyy silti ottamaan huomioon ongelman sukupuolettuneen luonteen.

Minkähän "monimuotoisen kokonaisuuden" sinun mielestä nainen-sana kattaa?

Anna kun arvaan, miehet jotka kutsuvat itseään "naisiksi"?

Hullu maailma, hullummat transit...

Eri

Biologisen sukupuolen mukaisen naisen, ei sosiaalisen sukupuolen mukaista naista. Mutta turha jankata jos et usko jälkimmäisen olemassaoloon. Nämä ketjut päätyvät aina tästä perustavanlaatuisesta kysymyksestä riitelyyn, joka ei johda yhtään mihinkään.

Mikseivät transnaiset voi olla avoimesti ja ylpeästi transnaisia, vaan oikeat naiset pitäisi alentaa oman sukupuolensa alalajiksi, eli cissuiksi? Transnainen on aina nainen ja äiti, mutta aito nainen on cissu ja synnyttävä vanhempi. Cissutteluun ryhtyminen edellyttää valtavaa yhteiskunnallisen sukupuolikäsityksen muutosta identiteettipohjaiseksi ja uskomista kehosta irralliseen sukupuolisieluun, joka on oikeaa sukupuoltä merkittävämpi.

Minä aion puuttua, jos joku sanoo minua cis-naiseksi. Minä olen nainen.

No oletpas sinä pikkusieluinen

Katsos, kultapieni, kun sinä et päätä, millä termillä kutsun itseäni. Jaxuhalit, säädä vähän estrogeenin annosta, miehisyytesi paistaa läpi.

Juu-u, saat olla ihan niin pikkusieluinen kun kestät. Maailma ei pyöri sun ympärilläs

Taidat luulla, että se maailma pyörii sinun ympärilläsi? Katsos kun elämä ei mene niin, että sinä vaadit muita elämään harhojesi mukaan ja teeskentelemään, että olet nainen, mutta muut eivät saisi päättää, millä termillä heitä kutsutaan.

Sori, mutta miehinen etuoikeutesi paistaa läpi.

Minä en oo täällä vaatinut yhtään mitään. 

Mutta minun, aidon ja oikean naisen, pitäisi kutsua itseäni cis-naiseksi? Juu ei. Ei mene läpi, paras vain totutella siihen.

Joo ei mua kiinnosta se mikskä sä itseäs kutsut. Mut mä kutsun sua pikkusieluseks ihmiseks.

Niin, siksi haukut minua, koska en suostu hyppimään pillisi tahdissa. Parasta vain totutella siihen. Naiset ovat aloittaneet vastavoiman womanfacea vastaan.

No jos sinä koet sanan cis-nainenkin haukkuna niin ei ihme sitten että tuon. Ei oikeastaan kiinnosta, et liity mun elämään juuri millään tavalla ja hyvä niin

Nainen ei ole mikään cis-nainen, vaan nainen. Tämä sinun pitää opetella.

Hohhoijaa

Kannattaa nostaa estrogeenin annosta, jos on noin kova tarve manspleinata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan jutun lukemisen heti, jos siellä näkyy tollasta höpökieltä mitä sateenkaariliike käyttää. Ei ole vain enää uskottavaa sen jälkeen.

Minä haluan lukea vain edes jollain tavalla järjissään olevien toimittajien kirjoittamia juttuja, oli heidän arvomaailma millainen hyvänsä, vaikka erilainen kuin minulla. Kunhan ovat lähtökohtaisesti vielä jalat maan pinnalla, eivätkä leijaile fantasiamaailmoissa.

Sama juttu.

Oon huomannut että nää sateenkaarikirjottelijat kirjottavat yleensä muutenkin hyvin huonoa suomea, vaikka viljelevät jokaväliin turhia sivistyssanoja transkielen lisäksi, ilmeisti kuulostaakseen älykkäiltä.

Liika sivistyssanojen viljely setakielen lisäksi, ei saa ketään näyttämään fiksulta. Kirjottakaa suomea ja menkää biologian tunnille, arvon nuoret yleläiset hihhulit. Kukaan oikeasti aikuinen ei ota tekstejänne vakavasti.

Vierailija
344/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan transsukupuolisiin kohdistuvan vihapuheen kirjoittelija taas aktivoitunut. Sitä päivää odotellessa kun tämä kirjoittelija vastaa oikeudessa ansaitusti ihmisryhmään kohdistuvan törkeän vihapuheen tehtailusta.

Ovatko biologia, evoluutio ja naisten oikeudet vihapuhetta ja transvastaisuutta? Paljastavaa.

Vierailija
345/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun pronominit on?

Vierailija
346/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oiskin hienoa, nousisi kunnon kansanliike teitä naisvihaajia vastaan, jotka halvennatte jatkuvasti naisia cissuttelulla ja muilla etuliitteillä.

Kummanhan puolella maailma olisi, teidän pervosuojelijoiden vai naisten.

Vierailija
347/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetan jutun lukemisen heti, jos siellä näkyy tollasta höpökieltä mitä sateenkaariliike käyttää. Ei ole vain enää uskottavaa sen jälkeen.

Minä haluan lukea vain edes jollain tavalla järjissään olevien toimittajien kirjoittamia juttuja, oli heidän arvomaailma millainen hyvänsä, vaikka erilainen kuin minulla. Kunhan ovat lähtökohtaisesti vielä jalat maan pinnalla, eivätkä leijaile fantasiamaailmoissa.

Sama juttu.

Oon huomannut että nää sateenkaarikirjottelijat kirjottavat yleensä muutenkin hyvin huonoa suomea, vaikka viljelevät jokaväliin turhia sivistyssanoja transkielen lisäksi, ilmeisti kuulostaakseen älykkäiltä.

Liika sivistyssanojen viljely setakielen lisäksi, ei saa ketään näyttämään fiksulta. Kirjottakaa suomea ja menkää biologian tunnille, arvon nuoret yleläiset hihhulit. Kukaan oikeasti aikuinen ei ota tekstejänne vakavasti.

Lol vaan setakielelle ja sivistyksen viljelylle. Kirjoita sinä kieliopin mukaista suomea puhekielen sijaan ja lopeta perseily. Kukaan sivistynyt aikuinen ikinä ei ota näitä Vantaan hiekkaharjulta tulevien ylilauta-persukristittyjen tehtailemia juttuja tosissaan.

Vierailija
348/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole mikään "menstruoiva ihminen", ainoat joilla voi kuukautiset olla, ovat tyttöjä/naisia.

Koska tämä hulluuden tuputus loppuu, Yle ei ole mikään uskovaismedia, vaan sen pitäisi edustaa tosiasioita ja suomalaisia.

Tuollaista hölynpölykieltä käyttävät ihmiset ovat tieteenvastaisia hörhöjä. Kyllä valtakunnan median pitää käyttää oikeaa suomenkieltä jutuissaan, eikä jonkun hullumarginaalin kieltä, jossa ei ole päätä ei häntää.

Onko näillä Ylen uusilla kirjottelijoilla mitään koulutusta olemassa, ja minkähänlaista, vai riittääkö pelkkä sateenkaariuskovaisuus töihin pääsyyn?! 🤦🏻

Juuri näin. Eihän tuollaisesta jutusta kukaan normaali ihminen tajuaisi mitään. Pitää tietää mikä ryhmä tuota epäkieltä käyttää, ja tietää mitä heidän sanastonsa sanat kulloinkin tarkottavat.

Täysin hukkaan menee tämmöisten artikkelien kirjoittaminen tavallisille ihmisille, ja on myös täysin asiatonta tämmöistä kieltä virallisesti edes käyttää.

Jutussa sanotiin "naiset ja muut menstruoivat ihmiset", jos on niin saatanan tyhmä ettei tosta tajua ketä koskee ni ehkei sellasta sit enää voi auttaa

Onneksi useimmat meistä ei ole noin saatanan älykkäitä kuin sinä. (lue: harhaisia)

Sä saatanan idiootti kuvittelit että naisia pitäs ruveta kutsumaan yleisesti menstruoiviks ihmisiks :DD

Ei todellakaan pidä, tollasta epäkieltä ei pidä kenenkään käyttää, eikä varsinkaan valtakunnan mediassa.

Toi on ala-arvoista kielenkäyttöä naisista. VAIN naiset menstruoivat, ei ole mitöän muita ihmisiä jotka niin tekisivät.

Vuosikausia on lääketieteessä käytetty sukupuolettomia termejä. Ajatus on tietenkin se että kukaan ole niin tyhmä, että lähtisi kyselemään mistä puhutaan ja mistä sukupuolesta tässä nyt puhutaan. Kyllähän se varmasti oudolta kuulostaa silloin, jos näkee mörköjä siellä missä niitä ei ole.

Keitä hoidetaan Naistenklinikalla? Entä mitä sisältyy naistentauteihin tai naisen seksuaaliterveyteen? Olisiko sittenkin kätevämpää puhua naisista ja tytöistä kuin irrallisista kehonosista. Ihminen kun on psykofyysinen kokonaisuus. Ei ole järkeä perustaa erillisiä toimipisteitä eri kehonosille ja toiminnoille, kun voidaan hoitaa naiserityisiä terveysasioita yhdessä paikassa.

Naistenklinikalle ei ole kovin kätevää vaihtoehtoista sanamuotoa, koska siinä kontekstissa "nainen" kattaa erittäin monimuotoisen kokonaisuuden. Mutta tämän artikkelin tapauksessa puhutaan tietystä kehontoiminnosta. Artikkeli pystyy silti ottamaan huomioon ongelman sukupuolettuneen luonteen.

Eri

Biologisen sukupuolen mukaisen naisen, ei sosiaalisen sukupuolen mukaista naista. Mutta turha jankata jos et usko jälkimmäisen olemassaoloon. Nämä ketjut päätyvät aina tästä perustavanlaatuisesta kysymyksestä riitelyyn, joka ei johda yhtään mihinkään.

Mikseivät transnaiset voi olla avoimesti ja ylpeästi transnaisia, vaan oikeat naiset pitäisi alentaa oman sukupuolensa alalajiksi, eli cissuiksi? Transnainen on aina nainen ja äiti, mutta aito nainen on cissu ja synnyttävä vanhempi. Cissutteluun ryhtyminen edellyttää valtavaa yhteiskunnallisen sukupuolikäsityksen muutosta identiteettipohjaiseksi ja uskomista kehosta irralliseen sukupuolisieluun, joka on oikeaa sukupuoltä merkittävämpi.

Katsos, kultapieni, kun sinä et päätä, millä termillä kutsun itseäni. Jaxuhalit, säädä vähän estrogeenin annosta, miehisyytesi paistaa läpi.

Juu-u, saat olla ihan niin pikkusieluinen kun kestät. Maailma ei pyöri sun ympärilläs

Taidat luulla, että se maailma pyörii sinun ympärilläsi? Katsos kun elämä ei mene niin, että sinä vaadit muita elämään harhojesi mukaan ja teeskentelemään, että olet nainen, mutta muut eivät saisi päättää, millä termillä heitä kutsutaan.

Mutta minun, aidon ja oikean naisen, pitäisi kutsua itseäni cis-naiseksi? Juu ei. Ei mene läpi, paras vain totutella siihen.

Joo ei mua kiinnosta se mikskä sä itseäs kutsut. Mut mä kutsun sua pikkusieluseks ihmiseks.

Niin, siksi haukut minua, koska en suostu hyppimään pillisi tahdissa. Parasta vain totutella siihen. Naiset ovat aloittaneet vastavoiman womanfacea vastaan.

No jos sinä koet sanan cis-nainenkin haukkuna niin ei ihme sitten että tuon. Ei oikeastaan kiinnosta, et liity mun elämään juuri millään tavalla ja hyvä niin

Hohhoijaa

Tutkimusten mukaan transitio ei muuta mieheksi sosiaalistamisen seurauksia. Miestyyppiset ajatus- ja käytösmallit, rikostyypit, aggressio, etuoikeutettu asenne ja seksuaaliset pakkomielteet tuntuvat vain korostuvan transnaisissa. "It's MAA'AAAMM!!!" "You're going home in an ambulance."

Vierailija
349/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Lol vaan setakielelle ja sivistyksen viljelylle. Kirjoita sinä kieliopin mukaista suomea puhekielen sijaan ja lopeta perseily. Kukaan sivistynyt aikuinen ikinä ei ota näitä Vantaan hiekkaharjulta tulevien ylilauta-persukristittyjen tehtailemia juttuja tosissaan.

Aika ironista, kun koko transtouhotus on tuontikamaa jenkkien vassariyliopistojen kampuksilta ja Tumblr-aktivistien sakeimpien turausten kopiointia :D

Vierailija
350/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa töissä tänään ruveta kiukuttelemaan ja vetoan menkkoihin.

-M43[/quote

Voisit ruveta kuukautissuojien mainoskasvoksi.

Tämäkin yöside pelasti Reinon 43, työpäivät. "Enää en jännitä yöllisiä ohivuotoja ja pystyn menstruoimaan vapaammin päivisinkin".

Ihan huippu 🤣 nauroin ääneen niin että mies heräsi vieressä 🤣

Vierailija
351/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko biologia, evoluutio ja naisten oikeudet vihapuhetta ja transvastaisuutta? Paljastavaa.

kyllä.

Siitähän joutui jo jossain linnaan kun totesi että sukupuolia on kaksi.

Ihmettelen vain että miksi tämmöisten hullujen pillin mukaan pitää tanssia, menen mieluummin linnaan kuin toistelen harhaisten mantroja.

Linnat ei riitä Suomessa jos sinne aiotaan kaikki faktojen sanojat laittaa.

Kustantaako SETA lisää vankiloita Suomeen? 😂

Vierailija
352/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Hohhoijaa

Tutkimusten mukaan transitio ei muuta mieheksi sosiaalistamisen seurauksia. Miestyyppiset ajatus- ja käytösmallit, rikostyypit, aggressio, etuoikeutettu asenne ja seksuaaliset pakkomielteet tuntuvat vain korostuvan transnaisissa. "It's MAA'AAAMM!!!" "You're going home in an ambulance."

Ei tietenkään muuta, kyllähän sen näkee näistä jutuistakin, mitä nämä tänne suoltavat.

Vierailija
353/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun pronominit on?

Mitkä teidän? Itse tykkään tosiaan ihan mennä protokollan etunimi sekä minä, hän mukaan. Entäs te?

Vierailija
354/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun pronominit on?

Mitkä teidän? Itse tykkään tosiaan ihan mennä protokollan etunimi sekä minä, hän mukaan. Entäs te?

Hän / hänen. Miten voisi olla muuta?

Vierailija
355/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu.

Aika ironista, kun koko transtouhotus on tuontikamaa jenkkien vassariyliopistojen kampuksilta ja Tumblr-aktivistien sakeimpien turausten kopiointia :D

Ja yleensä autossa kuvattuja itkuisia Tiktok-videoita, kun joku on väärinsukupuolittanut :D

Vierailija
356/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai näitä "vihapuhujia" on useampi kuin yksi 🤔 Mikäli ILGA Europen raportteihin on uskomista, tähän transtouhuun on kyllästytty joka Euroopan kolkassa Islantia myöten

Vierailija
357/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans persujen trollitehdas tehnyt taas palstalle täsmäiskun.

Ennen vaaleja persujen trollitehdas meuhkasi täällä joka päivä tauotta klo 7-23. Kun vaalitulos selvisi ja hallituneuvottelujen puolueet oli selvillä, persujen trollitehdas häipyi kuin pieru saharaan.

Nyt persujen trollitehdas tekee enää tällaisia täsmäiskuja, joissa tarkkaan valitaan kohde jota tullaan valtavalla voimalla vastustamaan ja maalittamaan, kuten tämä avaus jossa siis vastustetaan sanan menstruoiva käyttöä ja sitä kautta tietenkin trans-ihmiasiä.

Vierailija
358/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on ehkä ihan hyvä ettet lue jos se noin pienestä on kiinni.

Onneksi teidän pyörittämä friikkisirkus alkaa tulla kohta tiensä päähän, naiset on nousseet jo kaikkialla teitä vastaan.

Vai että kaikkialla? Translakia vastustaneet puolueet sai n 25% äänistä, äänestysprosentin ollessa noin 70. Siis alle 20% aikuisväestöstä äänesti näitä puolueita.

No, ehkä joka maakunnasta joku löytyy joka jaksaa raivota jostain cis-sanasta

Johtuisko kuuke siitä, ettei tavalliset ihmiset eded tienneet koko laista, saati että uskoisivat että jotain noin sekopäistä voidaan päättää. Ne jotka äänesti muita kuin persuja ja kd:tä, äänestivät ihan muiden asioiden takia kuin transaktivistien mielihyvän takia.

Sitäpaitsi puhuin maailmasta, maailmalla on jo herännyt kova vastustus transliikettä vastaan ja se on tulossa jälkiaallossa myös meille, kohta meilläkin ilmestyy somettajia ja mediaan kuuluvia ääniä, jotka sanovat rohkeasti mikä transliike on oikeasti ja keneltä se on pois.

Loppuu se naisia halveksuva virnuilu pikkuhiljaa.

Kaikelle on aikansa transliikkeen lähtölaskenta on jo alkanut ulkomailla, ja se kasvaa nopeampaa tahtia kuin transuskonto, joka on piikkinsä saavuttanut.

Vierailija
359/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää antaa Ylelle palautetta tuosta. Jos sinulla on menkat, olet nainen. Transmiehillä ei yleensä ole menkkoja. Tarkoitan nyt siis oikeita transmiehiä jotka ovat saaneet diagnoosin ja hoitoja, en niitä naisia jotka väittävät vain olevansa muusuja tai miehiä.

Vierailija
360/463 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on ehkä ihan hyvä ettet lue jos se noin pienestä on kiinni.

Onneksi teidän pyörittämä friikkisirkus alkaa tulla kohta tiensä päähän, naiset on nousseet jo kaikkialla teitä vastaan.

Vai että kaikkialla? Translakia vastustaneet puolueet sai n 25% äänistä, äänestysprosentin ollessa noin 70. Siis alle 20% aikuisväestöstä äänesti näitä puolueita.

No, ehkä joka maakunnasta joku löytyy joka jaksaa raivota jostain cis-sanasta

Johtuisko kuuke siitä, ettei tavalliset ihmiset eded tienneet koko laista, saati että uskoisivat että jotain noin sekopäistä voidaan päättää. Ne jotka äänesti muita kuin persuja ja kd:tä, äänestivät ihan muiden asioiden takia kuin transaktivistien mielihyvän takia.

Sitäpaitsi puhuin maailmasta, maailmalla on jo herännyt kova vastustus transliikettä vastaan ja se on tulossa jälkiaallossa myös meille, kohta meilläkin ilmestyy somettajia ja mediaan kuuluvia ääniä, jotka sanovat rohkeasti mikä transliike on oikeasti ja keneltä se on pois.

Loppuu se naisia halveksuva virnuilu pikkuhiljaa.

Kaikelle on aikansa transliikkeen lähtölaskenta on jo alkanut ulkomailla, ja se kasvaa nopeampaa tahtia kuin transuskonto, joka on piikkinsä saavuttanut.

Sitähän mainostettiin vain transeihin vaikuttavana translakina, eikä pervot naisten tiloihin mahdollistavana itsemäärittelylakina, mitä se käytännössä on. Eihän siitä tehty edes sukupuolivaikutusten arviointia eikä aiheesta käyty moniäänistä ja kriittistä julkista keskustelua. Transeilla on ollut jo vuosikymmenet oikeus vaihtaa juridinen sukupuolitieto ja käyttää sen mukaisia tiloja. Mihin siis tarvittiin yleinen sukupuolenvaihto-oikeus?

-eri