Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?
Miksi te naiset suostutte tällaiseen?
Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.
Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.
Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!
Kommentit (197)
jos minun ukolle olisi kehittynyt äiti vietti, olisin piessyt sen. minä hoidin lapset ja kodin, ukko kantoi, ja kantaa rahan taloon. kakarat kun lähti maailmalle, minä siirryin kotiäidistä kotivaimoksi. eli edelleen siivoan, teen saunapuut, pidän huolen ettei ukolla ole koskaan nälkä tai seksin tarve. mutta tosiaan, on äidin tehtävä hoivata lapsiaan, ei miehen. toki saa osallistua, jos haluaa mutta pakkoa ei missään nimessä ole.
Minua enemmänkin ihmetyttää, miten usein sitä lasta ylipäätään avitetaan syömään. Olen itse ollut laiska ja lapset ovat saaneet opetella syömään itse heti kun ovat syöttötuolissa pystyneet istumaan jotta olen saanut oman ruokani syötyä samalla.
Tätä pienempi tietysti tarvitsee soseineen apua ja koska se on todennäköisesti äiti joka sen lapsen kanssa on kotona niin tuntuu jotenkin "luonnolliselta", että se hommassa näppärämpi äiti hoitaa ruokailun stressaavammassa ympäristössä itkun ja ylimääräisen sotkun välttämiseksi. Minusta ainakin näin silloin vauva-aikoina kun soseita harjoteltiin, siitäkin huolimatta, että mies hoiti kyllä kaikki ruokailut kotona viikonloppuisin kun töiltään ehti.
Texas ranger kirjoitti:
Minä miehenä maksan ruuat 95% kerroista ja todellakin aion tämän epäkohdan takia ainakin syödä ruokani.
Itse olet roolisi ja pas kat loiskumppanisi valinnut. Tasosi on tuo. Muuta tänne tasa-arvoisempaan Suomeen, missä naiset käyvät töissä ja maksavat osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
Minä miehenä maksan ruuat 95% kerroista ja todellakin aion tämän epäkohdan takia ainakin syödä ruokani.
Naiset: tämän takia teidän ei kannata jäädä kotiin miehen rajojen armoille.
Miesten maailmassa raha tuo valtaa, eikä teidän lastenhoito paina siinä vaaassa grammaakaan.
Jos mies maksaa, ja häntä tulee palvella kuin kuningasta. Olet velkaa miehelle, jonka maksat orjatyöllä ja paapomisella.
Toisaalta silläkään ei voita mitään, että maksaa tarkasti puolet aivan kaikesta. Mies yrittää silti vierittää kotityöt ja lapset naisen niskoille, eikä luovuta ennen kuin se onnistuu.
Miehet näkevät naiset velvollisina palvelemaan heitä. Mikään mitä nainen tekee, ei muuta sitä asennetta.
Onhan tästä tilastoja ja tutkimuksia. Miehet tekevät vähemmän kotitöitä ja hyvin harva mies pitää vanhempainvapaan.
Meillä mies ja hänen ystävänsä syövät ensin. Sen jälkeen syön minä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi vapaamatkustajan omatunto ei soimaa. Liittyykö jotenkin y-kromosomiin?
Liittyy siihen että miehet vilpittömästi uskovat että heitä kuuluu palvella perheessä. Se asia ei muutu. Se usko ja luottamus siihen on liian vahva. Miehet eivät hoida omia lapsiaan ja miehet eivät tee kotitöitä, koska uskovat olevansa niiden yläpuolella. Hirveällä tappelulla sen voi muuttaa hetkeksi, mutta aina mies sinnikkäästi palaa oletusasetuksiin. Kerta toisensa jälkeen.
Tämä ongelma on valtava. Miljoonat naiset ympäri maailmaa käyvät samaa toivotonta taistelua vuosikymmenestä toiseen. Ja miehet taistelevat kaikin voimin sen puolesta että saisivat palvelua.
Ja täällä sanotaan että syy on naisten. Ei ole. Tuollaisia miehiä on enemmistö. Tähän ei voi vaikuttaa valinnoilla. Miehet näkevät naiset palvelijoina. Se pitää muuttaa, muu ei tehoa.
Mihin naiset rakastuvat tällaisissa miehissä? Tarkennetaan Suomen kaltaisissa hyvinvointivaltioissa joissa henki ja terveys, toimeentulo eivät ole mieskumppanin varassa kuten ehkä alkeellisemmissa kulttuureissa.
Eihän nämä ketjussa kerrotut miehen piirteet yleensä näy silloin, kun ollaan kahdestaan. Mekin oltiin oltu vuosia yhdessä ja tasavertaisesti hoidettiin kodin asioita. Mutta kun lapset syntyivät, mies ei yhtäkkiä ottanut mitään vastuuta mistään, ei osannut olla lasten kanssa, heittäytyi täysin toistaitoiseksi. Mistä sel voi etukäteen tietää, millainen mies on lasten syntymän jälkeen? Ei mistään?
Vierailija kirjoitti:
En syö aamuisin,juon vain kahvin joten minulle on selvää että aamiaisella niin kotona kuin hotellissakin autan lapsia jotta mies saa syödä.
No kuule lopetetaan me kaikki naiset syöminen, niin voimme paremmin keskittyä miehen palvelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi vapaamatkustajan omatunto ei soimaa. Liittyykö jotenkin y-kromosomiin?
Liittyy siihen että miehet vilpittömästi uskovat että heitä kuuluu palvella perheessä. Se asia ei muutu. Se usko ja luottamus siihen on liian vahva. Miehet eivät hoida omia lapsiaan ja miehet eivät tee kotitöitä, koska uskovat olevansa niiden yläpuolella. Hirveällä tappelulla sen voi muuttaa hetkeksi, mutta aina mies sinnikkäästi palaa oletusasetuksiin. Kerta toisensa jälkeen.
Tämä ongelma on valtava. Miljoonat naiset ympäri maailmaa käyvät samaa toivotonta taistelua vuosikymmenestä toiseen. Ja miehet taistelevat kaikin voimin sen puolesta että saisivat palvelua.
Ja täällä sanotaan että syy on naisten. Ei ole. Tuollaisia miehiä on enemmistö. Tähän ei voi vaikuttaa valinnoilla. Miehet näkevät naiset palvelijoina. Se pitää muuttaa, muu ei tehoa.
Mihin naiset rakastuvat tällaisissa miehissä? Tarkennetaan Suomen kaltaisissa hyvinvointivaltioissa joissa henki ja terveys, toimeentulo eivät ole mieskumppanin varassa kuten ehkä alkeellisemmissa kulttuureissa.
Eihän nämä ketjussa kerrotut miehen piirteet yleensä näy silloin, kun ollaan kahdestaan. Mekin oltiin oltu vuosia yhdessä ja tasavertaisesti hoidettiin kodin asioita. Mutta kun lapset syntyivät, mies ei yhtäkkiä ottanut mitään vastuuta mistään, ei osannut olla lasten kanssa, heittäytyi täysin toistaitoiseksi. Mistä sel voi etukäteen tietää, millainen mies on lasten syntymän jälkeen? Ei mistään?
Sen voisi tietää siitä että kuuntelee vanhempien naisten kokemuksia ja ei usko valheita siitä että tasa-arvo muka olisi toteutunut. Harmi vain että parikymppisenä ei tajua. Sitä luulee että vanhempien naisten varoitukset ovat katkeruutta, miehet kertovat meille niin. Kun huomaa omalta kohdalta, on myöhäistä.
Ja jos miehellä on edes puolikas aivosolu, tietenkin mies älyää että pitää teeskennellä olevansa kunnon mies, kunnes nainen on nalkissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on onneksi tasavertainen parisuhde ja vanhemmuussuhde. Vuorotellen syödään ja vahditaan.
Mutta tosiaan olen itsekin pistänyt merkille tuota samaa, että niin se vaan menee vielä liian monessa perheessä.
Räikein juttu oli taannoin laivalla. Me oltiin perheen kesken risteilemässä ja törmäsin vanhaan koulukaveriin perheineen. Hän vaati, että sumplitaan paikat iltabuffassa samaan pöytään. On sitten lapsillekin seuraa ja voidaan vaihtaa kuulumisia.
Mun silmiin se ilta oli yksi painajainen. Se mimmi juoksi lapsille ruokia lautasille ja niin myös sille miehellekin! Siis jätkä istu vaan pöydässä ja vaati. Pomppas heti, kun ukon lasi oli tyhjä ja kävi täyttämässä sen.
Meillä oli sovittu, että mies ottaa vetovastuun lapsista, jos mä kerran niitä kuulumisia sitten vaihtelen tuon kaverin kanssa. Juu, ei vaihdeltu. Lähinnä meni silmien nostatteluksi ja toisinaan tarjottiin mieheni kanssa apua, että tuo naisparka saa istuaa rauhassa ja jotain suuhunsa. Mä en tiedä ehtikö se itse syömään muuta kuin lasten jämät.
Aamupalalla oltiin eri pöydissä, mutta suht lähellä. Mies oli krapuloissaan äreämpi kuin illalla ja taas se mimmi vaan juoksi pöydän ja buffan väliä.
Tyytyväiseltä se kyllä näytti. Hymyili leveesti koko ajan ja hääräs.
Minun äitini on samanlainen. Hymyilee ja passaa. Pitää tuntea hänet todella, todella hyvin että näkee, millainen määrä katkeruutta sen iloisen asenteen taakse on piilotettu. Hän on vihannut isääni varmasti 30 vuotta. Ja isäni on yhtä kiinnostunut kuin kivimöhkäle. Hän ylpeilee sillä että ei ole milloinkaan hoitanut lapsia eikä tehnyt mitään kotitöitä. Kertoo sen aina uusille tuttavuuksille.
Jaa miksi äitini ei eroa? Koska kunnon ihmiset eivät eroa. Teitä ei varmaan kiinnosta kysyä miksi isäni käyttäytyy noin kamalasti? Joo, niin arvelinkin että se ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
Miesten maailmassa raha tuo valtaa, eikä teidän lastenhoito paina siinä vaaassa grammaakaan.
Jos mies maksaa, ja häntä tulee palvella kuin kuningasta. Olet velkaa miehelle, jonka maksat orjatyöllä ja paapomisella.
No mihin katosi nyt vetoaminen avioliitttolakiin, jonka mukaan kumpikin puliso osallistuu perheen elatukseen kykynsä mukaan: nainen huolehtimalla perheestä ja mies maksamalla perheen kulut. Miksi ihmeessä miehen pitää käydä töissä, maksaa kaikki ja vastata vielä 50% kotitöistä, koska nainen on pakotettu kotiin (lue: ihan itse valinnut olla lapsensa kanssa).
Koska miehet käyttävät rahaa naisia vastaan. Nainen ajattelee, että ok, minä olen pari vuotta töistä kotoa kun hoidan lapset. Mies maksaa, mutta minä hoidan lapset ja 99 prosenttia kotitöistä, eli kaiken pitäisi olla ihan ok.
Mies on töissä n. 40 tuntia viikossa ja maksaa kaiken. Nainen on sitten töissä 168 tuntia viikossa ilman lomia tai viikonloppuja. Miehen mielestä häntä tulisi silti passata, koska raha on hänen mielestään tärkeämpää kuin perheestä huolehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
No mihin katosi nyt vetoaminen avioliitttolakiin, jonka mukaan kumpikin puliso osallistuu perheen elatukseen kykynsä mukaan: nainen huolehtimalla perheestä ja mies maksamalla perheen kulut. Miksi ihmeessä miehen pitää käydä töissä, maksaa kaikki ja vastata vielä 50% kotitöistä, koska nainen on pakotettu kotiin (lue: ihan itse valinnut olla lapsensa kanssa).
Koska miehet käyttävät rahaa naisia vastaan. Nainen ajattelee, että ok, minä olen pari vuotta töistä kotoa kun hoidan lapset. Mies maksaa, mutta minä hoidan lapset ja 99 prosenttia kotitöistä, eli kaiken pitäisi olla ihan ok.
Mies on töissä n. 40 tuntia viikossa ja maksaa kaiken. Nainen on sitten töissä 168 tuntia viikossa ilman lomia tai viikonloppuja. Miehen mielestä häntä tulisi silti passata, koska raha on hänen mielestään tärkeämpää kuin perheestä huolehtiminen.
Oma valintasi, jos teillä on näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Monia miehiä ei kiinnosta omien lapsien hoitaminen ja ruokkiminen, koska se on naisten hommaa. Turha syyttää asiasta naisia, että "miksi tekivät idioottien kanssa lapsia?", koska kyseiset miehet esittivät aluksi hyvää ja kunnollista tyyppiä.
No jaa. Minä ilmoitin että joko hoidetaan lapset yhdessä tai molemmat omissa osotteissa. Kummasti tuo yhteishuoltajuus kuitenkin kelpasi.
Kun tulen iltavuorosta kotiin, on täällä ruoat valmiina, kävelen valmiiseen pöytään. Samoin silloin kun olen viikonloppun töissä, lapset on ruokittu, pyykit pesty ja lattiat imuroitu.
Minun mielestä tässä on kyse vain naisten nössöydestä, ei oikeasti ole laitettu kovaa kovaa vasten. On luovutettu heti, kun mies alkaa sluibailla. Täytyy vaan tehdä selväksi, että se on oikeasti ero, jos hommat ei suju. Jos ei pysty, niin sit se vaan on voi, voi. Turhaa siinä sitten valittaa, kun mies ei tee mitään, jos itse tyytyy kohtaloon ja jää tuollaiseen suhteeseen.
Ja edelleenkin Herran vuonna 2023 on naisia, jotka rakastaa passata, joten sekin suotakoon.
Meillä on naapurissa perhe, jonka äiti osaa laittaa kovan kovaa vastaan. Naisen huuto kuuluu meidän pihalle asti, vaikka ovat sisällä. En tiedä osaako hän puhua normaalisti lainkaan, hän huutaa ja komentaa miestä ja lapsia kuin koiria, päivästä toiseen. Eikä haittaa vaikka koko naapurusto kuulee. Kerran kuulin kun mies huhuili säikähtäneenä lapsia apuun, kun äiti tulee kohta kotiin ja pitää äkkiä siivota. Tosi meluisa perhe.
Minä haluaisin myös kävellä valmiiseen pöytään joskus, mutta myönnän että en halua laittaa kovaa kovaa vastaan tuolla tavalla. En halua että minua pelätään, haluan että minua kohdellaan kuin tasavertaista kumppania. Ilman tappelua.
Olisiko sinulla ratkaisua minulle? Kun otetaan huomioon että miehen vaihtaminen ei auta, koska suurin osa miehistä pitää naisia pelvelijoina. Enemmän tai vähemmän.
Täytyy kyllä ihailla sitä että sanoit yhden ainoan kerran asiasta ja kaikki muuttui täydellisesti kuin taikaiskusta - pysyvästi. Jos et jo ole pörssiyhtiön toimitusjohtaja, sinun kannattaa pyrkiä siihen. Tuollainen on niin harvinainen kyky, sanoisin jopa ainutlaatuinen. Jokainen organisaatiomuutoksen kanssa kamppaileva yritys haluaisi palkata sinut.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies eikä mulla ole lapsia, mutta mietityttää löytyisikö voimansiirrosta niin pientä pykälää, ettei pientä lasta syöttäessä tulisi käytettyä liian suurta voimaa?
Normaalissa miehessä on myös puolivaihde.
Jopa mun valtavakourainen mies osaa halutessaan olla todella näppärä makkaranpaksuisista sormistaan. Siis tehdessään jotain itselleen tärkeää asiaa.
Täytyy vain pitää oikeita asioita tärkeänä.
Mikä ihme siinä on, että naisten pitää tehdä yksinkertaisetkin asiat itselleen hankaliksi??
Olen minäkin kuullut vaimoni valittelua, ettei voinut syödä, käydä suihkussa, käydä vessassa lainkaan kun lapset olivat pieniä.
Olin minäkin lasten kanssa keskenään tuolloin, eikä minulla ollut mitään ongelmia tehdä noita juttuja ja
lapset ovat edelleen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
En sanonut, että meillä on näin. Mitä jos pysyisit asiassa?
Sinun mielestäsi tässä tapauksessa naisen pitää huolehtia perheestä ja miehen maksaa kulut. Ymmärrät varmaan, että kulujen maksamisessa on vähemmän hommaa kuin perheen huolehtimisessa?
Se maksaja saa vapaapäiviä, lomapäiviä, ja palkkaa. Se perheestä huolehtiva joutuu huolehtimaan jokaisesta 24/7, varsinkin jos maksaja ei suostu laittamaan tikkua ristiin. Kuulostaako tämä reilulta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on, että naisten pitää tehdä yksinkertaisetkin asiat itselleen hankaliksi??
Olen minäkin kuullut vaimoni valittelua, ettei voinut syödä, käydä suihkussa, käydä vessassa lainkaan kun lapset olivat pieniä.
Olin minäkin lasten kanssa keskenään tuolloin, eikä minulla ollut mitään ongelmia tehdä noita juttuja ja
lapset ovat edelleen hengissä.
Oletko sinä mielestäsi tehnyt velvollisuutesi vanhempana, jos lapsesi eivät ole kuolleet hoidossasi? Rima tosiaan on matalalla.
Vierailija kirjoitti:
Liekö kovin yleisiä isät jotka kieltäytyvät täysin hoitamasta lastaan pyydettäessä. Enemmän tiedän äitejä jotka ajautuvat hoitamaan hoitotilanteet marttyyrimaisesti tai joko omii ne. Lastenhoito on meillä vähintään 50/50 ja itse asiassa isi hoitaa ajoittain enemmän koska olen paljon töissä iltavuoroissa.
Miksi ihmeessä miestä pitää pyytää hoitamaan omia lapsiaan? Kuka pyytää lasten äitiä?
Kyllä on hyvin uponnut sinuun ajatus että syy on aina naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
En sanonut, että meillä on näin. Mitä jos pysyisit asiassa?
Sinun mielestäsi tässä tapauksessa naisen pitää huolehtia perheestä ja miehen maksaa kulut. Ymmärrät varmaan, että kulujen maksamisessa on vähemmän hommaa kuin perheen huolehtimisessa?
Se maksaja saa vapaapäiviä, lomapäiviä, ja palkkaa. Se perheestä huolehtiva joutuu huolehtimaan jokaisesta 24/7, varsinkin jos maksaja ei suostu laittamaan tikkua ristiin. Kuulostaako tämä reilulta?
Mies käy naiselle kalliiksi. Mies vie naiselta palkkatyön, kun mies kieltäytyy hoitamasta omia lapsiaan. Mies myös aiheuttaa toiminnallaan sen että naisen urakehitys voi jopa pysähtyä. Ja silti mies pullistelee, että hän muka elättää.
En syö aamuisin,juon vain kahvin joten minulle on selvää että aamiaisella niin kotona kuin hotellissakin autan lapsia jotta mies saa syödä.