Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?
Miksi te naiset suostutte tällaiseen?
Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.
Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.
Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!
Kommentit (197)
Liekö kovin yleisiä isät jotka kieltäytyvät täysin hoitamasta lastaan pyydettäessä. Enemmän tiedän äitejä jotka ajautuvat hoitamaan hoitotilanteet marttyyrimaisesti tai joko omii ne. Lastenhoito on meillä vähintään 50/50 ja itse asiassa isi hoitaa ajoittain enemmän koska olen paljon töissä iltavuoroissa.
AV-mammat ja heidän sikamiehensä kyllä elävät jossain ihan eri todellisuudessa kuin me normaalit ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Monia miehiä ei kiinnosta omien lapsien hoitaminen ja ruokkiminen, koska se on naisten hommaa. Turha syyttää asiasta naisia, että "miksi tekivät idioottien kanssa lapsia?", koska kyseiset miehet esittivät aluksi hyvää ja kunnollista tyyppiä.
No jaa. Minä ilmoitin että joko hoidetaan lapset yhdessä tai molemmat omissa osotteissa. Kummasti tuo yhteishuoltajuus kuitenkin kelpasi.
Kun tulen iltavuorosta kotiin, on täällä ruoat valmiina, kävelen valmiiseen pöytään. Samoin silloin kun olen viikonloppun töissä, lapset on ruokittu, pyykit pesty ja lattiat imuroitu.
Minun mielestä tässä on kyse vain naisten nössöydestä, ei oikeasti ole laitettu kovaa kovaa vasten. On luovutettu heti, kun mies alkaa sluibailla. Täytyy vaan tehdä selväksi, että se on oikeasti ero, jos hommat ei suju. Jos ei pysty, niin sit se vaan on voi, voi. Turhaa siinä sitten valittaa, kun mies ei tee mitään, jos itse tyytyy kohtaloon ja jää tuollaiseen suhteeseen.
Ja edelleenkin Herran vuonna 2023 on naisia, jotka rakastaa passata, joten sekin suotakoon.
Tajuan mitä sanot, ja tiedän että mulla on hullun epärealistiset toiveet parisuhteesta.
Mutta. En aio olla miehen kanssa, joka täytyy pakottaa tekemään oma osuutensa perheen hommista. Haluan miehen joka on kuin minä: tekee osansa, koska se on oikein ja reilua puolisoa kohtaan, ja koska haluaa olla tasaveroinen kumppani, ei siksi että toinen pakottaa.
Tiedän, tulen jäämään sinkuksi.
N27
Vierailija kirjoitti:
Jo silloin naimisiin mennessämme lupasin vaimolleni, että osallistun arkipäivän kustannusten maksuun.
Teen lapset ja sitä kautta tuon perheelle leivän pöytään. Vaimo hoitaa ne.
t. suoraselkäinen suomalainen mies
Vaimosi ei ilmeisesti käy töissä? Koska sinä tuot leivän pöytään.
Vierailija kirjoitti:
AV-mammat ja heidän sikamiehensä kyllä elävät jossain ihan eri todellisuudessa kuin me normaalit ihmiset.
Pieni huomio: olet itse AV-mamma. Eli et oman määritelmäsi mukaan ole normaali ihminen.
Mun seurassa oleva mies on mun veli/isä/kaveri/pomo/hoito. Ei lasten isä.
Miehet nyt ovat joko vajukkeja tai vauvoja käytökseltään. Itse en ainakaan koe vielä 5kymppisenäkään miehen olevan mitenkään aikuisen tasolla. Nuoresta oltu yhdessä ja olisi pitänyt erota jo myös nuorena.
Meillä on:
* miehen nälkä
* miehen kipu
* miehen kylmä
* miehen tarpeet
Ei meillä sitten muita olekaan. Hän loukkaantuu mm. verisesti, jos en esim. ota hierontaa (lue: seksiä) vastaan, kun hän sitä TARJOAA. Se on kuulemma huomiointia ja "on se nyt vi##u, jos ei kelpaa".
Lapset alkoivat älytä joskus n.10v, että miehet ovat outoja. Itse kysyivät, että miksi aina isän tarpeet ovat niin tärkeitä. Rääkyy kuin kakara, jos ei saa tahtoaan läpi. Tai sitten murjottaa. Vetää ovet paukkuen pihalle, kun en vaan pysy pokerina millään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet nyt ovat joko vajukkeja tai vauvoja käytökseltään. Itse en ainakaan koe vielä 5kymppisenäkään miehen olevan mitenkään aikuisen tasolla. Nuoresta oltu yhdessä ja olisi pitänyt erota jo myös nuorena.
Meillä on:
* miehen nälkä
* miehen kipu
* miehen kylmä
* miehen tarpeetEi meillä sitten muita olekaan. Hän loukkaantuu mm. verisesti, jos en esim. ota hierontaa (lue: seksiä) vastaan, kun hän sitä TARJOAA. Se on kuulemma huomiointia ja "on se nyt vi##u, jos ei kelpaa".
Lapset alkoivat älytä joskus n.10v, että miehet ovat outoja. Itse kysyivät, että miksi aina isän tarpeet ovat niin tärkeitä. Rääkyy kuin kakara, jos ei saa tahtoaan läpi. Tai sitten murjottaa. Vetää ovet paukkuen pihalle, kun en vaan pysy pokerina millään.
Mikset heitä äijää pihalle. Mikään ei tunnu niin hyvälle kuin eroaminen.
Mun mies kyllä hoitaa syömiset mun kanssa puoliksi. Voi olla että hoitaa enemmänkin.
Mutta olen huomannut, että isältä helposti puuttuu ennakointikyky. Esim mun mies saa pukea rauhassa, koska vahdin lasta. Itse en saa. Mies jotenkin luulee ettei lapsi tule häiritsemään, koska ei tule häntäkään häiritsemään. Ei sen päähän mahdu ajatus, että joku varmaan estää sitä lasta tulemasta häiritsemään. Saattaa myös mennä katsomaan mitä lapsi tekee, kieltää tuhmuudet, lähtee eikä tajua että jos lapsen jättää sinne pahan tekoon, niin se jatkaa niitä tuhmuuksia heti.
Joillain isillä varmaan ei raksuta, että jos he eivät vahdi lasten syömistä, niin kyllä joku vahtii. Ja se joku ei sitten saa itse syödä rauhassa.
Perustuisiko jotenkin evoluutioon? Miehet metsästi saaliin ja naiset huolehti lapsista ja vanhuksista.
Vanhat tavat.
Miksi teette niitä kakaroita ja vielä keskenkasvuisten "miesten" kanssa? Skipatkaa koko pa ska ja eläkää itsellenne, niin ei tarvitse vinkua joka jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin on tehty näin vakava asia? Mies voi syöttää lapsen ja syödä sitten vaikka jäähtynyttä ruokaa, ei haitaa. Sanokaa aiheesta miehellenne niin se nauraa sulle ja auttaa lasta syömään. Ei ole tämmöinen itku tullut koskaan mieleenkään lol
Meillä mies joutui kerran ottamaan vastuun muksuista, kun ei ollut muita apuna heti. (Mummo oli toki jo hälytetty paikalle.)Teloin nimittäin käteni veitseen. Ja toinen oli jo valmiiksi kantositeessä. Siksi teloinkin. Sain silti ne ruuat vielä lautasille.
Mies hyvin loukkaantuneena totesi, että HÄN joutuu syömään jäähtynyttä ruokaa. Piti hetki tuijottaa monttu auki. Oma käsi odottaa tikkejä kaikissa kääreissään, odotan taksia, että pääsen päivystykseen ja miehen ongelma on ensimmäistä kertaa koko perheaikana se, että HÄNEN annoksensa jäähtyy. Jäi varmaan ikuinen trauma. Pikkupolo.
Vierailija kirjoitti:
Perustuisiko jotenkin evoluutioon? Miehet metsästi saaliin ja naiset huolehti lapsista ja vanhuksista.
Vanhat tavat.
Ei. Ne oli silloin Miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teette niitä kakaroita ja vielä keskenkasvuisten "miesten" kanssa? Skipatkaa koko pa ska ja eläkää itsellenne, niin ei tarvitse vinkua joka jutusta.
Minä halusin lapset, en miestä. Minun ei tarvitse vittuuntua lapselliseen, urpoon äijäänkun en omista. Pistin heti kieroon kun sain lapset. Minua ei haitannut ( lapset jo aikuisia) olla se ainoa syöttäjä buffetpöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaavat syödä jo itsekin.
Muut taidot ovatkin sitten hakusessa :D
Oltiin kavereitten kanssa brunssilla. Viereisessä pöydässä istui äiti ja isä parin pienen lapsen kanssa. Äiti paimensi lapsia ja yritti saada heidät syömään. Isä söi rauhassa. Lopulta äiti sanoi:" Voisitko sinä katsoa lapsia edes vähän aikaa, että saisin syötyä edes vähän?"
On se kumma, että tuota pitää edes kysyä.
Älkää, naiset, ottako näitä itsekkäitä miehiä kummpaneiksenne!
Tuli erottua tämän tyylisestä miehestä sillä erotuksella, että kotona ei tehnyt mitään, ei siis yhtään mitään lapsien hoitoon liittyvää. Mutta auta armias kun päästiin ihmisten ilmoille niin johan teki ja oli itse vuoden isä. Kun päästiin takaisin kynnyksen yli eikä ollut yleisöä enää niin kaikki "apu" loppui kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit haluavat pitää lapset mahdollisimman pitkään riippuvaisina itsestään, sen sijaan että antaisivat lapsen harjoitella itsenäisesti.
Juu ei. Annat jonkun 2v. harjoitella itsenäisesti esim. hotellin aamupalalla? Huhhuh. En halua samaan hotelliin teidän kanssa.
Meillä on lasten annettu harjoitella sitä itsenäistä syömistä kotona. Joka on kotona sen osannut, on saanut syödä itsenäisesti myös kodin ulkopuolella.
Mutta ei herrajjumala anneta lapsen opetella itsenäistä syömistä missään hotellin aamupalalla. 99% aterioistaan keskiverto lapsi kuitenkin syö jossain muualla kuin ravintolassa tai hotellissa.
Aion kyllä jatkossakin syödä rauhassa, vaikka se mammoja kuinka vituttaisi. :D