Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?
Miksi te naiset suostutte tällaiseen?
Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.
Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.
Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!
Kommentit (197)
Isä ei osannut syöttää pientä lasta. Antoi liian suuria paloja yms. vaikka huomautin tukehtumisvaarasta jne.. Tein sitten itse paremmin, koska rakastan lastani, enkä halunnut hänen kuolevan. Nykyään mies saa vapaamatkustella ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on, että naisten pitää tehdä yksinkertaisetkin asiat itselleen hankaliksi??
Olen minäkin kuullut vaimoni valittelua, ettei voinut syödä, käydä suihkussa, käydä vessassa lainkaan kun lapset olivat pieniä.
Olin minäkin lasten kanssa keskenään tuolloin, eikä minulla ollut mitään ongelmia tehdä noita juttuja ja
lapset ovat edelleen hengissä.
Oletko sinä mielestäsi tehnyt velvollisuutesi vanhempana, jos lapsesi eivät ole kuolleet hoidossasi? Rima tosiaan on matalalla.
Todella hienosti ymmärsit pointin, onnitteluni.
Ja itseasiassa, lasten pitäminen hengissä on kuin onkin meidän nisäkkäidenkin tärkein tehtävä.
Siinäkin pilkaksi tarkoitettu heittosi meni pieleen.
Jaahas, klassinen biologia-vetoomus. Tiesitkö että jopa leijonaurokset opettavat omia pentujaan? Sinä luulet tehneesi osasi, kun sinun pentusi on joten kuten elossa kun sysäät sen taas äitinsä hoidettavaksi. Mitä ihmeen virkaa sinulla edes on? Noin hyödytön ihminen ja vielä kehtaa tulla pätemään.
Miehet osaavat olla jopa hyvällä tavalla itsekkäitä. Naiset ajattelevat ensin muita ja sitten itseään, mikä taas johtaa loppuun palamiseen ja uhriutumiseen aika nopeasti.
Itse opin veljiltäni hyvän itsekkyyden. Ilmoitan miehelle, että nyt minä syön ja sinä hoidat lapset. En uhriudu, en oleta, en kanna kaunaa. Sanon mitä tarvitsen, piste.
Minä en ota miestä koska en jaksa olla äiti enää kenellekään kotona asuvalle lapselle. Omat lapset muuttaneet omilleen ja mies tässä elämäntilanteessa heikentäisi elämänlaatua. En kaipaa mitään parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit haluavat pitää lapset mahdollisimman pitkään riippuvaisina itsestään, sen sijaan että antaisivat lapsen harjoitella itsenäisesti.
Juu ei. Annat jonkun 2v. harjoitella itsenäisesti esim. hotellin aamupalalla? Huhhuh. En halua samaan hotelliin teidän kanssa.
Tämä! Minä syötän itse koska en tykkää sotkusta ja miehellä on kaksi vasenta kättä. Toki myös annan vauvan harjoitella itse mutta en hotellissa tai muualla ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Äidit haluavat pitää lapset mahdollisimman pitkään riippuvaisina itsestään, sen sijaan että antaisivat lapsen harjoitella itsenäisesti.
Ja sitten kun niiden lapsien antaa harjoitella ja hakea itsenäisesti ruokaa aamupalapöydästä, on siellä joku huutamassa että siellä ne lapset sotkee ja miksi äidit ei pidä lapsistaan huolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies hoitaa siinä missä minäkin. Surullista ja harmillista, ettei monissa perheissä näin ole.
Kyllä monissa perheissä nimen omaan on niin kuin sinunkin perheessäsi. Nämä katkerien mammojen kertomukset eivät millään tavalla edusta normaalien suomalaisten elämää. Se kannattaisi aina muistaa kun lukee näitä valitusketjuja. Eivät niihin kirjoita ne normaalit, elämäänsä tyytyväiset ihmiset, joita on valtava enemmistö suomalaisista.
Päinvastoin. Tämä on ongelmana suurimmassa osassa perheistä. Puolet avioliitoista päättyy eroon ja eroa hakee nainen. Mitä luulet, kumpi saa tarpeekseen ja lähtee: se joka kohtelee huonosti vai se jota kohdellaan huonosti?
Eivät nämä keskustelut tyhjästä synny.
Höpöhöpö, mutta jos sinulle tulee parempi mieli kuvittelemalla, että kaikilla muilla on yhtä kurjaa, niin siitä vaan. Me normaalit ihmiset jatkamme omaa onnellista elämäämme täysijärkisten puolisoidemme kanssa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Annat jonkun 2v. harjoitella itsenäisesti esim. hotellin aamupalalla? Huhhuh. En halua samaan hotelliin teidän kanssa.
Tämä! Minä syötän itse koska en tykkää sotkusta ja miehellä on kaksi vasenta kättä. Toki myös annan vauvan harjoitella itse mutta en hotellissa tai muualla ihmisten ilmoilla.
Pistä se mieskin harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla miehet voivat aidosti elättää kotirouvansa lapsineen ilman että siitä tehdään numeroa. Ja se ei sitten tarkoitakaan mitään minimitasoa, johon suomalainen nainen on tottunut...
Vaimo saa kukkia, huomaavaisia lahjoja, hemmottelua hoitolassa säännöllisesti. Mies järjestää lapset äidilleen hoitoon ja vie rouvansa treffeille, muuallekin kuin lähimmälle huoltoasemalle. Kun sanotaan että mies maksaa, niin hän todellakin maksaa- mukisematta. Hän myös jaksaa kiittää ja ihastella puolisoaan, joka ahertaa perheen eteen kotona, mahdollistaen miehen urakehityksen.
Suomalaiset kaljamahamiehet eivät osta lahjoja tai kukkia, akka kasvattakoon takapihalla itse. Jos mies kaipaa irtiottoa arjesta, hän lähtee kalastamaan yksin viikoksi ilman ennakkovaroitusta. Kerran vuodessa akan voi viedä Abc:n noutopöytään, sieltä saa bonusta. Mutta mitään kakkuja hän ei leivo eikä hanki, edes lasten kanssa. Ne ovat vaimon vastuulla muutenkin. Puheet kauneushoitoloista tai kampaamoista hän sivuuttaa turhana rahanmenona, selatessaan samalla uusinta viihde-elektroniikkakuvastoa ostoaikeissa. Kaupungilla kuolaa näyttäviä venäläisnaisia ja harmittelee, kun oma vaimo ei pukeudu arjessa paremmin tai laita itseään kauniiksi. Ja koska se muuten menee takaisin töihin, onhan se nyt monta vuotta loisinut kotona hänen rahoillaan?
T. Kauhusta kalpeana kuunnellut näitä juttuja, oma mies juuri nyt isoäitinsä luona siivoamassa.
Huh, onpa ne ulkomaalaiset sitten ihania miehiä! Eivät petä eivätkä eroa ainokaisesta rakkaastaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on, että naisten pitää tehdä yksinkertaisetkin asiat itselleen hankaliksi??
Olen minäkin kuullut vaimoni valittelua, ettei voinut syödä, käydä suihkussa, käydä vessassa lainkaan kun lapset olivat pieniä.
Olin minäkin lasten kanssa keskenään tuolloin, eikä minulla ollut mitään ongelmia tehdä noita juttuja ja
Oletko sinä mielestäsi tehnyt velvollisuutesi vanhempana, jos lapsesi eivät ole kuolleet hoidossasi? Rima tosiaan on matalalla.
Ja itseasiassa, lasten pitäminen hengissä on kuin onkin meidän nisäkkäidenkin tärkein tehtävä.
Jaahas, klassinen biologia-vetoomus. Tiesitkö että jopa leijonaurokset opettavat omia pentujaan? Sinä luulet tehneesi osasi, kun sinun pentusi on joten kuten elossa kun sysäät sen taas äitinsä hoidettavaksi. Mitä ihmeen virkaa sinulla edes on? Noin hyödytön ihminen ja vielä kehtaa tulla pätemään.
Oijoijoi, kun taisi osua! Eikä tuo sinun lukemisen ymmärtäminen vieläkään vakuuta..
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaavat olla jopa hyvällä tavalla itsekkäitä. Naiset ajattelevat ensin muita ja sitten itseään, mikä taas johtaa loppuun palamiseen ja uhriutumiseen aika nopeasti.
Itse opin veljiltäni hyvän itsekkyyden. Ilmoitan miehelle, että nyt minä syön ja sinä hoidat lapset. En uhriudu, en oleta, en kanna kaunaa. Sanon mitä tarvitsen, piste.
Mitäs sitten teet kun miehesi vastaa olemalla hyvällä tavalla itsekäs ja teeskentelee, ettei osaa hoitaa lapsia? Tuo miesten manipulointitaktiikka on yleinen kaikkialla maailmassa. Niin yleinen että sille on termi: weaponized incompetence. Vaihtoehtoisesti mies ei heittäydy passiivis-aggressiiviseksi vaan kieltäytyy suoraan. Se on kyllä harvinaisempaa.
Ai sinulla ei ole tätä ongelmaa ja siksi luulet, että naiset eivät älyä ilman veljien tai jonkun muun korkeamman elämänmuodon opastusta, että pitää sanoa mitä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oijoijoi, kun taisi osua! Eikä tuo sinun lukemisen ymmärtäminen vieläkään vakuuta..
Laitoit sitten ylänuolen omaan kommenttiisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies hoitaa siinä missä minäkin. Surullista ja harmillista, ettei monissa perheissä näin ole.
Kyllä monissa perheissä nimen omaan on niin kuin sinunkin perheessäsi. Nämä katkerien mammojen kertomukset eivät millään tavalla edusta normaalien suomalaisten elämää. Se kannattaisi aina muistaa kun lukee näitä valitusketjuja. Eivät niihin kirjoita ne normaalit, elämäänsä tyytyväiset ihmiset, joita on valtava enemmistö suomalaisista.
Päinvastoin. Tämä on ongelmana suurimmassa osassa perheistä. Puolet avioliitoista päättyy eroon ja eroa hakee nainen. Mitä luulet, kumpi saa tarpeekseen ja lähtee: se joka kohtelee huonosti vai se jota kohdellaan huonosti?
Höpöhöpö, mutta jos sinulle tulee parempi mieli kuvittelemalla, että kaikilla muilla on yhtä kurjaa, niin siitä vaan. Me normaalit ihmiset jatkamme omaa onnellista elämäämme täysijärkisten puolisoidemme kanssa. :)
Tyylikästä. Kuittaat maailmanlaajuisen ongelman sanomalla "höpöhöpö". Ei ole ainakaan sinunlaistesi ansiota että naisilla on edes jotain oikeuksia.
Ihan itse valitsit miehesi. Tarjolla olisi ollut myös niitä kiltimpiä miehiä jotka olisi viihtyneet myös lasten parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten teet kun miehesi vastaa olemalla hyvällä tavalla itsekäs ja teeskentelee, ettei osaa hoitaa lapsia? Tuo miesten manipulointitaktiikka on yleinen kaikkialla maailmassa. Niin yleinen että sille on termi: weaponized incompetence. Vaihtoehtoisesti mies ei heittäydy passiivis-aggressiiviseksi vaan kieltäytyy suoraan. Se on kyllä harvinaisempaa.
Ai sinulla ei ole tätä ongelmaa ja siksi luulet, että naiset eivät älyä ilman veljien tai jonkun muun korkeamman elämänmuodon opastusta, että pitää sanoa mitä haluaa?
Minulla oli tämä ongelma mieheni kanssa. Olin liian kiltti enkä osannut asettaa rajoja. En väitä, että naiset eivät ymmärrä tätä ilman veljien opastusta. Väitän, että miehet osaavat monesti vetää rajoja paremmin kuin naiset.
Mies voi teeskennellä että ei osaa hoitaa lapsia, mutta ei yksikään niistä ole vielä kuollut kun olen poistunut paikalta ja jättänyt miehen huolehtimaan heistä.
Mieheni syö huomattavasti nopeammin kuin minä, joten autan lapsia sen aikaa ja otan vasta miehen syötyä oman ruokani ja syön sitten rauhassa, jos ylipäätään syön silloin. Useimmiten en syö ja sekös joitakin hiertää, vaikka mulle on normaalia syödä harvemmin kuin mieheni ja lapseni.
Miksi kummassa palstalla yritetään väkisin vääntää tasa-arvoon liittyvä ongelma vain yhden pariskunnan ongelmaksi, josta nainen on vastuussa?
Milloin on alettu teeskenellä, että kotitöiden ja lastenhoidon reilu tasajako ei muka ole tasa-arvokysymys? Se myönnettiin suoraan vielä 90-luvulla mutta jossain vaiheessa siitä puhuminen kiellettiin.
Ja miksi teeskennellään, että mies muka ei yritä aktiivisesti sysätä vastuuta naisen niskoille?
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Monia miehiä ei kiinnosta omien lapsien hoitaminen ja ruokkiminen, koska se on naisten hommaa. Turha syyttää asiasta naisia, että "miksi tekivät idioottien kanssa lapsia?", koska kyseiset miehet esittivät aluksi hyvää ja kunnollista tyyppiä.
Naisethan aina kehuskelee niillä naisen vaistoillaan, eikö ne toimikaan?
Vierailija kirjoitti:
Lapset on hengissä siis. No siinäpä se sitten onkin, hengissä pysyminen tärkeintä.
Meilläkin ex-mies teki vaikka mitä lapsen ollessa hänen kanssaan kahden. Hän pystyi kyllä ihan hyvin laittamaan ruokaa, syömään, käymään vessassa (tapansa mukaan lehden kanssa tunnin), katsomaan telkkaria, tekemään siis ihan mitä vaan.
Hellan pintä ja keittiö oli kuin myrskyn jälkeen, kaikki niin keitto- kuin ruoka-astiatkin levällään likaisina pitkin poikin, ruuantähteet pöydässä, lapsi ja sen vaatteet sotkussa, joka paikka siivottomassa kunnossa, mitään - siis kirjaimellisesti - MITÄÄN ei koskaan ollut siiivottu, korjattu pois paikoiltaan, laitettu kuntoon, huolehdittu kodista ylipäänsä mitenkään. Koska hänhän odotti, että minä tulen kotiin ja alan laittaa paikkoja kuntoon, sehän oli minun tehtävä, kun HÄN oli ollut lapsen kanssa kotona koko päivän.
Jostain syystä se ei vain toisinpäin toiminut ollenkaan. Jos minä olisin tehnyt vastaavalla tavalla, ja vaatinut häntä siivoamaan kaikki puhtaaksi, korjaamaan astiat pöydiltä ja hellalta ym. ja pesemään puhtaiksi ja putsaamaan lapsen ja vaihtamaan tämän vaatteet, niin johan olisi myrsky noussut. Hän nimittäin lähti aina heti omille jutuilleen, autotalliin, kalaan, kavereille jne. kun minä tulin kotiin.
Minulle tuli hyvin selväksi jo varhain se, että en voi koskaan tulla siistiin kotiin, kun hän on siellä päivän viettänyt, oli sitten yksin tai lapsen kanssa. Kaikki oli aina jumalattomassa sekasotkussa ja likaisena. Ala sitten väsyneenä pistää huushollia kuntoon, että siellä edes voi elää. Minä en vain ole ikinä pystynyt olemaan ns. sinut sekasotkun ja siivottomuuden kanssa. Aika moni muukaan nainen ei ole.
Ehkä ei ole miehetkään, mutta niille on aika useille jotenkin sisäänkirjoitettu se, että ei tätä sotkua kauaa ole, kun se vaimo tulee kotiin, niin se siivoaa. Vieläpä kuvittelevat naisilla olevan joku ihme intohimo siivoamiseen, just joo, "nehän tykkää siivoamisesta!"
Ja sitten vielä se, että eihän ne lapset yleensä koskaan isälleen kiukuttelekaan. Äitiähän ne aina riivaa. Kuuntele vaan jossain kaupassa tai missä tahansa, missä on lapsia vanhempineen, niin äitiä ne aina kiljuu.
Sain kyllä tarpeekseni tuosta lajista. Muistan hyvin, kun menin käymään jonkun asian vuoksi sitten exälläni, joka oli jäänyt siihen entiseen taloomme asumaan. Kaikki oli hyrskyn myrskyn. Liedellä oli kattila, joka oli täynnä jotain palanutta kovettunutta mönjää. Oli kuulemma palaneet perunat pohjaan. Pahasti oli kyllä palaneetkin, kattilan kansikin oli sulanut. Mutta niin paljon ei ollut itsestään irti saanut, että olisi edes heittänyt sen kattilan roskiin, se kun oli jo käyttökelvoton. Siinä se sai hellalla oleskella ihan rauhassa sisältöineen. Juu en heittänyt pois minäkään, ei kuulunut enää minun tehtäviini.