Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?

Vierailija
13.05.2023 |

Miksi te naiset suostutte tällaiseen?

Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.

Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.

Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!

Kommentit (197)

Vierailija
141/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi sukulaisperhe toimii näin esimerkiksi suvun juhlissa... Mies pääsee kahville ja kakulle vailla huolta huomisesta ja nauraa rötköttää muiden vieraiden kanssa olohuoneessa sillä välin, kun vaimo hoitaa 3 pienen lapsen syömiset ja "syömiset", siivoaa jäljet, huolehtii vessatukset, vaipanvaihdot ym. Itse juo kahvinsa kylmänä ja rääppii yhtä kakkupalaa 3 varttia. Sitten me muut tarjoamme apua. Tämän kyseisen miehen äiti (eli lasten mummu) ei puutu asiaan millään tavalla... Jopa minun äitini on huomauttanut asiasta vähän veemäiseen sävyyn, mutta eipä kuulu meille...

Onko kyseisen miehen isä jo kuollut, kun et ihmettele miksi hän ei puutu asiaan millään tavalla?

Vierailija
142/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs porsit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on vaan katkera, kun muilla naisilla on mies ja ap yrittää luoda eripuraa onnellisille pareille

Vierailija
144/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies hoitaa siinä missä minäkin. Surullista ja harmillista, ettei monissa perheissä näin ole.

Vierailija
145/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kävin aamiaisella torikahvilassa, ja tunnelma oli kuin helvetissä. Lokit kirkuivat, tarjottavat olivat surkeita, pöydät kiikkeriä ja ahdettu vieri viereen. Ja useammassa pöydässä perhe pienen lapsen tai lasten kanssa, ja aina se mies istuu ahtamassa ruokaa naamaansa ja tuijottaa kahvikuppiaan. Nainen huolehtii ja syöttää lapsia, oma kahvi jäähtyy. Nainen juttelee lapsille, mies ei ota mitään kontaktia. Yhdessä perheessä mies jopa veti tuolinsa vähän kauemmas perheestään.

Vierailija
146/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen mitä ihmettelen on esim. nyyttikesteillä, kun naiset kattavat pöytää ja miehet vain istuvat odottaen. Miksi?

Vierailija
147/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs porsit

Oliko tämä nyt naiselle vai miehelle, joka ei halua hoitaa omia lapsiaan?

Vierailija
148/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap on vaan katkera, kun muilla naisilla on mies ja ap yrittää luoda eripuraa onnellisille pareille

Sinä yrität peittää aloiruisen herättämää huonoa omatuntoa, kun et huolehdi omista lapsistasi.

Vierailija
149/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö aamuisin,juon vain kahvin joten minulle on selvää että aamiaisella niin kotona kuin hotellissakin autan lapsia jotta mies saa syödä.

No kuule lopetetaan me kaikki naiset syöminen, niin voimme paremmin keskittyä miehen palvelemiseen.

Mahtava idea! Sitten kuollaan nälkään pois häiritsemästä kun tytär on tarpeeksi vanha huolehtimaan miehestä!

Vierailija
150/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on, että naisten pitää tehdä yksinkertaisetkin asiat itselleen hankaliksi?? 

Olen minäkin kuullut vaimoni valittelua, ettei voinut syödä, käydä suihkussa, käydä vessassa lainkaan kun lapset olivat pieniä.

Olin minäkin lasten kanssa keskenään tuolloin, eikä minulla ollut mitään ongelmia tehdä noita juttuja ja 

lapset ovat edelleen hengissä.

Oletko sinä mielestäsi tehnyt velvollisuutesi vanhempana, jos lapsesi eivät ole kuolleet hoidossasi? Rima tosiaan on matalalla.

Todella hienosti ymmärsit pointin, onnitteluni.

Ja itseasiassa, lasten pitäminen hengissä on kuin onkin meidän nisäkkäidenkin tärkein tehtävä.

Siinäkin pilkaksi tarkoitettu heittosi meni pieleen.

Vierailija
151/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä kyllä mene noin. Hesessä on lapselle ranskalaiset, joita hän syö meidän kanssa samaan aikaan. Isä syö minua nopeammin, joten kun lapsi on syönyt ranskalaiset, hän leikkii lapsen kanssa ja mä saan rauhassa syödä oman ruokani.

Vierailija
152/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla miehet voivat aidosti elättää kotirouvansa lapsineen ilman että siitä tehdään numeroa. Ja se ei sitten tarkoitakaan mitään minimitasoa, johon suomalainen nainen on tottunut...

Vaimo saa kukkia, huomaavaisia lahjoja, hemmottelua hoitolassa säännöllisesti. Mies järjestää lapset äidilleen hoitoon ja vie rouvansa treffeille, muuallekin kuin lähimmälle huoltoasemalle. Kun sanotaan että mies maksaa, niin hän todellakin maksaa- mukisematta. Hän myös jaksaa kiittää ja ihastella puolisoaan, joka ahertaa perheen eteen kotona, mahdollistaen miehen urakehityksen.

Suomalaiset kaljamahamiehet eivät osta lahjoja tai kukkia, akka kasvattakoon takapihalla itse. Jos mies kaipaa irtiottoa arjesta, hän lähtee kalastamaan yksin viikoksi ilman ennakkovaroitusta. Kerran vuodessa akan voi viedä Abc:n noutopöytään, sieltä saa bonusta. Mutta mitään kakkuja hän ei leivo eikä hanki, edes lasten kanssa. Ne ovat vaimon vastuulla muutenkin. Puheet kauneushoitoloista tai kampaamoista hän sivuuttaa turhana rahanmenona, selatessaan samalla uusinta viihde-elektroniikkakuvastoa ostoaikeissa. Kaupungilla kuolaa näyttäviä venäläisnaisia ja harmittelee, kun oma vaimo ei pukeudu arjessa paremmin tai laita itseään kauniiksi. Ja koska se muuten menee takaisin töihin, onhan se nyt monta vuotta loisinut kotona hänen rahoillaan?

T. Kauhusta kalpeana kuunnellut näitä juttuja, oma mies juuri nyt isoäitinsä luona siivoamassa.

Vierailija
153/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs porsit

Niinpä. Vieläkin muistan kun jouduin kantamaan vauvaa jatkuvasti kun oli tissitakiainen ja meille tuli vieraita. Vauva oli toisella kädellä ja toisella kädellä kannoin pöytään yhtä kuppia ja yhtä lautasta kerrallaan edestakaisin. Mies ja vieraat istuivat perse tiukasti penkissä. Ei tullut seuraavaa lasta.

Vierailija
154/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko sen verran järkeviä, että kun itse on saanut ruoan, on helpompi auttaa muita?

Naiset taas uhriutuu "kun ei voi edes vessassa käydä"

Vierailija
155/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs porsit

Oliko tämä nyt naiselle vai miehelle, joka ei halua hoitaa omia lapsiaan?

molemmille. maailmassa on jo liikaa ihmisiä

Vierailija
156/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivatko sen verran järkeviä, että kun itse on saanut ruoan, on helpompi auttaa muita?

Miehet pistävät oman ateriointinsa lapsensa edelle = järkevää? Ja naiset väsyvät, kun tekevät kaiken yksin koska mies keskittyy itseensä = uhriutumista?

Vierailija
157/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän hoitajatkaan ehdi syödä tai käydä vessassa kun on niin kiire leikellä käärijäasuja veronmaksajien kustantamista sairaalavarusteista

Vierailija
158/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pistävät oman ateriointinsa lapsensa edelle = järkevää? Ja naiset väsyvät, kun tekevät kaiken yksin koska mies keskittyy itseensä = uhriutumista?

näin minäkin sen näkisin. kukaan ei kuitenkaan pakota porsimaan tähän ylikansoitettuun maailmaan.

Vierailija
159/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen se on ihan oma valinta mennä yhteen jonkun Uuno Turhapuron kanssa ja tehdä vielä lapsiakin. Eikä se ole kenenkään muun miehen vika.

Uuno Turhapuro on miehen luoma hahmo ja miesten suosikki. Miehet haluavat olla tuollaisia.

Uunoturhapuroisuushan on miesten unelma. Voi näyttää ihan kauhealta ja olla superitsekäs, mutta silti kauniit naiset vaan heittäytyvät jalkoihin. Kenellepä tuollainen elämä ei kelpaisi ihan sukupuolesta riippumatta?

Vierailija
160/197 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies hoitaa siinä missä minäkin. Surullista ja harmillista, ettei monissa perheissä näin ole.

Kyllä monissa perheissä nimen omaan on niin kuin sinunkin perheessäsi. Nämä katkerien mammojen kertomukset eivät millään tavalla edusta normaalien suomalaisten elämää. Se kannattaisi aina muistaa kun lukee näitä valitusketjuja. Eivät niihin kirjoita ne normaalit, elämäänsä tyytyväiset ihmiset, joita on valtava enemmistö suomalaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän