Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?
Miksi te naiset suostutte tällaiseen?
Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.
Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.
Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!
Kommentit (197)
Naisista se tuntuu luonnolliselle, siis tuo syöttäminen.
Söin juuri äsken rauhassa. Niin kuin yleensäkin. Harmittaako katkeria mammoja?
Oon kattonu kaikenlaisia dokkareita semmosista heimoista jotka elää tuolla viidakoissa ja muualla. Kaikissa dokkareissa nämä heimon miehet chillaa samaan aikaan kun naisväki tekee kaikki askareet ja laittaa ruoat ja hoitaa lapset. Näissä heimoissa miehet metsästää ruoan ja siihenhän ne miesten tekemiset päättyykin.
Vierailija kirjoitti:
Isä ei osannut syöttää pientä lasta. Antoi liian suuria paloja yms. vaikka huomautin tukehtumisvaarasta jne.. Tein sitten itse paremmin, koska rakastan lastani, enkä halunnut hänen kuolevan. Nykyään mies saa vapaamatkustella ihan keskenään.
Miehet tekee tahallaan väärin juurikin tästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä kävin aamiaisella torikahvilassa, ja tunnelma oli kuin helvetissä. Lokit kirkuivat, tarjottavat olivat surkeita, pöydät kiikkeriä ja ahdettu vieri viereen. Ja useammassa pöydässä perhe pienen lapsen tai lasten kanssa, ja aina se mies istuu ahtamassa ruokaa naamaansa ja tuijottaa kahvikuppiaan. Nainen huolehtii ja syöttää lapsia, oma kahvi jäähtyy. Nainen juttelee lapsille, mies ei ota mitään kontaktia. Yhdessä perheessä mies jopa veti tuolinsa vähän kauemmas perheestään.
Miksi tämmöiset miehet ylipäätään tekee niitä lapsia sitten? Vai onko se hinta, jonka ne joutuu maksamaan siitä, että saa osa kustantaja- kodinkone-pillureiän?
Miksi niin moni ihmettelee vieläkin syntyvyyden alentumista? Naiset eivät enää suostu tähän.
Todistin tämmöstä tilannetta juurikin alkuviikosta ravintolassa. Mua niin v*tutti sen naisen puolesta. Hoiti kahden pienen lapsen ruokailuja ja samalla teini kiukkusi vieressä. Ehti hotkia silloin tällöin omaa annostaan. Käytti lapset vessassa jne. Mies söi tyytyväisenä kännykkä kädessä, luki uutisia. Oli aivan omissa sfääreissään eikä mukamas kuullut/ nähnyt mitään. Aasialaisia olivat eli täällä ei tarvitse suomalaisten urhojen loukkaantua. Näköjään joka paikassa sama homma, ärsyttää äitien puolesta. Itse olen omasta valinnastani lapseton ja seurannut ihmeissäni näitä ja vastaavia tilanteita.
Minä näen joka ikinen päivä busseissa äityleitä, jotka näprää puhelintaan ja lapsi istuu hylättynä rattaissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku vielä ihmettelee miksi naiset on niin kireitä ja kiukkuisia... Meillä mies kyllä hoitaa lasten asioita nykyisin, myös syömisiä. Mutta kerran oli tilanne, kun oltiin ulkomailla hotellissa (eka aamu), niin hän vaan ilmoitti aamulla, että lähdetään aamupalalle. No, ei siinä, äijä pisti itsensä kuntoon ja oli jo lähdössä ovesta pihalle, kunnes ärähdin, että meillä on täällä myös 2 lasta mukana ja minä en yksin hoida tätä kaikkea! Palasi sitten nöyrästi laittamaan toisen muksun kuntoon ja yhdessä mentiin aamupalalle, jossa kumpikin hoisi lasten syömiset.
Eräs tuttavapariskunta kävi meillä kylässä kun lapset oli pieniä. Tekivät lähtöä ja isä vetäisi äkkiä takin päälle ja livahti kiireesti ovesta ulos autoon odottamaan kun äiti pukee lapset ja pakkaa laukkuun tarvikkeet. Äiti sanoi että isä aina lähtee äkkiä ulos ettei tarvitse tehdä mitään lasten vuoksi. Sama isä karjaisi äidille kun vauva inahti sitterissä "nyt se itkee, ota se syliin". Mikä luuseri, pelkää omia lapsiaan 😄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies hoitaa siinä missä minäkin. Surullista ja harmillista, ettei monissa perheissä näin ole.
Kyllä monissa perheissä nimen omaan on niin kuin sinunkin perheessäsi. Nämä katkerien mammojen kertomukset eivät millään tavalla edusta normaalien suomalaisten elämää. Se kannattaisi aina muistaa kun lukee näitä valitusketjuja. Eivät niihin kirjoita ne normaalit, elämäänsä tyytyväiset ihmiset, joita on valtava enemmistö suomalaisista.
enemmistö ihmisistä esittää ulospäin normaalia, mutta täällä palstalla nimettömänä näkee, kuinka sekopäitä valittajia ihmiset oikeasti ovat
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaavat olla jopa hyvällä tavalla itsekkäitä. Naiset ajattelevat ensin muita ja sitten itseään, mikä taas johtaa loppuun palamiseen ja uhriutumiseen aika nopeasti.
Itse opin veljiltäni hyvän itsekkyyden. Ilmoitan miehelle, että nyt minä syön ja sinä hoidat lapset. En uhriudu, en oleta, en kanna kaunaa. Sanon mitä tarvitsen, piste.
etkä sano. naiset eivät osaa sanoa, mitä tarvitsevat. ne vihjailevat ja miehet eivät vihjailua ymmärrä. sitten naiset kiukuttelevat, kun mies ei osannut lukea ajatuksia.
Tuollaisissa parisuhteissa on kaksi lapasta.
Meillä tein miehelle juustokakkua hänen synttäreilleen kun se on hänen suosikkiaan ja sanoin ihan muiden asioiden lomassa, että eikö ole kiva kun saat lempikakkuasi ja olisi kiva että voisit minulle kanssa leipoa tällaista kun minulla on synttärit kun se on minustakin hyvää. Mies suuttui tästä aivan yllättäen ja sanoi ettei todellakaan leivo minulle kakkua vastavuoroisesti ja kieltäytyi jopa maistamatta tulevaa kakkuaan. Niinpä kakku syötiin vain lasten kesken. Mies tilasi itselleen woltista omaa ruokaa.
Eli näinkin pienestä vastavuoroisuudesta voi tulla riita jos pyytää osallistumaan. Voitte kuvitella, että ravintolassa mies ei auta tai buffetissa lasten ruokien kanssa. Jos minä en kiikuta lapsille ruoki tai auta niiden kanssa sitä ei tee mieskään joten vaihtoehtoja ei ole.
Ennen lapsia teimme kaikki kotihommat puoliksi joten en olisi tiennyt että toimii näin. Miehen isä ollut sellainen joka teki kaiken kotona ja äiti määrännyt, jotenkin tuntuu että halua siksi olla täysin erilainen..mutta näitä ajatuksia ei ollut etukäteen sanonut tai näyttänyt
Tulee mieleen, että silloin se mies ei edes ole niiden lasten biologinen isä, vaan äidin miesystävä tai vaikka veli.
Äideillä on ruokapussit rakennettuna kroppaan, joten se äidin ja lapsen välinen syöttäminen lähtee ihan alusta asti ja siihen on miehen turha mennä väliin.
Naisilla on paljon ystävällisempi ja hellempi ilme ja katse tarjota lapsille, kun he syöttävät lasta, joten ruokakin maistuu paremmalle.