Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoittava tarinani Kannabiksestä.

Vierailija
10.05.2023 |

Mä asun Kalliossa, missä on iisi saada pilvee, ja niin mäki tein. Ku mä oli 19-vuotias, kokeilin ekaa kertaa kannabista, ajattelin et se ois kiva tapa rentoutuu ja unohtaa arjen stressit. Mutta pian mä huomasin, et se oli pahin moka ikinä.

Ekana mulla oli ahdistusta ja vainoharhaisuutta, ja sit sen jälkeen mul puhkes skitsofrenia. Mä näin juttuja mitä ei ollu olemassa ja kuulin ääniä, jotka sano kauheita juttui mulle. Mä kärsin psykoottisista kohtauksista, joina mä menetin todellisuudentajuni ja käyttäydyin aggressiivisesti. Mun elämä muuttu ihan totaalisesti, ja lopulta mä jouduin hakkaamaan hoitoon.

Mä olin suljetulla osastolla kaks kuukautta, ja siellä mua hoidettiin erilaisilla lääkkeillä. Mä sain risperidonii ja haloperidolii, jotka autto vähentämään psykoottisia oireitani ja hallusinaatioita. Lisäks mä sain rauhottavia lääkkeitä, kuten loratsepaamii, jotka autto ahdistuksen ja levottomuuden hoitoon.

Olo suljetulla osastolla oli rankkaa ja pelottavaa, mut se oli myös tosi tärkee mun terveyden kannalta. Lääkitys autto vähentämään oireitani ja sain paljon apuu terapeuteilt ja hoitajilt.

Kannabis voi tuntuu harmittomalta, mut se voi aiheuttaa vakavia ongelmii. Älä tee samaa mokaa ku mä. Skitsofreniaa ei voi parantaa, vaan sitä voi vain hoitaa. Mun elämä skitsofrenian kanssa on rankkaa ja se vaatii jatkuvaa hoitoa ja lääkitystä.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis laillistetaan Suomessakin ennemmin tai myöhemmin, mutta sitähän ei ole pakko kenenkään käyttää, kuten ei ole nytkään.

Ei ole pakko käyttää. Mun poika käytti ja käyttää edelleen ja on pilannut elämänsä täysin. Mut nyt on selvinnyt, että kaikki niin kokeilut ja käytöt ovatkin meidän vanpempien syytä. Näin on itse kertonut. Ihan kaikki on muiden kuin omien valintojen syytä, tätä mieltä on viidettäkymmnentä käyvä poika.

Jos teidän poika on jo viisissäkymmenissä silloin hänet on kasvatettu 70/80-lukujen oppien mukaisesti:

Itkuun ei saa reagoida ettei lapsesta tule rinnoissa roikkujaa = jätetään parkumaan itsensä oksennukseen asti.

Sisällä sai tupakoida ja varmasti tupakoittekin = passiivinen tupakointi syntymästä asti.

Tukistaa sai, piestä sai, remmiä sai antaa jne. kylällä ihmiset katsoivat oudosti jos et kuritanut (piessyt) lastasi.

Empaattisia äitejä kehoitettiin olemaan vähemmän empaattisia koska muuten Freudilaisesti ne lapset kiintyvät liikaa äitiinsä.

Tässä muutamia mitä tuli mieleen, voit itse myös kertoa kuinka hyvät kasvatusopit olivat käytössä 50 vuotta sitten.

Vierailija
122/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks tuttu ex narkkari (korvaushoidossa) joka seppittää tuon ap n tyylistä huumevalistusta kouluissa ja lääkereille. Tienaa sillä todella hyvin, taisi olla 60€ tunti. Kertoo niille mitä ne haluu kuulla, eli huumeet paha, yhdestä sätkästä jää koukkuun, pilaa oman ja läheisten elämät, rahat ja työpaikka menee, kodittomuutta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa talous ja verottomuus (isot pojat osaa pestä sitä kannabisrahaa niin niillä ei ole niin väliä) nakertaa valtion kassaa.

Avaatko vähän tuota harmaa talous ja verottomuus -hommaa ja miksi niillä, millä, ei ole niin väliä?

Julkinen terveydenhoito maksetaan verovaroista. Otan esimerkiksi alkoholin: suurin osa suomalaisista ostaa alkoholia elämänsä aikana ja näin ostaessaan maksaa siitä alkoholiveroa. Nämä verot menevät valtion yhteiseen kassaan mistä maksetaan yhteiskunnan kuluja. Siitä suuresta osasta alkoholin ostajista suurin osa ei käytä palveluita alkoholistien hoidossa, koska eivät käytä alkoholia niin paljoa että siitä tulisi ongelma. Ne kohtuukäyttäjät maksavat ongelmakäyttäjien hoidon verojen muodossa.

Sama koskee kannabista ja muita laittomia päihteitä: niitä ostetaan, mutta niiden ostamisen yhteydessä ei nykyisen lain alla makseta veroja, joten valtion kassaan ei kilahda lanttiakaan hoitamaan päihteiden käytöstä koituvia haittoja kuten päihdekatkaisuhoitoa tai sairaaloiden ensiapu ei saa lanttiakaan vaikka tyhjentävät huuhtelussa vatsoja ym.

Laittomat markkinat tarkoittavat sitä että veroja ei tule valtion kassaan mutta laittomien markkinoiden aineiden haitat menevät valtion kassasta. Laillisena se on plus miinus ja laittomana se on pelkkä miinus. Ne jotka myyvät kannabista ja muita päihteitä pesevät ne rahat jonkin peiteyritystoiminnan kautta jossa käytetään paljon käteismaksuja kuten vaikkapa taide, baarit, ravintolat, tatuoinnit you name it. Isot pojat osallistuvat yhteiskunnan pyöritykseen rahanpesun kautta koska heidän on maksettava verot. Jos ihmisellä on paljon valuuttaa ilman selvitettävää alkuperää, nämä rahat ovat epäilyttäviä, sen takia likainen raha pestään puhtaaksi vaikka siinä ns. menettäisi rahaa niiden verojen muodossa.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

Vierailija
124/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis samaa mieltä myös alkoholinkäytön seurauksista? Että alkoholisteja ei kuulu verovaroin hoitaa?

Kyllä. Minimihoito vain näille. Ei ole järkeä käyttää eniten yhteiskunnan rahaa kaikkein vähiten yhteiskuntaa hyödyttäviin ihmisiin.

Ja sama lihaville.

Vierailija
125/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vain ihmettelen, etten ole ikinä tavannut henkilöä joka olisi saanut tällaisen psykoosin. Eli missä nämä ihmiset ovat?

Psykoosi on arka asia, ja monet ei halua avautua siitä, ehkä vain lähimmille. Mutta voit lukea uutisia tai tutkimuksia siitä, kuinka moni käyttäjistä on saanut psykoosin.

Usein ei tule täyttä psykoosia päälle, mutta käyttäjälle voi tulla harha-ajatuksia, ahdistusta, pelkoa tms. oireita, jotka ovat neurologisia oireita.

En voi sanoa kaikista käyttäjistä mutta niistä keitä olen nähnyt niin tosi moni puhuu kannabispsykooseista. Vieläkään ei ole yksikään nähnyt kannabispsykoosia ja olen käyttänyt satunnaisesti yli 30 vuotta. Tuota psykoosia on korostettu riskinä aina mutta harvinaista se näyttää oikeasti olevan. 

Sitä kuulee kanssa kuinka rasittavaa on piilotella asiaa. Yksikin tuttu on viiskymppinen eikä hänen vanhemmat tiedä vieläkään. Niille on kuulemma ihan turha sanoa ne tietävät kaikesta kaiken. Sitä on naurettu että näinkö se säilyy teinifiilis vanhanakin?

Minulla on käyttöä takana "vasta" 20 vuotta, enkä itsekään ole koskaan päässyt todistamaan yhtäkään kannabispsykoosia tai kuullut yhdenkään oikean käyttäjän saaneen sellaista. Jännästi näitä psykoositapauksia on aina heidän lähipiirissä, jotka anonyymisti vaahtoavat asiasta. Julkisesti ovat sitten hyvinkin hiljaa. Kai se omilla kasvoilla valehtelu on vaikeampaa.

Itse tulin äidilleni kannabiskaapista ulos reilu vuosi sitten. Äitini lähinnä vain oli utelias ja nyt kevättalvella halusi kokeilla itsekin ja ilahtui kuinka pääsi iskiaskivuista eroon. Suositteli myös kaverilleen ja nyt välillä pajauttelevat yhdessä. Vähän huolestuttaa, että täällä meidän kaduilla köpöttelee kohta rollaattoriensa kanssa ankara 7-kymppisten myssypäiden jengi.

Sama täällä. :)

Vierailija
126/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot pojat osallistuvat yhteiskunnan pyöritykseen rahanpesun kautta koska heidän on maksettava verot.

Eli kannattaa ostaa kannabista isoilta pojilta niin se hyödyttää yhteiskuntaa! :DDD Tuohan itse asiassa saattaa olla tottakin, vähän karmeeta toisaalta että se menee noin :/

Vierailija
127/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono tuuri, yksi tuhannesta. Kannattaa välttää kokeilua, jos ei halua ottaa riskiä, tai on jo epäilys, ettei psyyke kestä pariksi tunniksi lievästi muuttunutta tajunnantilaa.

Pikkasen suurempi todennäköisyys kuin yksi tuhannesta.

Pelkästään Husin alueella kymmeniä kannabispsykoosiin joutuneita joka viikko hurjia seurauksia

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/ff7ab64a-8df0-4284-b77f-d0e7…

Ehkä jopa satoja! Huumemyönteinen valtamedia vaikenee.

Vierailija
128/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAKTA: Alle 30-vuotiaiden mielenterveysperusteisten työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on yli kaksinkertaistunut 2000-luvulla. Vuonna 2019 niitä oli 13 479, vuonna 2000 määräoli 6 301.

FAKTA: Kannabiskokeilut ovat nelinkertaistuneet vuoden 1992 kuudesta prosentista 24 prosenttiin vuonna 2018.

Tyhmempikin ymmärtää syy-yhteyden.

Vierailija
129/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että joku uskaltaa kertoa totuuden eikä vaan kannabismyönteisiä valheita.

Vierailija
130/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on kopioitu Suomi24:sta.

Vierailija
131/142 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä mikä maa sallii tai laillistaa seuraavaksi? Niitä on tullut ihan mukavaan tahtiin viime aikoina. Se on saanut kannabisvastaisissa aikaan pientä paniikkia. Helkkarin pieneen 1/15 000 psykoosiriskiin tarrataan kuin hukkuva oljenkorteen. Heh samaan aikaan alkoholi aiheuttaa tuhansia psykooseja jotka ei merkitse mitään. Niistä ei tarvisi oikeastaan edes keskustella. 

Mistähän muusta kuin kannabiksesta on valehdeltu yhtä paljon? Ihan sieltä porttiteoriasta ja muista keksityistä alkaen. Apina paroilla "todistettiin" että kannabis on tappavan myrkyllistä. Nyt psykooseista vain kannabiksen aiheuttamat merkitsee teille mitään.

Vierailija
132/142 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis laillistetaan Suomessakin ennemmin tai myöhemmin, mutta sitähän ei ole pakko kenenkään käyttää, kuten ei ole nytkään.

Ei ole pakko käyttää. Mun poika käytti ja käyttää edelleen ja on pilannut elämänsä täysin. Mut nyt on selvinnyt, että kaikki niin kokeilut ja käytöt ovatkin meidän vanpempien syytä. Näin on itse kertonut. Ihan kaikki on muiden kuin omien valintojen syytä, tätä mieltä on viidettäkymmnentä käyvä poika.

Jos teidän poika on jo viisissäkymmenissä silloin hänet on kasvatettu 70/80-lukujen oppien mukaisesti:

Itkuun ei saa reagoida ettei lapsesta tule rinnoissa roikkujaa = jätetään parkumaan itsensä oksennukseen asti.

Sisällä sai tupakoida ja varmasti tupakoittekin = passiivinen tupakointi syntymästä asti.

Tukistaa sai, piestä sai, remmiä sai antaa jne. kylällä ihmiset katsoivat oudosti jos et kuritanut (piessyt) lastasi.

Empaattisia äitejä kehoitettiin olemaan vähemmän empaattisia koska muuten Freudilaisesti ne lapset kiintyvät liikaa äitiinsä.

Tässä muutamia mitä tuli mieleen, voit itse myös kertoa kuinka hyvät kasvatusopit olivat käytössä 50 vuotta sitten.

Tupakoinnin vaarat tiedettiin jo silloin. Ei vaan välitetty niin paljon.

Vähän niin kuin kannabis nyt. Toivottavasti sen vaaroista aletaan puhua enemmän. Nykyisin kannabismyönteisyys hallitsee liikaa keskustelua.

Vierailija
133/142 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin vaarat tiedettiin jo silloin. Ei vaan välitetty niin paljon.

Vähän niin kuin kannabis nyt. Toivottavasti sen vaaroista aletaan puhua enemmän. Nykyisin kannabismyönteisyys hallitsee liikaa keskustelua.

Sekoitat realismin ja myönteisyyden. Haluat pitää sen vanhanaikaisen käsityksen kannabis on huume kuten kaikki muutkin huumeet. Et osaa tai halua erottaa kannabista huumeista ja uskot minkä tahansa keksitynkin haitan siitä. Nykyisessä keskustelussa just hyvää on se että siinä on mukana muutakin kuin vanhaa pelottelua siitä kuinka kannabis vie turmioon. 

Vierailija
134/142 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä, että tämäkin varoittava tarina oli täällä. Hetken jo mietin, että pitäisikö kannabis laillistaa mutta se olisi ollut jättimäinen munaus

Vierailija
135/142 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä, että tämäkin varoittava tarina oli täällä. Hetken jo mietin, että pitäisikö kannabis laillistaa mutta se olisi ollut jättimäinen munaus

Kyllä on tosiaan hyvä, että nämä karmeat kohtalot tulevat päättäjien tietoon

Vierailija
136/142 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabismyönteisiä valheita levittävät huumekauppiaat 😱

Vierailija
137/142 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabispsykoosi on karmea 

Vierailija
138/142 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset huumekauppiaat vastustavat kannabiksen laillistamista. Nehän siinä menettäisivät eniten. 

Vierailija
139/142 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset huumekauppiaat vastustavat kannabiksen laillistamista. Nehän siinä menettäisivät eniten. 

Suurin voittaja olisivat kannabispsykoosihoitolaitokset, joille tulisi tuhansia asiakkaita viikossa 

Vierailija
140/142 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin voittaja olisivat kannabispsykoosihoitolaitokset, joille tulisi tuhansia asiakkaita viikossa 

Jos jossakin laillistaneessa paikassa olisi tullut paljon kannabispsykooseja siitä olisi uutisoitu isosti jo ajat sitten. Sehän olisi perustelu kieltämiselle jos laillistaminen aiheuttaisi jotain ihan oikeita haittoja. Tuo on vain psykoosisatua, pelottelua ja valehtelua. Kannabis on niin laajasti sallittua euroopassa että laillistaminen tulee kohta. Yli 20 maata sallii jo niin puhutaan miljardien verotuloista. Raha kun puhuu aina kovimmalla äänellä niin silloin tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme