Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varoittava tarinani Kannabiksestä.

Vierailija
10.05.2023 |

Mä asun Kalliossa, missä on iisi saada pilvee, ja niin mäki tein. Ku mä oli 19-vuotias, kokeilin ekaa kertaa kannabista, ajattelin et se ois kiva tapa rentoutuu ja unohtaa arjen stressit. Mutta pian mä huomasin, et se oli pahin moka ikinä.

Ekana mulla oli ahdistusta ja vainoharhaisuutta, ja sit sen jälkeen mul puhkes skitsofrenia. Mä näin juttuja mitä ei ollu olemassa ja kuulin ääniä, jotka sano kauheita juttui mulle. Mä kärsin psykoottisista kohtauksista, joina mä menetin todellisuudentajuni ja käyttäydyin aggressiivisesti. Mun elämä muuttu ihan totaalisesti, ja lopulta mä jouduin hakkaamaan hoitoon.

Mä olin suljetulla osastolla kaks kuukautta, ja siellä mua hoidettiin erilaisilla lääkkeillä. Mä sain risperidonii ja haloperidolii, jotka autto vähentämään psykoottisia oireitani ja hallusinaatioita. Lisäks mä sain rauhottavia lääkkeitä, kuten loratsepaamii, jotka autto ahdistuksen ja levottomuuden hoitoon.

Olo suljetulla osastolla oli rankkaa ja pelottavaa, mut se oli myös tosi tärkee mun terveyden kannalta. Lääkitys autto vähentämään oireitani ja sain paljon apuu terapeuteilt ja hoitajilt.

Kannabis voi tuntuu harmittomalta, mut se voi aiheuttaa vakavia ongelmii. Älä tee samaa mokaa ku mä. Skitsofreniaa ei voi parantaa, vaan sitä voi vain hoitaa. Mun elämä skitsofrenian kanssa on rankkaa ja se vaatii jatkuvaa hoitoa ja lääkitystä.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä että joku uskaltaa kertoa totuuden eikä vaan kannabismyönteisiä valheita.

Kannabismyönteisiä valheita levittävät huumekauppiaat 😱

Nykyiset huumekauppiaat vastustavat kannabiksen laillistamista. Nehän siinä menettäisivät eniten. 

Suurin voittaja olisivat kannabispsykoosihoitolaitokset, joille tulisi tuhansia asiakkaita viikossa 

Jos jossakin laillistaneessa paikassa olisi tullut paljon kannabispsykooseja siitä olisi uutisoitu isosti jo ajat sitten. Sehän olisi perustelu kieltämiselle jos laillistaminen aiheuttaisi jotain ihan oikeita haittoja. Tuo on vain psykoosisatua, pelottelua ja valehtelua. Kannabis on niin la

IL: Pelkästään Husin alueella kymmeniä kannabispsykoosiin joutuneita joka viikko

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/ff7ab64a-8df0-4284-b77f-d0e7…

Vierailija
142/142 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pelkästään hus:n alueella on kymmeniö kannabispyskooseja viikossa, niin niitä olisi tuhansia viikossa, jos kannabis laillistettaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla