Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?
Miksi te naiset suostutte tällaiseen?
Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.
Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.
Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
Minä miehenä maksan ruuat 95% kerroista ja todellakin aion tämän epäkohdan takia ainakin syödä ruokani.
Naiset: tämän takia teidän ei kannata jäädä kotiin miehen rajojen armoille.
Miesten maailmassa raha tuo valtaa, eikä teidän lastenhoito paina siinä vaaassa grammaakaan.
Jos mies maksaa, ja häntä tulee palvella kuin kuningasta. Olet velkaa miehelle, jonka maksat orjatyöllä ja paapomisella.
Tämä ei koske tietenkään naisia, joista suurin osa käy ihan töissä. Naisen pitää maksaa oma osuutensa ja hoitaa lapset ja koti. Mies voi toimia vain maksajana.
Edelleen se on ihan oma valinta mennä yhteen jonkun Uuno Turhapuron kanssa ja tehdä vielä lapsiakin. Eikä se ole kenenkään muun miehen vika.
Vierailija kirjoitti:
Kannustan naisia muistamaan yhden jutun: se mies, jota passaatte, ei sitten välttämättä "palkitse" touhuanne yhtään mitenkään. Siinä missä ystävyydet ym. kukkivat huomioinnista, lahjoista ja rakkaudenosoituksista, pitkäkin liitto muuten hyvän miehen kanssa voi olla 100% pelkkää antamista- ilman että mies tajuaa koskaan, miten huomaavainen vaimo tällä on.
T. Passasin vuosia rakkaudesta, touhu loppui viime vuonna kun en edes onnitteluita saanut synttäreinäni "väsyneeltä" mieheltä. Lakkasin myös varaamasta lomia ja panostamasta suhteeseen sen suuremmin. Mies kun viattomasti räpytteli silmiään, lahjojen/lomien/muiden huomionosoitusten keskellä vuosia oltuaan, että ei HÄN tarvitse tämmöisiä arjessa...kummasti on kaiken ottanut vastaan iloisena, mutta ääni päässä ei ole kertonut hänelle, miten touhu voisi edes joskus olla vastavuoroista. Naapurin tarjoaman saunajuoman tilalle ostaa kyllä automaattisesti uuden itse!
Tämä. Väsyttää. Aina väsyttää.
Ja mikään ei auta. Vaikka vääntää ratakiskosta kymmenen kertaa että odotan vastapalvelusta, en siivoa taloa helpottaakseni sinun taakkaasi vaan siksi että odotan sinun puolestasi siivoavan kun minulla on pitkiä työpäiviä, ei auta.
Ja vaikka toinen ilmiselvästi tykkää huomioinnista, mies on valmis luopumaan kaikista huomionosoituksista jos häneltä edellyttää pienintäkään vastapalvelusta. Sen pitäisi olla täysin yksisuuntaista palvelua, muuten ei kelpaa ollenkaan.
Tuleeko teille jotenkin parempi mieli siitä omasta pikku possusta, kun kerrotte täällä toisillenne, että sellaisia kaikki miehet ovat? Niin ei tarvitse ottaa vastuuta omista paskoista valinnoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi vapaamatkustajan omatunto ei soimaa. Liittyykö jotenkin y-kromosomiin?
Liittyy siihen että miehet vilpittömästi uskovat että heitä kuuluu palvella perheessä. Se asia ei muutu. Se usko ja luottamus siihen on liian vahva. Miehet eivät hoida omia lapsiaan ja miehet eivät tee kotitöitä, koska uskovat olevansa niiden yläpuolella. Hirveällä tappelulla sen voi muuttaa hetkeksi, mutta aina mies sinnikkäästi palaa oletusasetuksiin. Kerta toisensa jälkeen.
Tämä ongelma on valtava. Miljoonat naiset ympäri maailmaa käyvät samaa toivotonta taistelua vuosikymmenestä toiseen. Ja miehet taistelevat kaikin voimin sen puolesta että saisivat palvelua.
Ja täällä sanotaan että syy on naisten. Ei ole. Tuollaisia miehiä on enemmistö. Tähän ei voi vaikuttaa valinnoilla. Miehet näkevät naiset palvelijoina. Se pitää muuttaa, muu ei tehoa.
Mihin naiset rakastuvat tällaisissa miehissä? Tarkennetaan Suomen kaltaisissa hyvinvointivaltioissa joissa henki ja terveys, toimeentulo eivät ole mieskumppanin varassa kuten ehkä alkeellisemmissa kulttuureissa.
Oletko koskaan kuullut seksuaalisuudesta? Kumppanin kaipuu ei lopu siksi että vain riittämättömiä miehiä on tarjolla. Valitettavasti. Ja ei, nainen ei ole vastuussa siitä että miehet ovat liian huonoja. Miehet tietävät erittäin hyvin millaisia heidän pitäisi olla ja mitä tehdä. Miehet eivät vain tee.
Olen sekä kuullut että kokenut. Henkinen yhteys ja samanlaiset arvot ja asenteet ovat korvaamattoman tärkeitä seksuaalisen yhteyden syntymiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen se on ihan oma valinta mennä yhteen jonkun Uuno Turhapuron kanssa ja tehdä vielä lapsiakin. Eikä se ole kenenkään muun miehen vika.
Uuno Turhapuro on miehen luoma hahmo ja miesten suosikki. Miehet haluavat olla tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
Minä miehenä maksan ruuat 95% kerroista ja todellakin aion tämän epäkohdan takia ainakin syödä ruokani.
Miesten maailmassa raha tuo valtaa, eikä teidän lastenhoito paina siinä vaaassa grammaakaan.
Jos mies maksaa, ja häntä tulee palvella kuin kuningasta. Olet velkaa miehelle, jonka maksat orjatyöllä ja paapomisella.
Myös urakehitys tyssää tähän,palkkataso pienenee ja eläkekertymä.
Tunnen useita naisia,jotka ovat jääneet kotiin,ja hupsista heijaa,kun lapset ovat olleet isoja,on ukko jättänyt uuden naisen takia. Ja lapsia ja kotoa ja miestä kotona hoitanut nainen jäänyt tyhjän päälle! Aikuisena pitänyt opiskella uusi ammatti tyyliin lähöri,ja alkaa keräämään omaisuutta, että eläkkeellä ei ole rutiköyhä
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille jotenkin parempi mieli siitä omasta pikku possusta, kun kerrotte täällä toisillenne, että sellaisia kaikki miehet ovat? Niin ei tarvitse ottaa vastuuta omista paskoista valinnoista?
Kuka täällä on niin väittänyt. Sinä.
Meidän superäiti teki lapsen vastoin mun tahtoa ja häippäs sen jälkeen toisen miehen mukaan....eipä oo tainnut ruokkia lapsia koskaan... oon isinä hoitanut lapset aina yksin. Ihania nää äidit! Tänään on äitienpäivä...äitikin asuisi muutaman kilsan päässä... Mut lapset ei noteeraa varmaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi vapaamatkustajan omatunto ei soimaa. Liittyykö jotenkin y-kromosomiin?
Liittyy siihen että miehet vilpittömästi uskovat että heitä kuuluu palvella perheessä. Se asia ei muutu. Se usko ja luottamus siihen on liian vahva. Miehet eivät hoida omia lapsiaan ja miehet eivät tee kotitöitä, koska uskovat olevansa niiden yläpuolella. Hirveällä tappelulla sen voi muuttaa hetkeksi, mutta aina mies sinnikkäästi palaa oletusasetuksiin. Kerta toisensa jälkeen.
Tämä ongelma on valtava. Miljoonat naiset ympäri maailmaa käyvät samaa toivotonta taistelua vuosikymmenestä toiseen. Ja miehet taistelevat kaikin voimin sen puolesta että saisivat palvelua.
Ja täällä sanotaan että syy on naisten. Ei ole. Tuollaisia miehiä on enemmistö. Tähän ei voi vaikuttaa valinnoilla. Miehet näkevät naiset palvelijoina. Se pitää muuttaa, muu ei tehoa.
Mihin naiset rakastuvat tällaisissa miehissä? Tarkennetaan Suomen kaltaisissa hyvinvointivaltioissa joissa henki ja terveys, toimeentulo eivät ole mieskumppanin varassa kuten ehkä alkeellisemmissa kulttuureissa.
Oletko koskaan kuullut seksuaalisuudesta? Kumppanin kaipuu ei lopu siksi että vain riittämättömiä miehiä on tarjolla. Valitettavasti. Ja ei, nainen ei ole vastuussa siitä että miehet ovat liian huonoja. Miehet tietävät erittäin hyvin millaisia heidän pitäisi olla ja mitä tehdä. Miehet eivät vain tee.
Olen sekä kuullut että kokenut. Henkinen yhteys ja samanlaiset arvot ja asenteet ovat korvaamattoman tärkeitä seksuaalisen yhteyden syntymiseksi.
Harmi kun kaikki eivät voi olla lesboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuno Turhapuro on miehen luoma hahmo ja miesten suosikki. Miehet haluavat olla tuollaisia.
Eikö aika moni muukin hahmo täytä samat kriteerit. Eli mielestäsi jokainen mies haluaa olla samaan aikaan Turhapuro, Teräsmies, Frodo Reppuli ja Sauron?
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä puuttuu luonnostaan empatiapalikka päästä, eivätkä tajua jokapäiväistä toisten huomioimista. Tämä ero näkyy lapsesta asti, jopa autistilapsilla, joilla ei ole samanlaista tarvetta miellyttää sosiaalisesti kuin tavislapsilla: pojat ovat kiinnostuneita vain itsestään, tytöt pyrkivät omalla tavallaan huomioimaan toiset. Näin äitienpäivänä tytöltä voi tulla kortti, pojalta tuskin edes niitä onnitteluita (kärjistetysti).
Ja suomalaiset miehet ovat keskimäärin aika autistisia käytöksessään.
Kyllä tämä on ainakin 50% kasvatuksen tulosta. Pojat saa olla äänessä,itsekkäitä,ilmaista itseään. Tyttöjen pitää olla kilttejä,hiljaa ja aina ottaa ensisijaisesti toiset huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Perustuisiko jotenkin evoluutioon? Miehet metsästi saaliin ja naiset huolehti lapsista ja vanhuksista.
Vanhat tavat.
😂🤣😅😆😁😄😃😀😃😄😁😆😅🤣
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä puuttuu luonnostaan empatiapalikka päästä, eivätkä tajua jokapäiväistä toisten huomioimista. Tämä ero näkyy lapsesta asti, jopa autistilapsilla, joilla ei ole samanlaista tarvetta miellyttää sosiaalisesti kuin tavislapsilla: pojat ovat kiinnostuneita vain itsestään, tytöt pyrkivät omalla tavallaan huomioimaan toiset. Näin äitienpäivänä tytöltä voi tulla kortti, pojalta tuskin edes niitä onnitteluita (kärjistetysti).
No hohhoihaa, sitten tällainen voimaannuttava miesiviha-avautuminen jälleen kerran...
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "luonnostaan"? Kyllä minulle ainakin on lapsena opettamalla opetettu, että on huomaavaista esimerkiksi tarjota toiselle jotain, jos syö tai juo itse. Minulle on myös opetettu että miehiltä ei voi odottaa huomaavaisuutta. Lukemattomia kertoja olen kuullut huomautuksen "ei ne miehet tule ajatelleeksi".
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
Tässähän ne väärät kuninkaat tunnistaa. Oikea kuningashan jakaa elämänsä kuningattaren, ei palvelijan kanssa. (Tasapaino!)
Vierailija kirjoitti:
Texas ranger kirjoitti:
No mihin katosi nyt vetoaminen avioliitttolakiin, jonka mukaan kumpikin puliso osallistuu perheen elatukseen kykynsä mukaan: nainen huolehtimalla perheestä ja mies maksamalla perheen kulut. Miksi ihmeessä miehen pitää käydä töissä, maksaa kaikki ja vastata vielä 50% kotitöistä, koska nainen on pakotettu kotiin (lue: ihan itse valinnut olla lapsensa kanssa).
Jos se oma puoliso vituttaa, niin eikö kiukku kannattaisi suunnata häneen eikä joihinkin täysin tuntemattomiin miehiin, joilla kollektiivina väitätte olevan toinen toistaan pimeämpiä ominaisuuksia? Samallahan oikeutatte sitten sen puolisonne perseilyn, kun kerran jokainen mies välttämättä on perseääliö. En ollenkaan tajua tuota logiikkaa.
Eikö helpompaa olisi sianjättö ja normaaliälyisen puolison etsiminen tai vaikka ilman puolisoa oleminen, jos sopivaa ei löydy?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen valitsee puolisokseen ääliön, niin se vaan on.
Meillä on kaksi lasta, molemmille autettava, ensin syö lapset, sit heille kivaa tekemistä ja aikuiset nauttii ruokansa.
Kunnollista miestä ei ole tarjolla edes puolelle naisista.
Lisäksi miehet tietävät kyllä erittäin hyvin, millaisia heidän pitäisi olla. Siksi miehet teeskentelevät huomaavaista, kunnes nainen on koukussa. Mies vain lähtee alusta asti suhteeseen sillä agendalla, että nainen muutetaan palvelijaksi.
Eikä nainen tajua vuosiin, mitä tapahtuu. Nainen yrittää neuvotella. Tottakai se rakas ja huomaavainen puoliso parantaa tapansa, kun asiasta keskustellaan. Tietenkin. Kyllä tämän voi korjata, tämä on väärinkäsitys. Eihän se rakas kumppani vuosien ajalta tarkoituksella voi kohdella minua palvelijana. Eihän!?
Ja niin sitä mennään joskus vuosikymmeniä.