Mikä siinä on, että miehet syö rauhassa ja äidit auttaa lapsia ja syö omaa ateriaansa?
Miksi te naiset suostutte tällaiseen?
Olen joutunut muutaman kuukauden aikana käymään useammassa pikaruokapaikassa ja hotellin aamupalalla.
Lähes järjestään isät syö ruokaansa rauhassa, eivätkä käytä lapsiaan edes vessassa. Äidit syö yhdellä kädellä jäähtynyttä ateriaansa ja toisella kädellä auttaa (pieniä) lapsia.
Vaatikaa niitä puolisoitanne osallistumaan!
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Olen mies eikä mulla ole lapsia, mutta mietityttää löytyisikö voimansiirrosta niin pientä pykälää, ettei pientä lasta syöttäessä tulisi käytettyä liian suurta voimaa?
Vapaamatkustajilla riittää tekosyitä jottei vaan tarvitsisi tehdä mitään:D
Vierailija kirjoitti:
Jo silloin naimisiin mennessämme lupasin vaimolleni, että osallistun arkipäivän kustannusten maksuun.
Teen lapset ja sitä kautta tuon perheelle leivän pöytään. Vaimo hoitaa ne.
t. suoraselkäinen suomalainen mies
Nykyisenlaisessa työelämässä tuo on aika paljon luvattu. Pitää olla joku spesiaaliosaaja ennenkuin tuon voi luvata. Muuten voi käydä niin että jokupäivä työnantaja pitää yt-neuvottelut ja sinne meni maksukyky.
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran saanu todistaa tilannetta, että isän ei anneta osallistua, vaan äiti omii lapsen hoidon itselleen.
Joopa joo. Ei anneta osallistua? Meillä mies on ihan omatoimisesti ottanut ohjat käsiinsä kummankin lapsen kohdalla. Jos olisi joku ihan avuton ja jopa vaaratilanteita aiheuttava huithapeli, niin en antaisi hoitaa, mutta onneksi ei ole :D
Kannattaa varmaan valita parempi mies :D Terveisin kolmen lapsen äiti joka syö rauhassa ja isä hoitaa muksut, mun aamiaista ei lapset häiritse, sitten vaihdetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo silloin naimisiin mennessämme lupasin vaimolleni, että osallistun arkipäivän kustannusten maksuun.
Nykyisenlaisessa työelämässä tuo on aika paljon luvattu. Pitää olla joku spesiaaliosaaja ennenkuin tuon voi luvata. Muuten voi käydä niin että jokupäivä työnantaja pitää yt-neuvottelut ja sinne meni maksukyky.
Hänhän sanoi vain osallistuvansa kustannuksiin, ei maksavansa niitä kokonaan. Kyllä työttömyysrahastakin sen 1 % perheen kuluista pystynee kustantamaan.
Miten tästäkin on tehty näin vakava asia? Mies voi syöttää lapsen ja syödä sitten vaikka jäähtynyttä ruokaa, ei haitaa. Sanokaa aiheesta miehellenne niin se nauraa sulle ja auttaa lasta syömään. Ei ole tämmöinen itku tullut koskaan mieleenkään lol
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä ihan se ja sama mitä ketjua täällä lukee niin voi että miten huonoja kaikki miehet on ja plaa plaa plaa. Ihan sama vaikka puhuttais Jeesuksesta ni aina te jotenki onnistutte kääntämään sen puheen siihen miten kauheita miehet on. Ja sitten jos joku mies erehtyy kysymään, että miks täällä vihataan miehiä niin paljon ni se se vasta vihat saakin niskaansa. Ei miehet, vaan se teidän valitsema luuseri, TEIDÄN valitsema veltto, laiska, itsekeskeinen paskasika, teidän ihan omaa syytä.
Onko sinun kokemuksesi siis se, että naiset syövät rauhassa samalla kun mies tasapainottelee polvellaan mukuloita ja yrittää haarukoida munakokkelia omaan ja tenavien suuhun?
Jotkut ilmiöt vaan ovat todellisia, ja niistä voi täällä keskustella.
No meillä mieheni suorittaa nämä asiat (auttaa syömisessä, käyttää vessassa poikaa) aina kun käymme ulkona syömässä tai matkoilla. Jostain syystä on aina käyttäytynyt niin. Jopa vie minunkin tarjottimeni/astiani pois, että saan olla kuin mikäkin kuningatar. Ehkä hän haluaa antaa minun hengähtää edes sen ajan kotiäitiydestäni.
Siten pääsee sekä helpommalla että tuntee itsensä ainakin lähes korvaamattomaksi. Eihän se mies edes osaisi lapsia auttaa ja ainakin ne valitsisi vain herkkuja aamiaispöydässä jos kukaan ei ole perään katsomassa.
Mä olen kyllä syöttänyt lapsia kun olivat pieniä. Myös hotellin aamupalalla.
Vaimoa joutui jututtamaan, kauan sitten, että onko viisasta palvella poikia kotona tai missään. Kyllä itse osaa tai oppii kun et palvele. Toimi osittain.
Vieläkin ne äidilleen mussuttaa ja yrittää juoksuttaa. Mulle eivät koska ilmoitan että eikö omat jalat kanna vai mitä?
Äidit itse tykkäävät kun lapset ovat riippuvaisia ja marttyyrin kruunu painaa niskan vinoon.
Vauvat ja taaperot on ruokittava ja hoidettava. Vanhemmat tekevät itse tai kärsivät seuraukset. Mistä te luulette että ne mopoauto jonnet putkahtaa tähän maailmaan itkemään ongelmiaan. Äidin hoivasta ja täyshoidosta.
Olen ihmetellyt samaa. Miten ihmeessä se sämpylä ja kahvi voi maistua hyvältä, kun oma puoliso orjan asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit haluavat pitää lapset mahdollisimman pitkään riippuvaisina itsestään, sen sijaan että antaisivat lapsen harjoitella itsenäisesti.
Juu ei. Annat jonkun 2v. harjoitella itsenäisesti esim. hotellin aamupalalla? Huhhuh. En halua samaan hotelliin teidän kanssa.
Minäkin ihmettelen usein ,kun tv- ohjelmissa varsinkin ihan nuorten perheissä kukaan ei auta pientä lasta syömisessä.Yksivuotiastakaan ei usein edes katsota,saako hän mitään suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Monia miehiä ei kiinnosta omien lapsien hoitaminen ja ruokkiminen, koska se on naisten hommaa. Turha syyttää asiasta naisia, että "miksi tekivät idioottien kanssa lapsia?", koska kyseiset miehet esittivät aluksi hyvää ja kunnollista tyyppiä.
No jaa. Minä ilmoitin että joko hoidetaan lapset yhdessä tai molemmat omissa osotteissa. Kummasti tuo yhteishuoltajuus kuitenkin kelpasi.
Kun tulen iltavuorosta kotiin, on täällä ruoat valmiina, kävelen valmiiseen pöytään. Samoin silloin kun olen viikonloppun töissä, lapset on ruokittu, pyykit pesty ja lattiat imuroitu.
Minun mielestä tässä on kyse vain naisten nössöydestä, ei oikeasti ole laitettu kovaa kovaa vasten. On luovutettu heti, kun mies alkaa sluibailla. Täytyy vaan tehdä selväksi, että se on oikeasti ero, jos hommat ei suju. Jos ei pysty, niin sit se vaan on voi, voi. Turhaa siinä sitten valittaa, kun mies ei tee mitään, jos itse tyytyy kohtaloon ja jää tuollaiseen suhteeseen.
Ja edelleenkin Herran vuonna 2023 on naisia, jotka rakastaa passata, joten sekin suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin on tehty näin vakava asia? Mies voi syöttää lapsen ja syödä sitten vaikka jäähtynyttä ruokaa, ei haitaa. Sanokaa aiheesta miehellenne niin se nauraa sulle ja auttaa lasta syömään. Ei ole tämmöinen itku tullut koskaan mieleenkään lol
Eihän MIES voi jäähtynyttä ruokaa syödä hyvänen aika sentään. Naisesta ei niin väliä.
Meillä yksi sukulaisperhe toimii näin esimerkiksi suvun juhlissa... Mies pääsee kahville ja kakulle vailla huolta huomisesta ja nauraa rötköttää muiden vieraiden kanssa olohuoneessa sillä välin, kun vaimo hoitaa 3 pienen lapsen syömiset ja "syömiset", siivoaa jäljet, huolehtii vessatukset, vaipanvaihdot ym. Itse juo kahvinsa kylmänä ja rääppii yhtä kakkupalaa 3 varttia. Sitten me muut tarjoamme apua. Tämän kyseisen miehen äiti (eli lasten mummu) ei puutu asiaan millään tavalla... Jopa minun äitini on huomauttanut asiasta vähän veemäiseen sävyyn, mutta eipä kuulu meille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit haluavat pitää lapset mahdollisimman pitkään riippuvaisina itsestään, sen sijaan että antaisivat lapsen harjoitella itsenäisesti.
Juu ei. Annat jonkun 2v. harjoitella itsenäisesti esim. hotellin aamupalalla? Huhhuh. En halua samaan hotelliin teidän kanssa.
Sotketaan omassa pöydässämme. Älä kurki vieraisiin pöytiin.
Kaikenlaisia hevonpaskaolkiukkoaloituksia sitä onkin.
Kyllä meillä mies lapsia hoitaa siinä missä minäkin.
Taitaa olla tuulahdus mummojen nuoruudesta koko juttu.